Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wjerdo schreef:goed hier blijven de meningen toch over verdeeld.. Weet zeker dat er meer mensen zijn die het zo doen als mij.. En weet ook dat er genoeg zijn die het anders doen.
veel succes ermee... 

youngster schreef:Wel eens gedacht aan de eenzijdige belasting voor de pezen met het longeren??
karoliena schreef:Ik vind het prima dat iedereen zijn eigen mening heeft maar voor de mensen die vinden dat een paard pas met 3.5 ingereden hoort te worden. Dat is jullie mening er is nergens bewisj of wat dan ook dat het een paard schade toe brengt als je er met 3 jaar op stapt.
youngster schreef:Wjerdo van mij mag jij je paard longeren hoor 2 keer in de week, maar doe dit dan los. Zo kan het dier tenminste leren lopen op zijn eigen benen.
frunnik yeah right.. vroegah was alles beter niet waar. De paarden worden nu heel anders gefokt ( groter) dan vroeger. En er zijn nu iets meer onderzoeken gedaan naar het vroeg beleren van je paard.
MissJ schreef:karoliena schreef:Ik vind het prima dat iedereen zijn eigen mening heeft maar voor de mensen die vinden dat een paard pas met 3.5 ingereden hoort te worden. Dat is jullie mening er is nergens bewisj of wat dan ook dat het een paard schade toe brengt als je er met 3 jaar op stapt.
Hmm, bij ons op stal kijkt men niet maar leeftijd, maar naar het paard zelf.
Als ze nog slap zijn bij 3 jaar, gaan ze nog lekker een jaartje het land op om door te groeien.
En er is wel degelijk een link tussen te jong te zwaar belasten, en vroegtijdige slijtage.
en ja daar zijn onderzoeken naar gedaan(als ik mijn DA mag geloven?!)