Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sonja schreef:Waarom, mag er niet in het openbaar gezegd worden dat kinderarbeid niet netje is? De discussie die we NU voeren kan inderdaad ook elders, in een van die -tig topics over (te) vroeg inrijden. Maar als je dergelijke foto's plaatst, moet er dan alleen ja en amen op gereageerd worden? Dacht het niet.
Bovendien, ik zie iedereen wel zeggen dat het een heel leuk diertje is om te zien, dus ook de positieve noot wordt zeker benoemd...
Sonja schreef:Ik lees dit topic met gekromde tenen, wilde het al wegklikken, maar besluit TOCH even te reageren.
1. Wat een leuke pony; zeer aansprekend smoeltje erop, leuk type.
2. Het zadel, tja, ik ga het toch zeggen. Zwaar idioot om niet passend tuig te gebruiken. Boeit me niks of een dier jong of oud is. Tuig hoort te passen. Of trek je zelf ook wel eens een broek aan die tien maten te groot is, omdat je alleen maar even wat aan moet hebben?
Als het je dan ECHT alleen gaat om wat op de rug te hebben, gebruik dan een deken die je een aantal keren dubbel vouwt met een dekensingel eromheen. Zelfde effect, maar zonder het nare ongemak van een zadel dat over de schoft en schouders kiepert.
3. De leeftijd van dit dier, zelfs om met longeren te beginnen, vind ik persoonlijk veel te jong. Ik zie er het voordeel ook niet van in. Vergelijken met wachten tot 3 en dan in korte tijd doorrijden is al even dom als nu beginnen, want het door jou genoemde alternatief is namelijk ook niet al te snugger.
Waarom toch altijd zo'n haast met dat jonge spul? Nog steeds niet doordrongen van het groeiproces in een paardenlichaam?
Lieve mensen, koop nou toch gewoon een OUDER paard als je niet wilt wachten tot het dier een fatsoenlijke leeftijd heeft bereikt om aan het werk te kunnen...

lotttttttt schreef:waarom word het bij proffesionele trainings stallen dan ook toch echt op 2,5 jarige leeftijd gedaan?
Het hang van je pony af sommige zijn er klaar voor en sommige kan je pas met 4 inrijden.

Lottew schreef:Omdat die professionele stallen snel geld willen verdienen? Lees de bit van deze maand maar eens, je kunt je namelijk ook afvragen waarom zoveel hengsten meedoen aan de keuring waar ze vanaf hun 2,5 intensief op worden voorbereid....money, money money.
(nu reageer ik niet meer, wordt te off topic en dat is idd een topic verzieken, geloof dat mn punt wel duidelijk is).

haffie_lover schreef:zie je, je zegt het zelf ligt aan het paard. als Choice er nu al klaar voor is om ingereden te worden? Ik bedoel, jullie kennen dit hele ponytje niet, kennen het hele karakter niet, dus eigelijk mogen we hier helemala niet over oordelen

, ik reageer op lottttt die het over trainingsstallen heeft. 
Ze luistert al goed, joh !!

Lottew schreef:Lowara, ik heb het niet over jou. Ik heb namelijk wel goed gelezen, ik reageer op lottttt die het over trainingsstallen heeft.
ooh.. bij deze mijn excuses dan..
lotttttttt schreef:Hele PUNT is duidelijk nu toch ,
paar bokkers vinden het niet goed
Paar bokkers vinden het wel goed, Klaar

lowara schreef:Lottew schreef:Lowara, ik heb het niet over jou. Ik heb namelijk wel goed gelezen, ik reageer op lottttt die het over trainingsstallen heeft.
ooh.. bij deze mijn excuses dan..
. Wens je verder veel plezier met deze uberschattige pony en hoop stiekem toch dat je iets doet met het advies, niemand is te oud om te leren
. Enne robijntjuh, over het inrijden oke, maar je kunt ook beetje te aggresief worden he...laten we t wel leuk houden.