Tinks training als kinderpony is begonnen!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:30

Ik wil niet zeggen dat je hem mishandeld maar ik denk dat er plus en minpunten te vinden zijn voor het feit dat je deze shet rijdt.

Het goed zadelmak maken van deze shet is een groot voordeel maar hoe doe je het met draf en galop? Neem aan dat hij dat ook moet leren, als een vaste beenligging heb is het geen probleem. Maar het lijkt me lastig om niet tegen zijn benen aan te stoten.

In ieder geval veel succes met inrijden, zo te zien gaat het de goede kant op.

MRIIIS

Re: Tinks training als kinderpony is begonnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:34

Haha echt geweldig!
Wat een schattig pluisje!

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:19

Eliana schreef:
Tinkerbel!!
Leuke foto's
Ik vind dat het welleens tijd wordt dat je een ritje op Olly komt maken lies:P.

Haha,, Is goed
Jij moet ook nog een keer Tout, Jordy en Tink komen meeten!!

Rin.. Ik heb haar nog niet een keer met mijn voet tegen haar benen getikt.. En draven doen we kleine stukjes.. Dat de rem en het gas er zeg maar opzitten.. De hulpen voor de galop zal ik haar niet aankunnen leren.. Dat zal ook wel door een kleinere ruiter gedaan moeten worden, maar dat is pas als alles een beetje bevestigd is..

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:18

valt me toch weer op..
als iemand net nieuw is op bokt en met zulke foto's komt (waarop iemand te groot is) krijgt diegene heel bokt over zich heen. Tegen iemand met heel veel posts word het toch een stuk minder gezegd!
oef kweet nu al dat ik heel veel reacties tegen me krijg, maar ik wilde het toch even zeggen

_Myrthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:24

ziet er leuk uit hoor! alleen ben je niet een beetje te lang? nou ja, ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je bent en wat je pony kan dragen maar toch.. verder ziet het er leuk uit lief shetje ook:j

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:51

wat een geweldige foto's!! echt een leuke pony . te lang ben je wel, maar te zwaar zeker niet. ik zie hier gewoon een pony en een meisje die lol hebben. dus ik snap niet dat mensen nu gaan lopen zeuren ow ze is te lang het is zielig blablabla. zie dit liever dan mensen die verkeerd omgaan met hulpteugels.

veel succes met inrijden en als je nog een klein ruitertje nodig hebt voor de galop ik ben maar 1.55 m

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:20

sjongehh hééh, wat sielugh sjonge weet je dat je um misshandewlt?
jeezuss hee, jij kan gwoon egt niej met paardjus omgaan

( )

haha moest even! super leuk shetje! nog veel plezier en suc6 met trainen enzo!

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:21

noekje schreef:
valt me toch weer op..
als iemand net nieuw is op bokt en met zulke foto's komt (waarop iemand te groot is) krijgt diegene heel bokt over zich heen. Tegen iemand met heel veel posts word het toch een stuk minder gezegd!
oef kweet nu al dat ik heel veel reacties tegen me krijg, maar ik wilde het toch even zeggen

en ik ben het volledig met je eens!
heel vreemd is dat toch...

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:52

Liesjuh schreef:
Rin.. Ik heb haar nog niet een keer met mijn voet tegen haar benen getikt.. En draven doen we kleine stukjes.. Dat de rem en het gas er zeg maar opzitten.. De hulpen voor de galop zal ik haar niet aankunnen leren.. Dat zal ook wel door een kleinere ruiter gedaan moeten worden, maar dat is pas als alles een beetje bevestigd is..

Je hebt wel een keer met haar gegalopeerd Inderdaad met de juiste been hulpen lukt niet, maar op stemhulp deed ze het best aardig.
Dat was trouwens ook 1 van de meest hilarische dingen die ik heb gezien de laaste tijd
Tink *miep miep* door de bak heen met Lies erop terwijl Lies een geluid maakte wat het meest bij *WAAAAAHHHH* in de buurt kwam en vervolgens een lachstuip kreeg

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:13

Dat dit meisje te zwaar zou zijn, zeker voor deze kort periode, vind ik nergens op slaan. Een shetlander kan omstreeks 100 kilo houden op zijn hoogst. Intensief rijden enz. , daar gelden natuurlijk weer andere gewichten voor.
Het ideaal, is natuurlijk zo licht mogelijk maar dat is het voor alle paarden zo.
Ik ben in ieder geval van mening dat dit best kan... en ik ben benieuwd naar de latere foto's met een klein ruitertje.

Rin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:43

Okee dan snap ik het Liesjuh, ik heb vorig jaar namelijk op een shetje gezeten maar ik merkte dat ik hem echt vreselijk in de weg zat. Ben er dan ook maar weer snel mee op gehouden.

Maar je hebt gelijk rem en gas zijn het belangrijkste en die hulpen komen later wel

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 10:24

noekje schreef:
valt me toch weer op..

Mee eens
Valt me toch al mee dat het al 4 pagina's zijn.
Zoveel pagina's reacties heb toch nog nooit op HAW gehad

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:36

Ik vind het ook niet zo geweldig staan hoor

Je kan beter een grotere pony kopen, heb je veel meer aan

En waarom er mee fokken? Er zijn al genoeg Shets, ik zie ze altijd op die paardenmarkten staan

Groetjes!

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:48

Ik heb er nog een staan van 1.64m.. Dat staat ook een stukje beter moet ik zeggen..

Fokken.. Omdat dat gewoon iets moois is.. Uiteraard zorgen wij ervoor dat er wel een veulen komt met papier.. Dus met een betere kans op een goede toekomst.. Die paarden/shets op ponymarkten zijn meestal papierloos.. En dat is ook niet echt de plek waar we onze veulens mee willen laten ontmoeten..

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:53

Liesjuh schreef:
Ik heb er nog een staan van 1.64m.. Dat staat ook een stukje beter moet ik zeggen..

Fokken.. Omdat dat gewoon iets moois is.. Uiteraard zorgen wij ervoor dat er wel een veulen komt met papier.. Dus met een betere kans op een goede toekomst.. Die paarden/shets op ponymarkten zijn meestal papierloos.. En dat is ook niet echt de plek waar we onze veulens mee willen laten ontmoeten..

Ah dit klinkt al beter, je moet je veulentje wel een goed plekje kunnen geven, want jullie hebben er voor gezorgt dat hij/zij op de wereld kwam, dus ben je er ook verantwoordelijk voor. Maar volgens mij zijn jullie dat wel

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:55

CelticCry schreef:
Dat dit meisje te zwaar zou zijn, zeker voor deze kort periode, vind ik nergens op slaan. Een shetlander kan omstreeks 100 kilo houden op zijn hoogst. Intensief rijden enz. , daar gelden natuurlijk weer andere gewichten voor.
Het ideaal, is natuurlijk zo licht mogelijk maar dat is het voor alle paarden zo.
Ik ben in ieder geval van mening dat dit best kan... en ik ben benieuwd naar de latere foto's met een klein ruitertje.

100 kilo ik weet niet wat voor een shets jij kent, maar ik weet zeker dat mijn verzorgshet,k een breed gebouwde shet van ruim over de meter, dat toch echt niet kan dragen, zelfs niet voor een metertje.

Ik moet zeggen dat ik tussen de 50 en de 55 kilo wel aan de erg zware kant voor deze pony vind. Maar dat is mijn mening, dat ze te lang is en hem uit balans brengt is nog niet eens geroepen. Terwijl een jonge pony sowieso al moeite heeft met balans, vind ik het toch wel een beetje tegen het zielige aanzitten. Maar als het maar voor even is, zal de pony het vast wel overleven

@ liesjuh: heb je echt veel rondgekeken op de markt in shetlanders? Ik weet toevallig dat de eigenaren van mijn verzorgpony's een 3-jarige hengstje met papier hebben staan, en alleen maar omdat ze hem gewoon niet verkocht kunnen krijgen. Terwijl het een hele leuke pony is, ook hartstikke braaf. Maar niemand wil een hengst, zelfs met papieren niet.
Dus vergis je daarin niet! Natuurlijk zul je een merrie redelijk snel verkocht hebben, maar als je boven de 100 euro voor een merrie krijgt, krijg je al veel! Er zijn té veel shetjes en in de middenmaat, daar zijn er al helemaal te veel van.
Ik zou eerlijk gezegd alleen maar fokken, als je het veulen zelf wilt houden. Shetlanders zijn er veel te veel van, ook met papier zijn er te veel van.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:01

Melina, Lies en ik zijn echt geen kinderen meer die wat aankloten hoor
Al ziet Lies er misschien wat jonger uit, ze is toch echt volwassen

Spoekie:
Tinkerbell is geen jonge pony meer. Ik denk dat erg weinig pony's de luxe hebben om tot hun 7e alleen maar in de wei te spelen, en dan pas op hun 7e ingereden worden
Dat ze hem uit balans brengt is al meerdere keren geroepen volgens mij. Al valt dat erg mee. Overigens twijfel ik of Lies zwaarder is dan 50 kg.
Shetlanders zijn hier in de buurt niet erg moeilijk kwijt te raken is mijn ervaring, zelfs de hengstjes niet. Iets eraan verdienen hoeft al helemaal niet.

AnnaBabs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:30

Supertje schreef:
Spoekie:
Tinkerbell is geen jonge pony meer. Ik denk dat erg weinig pony's de luxe hebben om tot hun 7e alleen maar in de wei te spelen, en dan pas op hun 7e ingereden worden
Dat ze hem uit balans brengt is al meerdere keren geroepen volgens mij. Al valt dat erg mee. Overigens twijfel ik of Lies zwaarder is dan 50 kg.
Shetlanders zijn hier in de buurt niet erg moeilijk kwijt te raken is mijn ervaring, zelfs de hengstjes niet. Iets eraan verdienen hoeft al helemaal niet.

Dan nog is het ineens wennen voor die pony als er iemand op zijn rug zit, daar heeft de leeftijd niet zoveel mee te maken.

Maar ik geef je alleen een tip en wat mijn ervaring is en hoe ik het zou doen. "Daar hoef jij natuurlijk niks mee te doen. En zoals ik al eerder heb gezegd: de pony zal het vast overleven, en ik denk ook wel dat jullie weten waar je mee bezig bent. Ik laat alleen even mijn mening horen, dus no hard feelings

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:32

Als dit meisje inderdaad 55 kilo weegt is ze zeker niet te zwaar voor die pony. Te lang, tja. Om in te rijden, ben ik bang dat ze toch echt iets te lang is. Hoe leert ze de pony goed de beenhulpen aan, en zit ze de pony niet in de weg in zijn bewegingen, met haar benen? Het is geen aanval, maar het lijkt me in ieder geval lastig inrijden

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:23

Citaat:
100 kilo ik weet niet wat voor een shets jij kent, maar ik weet zeker dat mijn verzorgshet,k een breed gebouwde shet van ruim over de meter, dat toch echt niet kan dragen, zelfs niet voor een metertje.

Ik weet niet wat jij voor pony's kent in dat geval. Ik heb een Shetlander gezien die 80 kilo hield zonder problemen ( niet voor rijden, niet mijn pony, heb het alleen gezien ).

Ik zal niet zeggen dat het goed is voor de pony, maar het kán. Zoals jij ook best een hele zware boodschappen tas kán dragen maar goed is het niet voor je.
Maar goed, on topic, deze pony kan dit makkelijk houden. Ontvangt er verder geen hinder van. Het is voor een korte periode én te lang is ze maar té zwaar niet, zoals gezegd.
Deze mensen weten heus wel waar ze mee bezig zijn en zelfs al wisten ze dat niet: het is eigen keuze! Ik heb ervoor gekozen om m'n kleintje helemaal niet in te rijden vanwege het feit dat ik niemand kan vinden op een ideaal gewicht die hem voor langere tijd kan rijden en goed genoeg is om hem te houden.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:43

WildWings schreef:
Als dit meisje inderdaad 55 kilo weegt is ze zeker niet te zwaar voor die pony. Te lang, tja. Om in te rijden, ben ik bang dat ze toch echt iets te lang is. Hoe leert ze de pony goed de beenhulpen aan, en zit ze de pony niet in de weg in zijn bewegingen, met haar benen? Het is geen aanval, maar het lijkt me in ieder geval lastig inrijden

Het gaat er ook niet zozeer om dat de pony perfect aan de hulpen staat, maar meer dat ze braaf met een ruiter erop rond kan lopen, dat ze dat in ieder geval echt helemaal gewoon is voor er kids opgaan.
De fijnere hulpen kan Lies haar inderdaad niet aanleren, daarvoor zitten haar benen simpelweg niet op de juiste plaats. Maar toch reageert ze op beendruk van een grotere ruiter, en een pony is echt wel slim genoeg om te begrijpen dat die druk ook van een kleinere ruiter voorwaarts betekent. Alles helemaal correct aanleren dat komt later wel, ze is nu goed zadelmak, en dat was het hele idee.
Ze zit in ieder geval niet met haar voeten tegen de benen aan.

Morgen trouwens foto's met een klein (6 jarig) ruitertje erop, waarbij Tink overigens nog wel aan een touwtje blijft lopen

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:44

Het gewicht kan wel mijn zus reed ook weleens op erg drukke shetten omdat zij beter kon doorpakken en was ook 60 kg(Buitenritje dan he). Die waren dan wel rond de 1.05/1.08 en vrij sterk. Ik vind de ruiter aan de grote kant maar hallo, zo'n pony moet het ook leren straks valt zó'n klein kindje eraf en dan breekt het wat omdat de pony niet goed mak is. Ik ben zelf ook groot voor mijn verzorgpony maar hij is zo irri soms dat een jongere ruiter die kleiner is geen goed idee is!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:35

ze is meschien te groot maar niet te zwaar ik rij zelf ook nog op een shetlander lies het kan best hoor hoelang je pony het leuk vind zou ik zeggen waarom niet mooien foto's hoor

mooien bonte shetlander

Groetjes bianc

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:52

hey,

zo ik ben klaar met alle pagina's doorlezen
En ja, zoveel pagina's kun je verwachten met dit soort toppic
vind het wel erg leuk dat er bijna alleen maar positiefe reacties zijn en niet allemaal negatiefe over dat het mishandeling is en blabla. Hoewel dit eerder op bokt wel veel voorkwam, goedzo bokkers! Jullie beginnen de shetlanders te kennen
Verder is al het commetaar al gegeven.

veel plezier verder met deze schat van een schat!

Lavita330

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:28

Leuke pony.
Ziet er idd niet uit met lange benen maar zo te zien kan hij/zij je wel goed houden en heefie er plezier in.