Hafpony-power X 2 (in setjes)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:23

Mooie hafjes! Vind het bruine dekje het leukst passen. Over de slof is al veel gezegd en hou erbij dat ik het niet nodig vind...
De andere haf vind ik iets te diep lopen, als je hem meer opgericht zou rijden ziet het er vast nog veel beter uit!

moobie

Re: Hafpony-power X 2 (in setjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:20

echt hele mooi paardjes hoor

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:23

Mag ik hier even binnen komen vallen en melden dat voor zover ik het allemaal kan nagaan er niets aan de hand is met het account van [***].
Haar ervan te beschuldigen dat zij met een ander account post, lijkt mij nogal ver gaan en is voor het verdere verloop van het topic dan ook niet meer aan de orde.
fietjepietje, ik wil er ook nog even aan toevoegen dat jouw commentaar op andere bokkers wel wat netter kan. Door een ander als "zielig" te beschouwen, werk je een goede discussie niet in de hand!

Vanaf nu dus alleen rijtechnisch commentaar.

fietjepietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:23

maar ik vind het wel een heel erg tof en mooi beestje en het is echt een sgatje

mesastamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:29

Nikitaatje schreef:
Nou ik ben dus het meisje die op de haf rijd met slof... Maar ik ben het er totaal niet mee eens over jullie commentaar op de slof.

Zo heel erg strak staat de slof niet want hij loopt gewoon nog met ze hoofd in de lucht.. En dit zijn moment op names..

Maargoet dat is jullie mening. Maar dit beessie is gewoon zo erg van slag dat als je er op gaat zitten dat ie hellemaal explodeerd. Steigeren,kop omhoog gooien en wegrennen jouw in het hek proberen te gooien dus tegen het hek aanrennen enz. Dus dan vind ik dan maar de slof een beetje strak.

En ik probeer alles gewoon heel erg rustig aan te doen met hem majah hij is zo gespannen dat het dan wel gewoon moet want anders gaan er echt ongelukken gebeuren.

Majah veder zitten er ook leuke reactie´s tussen en dara ben ik harstikke blij om.

Groetjes Nikita

och meis trek je niks van dat zeurende commentaar over die slof aan dat is echt bokt word altijd gezegd bij elke slof die in beeld komt, mode trend denk.. vin dhet heeeeeeeel gaaf paardje enne leuke combi en dat setje kwijl kwijl

Swintha_13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:31

leuke pony's alleen zonde van de slof..
Carlo is stoer met dat blauwe setje en Lobke ziet er ook leuk uit

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:41

Die linker haf is een lekkerding zeg!!
Die rechter is ook wel leuk, loopt alleen wat achter de loodlijn..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:41

ilovelobke schreef:
ja maar de eigenaren willen hem geloof ik wel 5 keer in de week doen maar niet in het weekend dus ja dan kan je ook weinig doen wat je in die week dan doen kan je dat weekend daarna weer van voorafaan gaan beginnen want dan is het weer helemaal weg dus dat schiet dan ook niet echt op lijkt mij

Mijn paard heeft ook wel eens twee dagen achter elkaar vrij en dan hoef ik ook niet opnieuw te beginnen. Dus niet gaan grondwerken omdat je het zonde van je tijd vind, want het moet na het weekend weer opnieuw, is een heel erg slap excuus.

Slof eraf, sporen eraf en dan zijn jullie een hele leuke combinatie.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:16

Vind dat je geen enkel excuus kan hebben om zo met een slof te rijden.
Longeer m dan even als hij zo 'wild'is oid, want dit is niet eerlijk rijden.

fietjepietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:29

jullie weten helemaal niet hoe het paard is

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:32

Nikitaatje schreef dat het een explosief paard is dat onder haar vandaan schiet en aan de kletter gaat. Daarom rijd ze met een slof en staat hij zo strak. Dat heeft ze nu al een paar keer herhaald. Dan kan ik me een aardig beeld vormen van de pony. Als ik de foto's zie heb ik mijn twijfels, maar het zij zo.

En idd longeren van te voren of los gooien en spoor af, of niet continu met je spoor in zijn buik, als je consequent bent met je been, zal hij lekker aan je been gaan lopen en is hij ook makkelijker te controleren.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:38

We zitten allemaal niet op die haf en we waren er ook niet bij. Dus ik denk dat ze zelf wel weet wanneer ze die slof eraan maakt!! Bij sommige maakt het helemaal niet uit of ze aan de longe zet ja of nee. Ze proberen het vaak onder het zadel overnieuw, en dan vind ik een slof niet een slecht idee. Mits die goed gebruikt wordt!! Misschien een tip. Wat meer overgangen rijden zodat je hem wat makkelijker kan terug nemen en vooral op je zit. Ik denk dat je voor alles een rede hebt en dat zijn er wel meer. en ik denk dat je zelf wel het beste weet wat je op dat moment moet doen!!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:42

De meeste mensen weten niet hoe ze een probleem moeten oplossen en knopen er dus maar een slof aan. Is er al eens gedacht aan een martingaal, aan een thiedeman, of aan een goede instructeur? Je schiet er nl niets mee op wanneer je je paard in de krul gaat trekken....

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:44

hej
leuke haffie's

tja, over de slof is al veel gezegd maar is het niet slimmer om het paardje erst goed te laten uitrazen in de piste bv en er dan zonder slof op te kruipen

En ik vind het een 'rare' manier vna je paard zo opgekropt te leren rijden, maar als jullie het goed vinden

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:47

Als je alles beter had gelezen wist je ook waarom ik die spoor omhad en dan wist je ook wat voor een spoor het was. EN DAN WIST JE HELLEMAAAL dat we het niet meer over de slof zouden hebben. Dus voortaan graag een beetje beter lezen voordat je commentaar geeft.

Whisperke: ja ik ben indderdaad ook bezig met telkens overgangen te rijden enz. Maar longeren of losgooien dat maakt bij hem totaal geen verschil.

Kris25: ASJEBLIEFT ZEG: HOU OP MET DIT COMMENTAAR: JA ik heb een goede instructriece JA het is allemaal al zovaak geprobeert met martingaal of dergelijke maar het helpt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EN OMDAT IK NOU TOEVALLIG TOEN MET SLOF RIJD IS HET METEEN VERKEERD:: HOU NOU OP ALS NU NOG 1iemand commentaar over de slof of sporen geeft. dan vraag ik of ze dit TOPIC WILLEN VERWIJDEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:50

Nou zeg. Iets minder kan ook wel. Het is toch niet zo vreemd dat mensen zo reageren? En er worden echt wel hele goede tips gegeven hoor. Zoals bijvoorbeeld een thiedemanteugel, werkt een stuk vriendelijker of inderdaad eens een martingaal proberen.

Je meot er gewoon een beetje doorheen lezen en de goede tips eruit pikken en daar iets proberen mee te doen.

Edit: Als je de volgende keer dan weer foto's plaats, en je hebt wat tips uitgeprobeerd zal vast iedereen al een stuk anders reageren. Ik vind dat de meeste mensen trouwens aardig netjes reageren.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:52

Nikitaatje schreef:
Als je alles beter had gelezen wist je ook waarom ik die spoor omhad en dan wist je ook wat voor een spoor het was. EN DAN WIST JE HELLEMAAAL dat we het niet meer over de slof zouden hebben. Dus voortaan graag een beetje beter lezen voordat je commentaar geeft.

Whisperke: ja ik ben indderdaad ook bezig met telkens overgangen te rijden enz. Maar longeren of losgooien dat maakt bij hem totaal geen verschil.

Kris25: ASJEBLIEFT ZEG: HOU OP MET DIT COMMENTAAR: JA ik heb een goede instructriece JA het is allemaal al zovaak geprobeert met martingaal of dergelijke maar het helpt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EN OMDAT IK NOU TOEVALLIG TOEN MET SLOF RIJD IS HET METEEN VERKEERD:: HOU NOU OP ALS NU NOG 1iemand commentaar over de slof of sporen geeft. dan vraag ik of ze dit TOPIC WILLEN VERWIJDEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

woeeh jy reageert fel
Ik heb ook al 7 pagina's verwijten naar mijn hoofd gekregne van onder andere kris25 van foto's waar ik nog niet eens zelf op zit , maar dat moet je er bijnemen als je foto's op een forum plaatst. En als zij vriendelijk reageren moet je ook vriendelijk terugreageren. Vooral dat je zo bot op my reageert snap ik niet :s ik heb myn berichtn echt vriendelijk gezet, maar ja :s

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:56

Doe jij eens even normaal zeg. ik geef jou toch ook geen grote bek! Ik probeer alleen maar met een vriendelijker oplossing te komen!
Als je niet tegen commentaar kan, of niet normaal kan reageren, dan had je de foto's er meteen weer vanaf moeten halen, of gewoon niet reageren! Ik snap best dat het niet leuk is dat bijna iedereen iets over de slof zegt, maar je snapt nu dan toch ook wel dat dat niet voor niets is? We willen allemaal dat jij gewoon lekker met je pony over weg kan en er lekker mee weg kan rijden. Ik geef een tip en krijg een ontzettend grote bek, dat is niet normaal.....

SunnyBoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:00

tjonge jonge jonge. Als je foto's neerzet weet je dat je commentaar kan verwachten. Niet iedereen zegt dat het allemachtig prachtig is hoor.
Het is soms niet verkeerd om bij jezelf na te gaan of je het wel op de juiste manier aanpakt met rijden. (dan doel ik op de 'explosiviteit' van je haf.).
Mijn paard was vroeger ook zo'n bom en van mijn toenmalige instructie moest ik ook met slof rijden om het op te lossen. Jong als ik was ging ik ervan uit dat dat dan wel zou helpen, maar toen dat niet het geval was ging ik meer dingen uitproberen. Ik longeerde hem eerst voor ik erop ging en dan zonder spoor en zonder hulpmiddelen (alleen een martingaal met springen) en dat ging veel beter.
Iedereen hier probeert je te helpen en je tips te geven. Het is niemands bedoeling om iemand opzettelijk de grond in de stampen lijkt mij.
Het is geen schande als achteraf blijkt dat het ook op een andere (diervriendelijkere) manier opgelost had kunnen worden. Misschien moet je het gewoon nog eens proberen.
Trek leer uit de kritiek die je krijgt zou ik zeggen.......

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:00

Dreigen om het dicht te gooien is een beetje kinderachtig.

Ze zeggen dingen niet zomaar, ze willen je helpen en advies geven, natuurlijk kun je het neergooien en niet willen horen, maar misschien is foto's plaatsen dan niet echt slim. Probeer je je voordeel mee te doen.

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:04

JAH MAAR NA 11PAGINA´s WEET IK AL DAT COMMENTAAR VAN JULLIE WEL. DUS LEES ALLEMAAL VOORTAAN WAT BETER VOORDAT JE COMMENTAAR GEEFT.

KAN IEMAND DIT HELE TOPIC MESCHIEN VERWIJDEREN?

WANT IK BEN DIT GEZEIK SPUUGZAT!!!!!!!

fietjepietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:05

heey heey
jah oke maar dit zijn geen leuke reacrties moet je zed maar allemaal lezen en kris jij hebt nog veel te leren want sporen zijn niet om je paard naar voren te rijden maar om hem goed de hulpen te geven en die slof zit echt niet te strak want hij kan gewoon nog met ze kop omhoog moet die anders bij ze knieen hangen zodat die erin kan gaan staan nee dat is lkkr

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:06

wees maar niet bang heb al op TEM gedrukt, en het zijn 4 pagina;s zelf even beter lezen.
En wijze les geen foto's meer plaatsen

fietjepietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:07

curly waarom is het nou kinderachtig

SunnyBoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:07

Doe eens even normaal. Hoe oud ben je zeg? Dit was de eerste keer dat ik reageerde en ik heb je HELE topic doorgelezen hoor. Het zijn tips hoor. Doe je voordeel ermee zou ik zeggen. Het is toch fijn dat de ervaring van anderen met je gedeelt worden. We hoeven niet allemaal het wiel opnieuw uit te vinden toch?