Frappa @ work.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1

Re: Frappa @ work.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:32

Lazlo is een super leuk paardje,heb hem een tijd gereden,ghij was toen van mijn vriendin!
Hij werd toen helaas verkocht,en ik had er toen het geld niet voor,baal er best van dat ik hem te koop zie staan,mis em ontzettend

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:50

Heb je nu het geld niet dan Wendy1? Hij staat nogsteeds tekoop hoor...

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:01

zou ik misschien mogen weten hoe oud de KWPN'er is, zijn afstamming en de vraagprijs... ik ben erg geinteresseerd,. mag ook via PB

wendy1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 16:35

MsMarit schreef:

Nee helaas,is het financeel echt niet te doen voor mij op dit moment.
Wou dat het anders wasa

wendy1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 16:36

MsMarit schreef:

Nee helaas,is het financeel echt niet te doen voor mij op dit moment.
Wou dat het anders wasa

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:07

was gambit niet zwart

leuke foto's

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 23:11

mijn grote gambit is zwart ja,dit is toevallig een schimmel gambitje...

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:17

verwarrend

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 02:17

Leuke paarden hoor!
Alleen die schimmel is wat eng in de hals, en zou beter over 2 teugels gereden moeten worden. Een recht paard op een rechte lijn, een gebogen paard in de hoeken en voltes. Op de foto ziet het eruit alsof je een beetje een 'statische' binnenhand hebt..
De bruine is ook een erg aansprekend paard, alleen jammer van het vele binnenhand gebruik.
De ruiter zit ook continue met haar gewicht naar binnen, en zit ook niet bepaald gemakkelijk.

En binnenteugel loslaten (zoals op de foto die later is geplaatst) betekend niet dat ie op 2 teugels is.

frappa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:52

Angeliek schreef:
Leuke paarden hoor!
Alleen die schimmel is wat eng in de hals, en zou beter over 2 teugels gereden moeten worden. Een recht paard op een rechte lijn, een gebogen paard in de hoeken en voltes. Op de foto ziet het eruit alsof je een beetje een 'statische' binnenhand hebt..
De bruine is ook een erg aansprekend paard, alleen jammer van het vele binnenhand gebruik.
De ruiter zit ook continue met haar gewicht naar binnen, en zit ook niet bepaald gemakkelijk.

En binnenteugel loslaten (zoals op de foto die later is geplaatst) betekend niet dat ie op 2 teugels is.

Bedankt voor de reacties en ben hard aan het werk aan mijn 'vervelende' binnenhand en mijn zit ( ook wel erg belangrijk )
dus hopelijk binnenkort betere foto's.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:00

Wat een leuk schimmeltje, probeer hem goed voorwaarts neerwaarts te laten lopen, dan krijgt hij ook wat meer hals. Hij kijkt trouwens groter dan 1.50!

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:21

Hee!
Vind het er ook wel goed uitzien, Worden ook nietin de krul getrokken maar mooi rond.. Endat iets voorover zitten stoort niet, en je kan niet alles perfect doen als je voor de eerste keer op een vreemd paard zit! Ziet er leuk uit!
xx Katinka

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:25

mm, je rijd ze idd wel vaak met stelling, tenminste zie niet 1 foto waarbij je paard helemaal recht is, maar het zijn foto's.. dus dat zegt niets natuurlijk, verder vind ik het 2 mooie paarden

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 16:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stukjes rechtuit,maar niet de mooiste foto kwaliteit...

overigens is het schimmeltje heel erg onbespierd in de hals en kropt zich graag hoog op,was al heel blij dat hij bij franny wat naar beneden wilde zakken.

en iks tond bij een hoek en franny moest dichtbij blijven omdat het al donker werd,en mijn fototoestel braaf aangaf dat ik geen foto's meer kon maken....dus ze reed ze heel veel op een volte,denk dat daardoor ook veel de binnenstelling komt...

orrieborrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:08

little_angel schreef:
zou ik misschien mogen weten hoe oud de KWPN'er is, zijn afstamming en de vraagprijs... ik ben erg geinteresseerd,. mag ook via PB

dat zou ik ook wel graag willen weten.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:02

ik heb vandaag zelf heel even op Lazlo gereden, en ik vind het zo knap hoe ze hem aan het lopen heeft! Dat beest gooit zo onwijs hoog op, was meer vasthouden dan rijden Zware aanfluiting komt ook wel omdat ik al eeuwen niet meer op zo'n groot gevaarte gereden heb, maar ze heeft hem echt knap aan het lopen, hij kan zo fijn gaan... Ik zou het er voor doen hoor, zo kunnen rijden als Frannie

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:20

orrieborrie schreef:
little_angel schreef:

dat zou ik ook wel graag willen weten.

Voor Afstamming van de Lazlo kan je op de eerste Pagina vinden in een Reactie van Kimmie261

En als je het even uitrekent kan je zien dat een L nu 12 is

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 21:20

fran kan gewoon hartstikke lekker rijden,ik wou maar dat ze wat meer tijd had....

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:25

inderdaad larixfire ze doen wel erg stinkmodder over de rijkunsten van franny, maarja ik zou ze eerst zelf wel eens willen zien rijden .....

vlietstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:53

Hoi Franny,

ik heb ook nog wel enkele nieuwe paarden. Als je het leuk vind kom gerust eens rijden. Zal geen foto's van je maken of alleen van je grote teen ofzo, of van het koppie van het paard.

Jij durft zeg, en dan bedoel ik niet dat je rustig op de meeste paarden stapt en er het beste van probeert te maken, maar dat je een serie foto's hier zet op bokt. Ik zou moedeloos worden van zoveel reacties.
en vooral het soort reacties. Zo te zien hadden uiteindelijk paard en ruiter plezier in het werk. Lijkt met het voornaamste.

Enne nogmaals, je bent van harte welkom in Drenthe,......maar graag wel zonder die bergen sneeuw van dit voorjaar.

Misschien zijn er nog wel mensen die veel kritiek hadden op Franny en nu eens naar Kimmy stappen om deze paarden zelf ook eens te rijden. Kimmy maakt wel foto's; leveren wij wel lekker commentaar

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 00:10

ja hoor...ik maak wel foto's...

lazlo is inmiddels verkocht...die heeft een super baasje gevonden,een super baas voor een super paard!!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:26

jaaah leuke combi, kan hij lekker springen...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:46

ik vind het er niet verkeerd uitzien.

een tip, ik weet niet of de fotos door elkaar staan, maar de eerste foto losstappen, ik vind hem daar echt een beetje scheef lopen, probeer hem recht tussen je benen te houden. als het paard vast zit op alle twee de kanten, werk je dat niet los met inbuigen. probeer hem wat meer recht te richten en rij een paar voltes gewoon recht zonder inbuiging, enkele aanleuning op je buitenteugel en rij hem op je been naar beneden en probeer hem daarbij wat meer uit te leggen, met het neusje naar het zand dus. als dat lukt ga je wat meer oprichting vragen en dan kan je met de juiste aanleuning zeggen, ik rij hem op de binnen hoefslag en vraag stelling (naar binnen en buiten) doe dat een paar keer en rij hem weer laag met het neusje over de grond.

een paard wat vast zit, moet je de tijd gunnen om los te komen, dat kan niet in een keer, maar je moet het wel blijven trainen. sommige fotos, vind ik ook inderdaad lijken of die naar beneden word getrokken, maar daar ga ik niet over oordelen want het kan een vertekend beeld zijn.

een paard wat vast zit heeft geen tacktische draf, als die echt vast zit en als je hem dan gelijk opgericht door rijd, loopt die onregelmatig. probeer hem dus wat recht te stellen en rij hem dus voorwaarts en enkel een keer trug (schijnovergangen exc)

Dit bericht is niet aanvallend bedoeld aan de ruiter over de eigenaar, het zijn alleen maar tips, ik zou naar deze manier van rijden ook best kunnen kijken.

succes ermee

wendy1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 15:10

kjoetie schreef:
jaaah leuke combi, kan hij lekker springen...

Jaaa dat is zn lust en zn leven!

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 15:23

Jeetje wat een gave paarden
Ruiter vind ik hárdstikke netjes rijden, voor de 1e keer (toch??)!
Wel is ze wat streng met dr (binnen)hand