2.5 jarige sport Welsh @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotttttttt

Re: 2.5 jarige sport Welsh @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:28

tjee gezellig zeg

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:30

Sonja schreef:
Waarom, mag er niet in het openbaar gezegd worden dat kinderarbeid niet netje is? De discussie die we NU voeren kan inderdaad ook elders, in een van die -tig topics over (te) vroeg inrijden. Maar als je dergelijke foto's plaatst, moet er dan alleen ja en amen op gereageerd worden? Dacht het niet.

Bovendien, ik zie iedereen wel zeggen dat het een heel leuk diertje is om te zien, dus ook de positieve noot wordt zeker benoemd...

oh en over een half jaar issie zeker wel volwassen, kom op zeg..

danifur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:31

Sonja schreef:
Ik lees dit topic met gekromde tenen, wilde het al wegklikken, maar besluit TOCH even te reageren.

1. Wat een leuke pony; zeer aansprekend smoeltje erop, leuk type.

2. Het zadel, tja, ik ga het toch zeggen. Zwaar idioot om niet passend tuig te gebruiken. Boeit me niks of een dier jong of oud is. Tuig hoort te passen. Of trek je zelf ook wel eens een broek aan die tien maten te groot is, omdat je alleen maar even wat aan moet hebben?
Als het je dan ECHT alleen gaat om wat op de rug te hebben, gebruik dan een deken die je een aantal keren dubbel vouwt met een dekensingel eromheen. Zelfde effect, maar zonder het nare ongemak van een zadel dat over de schoft en schouders kiepert.

3. De leeftijd van dit dier, zelfs om met longeren te beginnen, vind ik persoonlijk veel te jong. Ik zie er het voordeel ook niet van in. Vergelijken met wachten tot 3 en dan in korte tijd doorrijden is al even dom als nu beginnen, want het door jou genoemde alternatief is namelijk ook niet al te snugger.
Waarom toch altijd zo'n haast met dat jonge spul? Nog steeds niet doordrongen van het groeiproces in een paardenlichaam?

Lieve mensen, koop nou toch gewoon een OUDER paard als je niet wilt wachten tot het dier een fatsoenlijke leeftijd heeft bereikt om aan het werk te kunnen...

AMEN!
Ik wilde eigenlijk ook niet reageren, maar doe het toch maar!
Persoonlijk vind ik 2.5 veels te jong!
Waarom kunnen mensen niet wachten?
Koop dan een ouder paardje als je dat niet kan.
Zo jammer eigenlijk! zo een beestje kan zijn hele leven nog voor je werken!
Maar dat is mijn mening, en iedereen moet doen wat hij zelf wil!

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:33

Haffie_lover: waarom heb jij en anderen het zo vaak over: nu beginnen en een half jaar wachten of rustig aan doen is beter dan in een keer vlug vlug...nooit gehoord van met 3/3,5/4 (ligt aan het paard) RUSTIG beginnen? Sorry voor t off-topic maar dit snap ik echt niet.
Oke het is geen drama wat TS doet, maar het kan beter en dat is wat o.a. Sonja probeert duidelijk te maken...

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:34

waarom word het bij proffesionele trainings stallen dan ook toch echt op 2,5 jarige leeftijd gedaan?

Het hang van je pony af sommige zijn er klaar voor en sommige kan je pas met 4 inrijden.

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:36

Omdat die professionele stallen snel geld willen verdienen? Lees de bit van deze maand maar eens, je kunt je namelijk ook afvragen waarom zoveel hengsten meedoen aan de keuring waar ze vanaf hun 2,5 intensief op worden voorbereid....money, money money.
(nu reageer ik niet meer, wordt te off topic en dat is idd een topic verzieken, geloof dat mn punt wel duidelijk is).
Laatst bijgewerkt door Lottew op 01-01-06 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:36

lotttttttt schreef:
waarom word het bij proffesionele trainings stallen dan ook toch echt op 2,5 jarige leeftijd gedaan?

Het hang van je pony af sommige zijn er klaar voor en sommige kan je pas met 4 inrijden.

Omdat niemand geduld heeft en iedereen geld wil verdienen! Daarom. Maar dat wil niet zeggen dat het goed is!!!!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:37

hee , rustig aan.. wat een frustratie kunnen jullie krijgen van dit soort dingetjes

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:38

zie je, je zegt het zelf ligt aan het paard. als Choice er nu al klaar voor is om ingereden te worden? Ik bedoel, jullie kennen dit hele ponytje niet, kennen het hele karakter niet, dus eigelijk mogen we hier helemala niet over oordelen

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 23:38

Lottew schreef:
Omdat die professionele stallen snel geld willen verdienen? Lees de bit van deze maand maar eens, je kunt je namelijk ook afvragen waarom zoveel hengsten meedoen aan de keuring waar ze vanaf hun 2,5 intensief op worden voorbereid....money, money money.
(nu reageer ik niet meer, wordt te off topic en dat is idd een topic verzieken, geloof dat mn punt wel duidelijk is).

intensief? waar in godsnaam lees je dat ik haar intensief rij binnen een korte tijd
lezen is moeilijk.......

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:39

Ja omdat eigenlijk elke paardenliefhebber het beter zou moeten doen en weten... Het is gewoon triest en kinderarbeid...

Sorry hoor, maar geen enkel paard is klaar als ie 2,5 is!!!

Het gaat ook niet om intensief. Dit is eigenlijk al teveel voor pezen, rug, spieren en koppie...

Maar goed, ik praat tegen een muur denk ik... dus ik hou ook maar op met het verzieken van dit topic...
Laatst bijgewerkt door Bramblerose op 01-01-06 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:39

haffie_lover schreef:
zie je, je zegt het zelf ligt aan het paard. als Choice er nu al klaar voor is om ingereden te worden? Ik bedoel, jullie kennen dit hele ponytje niet, kennen het hele karakter niet, dus eigelijk mogen we hier helemala niet over oordelen

ik zeg niet dat ze het fout doet hoor!

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:40

Lowara, ik heb het niet over jou. Ik heb namelijk wel goed gelezen , ik reageer op lottttt die het over trainingsstallen heeft.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:41

Wat een onwijs lief stoer pony'tje is dat, zeg !!! Ze kijkt echt zo lief... Als het had gekund had ik d'r zo uit het beeldscherm geplukt en bij me eigen paardje in de stal gezet... Ze luistert al goed, joh !!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:41

Ik heb zo'n heel verhaal staan op de vorige pagina, daar staat precies wat ik er van vind, en weetje wat nou het stomme is.. Volgens mij kan de topic starter het helemaal niks schelen.. Ik ben het met dr eens hoor maar al dat gekat en gedoe is toch ook niet leuk,

Ze zet de foto's erop om te laten zien wat voor een juweeltje ze heeft en hoe goed ie het doet!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 23:42

Lottew schreef:
Lowara, ik heb het niet over jou. Ik heb namelijk wel goed gelezen , ik reageer op lottttt die het over trainingsstallen heeft.

ooh.. bij deze mijn excuses dan..

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:42

Hele PUNT is duidelijk nu toch ,

paar bokkers vinden het niet goed

Paar bokkers vinden het wel goed, Klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:44

Sha_ : Wel eens gehoord van regelmatig zadelmaker laten komen om het zadel aan te laten passen?!

En idd met 2,5 is GEEN ENKEL paard klaar om gereden te worden, ook al is het door een minimeisje van 7!!!
@ TS: Ik hoop dat je er zelf achterkomt waar je mee bezig bent, je zegt dat je het met je andere paarden ook hebt gedaan, en dat daar nooit iets mee is gebeurd: DIE TIJD KOMT NOG WEL... en dan kan je jezelf lekker voor je kop slaan... wil ik trouwens ook wel voor je doen?
(sorry voor de lompheid, maar wordt hier echt boos van)

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:46

lotttttttt schreef:
Hele PUNT is duidelijk nu toch ,

paar bokkers vinden het niet goed

Paar bokkers vinden het wel goed, Klaar

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:47

lowara schreef:
Lottew schreef:

ooh.. bij deze mijn excuses dan..

Geeft niks . Wens je verder veel plezier met deze uberschattige pony en hoop stiekem toch dat je iets doet met het advies, niemand is te oud om te leren . Enne robijntjuh, over het inrijden oke, maar je kunt ook beetje te aggresief worden he...laten we t wel leuk houden.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:48

Precies

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:48

Pff bokt weer he...

Idd die pony gaat er niet dood van! Er hebben hier zelf foto's gestaan van iemand die haar paard al inreed op 2.5 jaar , daar heb ik niet zoveel reacties gezien?

Jullie zouden jullie moeten bezig houden met dingen die ECHT erg zijn...

Btw , leuke pony hoor

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:49

Heel goed verwoord Sonja, ben het er helemaal mee eens !

Dan nog even een reactie op Lot(met veel meer t's). Jij schreef ; moeten we dan allemaal wachten met inrijden tot onze paarden zijn uitgegroeid, en dan 6 zijn?'
Ik snap het probleem niet met wachten totdat een paard 6 is..

Of zadels drukken kan ik niet zien, dus daar kan ik niet over oordelen. We vind ik het goed dat je een pony niet meteen belast met een staartriem als ze er niet van houd. Maar waarom een pony dan wel meteen met dit werk belasten?

De discusie over (te) jong inrijden/laten werken zal wel eeuwig blijven bestaan, denk ik. Wat ik er over wil zeggen is het volgende :

Waarom heeft iedereen zo'n haast ? Waarom niet veel leuker tegenover je pony zijn, door hem/haar een jaar of 6 heerlijk te laten genieten in een weiland. Ik snap echt niet waarom iedereen zo'n haast heeft.....

Paintlinger

Re:

Oke, met de leeftijd heb ik niet zoveel moeite, wil alleen even mee proberen te geven dat je een beetje voorzichtig moet zijn met het paardje...en doe dit zo weinig mogelijk..
Het gaat immers om de gewenning en niet om de spieren.

Het zadel vind ik ECHT heel erg fout! gebruik dan gewoon een longeersingel..Dat zadel komt later wel.

Anoniem

Ja sorry, maar mijn vorige pony is te vroeg ingereden, en daar heb ik dus WEL iets van gemerkt... dus wordt hier beetje 'prikkelbaar' van