Mijn paard staakt. HELP!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:09

Ja goed idee Ken trouwens ook een quarter die graag springt en ook nog goed ook, die van Pingwing. Ja als je paardje helemaal blokkeerd, kun je niets anders dan zorgen dat hij het leuk gaat vinden voor je te werken. Als dit helpt, fijn toch Succes!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:14

Die van mij begon ook te vervelen, maar dan alleen maar rennen!
Ik bedacht me dat ik eignelijk alleen maar met dresuur bezig was...
toen ben ik ook balkjes gaan lopen, en sprongetjes, en nu issie weer hartstikke braaf

LindyH

Re: Mijn paard staakt. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:02

Kijk nou dan! De tante van mijn paard (ook een Quarter):

Afbeelding

She has shown in hunter and jumper classes during July and August of this year, pinning in every class. Ellie easily jumps 2'6" courses and has also jumped up to 3' oxers.

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:06

Haha cool, ze spring net zoals die van Pingwing voorbeen een beetje laten hangen, maar wel steil omhoog

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:48

Nou, de tandarts is geweest en er is niks aan de hand met de tanden. Dat wordt dus toch Zero Tolerance-beleid invoeren en veel variatie dus.

Heeft iemand nog tips? Moet je bijvoorbeeld steeds een heel klein beetje doen (zorgen dat het niet tot staken komt) en dan langzaam opbouwen, of juist steeds de confrontatie aangaan?

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:52

opbouwen lijkt mij het beste.. maar als ze gaat staken, wel aanpakken

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:58

Jup langzaam opbouwen... als ze gaat staken kun je namelijk niets meer Als ze toch gaat staken voordat jij dacht dat ze zou gaan staken heel ff erdoorheen en vervolgens wegzetten. Zelfde als Miriano dus

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:14

Hij gaat eigenlijk alleen staken bij het aangallopperen. Hoe bepaal ik wanneer ik dat weer kan gaan proberen? Als het aandraven vlekkenloos gaat?

Mijn vorige paard protesteerde ook bij het aan gallopperen en die bleek uiteindelijk iets in een sprongegewricht te hebben en heeft veel pijn gehad. Misschien durf ik daarom onbewust ook niet echt door te zetten, al probeer ik dat natuurlijk wel. Hij zal dat vast wel voelen...

(Btw, Ik heb net een springzadeltje aangeschaft )

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:39

Hoe doet ie t aangalloperen aan de longe?

LindyH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:14

Prima. Mag wat vlotter, maar is zeker acceptabel.

Edit: Ik heb pas een nieuw zadel aan laten meten dus daar kan het ook haast niet aan liggen.

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:31

Mss doe jij dan iets fout, of heeft ie gewoon moeite met aangalloperen met een gewicht op zn rug... Heb je les ofnie?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:14

Ja, hij vindt het zeker moeilijk maar hij kan het absoluut. Volgens mij is het gewoon een kwestie van oefenen zodat hij zijn eigen lichaam beter leert kennen zeg maar. Maarja, als meneer steeds gaat staken kan ik hem ook niet helpen met aanwijzingen. Dan wordt het gewoon vooruit beuken.

Maargoed, ik zal eens kijken wat hij doet als er spannende dingen in de bak staan en tijdens een buitenrit. Ik denk dat hij zichzelf dan verraadt.

Ik ben trouwens zelf ook niet de beste aangalloppeerder. Ik heb het eigenlijk nooit gedaan op een paard dat het kon. Ik heb op dit moment geen les. Ik zou het wel kunnen krijgen maar ik schaam me eigenlijk een beetje voor het feit dat mijn paard 'het niet meer doet', dus ik wil dat eerst verhelpen voor ik weer ga lessen. (Ja, ik weet het... )

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:28

LindyH schreef:
Ja, hij vindt het zeker moeilijk maar hij kan het absoluut. Volgens mij is het gewoon een kwestie van oefenen zodat hij zijn eigen lichaam beter leert kennen zeg maar. Maarja, als meneer steeds gaat staken kan ik hem ook niet helpen met aanwijzingen. Dan wordt het gewoon vooruit beuken.

Maargoed, ik zal eens kijken wat hij doet als er spannende dingen in de bak staan en tijdens een buitenrit. Ik denk dat hij zichzelf dan verraadt.

Ik ben trouwens zelf ook niet de beste aangalloppeerder. Ik heb het eigenlijk nooit gedaan op een paard dat het kon. Ik heb op dit moment geen les. Ik zou het wel kunnen krijgen maar ik schaam me eigenlijk een beetje voor het feit dat mijn paard 'het niet meer doet', dus ik wil dat eerst verhelpen voor ik weer ga lessen. (Ja, ik weet het... )

je gaat juist lessen om te leren, als iedereen van te voren alle knopjes er al op gaat zetten zonder begeleiding dan gaat het juist fout. juist omdat je niet zo'n aangaloppeerder bent is het veel verstandiger om juist dit met een lesgeefmens op te lossen. zo kun je onder begeleiding leren zonder gestress en is ook veel fijner voor het paard.

heel veel succes!