Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ceciel schreef:basje trekt zelf het touw naar achteren als die steigert, en op dat filmpje daar geven we hem klopjes op z'n kont! tuurlijk slaan we hem niet.,! het zijn kleine klopjes die je ook wle eens op de hals van een pony geeft
what_ever schreef:Ik heb niet veel verstand van vrijheidsdressuur, dus correct me if I'm wrong..
Bij allebei de stijgerfoto's is het halstertrouw strak getrokken, net alsof je de pony nog een stukje hoger de lucht in wil trekken. Voor zover ik weet is vrijheidsdressuur een soort van spelen tussen mens en dier, en is het dus bijna helemaal uit vrije wil, omdat de pony het leuk vind. Op deze foto's ziet het eruit alsof jullie de pony's de lucht in slepen..
Ook van het liggen op commando heb ik geen verstand, maar een pony op zijn kont slaan lijkt me niet echt goed. Zoals ik net al zei, is vrijdheidsdressuur volgens mij een spel tussen mens en dier, en dus niet elkaar slaan..
(sorry moest ik even zeggen)

Harvumi schreef:Dierenbeul is wel een heel groot woord....

ceciel schreef:dat slaan op de kont zijn kleine klopjes, net zoals je op de hals klopt,,
benzi kijkt wat bang uit zijn ogen, dat komt omdat die net ze even keek maar hij is echt neit bang hoor!

.

tja wat moet je hier nou op zeggen... ik vind het zielig!!CarolShadow schreef:Stort ik zomaar ineens op zo'n topic. En het zullen niemand anders zijn dan.............ja hoor
maar ik heb geen zin meer in dit commentaar..