Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CarolShadow schreef:Ga zelf maar eens een stukje rennen op asfalt. na een paar stappen kun je al niet meer. ga dan eens op gras rennen dat houdt je veel langer vol. Ik blijf toch echt van mening dat het slecht is.
Maar in de berm heb je ook vooral nu dat er bijv. gladde stukken kunnen zijn door bevroren water.daniekjuh schreef:ja maar ze krijgen wel steeds een klap op hun pezen hoor. nee het is natuurlijk ook niet lekker voor ze om in de hobbelige berm te lopen nee...![]()
en @lotjeJustine: in het wild lopen ze niet op de weg hoor...
QueJira schreef:daniekjuh schreef:[ nou het is gewoon slecht voor hun pezen, maar je moet het zelf weten.. paarden voor de kar hebben vaak speciale ijzers.
wel een leuk paardje
[/quote]
Slecht voor hun pezen??? Het is veel belastender voor hun pezen om door zon hobbelige berm te rijden hoor.Draven op het harde krijgen juist sterke harde benen van.Je moet dit niet vanuit het niets in een keer lang gaan doen met je paard,maar opbouwen

, vind het er netjes uitzien, je kijkt alleen wel veel naar beneden 

QueJira schreef:daniekjuh schreef:[ nou het is gewoon slecht voor hun pezen, maar je moet het zelf weten.. paarden voor de kar hebben vaak speciale ijzers.
wel een leuk paardje
[/quote]
Slecht voor hun pezen??? Het is veel belastender voor hun pezen om door zon hobbelige berm te rijden hoor.Draven op het harde krijgen juist sterke harde benen van.Je moet dit niet vanuit het niets in een keer lang gaan doen met je paard,maar opbouwen

Bedankt

Kimmie_girl schreef:BEdankt Ess,,
Aan zulke tips heb ik wat

QueJira schreef:wat is dat toch dat mensen denken dat draven op de weg slecht is??!!
Ik draaf altijd op de weg,is minder belastend als een hobbelige berm hoor als je het daar op wilt gooien....Alleen de galop doe ik in de berm voor de rest rijdt ik altijd met alle paarden op het harde.Is goed voor ze.Als een paard het niet gewend is om op het harde te draven moet je dat wel even rustig opbouwen,maar voor de rest kan draven op de weg echt geen kwaad!
Erg leuke merrie trouwens!!

Heranda schreef:Draven op 't harde slecht voor de pezen?
Oh, daarom moeten paarden met een peesblessure op 't harde stappen en draven!![]()