Stoere haf zonder zadel over de 1.20!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xil

Re: Stoere haf zonder zadel over de 1.20!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:52

Leuke haf zeg!

Super knap dat jullie zo kunnen springen. Ik had boven de sprong er volgens mij via de staart al afgegleden . Laat staan bij de landing....

Hij kan het volgens mij prima hoor! Lekker doorhobbelen

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:23

Het gaat er hier om dat jullie het zo goed van jezelf vinden dat jullie zooooooooooooo hoog gesprongen hebben???
Paard kijkt er ook erg gelukkig bij.
Ga vooral zo door

lovewally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:27

heej mensen
je denkt toch niet dat ik dit allemaal spring als hij het niet zou willen
hij heeft op een van deze sprongen geen een keer geweigerd.. (en nee dat is niet dat we hem er voor slaan oid )
en als mensen een keer willen komen kijke.. hoe wij met onze pony's omgaan kom gerust een keer langs hoor..

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 00:00

nog eens... als een paard iets doet zonder tegen te spartelen betekent dat niet dat het zeker niet slecht voor hem is.

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 00:40

arno8 schreef:
nog eens... als een paard iets doet zonder tegen te spartelen betekent dat niet dat het zeker niet slecht voor hem is.

Maar als een paard iets graag doet zonder tegen te spartelen, betekend dat over het algemeen wel dat ze geen pijn hebben (wat iemand in dit topic vond)..

Geloof me nou mensen, ik ken Merel, en Merel weet echt wel waar ze mee bezig is... Wally is een gave haf, die dit harstikke leuk vind (je zou hem af en toe eens moeten zien racen over die sprong ) en het ook makkelijk kan...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 01:35

Mijn haf kan het ook moeiteloos, en doet het ook moeieteloos als ik niet uit kijk, zonder dwang en zonder zweep, precies zoals jullie.
Alleen dan zonder mij erop over de bakrand oid

Ik vind het ook heel wat dat je blijft zitten, ik had er naast gelegen.

Vind het alleen in het verdere topic jammer dat mensen met commentaar of kritiek meteen afgezeken worden, iets aannemen kan geen kwaad.
Eerst roepen dat het vooroordelen zijn tegenover de haflinger en daarna zelf met dat "vooroordeel" zwaaien door te zeggen dat ze er niet voor gebouwd zijn.
Tsja...en ik ben zo penny dat ik er niet voor ben om zonder zadel te springen, die dingen zijn er niet voor niks en dat je over 30 heen springt ok...maar bij sprongen over een meter lijkt me het bonk gehalte vrij hoog en niet prettig, alhoewel ik zeker weet dat mijn haf met bonk even hard over de hindernissen heen gaat, ook zonder dwang en zweep, alleen wil ik dat niet, vind ook niet dat ze dat verdiend heeft.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 01:50

maar waarom heeft dat dier geen bescherming
ik vind het heel knap dat je zo hoog springt maar bij bij zo'n hoogtes moet je toch peesbeschermers ofzo aandoen

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 03:47

Knap hoor Ik zou het jullie niet nadoen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 07:55

vet stoer
doe het jullie niet na

@tessyke: peesbeschermers hebben voor het springen vaak geen nut, er zit namelijk geen bescherming aan de voorkant van het been. En dus bij een balkje aantikken beschermt een beschermer dus echt niet. Ik heb liever wel beschermers om omdat je grotere galop sprongen maakt bij het springen en de kans dus wel ietje meer aanwezig is, maar een noodzaak is het niet

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 08:15

zo die kan nog eens springen goed hoor !!

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 08:33

Heej Merel !!!,
Super tof hoor dat je dit durft, vind het echt jammer dat je er geen wedstrijden mee start...
En heb je nog veel naar gesproken over het akfietje op vughtse hoeve
En je hebt nog steeds een super stoere pony

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:45

Haha, wat een mop, haflinger mogen niet hoog springen?

Nou het is ook wel zo dat de meeste hafs niet echte springers zijn, maar er zitten wel uitzonderingen tussen hoor!
Zoals deze. Wat een stoere haf! Echt zo'n grappenmaker lijkt het me!
En als je niet elke dag zo springt, zie ik het probleem niet hoor

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:26

Haflingers die snel kreupelen? dat is echt gel*l.
Juist Haflingers, fjorden, tinkers enz. hebben hardstikke goede benen ze zullen ook niet snel peesblesures krijgen.
Maar dit weer zo'n typisch voorbeeld van verschillende rassen, het ligt ook aan het paard.
Er zijn haflingers die slechte benen hebben en snel kreupel lopen maar er zijn er ook bij die nooit kreupel zijn.

Ik zie het probleem echt niet hoor om zonder zadel te springen, ik denk echt niet dat de TS zo hoog ging springen als ze het niet vertrouwde.
Er zit ook een risico voor zichzelf aan, maar volgens mij vind die haf het hardstikke leuk om te springen!
En een haflinger krijg je echt niet snel over de 1.20 als hij het niet wil
Sommige mensen vinden echt alles zielig

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:27

mijn gevoel is er niet lekker bij, lijkt me niet prettig voor de rug en ik vind het op de foto's eruitzien dat je steun zoekt bij de mond. Die teugels moeten veel losser maar dan mis je ook extra steun. Ik zou het persoonlijk niet gedaan hebben zonder zadel en al helemaal niet zonder cap. Ik ben er MET cap vorige week afgevallen en heb op een haar na mijn rug gebroken. Ik heb redelijk veel ervaring met springen (zelfs al wedstrijden) en ken Ian door en door en zit als een huis maar zelfs dan kan het gebeuren.......

Overigens haflingers en hoog springen, why not? Die benen zijn vaak sterker dan de huidige doorgefokte kwpn-ers

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:49

Zo te zien hebben jullie en de pony er lol in
En tjah, dat je niet helemaal zo zit als met zadel is natuurlijk wel logisch

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:08

zelma schreef:
kwou even wat kwijt
ik vind het leuk dat je zo hoog springt..
maar haflingers kreupelen snel
en haflingers zijn gen echte spring pony's ..
ik heb een tip voor je..
ik zou niet hoger gaan springen als de 1,30
ik heb zelf met mijn haf gehad dat ze op begevemoment erg gaat kreupelen en dat ze dan ook nog eens veel valt

Hahahaha
Dit is echt zo'n grote onzin!
Ik heb met mijn vz haflinger ook 1,20 gesprongen. Die heeft er niks aan over gehouden hoor.
Niet alle kwpn-ers kunnen springen, dit zijn uitzonderingen.
Er zijn genoeg haflingers die dit kunnen springen & juist haflingers/fjorden/tinkers hebben sterke benen dus zullen niet zo snel een blessure krijgen.

Ziet er leuk uit hoor.. Pony had er zin in volgens mij .

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:23

Een gezond paard van welk ras dan ook spring je niet kreupel als je er verstandig mee omgaat.

Deze foto's zijn niet perfect. Zo spingen is ook niet nuttig zonder zadel over 1.20 kan iedereen met lef een parcours netjes rondspringen dat is een heel ander verhaal. Met goed kunnen rijden of wat dan ook heeft het niet veel te maken. De pony springt graag en de meiden hebben er lol mee.

Maar wat doet het er toe je mag toch gewoon lol hebben met je pony? Daarvoor hoeft iets niet rijtechnisch perfect te zijn.
En ik zie weinig schadelijks aan deze foto's, maar ik ben het er wel mee eens dat als je geen commentaar wil je ook geen foto's hoeft neer te zetten bij HAW. Dit topic is juist bedoeld om van elkaar te leren als we met onze paarden aan het werk zijn.

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:17

super mooie manen springt echt gaaaaaaaaaaf!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:06

leuke foto's, jullie hebben wel lef

SofieBeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:12

Phante schreef:
Aub ook geen commentaar op houding, je snapt wel dat je moeilijk normaal kan zitten over zo'n hoogte zonder zadel.

sja, dan moet je niet zo hoog springen zonder zadel ...

ik heb heeeleemaal geen probleem met (hoog) springen zonder zadel, tenminste : als de houding goed blijft en het paard dus niet gestoord wordt ...

verder leuk paard , kan echt goed springen ! maar zolang je houding niet op punt is, spring dan wat lager ...

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:20

stoer dat jullie zo hoog springen zonder zadel!

zeker een mooie haf met veel aanleg voor springen

nou veel suc6 verder met hem

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:28

Vind het maar gevaarlijk. En dan ook nog eens zonder cap!
Ik weet dat je geen commentaar wenst over je cap, maar als je al zonder zadel rijdt en dan ook nog eens zo hoog, kan je heel lelijk vallen.
Verders wel een leuke haf

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:32

Ik denk dat de TS best wel weet dat wat ze doet niet veilig is en niet zo verstandig maar ze kiest er toch zelf voor.
Als zij risico wil lopen haar nek te breken moet ze dat gewoon doen.

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:34

Pfff, ik vond mezelf al een held datik met zadel over 60 cm sprong Haha, is niets vergeleken bij dit

Knap hoor dat je het durft!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:50

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 14-03-22 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt