Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Desiree schreef:Ik vind buiten rijden met slof omdat de rem anders niet werkt een goede reden om hem te gebruiken. .

Niemandweet schreef:Vind het eigelijk ook complete onzin dat mensen meteen suggeren dat als je paard buiten druk is, dat je basis dan niet goed is. Hoop dat mijn verhaal het een beetje duidelijk maakt.
Gewoon een ferme ruk geven en weer loslaten! Eraan blijven hangen heeft nooit zin
Hoe harder jij gaat hangen, hou harder het paard terug trekt, en op zulke momenten kun je wel ongelukken krijgen!
We hangen, trekken, of duwen allemaal wel eens een keer teveel of te hard.
patsur schreef:misschien heb je helemaal geen scherper bit of hulpteugel nodig naar gezond verstand
ga niet naar buiten als je je paard in de bak niet eens fatsoenlijk onder controle hebt. je brengt zo jezelf, je paard en anderen onnodig in gevaar, zeker langs drukke wegen.
ga werken aan de contole in de bak obv een instructeur en ga evt met diegene ook naar buiten.
patsur schreef:misschien heb je helemaal geen scherper bit of hulpteugel nodig naar gezond verstand
ga niet naar buiten als je je paard in de bak niet eens fatsoenlijk onder controle hebt. je brengt zo jezelf, je paard en anderen onnodig in gevaar, zeker langs drukke wegen.
ga werken aan de contole in de bak obv een instructeur en ga evt met diegene ook naar buiten.

Cer schreef:Jahoor, zo een heb ik er!Zijn er geen paarden die buiten fris zijn,en in de bak een doetje?

Wranglerbutt schreef:Hee ja! Daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip hoor!@Dabo: En als dat niet helpt, kan je misschien eens een anker proberen

no worries.