Liggen en steigeren op commando!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:32

ik vind dit echt heel zielig !! en bij die 'klopjes' geven. op een moment zie ik gewoon dat ze het met haar VUIST doet !

wondertje

Re: Liggen en steigeren op commando!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:46

Mensen stel je toch allemaal niet zo aan, waar je je al niet druk over kan maken pfff...

@ ceciel, wist niet dat jij ook op bokt zat

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:54

nou eik vind ik de mensen bietje te erg zeuren over dat meppen op zijn kont het lijkt me niet echt meppen,, niet hard teminste!! verder zou je meer op een andere commando kunnen gaan proberen. Die zwarte is echt een leuk beesie!

Ilovevosjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:06

IK ben het eens met wat de andere zeggen,
ik noem dit niet ''op commando'' het lijkt net of je ze omhoog trekt met die strake halstertouwen. en liggen op commando doe je niet door hem op zijn kont te slaan... onder commando versta ik'' ik zeg iets en hij doet het'' niet met de handen }>

merel90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:13

dit is idd niet helemaal zoals het hoort, maar kom op, zo hard slaat ze echt niet op dat filmpje... dierenbeul is wel weer erg hard... zoals ik al zei, het is niet zoals het hoort, maar dierenbeul...
TS: als ik jou was zou ik wat doen met de informatie die je in de reacties hebt gekregen, de links, en ik zou er zelf nog wat informatie over opzoeken, hoe vrijheidsdressuur werkt, en hoe je het moet doen.

11a11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:38

okeeej ik zal eerst maar ff zeggen dat je mooie pony's hebt

maar het gaat er hier toch om dat jij het leuk vind en je pony ook, en niet alleen dat je een leuke foto kan maken.
als je dit gewoon in een afgerasterde wei doet dan kan je het halstertouw er afhalen dan kan je het ook niet perongeluk strak trekken als ze steigeren.
en voor de rest sluit ik me aan bij wat alle anderen al zeiden
probeer hem met een ander commando te leren liggen en niet door hem op z'n kont te slaan zeg nou zelf vind je dat niet een beetje zielig
hij staat lekker te eten komt er even iemand op z'n kont slaan zodat ie mooi gaat liggen/rollen voor de film.

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:03

Ik ben nog steeds érg benieuwd hoe jullie dat liggen dmv 'klopjes' nu hebben aangeleerd

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:18

ceciel schreef:
basje trekt zelf het touw naar achteren als die steigert, en op dat filmpje daar geven we hem klopjes op z'n kont! tuurlijk slaan we hem niet.,! het zijn kleine klopjes die je ook wle eens op de hals van een pony geeft

Je ziet duidelijk dat jullie handen boven de pony uitkomen p de foto's dus dat basje zelf het touw strak trekt geloof ik niet sorry

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:24

what_ever schreef:
Ik heb niet veel verstand van vrijheidsdressuur, dus correct me if I'm wrong..

Bij allebei de stijgerfoto's is het halstertrouw strak getrokken, net alsof je de pony nog een stukje hoger de lucht in wil trekken. Voor zover ik weet is vrijheidsdressuur een soort van spelen tussen mens en dier, en is het dus bijna helemaal uit vrije wil, omdat de pony het leuk vind. Op deze foto's ziet het eruit alsof jullie de pony's de lucht in slepen..

Ook van het liggen op commando heb ik geen verstand, maar een pony op zijn kont slaan lijkt me niet echt goed. Zoals ik net al zei, is vrijdheidsdressuur volgens mij een spel tussen mens en dier, en dus niet elkaar slaan..

ben ik mee eens

lovelygirly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:38

Hoii
was ik weer (sorry moest ik even zeggen)

Ik wil me er verder niet mee bemoeien ik heb mijn commetaar gegeven en de rest ook
maar ik wil ook even zeggen dat de ts nu wel weet dat wat ze doet niet echt de goede manier is
misschien is het beter om gewoon tips te geven
En wie weet doet ze het niet altijd
ik bedoel we zijn er niet bij
en van dat raar kijken op de foto zou zo kunnen wie weet is het zijn hobby
nee even serieus...
Het lijkt wel erop dat de ponys er niet zo zin in hebben
maar foto's zijn ook maar momentopname

maargoed

Succes

iknicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:02

Jemig!

Ik dacht zo wat knap dat ze dat geleerd heeft... maar toen zag ik die foto's en toen had ik zoiets van, oke het kan een moment opname zijn maar dat filmpje

Ik ben ook benieuw hoe jullie dat die pony geleerd hebben.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:05

nouja zeg! je zit dat dier gewoon te meppen op de kont zodat ze gaat liggen!

dat is toch niets leuks meer aan?

mijn advies: laat die dieren lekker met rust an ga een hobby zoeken waar je geen dieren slaat.

Flynn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:01

Zijn dit je eigen pony's? Zelfde advies als irene2, en hier kun je die pony's mee verpesten.. en doe geen vd als je er geen verstand van hebt, dit is zielig!

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:24

Harvumi schreef:
Dierenbeul is wel een heel groot woord....

Ok ik wist ff niet hoe ik uit mijn woorden moest komen

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:31

vind het slaan niet echt zielig hoor

die oliebol heeft er niets van, die is lekker naar grassprietjes aan het zoeken

als hij het niet fijn zo vinden zou hij op z'n minst weg proberen te lopen. en zo hard slaat ze niet

vind t knap gedaan hoor

groetjes shannon

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:33

Ziet er leuk uit! Alleen de manier waarop!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:39

als ik een harde klap op een wildvreemde pony z'n kont geef gaat ie ook liggen gek he? hij kan niet anders, als je m kunstjes leert heb je gedult en vooral veel liefde nodig. Zo raakt je pony zijn vertrouwen in je kwijt en kan ie dat stijgeren nog wel is tegen je gaan gebruiken. mijn pony kan ook stijgeren, en liggen maar hiervoor gebruik ik niets meer dan mijn STEM.. ik ben niet voor deze manier van ""kunstjes""" misschien is op de site van (op bokt) pinkhorizon kijken?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:19

En volgens iemand ben ik kinderachtig alleen omdat ik zei ;

Oh yeah dit word een topic met negatieve reacties.. ja dus het is toch ook zo ?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:29

als een pony echt bang voor je is gaat ie niet naast je liggen...

maar goed, ik ben het niet eens met deze manier van VD. je pony moet het zelf doen, dus met een aanwijzing met de hand of stemhulp. dus uiteindelijk zonder lichamelijk contact.
de doorgebogen achterbeentjes horen volgens de Spaanse Rijschoolmethode bij de Courbette. Courbette is een serie sprongen op de achterbenen. die leer je aan met de Levade, (stijgeren op commando). de Levade is meer dan steigeren op commando, je paard moet er een bepaalde houding bij hebben. zo moeten de benen wel degelijk gebogen zijn. het lijkt me niet dat er op deze foto's sprake is van een begin voor Levade, maar de gebogen achterbeentjes zijn dus niet zo raar.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:33

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:41

Stort ik zomaar ineens op zo'n topic. En het zullen niemand anders zijn dan.............ja hoor. Laat ze maar fijn de krijgen vanzelf de nadelen van dit soort dingen onder ogen en in handen dusse ze bedenken zich nog wel 2x voor ze dit weer doen. Zal je moeder leuk vinden.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:56

ceciel schreef:
dat slaan op de kont zijn kleine klopjes, net zoals je op de hals klopt,,
benzi kijkt wat bang uit zijn ogen, dat komt omdat die net ze even keek maar hij is echt neit bang hoor!

Sorry, als jij een pony zo op de hals bonkt lijkt me dat niet prettig voor dat beesje...

9 van de 10 in de topic vindt dit niet kunnen! Ze geven jullie tips en links...
Denk je er dan niet even bij na dat het misschien niet de juiste manier is die jullie hebben gebruikt??

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:29

Erm, Basje is niet bruin maar voskleurig .

Veel commentaar is al gegeven, maar ik moest van mezelf toch even zeggen dat die klopjes er heel malloot uit zien.

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 02:17

tja wat moet je hier nou op zeggen... ik vind het zielig!!
ga eerst kijken hoe het wél moet en niet zo dom gaan slaam/kloppen/bonken/rammen... als dat 'klopjes' zijn, ben ik de kerstman...

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 09:49

CarolShadow schreef:
Stort ik zomaar ineens op zo'n topic. En het zullen niemand anders zijn dan.............ja hoor

Ik weet niet of je mij bedoelt die op die puntjes moeten staan!!??
want jij denkt ook dat je alles weet.. maar ik heb geen zin meer in dit commentaar..

Iedereen@
ik ben NIET het meisje op die filmpje meestal ga ik ernaast staan en tik ik een paar keer met een zweepje op ze kont (zachtjes) en dan gata die liggen over dat touw en de ogen als jij je ogen raar draait kijk je ook scheel is precies hetzelfde dus..
WIJ ZULLEN NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT BASJE EN BENZI KAPOT RAMMEN OF HOE JULLIE HET OOK NOMEN..