Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pimlover schreef:Wat denk je van dravers en renpaarden? Die worden ook al met 2 jaar op de renbaan gepleurd, die hebben het zwaar!Dan maakt het tog niet uit als een shetlander een keertje voor een kar staat..wat een gezeur, laat die meisjes toch lekker bezig zijn met hun pony's
Ik zal eerst even melden dat ik vind dat wat de TS doet, niet kan. Om de volgende reden: een draverjaarling wordt inderdaad vaak (lang niet altijd!) al beleerd. Maar een draver is heel iets anders als een shetlander. Dravers worden gefokt op vroegrijpheid, dat ze dus sneller volwassen zijn. Geestelijk zijn een hoop dat nog niet, die komen dus ook niet als tweejarige in de baan. Verder zijn er voor de tweejarigen beperkingen: max 1x in de twee weken koersen, kortere afstanden en een langzamere kwalificatietijd. Jonne schreef:tuurlijk het is fout wat ze deed maar dat betekend niet dat je haar gelijk af moet zeiken? ze doet het voor 1× ( als wat ze zegt waar is) en het is goed gegaan klaar. laat dat paard nu gewoon in t land staan genieten en spelen en ga over een tijd pas weer mennen.
en idd in het echt zou hier vast niet zo heftig op gereageerd worden!!
Jonne schreef:tuurlijk het is fout wat ze deed maar dat betekend niet dat je haar gelijk af moet zeiken? ze doet het voor 1× ( als wat ze zegt waar is) en het is goed gegaan klaar. laat dat paard nu gewoon in t land staan genieten en spelen en ga over een tijd pas weer mennen.
en idd in het echt zou hier vast niet zo heftig op gereageerd worden!!
heel veel mensen die zeggen wel dat mennen meevalt en ze denken het zelf goed te kunnen maar ik sta zelf op een stal waar iedereen ment en het is best moeilijk hoor
OemmiejO schreef:Die steigerfoto!!
xKatleentjex schreef:Dan zeg je dat je pony anders onhandelbaar is. Logisch, je pony is twee jaar. Die is niet volwassen, dat is een rasechte puber. Een 2-jarige mag wat speels zijn. Hij moet wel luisteren, maar dat los je niet op met hem maar te laten werken. Dat leer je door hem respect voor je te laten krijgen, gehoorzaamheidsoefeningen, en daar heb je geen kar voor nodig.