shet steffie @ dresuur in de zomer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:25

wat een prachtige shet heb jij, je past echt bij hem, ze heeft ook een prachtige volle staart!! top
Laatst bijgewerkt door Sim op 31-01-06 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: opm. over lengte verwijderd!!!!!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:16

50 kg?? Een shet kan 80 kilo dragen en echt serieus werk?? Kom op zeg, dit is gewoon leuk recreatief rijden.. Ze gaat er geen cross of een Z dressuurproef mee rijden..
[/quote]

80 kg? Waar heb je dat vandaan, doe maar eens navraag bij mensen die veel met shetten werken, en bij dierenartsen. Dan zal je te horen krijgen dat 50 kg voor een grote maat shet echt het maximum is. Dus alleen een cross of Z dressuur is in jou ogen serieus rijden? Een buitenrit of zo is recreatief en dan soms in de bak. Dressuur rijden is echt niet meer recreatief maar serieus aan eht werk

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:49

50 kg vind ik nog wel vrij makkelijk kunnen. 80 is in mijn ogen wel echt veels te veel. Ik zou zeggen hooguit 60 met recreatief (heeft me hoefsmid ook gezegd). tot 50/53 serieus.

Verder echte en hele leuke shet zeg!

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:12

ik heb max 60 kilo gezegt op mijn welsh van 128 dus ja ik zou 40 aan houden op een schet

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:57

shetlanders zijn in verhouding veel sterker dan welshjes... welsh is namelijk geen koudbloed dus zijn veel ieler gebouwd en hebben zwakkere gevrichten en dunnere pijpbeentjes enz enz.. Dus die twee mag je niet vergelijken!

Dat is net als iemand die op een nrps van 1.35 of een fjord van 1.35 zit.. Op die laatste kan een volwassen kerel een strandrit maken, en op die eerste een klein kind tot aan een heel klein licht vrouwtje rijden

Ik vind het niet heel storend om te zien, je bent een dun licht meisje dus dat kan nog makkelijk, leuk dat jullie serieus bezig zijn, en ik vind dat je shetje netjes loop! Lekker om te zien hé, zo'n mooie zomervacht, ik kijk er ook al weer naar uit dat mijn paard gaat verharen haha!

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:59

nee oke maar ik heb altijd mijn max voor schet is bij mij tussen de 40 tot 50 kilo meer niet op de welsh mag van mij niet meer dan 60 kilo en op de tinker niet meer als 90 maar das voor iedereen naders en ligt oook aan de bouw van paardje

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:00

Idd je mag een Welsh niet vergelijken met een Shetlander. Niet meer dan 90 op een Tinker? Een paarden Tinker kan volgens mij echt nog wel meer dragen hoor. (Ik heb verder geen verstand van Tinkers dus zeg het maar wanneer ik fout zit )

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:11

dit is mijn tabeletje
maar ze kunnen veel meer dragen maar voor echt te rijden zijn dit mijn gewichten

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:44

ziet er leuk uit hoor!

ik vind dat lengte niet stoort, net zoals mijn shetje kan deze waarschijnlijk ook niet zien hoe lang degene is die erop zit...

ik zou niet weten hoe je tegen z'n benen of wat dan ook aan zou moeten komen... maar oke, ik hou daarover op,

iniedergeval ziet het er leuk uit, en als de pony er plezier in heeft is het leuk toch?

ik ben nog veel langer op mijn shet, en die vind het super leuk (maar rijd dan ook maximaal 1 keer per week...)

Jackieboy

Re: shet steffie @ dresuur in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:39

ben ik de enigste die het ziet..
de laatste foto is draf of zie ik dat nou verkeert