Quavarotti @ les 06-12-06 & concours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 14:11

ditchie schreef:
Ik zou je paard tijdens de trainingen lager rijden en goed afwisselend instellen. ik vind dat je paard te gespannen is en daardoor zijn rug hol trekt. Verder vind ik het wel een super paard om te zien!

Sterker nog, voor deze les heb ik twee weken lang alleen maar laag en rond gereden om hem beter over zijn rug te laten gaan! Hier gingen we even iets meer wedstrijdgericht trainen, maar over het algemeen stel ik hem ook veel lager en ronder in!

Kaja

Re: Quavarotti @ les 06-12-06 & concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:25

Trekt dat paard nou rare bekken of had je het nou over jezelf???

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:29

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
om eerlijk te zijn moest ik daar ook ff aan denken toen ik de foto's zag
(heerlijk nuttige post )

talented

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 15:31

Nou nou kinders, zo is het wel weer genoeg he ?! Laten we het erop houden dat ik gewoon uiterst geconcentreerd was

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:32

Ja sorry... Ik meende te lezen dat het dier stout is in de mond, maar ik ging vervolgens twijfelen of het niet of ook niet voor de ruiter geldt...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:33

talented schreef:
Nou nou kinders, zo is het wel weer genoeg he ?! Laten we het erop houden dat ik gewoon uiterst geconcentreerd was

Kinders.... Nou lieffie dan moet je nog effe hoor... Je bent altijd nog jonger...

Uiterst geconcentreerd.... Jeetje dan vraag ik mij af hoe jij kijkt tijdens de ...

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:47

Kaja, I don't wanna know HAHHAHAHAAHAHAHA

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:52

misschien handig om iets aan die spanning te doen.
inplaats van constant die ellendige drussuurproeven te oefenen.
oefen eerder met hem om ontspannen een dressuurproef te rijden
en dat het paard niet gaat stijgeren.
en eerlijk is eerlijk nu hij het een paar keer heeft gedaan ga je het verwachten waardoor je bij voorbaad al spanning opwekt waardoor hij helemaal aanleiding krijgt om te gaan stijgeren.

verder vindt ik het een heel mooi paard waar je zeker wat uit kunt halen maar maak het hem niet te zwaar.

hij heeft het weinig bespiering en blijkbaar heel wat spanning in zijn eigen lijf en kan het zware werk misschien helemaal niet aan.

geef hem de tijd en de rust en ga niet iedere dag intensief dressuur trainingen doen met hem maar gun hem de rust en probeer een band op te bouwen met het beestje ondanks dat je waarschijnlijk slechts een wedstrijdpersoon bent die niet zo in de band en liefde tussen paard en ruiter gelooft.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 16:00

Kan een wedstrijdruiter niet geloven in de band en liefde tussen paard en ruiter?

Ik ben inderdaad niet iemand die met het paard gaat kroelen o.i.d. maar ook echt niet iemand die dit paard dageljks zwaar traint, en that's it. Hij gaat zeker 1 keer per week naar het bos (dan wel niet met mij erop haha, omdat ik daar niks om geef). Verder doen we het inderdaad rustig aan, zoals hier al eerder gezegd is, heb ik hem de afgelopen twee weken enkel laag en rond gereden om hem wat buigzamer en losser in het lijf te krijgen!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:01

Citaat:
geef hem de tijd en de rust en ga niet iedere dag intensief dressuur trainingen doen met hem maar gun hem de rust en probeer een band op te bouwen met het beestje ondanks dat je waarschijnlijk slechts een wedstrijdpersoon bent die niet zo in de band en liefde tussen paard en ruiter gelooft.

Nou nou, jij trekt ook snel je conclusies... Knap dat je dat van een foto kunt zien

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:16

patos schreef:
Citaat:

Nou nou, jij trekt ook snel je conclusies... Knap dat je dat van een foto kunt zien
Ja vind ik ook erg apart.....
Zo je hebt mij hier op bokt nog nooit een uitspatting horen maken maar dit slaat echt nergens op!!! Waarschijnlijkn slechts een wedstrijdpersoon bla bla bla. Praat ff lekker voor jezelf!
Bovendien gaat dit paard naar het bos, kan het een sprongetje maken en word het dressuurmatig gereden. Ik weet niet hoe jij dat vanaf een foto kan zien, misschien ben jij wel zo'n muts die urenlang een wandeling met haar paard gaat maken waar hij lekker simpel van word.. Ja sorry hoor. Het is misschien niet redelijk maar het is zeg maar hetzelfde gevoel wat jij nu bij mensen losmaakt..

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:55

sorrie, was idd Quavarotti!

Ben ondertussen wel wakker!!!!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:27

echt een stoer beestje!! ik vind hem al leuk lopen
Wat ziet oosteind er anders uit Ik ben er altijd met springconcoursen

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:47

[/quote]

Ik zei toch ook: Neusje uit RIJDEN. Met je benen dus, zonder benen kan je niet rijden.[/quote]

Zoals ik dus zei was het een toevoeging, en zeker niet de bedoeling om iemand af te kraken.(en het stond er NIET bij)
Maar met je benen rijden is voor ons misschien heel normaal, maar voor een heleboel mensen ook niet!
Die rijden dus idd met de handen voor en teugels korter,en lijken te vergeten dat ze nog een stel benen hebben!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:46

Hmm er moeten echt wel veel mooiere foto's van jullie te maken zijn als ik dat filmpje zo zie

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:31

Jammer van de kwaliteit van de foto`s.. en soms zit je er wel wat krampachtig op en heb je je benen niet altijd even mooi.. maargoed het zijn maar momentopnamen...Paardje ziet er mooi uit!.. veel succes met hem

talented

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 18:58

Lenn schreef:
Hmm er moeten echt wel veel mooiere foto's van jullie te maken zijn als ik dat filmpje zo zie

Ja, haha, dat denk ik ook wel. Het filmpje is alleen te groot om op bokt te zetten vrees ik!

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:34

@Talented: het inderdaad niet hetzelfde paard: het ene paard heeft een witte hoef aan het witbeentje, de andere een zwarte. Duidelijk is wel dat Pavarottis zijn kenmerken/eigenschappen dus doorvererft!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:49

talented schreef:
Lenn schreef:

Ja, haha, dat denk ik ook wel. Het filmpje is alleen te groot om op bokt te zetten vrees ik!

ik wil filmpje

talented

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 15:43

MaestroE schreef:

ik wil filmpje

Als iemand mij vertelt hoe ik zo'n groot filmpje kan uploaden!?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:55

Volgens de website van het BWP dekt Quavaroti van de Helle nog steeds voor BWP en dan wel via stoeterij van de Helle.
Dus als Wouter zijn Quavarotti geen b** meer heeft... ;-)
Trouwens er zullen wel meer BWP-fokkers die met Pavarotti gefokt hebben in het jaar van de Q op het originele idee gekomen zijn om de naam Quavarot(t)i te kiezen.
Zoals ik de topicstarter al liet weten, liep er een volle zus van zijn paard, Spirit de Leest (van dezelfde fokker dus) in onze rijvereniging (LRV Leest) en kwam de fokker regelmatig eens een kijkje nemen. Heb beloofd van mijn "contacten" aan te spreken om te zien of zij Quavaroti kennen maar zit momenteel volop examens te verbeteren dus dat kan wel eventjes duren voor ik mijn clubgenootjes zie

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:28

talented schreef:
ditchie schreef:
Ik zou je paard tijdens de trainingen lager rijden en goed afwisselend instellen. ik vind dat je paard te gespannen is en daardoor zijn rug hol trekt. Verder vind ik het wel een super paard om te zien!

Sterker nog, voor deze les heb ik twee weken lang alleen maar laag en rond gereden om hem beter over zijn rug te laten gaan! Hier gingen we even iets meer wedstrijdgericht trainen, maar over het algemeen stel ik hem ook veel lager en ronder in!

Goed bezig, want als je paard zijn rug hol trekt bellemert hij zichzelf ook in het voorbeen. Succes verder met je wedstrijden!

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:56

Teigetje schreef:
Volgens de website van het BWP dekt Quavaroti van de Helle nog steeds voor BWP en dan wel via stoeterij van de Helle.
Dus als Wouter zijn Quavarotti geen b** meer heeft... ;-)
Trouwens er zullen wel meer BWP-fokkers die met Pavarotti gefokt hebben in het jaar van de Q op het originele idee gekomen zijn om de naam Quavarot(t)i te kiezen.
Zoals ik de topicstarter al liet weten, liep er een volle zus van zijn paard, Spirit de Leest (van dezelfde fokker dus) in onze rijvereniging (LRV Leest) en kwam de fokker regelmatig eens een kijkje nemen. Heb beloofd van mijn "contacten" aan te spreken om te zien of zij Quavaroti kennen maar zit momenteel volop examens te verbeteren dus dat kan wel eventjes duren voor ik mijn clubgenootjes zie

Dat klopt niet meer, vraag maar eens na bij Paul Maïs. De site van BWP is ongelofelijk achter