tumberlane @ training (z1)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:16

tummielover schreef:
alano schreef:
dat je je teugels elke keer oppakt over de diagonaal enzo....sorry weet niet hoe je dat witte krijgt met wat diegene zij.

rechts onderin staat quote, en dan moet je daar op klikken,

ow handig hahah

IkenKas

Re: tumberlane @ training (z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:21

Pff heisa heisa heisa....damens waar ging het nou ook al weer om? Ze wou gewoon ff der pony showen! Dat het niet jou manier van inrijden is, is jammer maar zij gaat er echt niet anders van rijden! Misschien hebben jullie gelijk misschien heeft zij gelijk wat boeit het...

Ik wou even zeggen dat ik het een mooi ponytje vind, je aardig groot bent voor een 14 jarige en niet te hard meer moet groeien:P...
Over je rijstyl: niet overal even ontspannen ik weet niet hoe het normaal is? De andere hebben wel gelijk hij gaat van links naar rechts met zijn hoofdje op sommige momenten ( wat door jou hand komt ) maar dat wel een momentopname zijn, hopelijk doe je dat niet altijd want dat lijkt me onder de proef niet zo charmant!

Succes er in ieder geval mee...
Niemand moet dit persoonlijk opvatten ik zeg gewoon wat ik zie en vind.

Vigolove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:22

oki nu kom ik ik heb niet veel verstand van paardrijden, dus daar begin ik maar niet over voordat ik weer heisa heb, ik vind het een erg leuk paardje met een leuke uitstraling

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 22:27

okej ff reactie op IkenKas,, mijn pony heeft eerder altijd gesprongen, dus hoefde hij nooit aan de teugel bij mensen,, dus hij moet zover mogelijk naar beneden opmdat hij dan makkelijker na beneden blijft, in de proef is dat nooit zo want anders rijd je niet zomaar 212 punten,,

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:27

jaa ik ken ashley jaa en starlight ook.. en ze kennen mij ook hoor haha:)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:28

tummielover schreef:
okej ff reactie op IkenKas,, mijn pony heeft eerder altijd gesprongen, dus hoefde hij nooit aan de teugel bij mensen,, dus hij moet zover mogelijk naar beneden opmdat hij dan makkelijker na beneden blijft, in de proef is dat nooit zo want anders rijd je niet zomaar 212 punten,,

Dat is echt een drogreden. Dressuur is en blijft natuurlijk een jurysport.

IkenKas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:38

Akke schreef:
tummielover schreef:

Ben het met je eens Akke; je kunt dan wel 212 punten bij elkaar hebben gereden maar als ik een jury was en je reed op die manier bij mij zo'n proef in 't Z kreeg je nooit zoveel punten. Maar je zei dat hij dat onder de proef niet doet ( schudden/ jij met je handen ) dus hoop ik dat die spanning daardoor wel wat minder is;) Maargoed...als jij denkt het op die manier goed is moet je het doen Dan heeft het geen zin dat we een discussie hier gaan voeren! Leuke pony en succes in de toekomst;)!

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 22:40

Akke schreef:
tummielover schreef:

jha maar dan wel raar hea als je altijd nog boven 2 winstpunten hebt gereden

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:44

tummielover schreef:
ik reed laatst 212 met deze pony in het z1 , en omdat ie iets beweegt met zun hoofd is het gelijk dat ik in zijn bek zit ze trekken?
nou ik rijd niet zomaar op een pony van lotte !!

Ja en? Dressuur is zoals talented al zei, een jurysport, dit zegt dus helemaal níks!
Elke jury denkt weer anders over het ideaalbeeld in de dressuur, dus ik vermoed dat je tot nu toe mazzel hebt gehad..
Als ik zou jureren en je zou zo met je handen zitten, zou ik je nog geen 156 punten geven..
ÍETS beweegt met zijn hoofd? Heb je je ogen dicht als je kijkt ofzo?
Z'n hele hoofd gaat heen en weer, en op de video; vlak voor je de bocht doorkomt geef je een niet zo vriendelijke (om het even beschaafd te zeggen) ophouding met je hand..
Kijk, je pony's hoofd mag best bewegen, zolang dat vrijwillig is, en niet omdat de ruiter zijn of haar handen niet stilhoud.
En wie die veelbesproken Lotte ook is, waarschijnlijk heeft zij een hele andere kijk op paardrijden als sommige bokkers hier

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:46

goed gezegt Mietje

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:47

Idd .... AMEN

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:48

Commentaar is al gegeven.
Vind ondanks dat ikzelf het er niet vriendelijk uit vind zien, het toch wel wat aardiger in het topic mag.

[edit] Ik las een reactie van de TS en ik vind het geen goeie reden hoor, dat ie daarom zó gereden moet worden.
Want springen begint met dressuur.
Zowat alle paarden die springen, lopen netjes nageeflijk.
Er kunnen uitzonderingen zijn hoor.
Laatst bijgewerkt door Poenarie op 25-12-05 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 22:49

Mietje schreef:
tummielover schreef:
ik reed laatst 212 met deze pony in het z1 , en omdat ie iets beweegt met zun hoofd is het gelijk dat ik in zijn bek zit ze trekken?
nou ik rijd niet zomaar op een pony van lotte !!

Ja en? Dressuur is zoals talented al zei, een jurysport, dit zegt dus helemaal níks!
Elke jury denkt weer anders over het ideaalbeeld in de dressuur, dus ik vermoed dat je tot nu toe mazzel hebt gehad..
Als ik zou jureren en je zou zo met je handen zitten, zou ik je nog geen 156 punten geven..
ÍETS beweegt met zijn hoofd? Heb je je ogen dicht als je kijkt ofzo?
Z'n hele hoofd gaat heen en weer, en op de video; vlak voor je de bocht doorkomt geef je een niet zo vriendelijke (om het even beschaafd te zeggen) ophouding met je hand..
Kijk, je pony's hoofd mag best bewegen, zolang dat vrijwillig is, en niet omdat de ruiter zijn of haar handen niet stilhoud.
En wie die veelbesproken Lotte ook is, waarschijnlijk heeft zij een hele andere kijk op paardrijden als sommige bokkers hier

lotte heeft cker een andere kijk erop,, want die rijd in het B kader bij de pony's maar dat boeit ook niet want ik ga me zker niet aanpassen aan jullie !! omdat jullie vinden dat het er niet vriendelijk uitziet
ik zal zo nog wel even een filmpje maken want ik zit heus niet de heletijd met me handen te spelen,, ojha en een ophouding is dat zo erg dan? het slaat egt helemaal nergens op

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:50

Overduidelijk het snelst groeiende HAW topic allertijden.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:51

Ligt eraan hoe een ophouding gegeven word ...... als je het met je vingers doet is het niet erg maar geef je een ophouding met je hand is het wel erg .....

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:51

AnneB schreef:
Overduidelijk het snelst groeiende HAW topic allertijden.

Neehoor; dat zijn de topic's van ChingYi al.

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 22:53

jjha en waarom?? omdat ik niet stil was met men handen en omdat iedereen af zit te kraken ,, mijn loswerk systeem,,

@ shadowflower: nou met je vingers een ophouding, dat voelt ie tog niet?:S jha of je moet met stang en trens rijden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:54

Ik hoop dat je vanacht ff gaat over denken wat hier het commentaar is
want daar kun je veel van opsteken...
en dat je morgen anders begint met je pony
Leuk voor het nieuwe jaar

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:56

tummielover schreef:
jjha en waarom?? omdat ik niet stil was met men handen en omdat iedereen af zit te kraken ,, mijn loswerk systeem,,

@ shadowflower: nou met je vingers een ophouding, dat voelt ie tog niet?:S jha of je moet met stang en trens rijden

Nou sorry, ik wil jou helemaal niet afkraken dat is totaal niet mijn bedoeling. Maar in HAW kan je wel commentaar krijgen/verwachten.
En niet reageren op een ophouding met je vingers? Dat zit niet zo goed dan als ik zeggen mag, mijn paard reageert al als ik iets anders ga zitten kwa ophouding of verruimen.
Maar nogmaals, het is niemands bedoeling hier om jou af te kraken maar ze geven hun visie erop.

shadowflower

Re:

Ok ... dressuur betekent met lichte hulpen werken ..... als een paard een vlieg op zijn kont al kan voelen kan je een paard ook zeer allert in zijn mond maken . Ik houd altijd Druk in de mond ... geen getrek en gesnok dus . Als ik een ophouding maak trek ik mijn pink naar me toe . Deze ophouding is 1 a 2 cm maar mijn paard voelt die al wel . Als ik mijn vuisten een stukje kieper dan is dat ookal een ophouding voor mijn paard omdat hij zo licht in de mond is .

Sok

Re:

tummielover schreef:
lotte heeft
ze
ker een andere kijk erop,, want die rijd in het B kader bij de pony's maar dat boeit ook niet want ik ga me zeker niet aanpassen aan jullie !! omdat jullie vinden dat het er niet vriendelijk uitziet
ik zal zo nog wel even een filmpje maken want ik zit heus niet de heletijd met me handen te spelen,, ojha en een ophouding is dat zo erg dan? het slaat echt helemaal nergens op

Okee.. Ik zal me niet meer met Miss Perfect bemoeien hoor.
Het spijt me dat ik je trots gekrenkt heb. Je voelt je duidelijk dus aangesproken.
Om nou direct maar te zeggen dat het nergens op slaat en dat we je afkraken vind ik ook een beetje extreem. Iedereen mag z'n mening uiten toch? We geven alleen tips. Als je geen tips wilt, moet je geen topic op HAW openen.

Spelen is ook niet erg, maar de hele tijd heen en weer bewegen is dat dus wel degelijk.
Een ophouding is ook niet zo erg op z'n tijd. Zeker niet.
Maar dit vind ik dus absoluut géén ophouding. Ik heb het beschaafd als ik over wou komen maar even ophouding genoemd..
In feite is dit gewoon een ruk in zijn mond. Niet erg vriendelijk vind je wel?

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 22:57

runningkawa schreef:
Ik hoop dat je vanacht ff gaat over denken wat hier het commentaar is
want daar kun je veel van opsteken...
en dat je morgen anders begint met je pony
Leuk voor het nieuwe jaar

haha grapjas,, ik ga me methode egt niet veranderen omdat jullie zo dom commentaar zitten te geven,

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:58

tummielover schreef:

Ik kan mijn bijrijdarabier met een touwtje om zijn hals normaal door de bak en buiten sturen.
Waarom zou jij dan direct zo moeten trekken voor hij het voelt?

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:59

Als je geen commentaar/tips wilt moet je geen topic openen ... zo simpel is dat . Jou rijmethode is schijnbaar niet die van ieder en daar kun je commentaar op verwachten ... Ga jij eerst je paard maar eens leren begrijpen want als je denkt dat een paard een kleine ophouding niet voelt zit er toch wel iets mis in je kennis van paarden en mischien ook wel in je bovenkamer ... Want iedereen kan bedenken dat een paard een kleine ophouding voelt .

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 22:59

Mietje schreef:
tummielover schreef:
lotte heeft
ze

ker een andere kijk erop,, want die rijd in het B kader bij de pony's maar dat boeit ook niet want ik ga me zeker niet aanpassen aan jullie !! omdat jullie vinden dat het er niet vriendelijk uitziet
ik zal zo nog wel even een filmpje maken want ik zit heus niet de heletijd met me handen te spelen,, ojha en een ophouding is dat zo erg dan? het slaat echt helemaal nergens op

Okee.. Ik zal me niet meer met Miss Perfect bemoeien hoor.
Het spijt me dat ik je trots gekrenkt heb. Je voelt je duidelijk dus aangesproken.
Om nou direct maar te zeggen dat het nergens op slaat en dat we je afkraken vind ik ook een beetje extreem. Iedereen mag z'n mening uiten toch? We geven alleen tips. Als je geen tips wilt, moet je geen topic op HAW openen.

Spelen is ook niet erg, maar de hele tijd heen en weer bewegen is dat dus wel degelijk.
Een ophouding is ook niet zo erg op z'n tijd. Zeker niet.
Maar dit vind ik dus absoluut géén ophouding. Ik heb het beschaafd als ik over wou komen maar even ophouding genoemd..
In feite is dit gewoon een ruk in zijn mond. Niet erg vriendelijk vind je wel?

neej maar sorry dit is egt afkraken omdat julie aan andere methode hebben voor loswerken:S ik laat dit topic wel sluiten want het heeft tog geen zin! jullie zeiken me alleen maar meer af!