inrijfoto's van Rachell op C-pony Hypos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mymymy

Re: inrijfoto's van Rachell op C-pony Hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:19

En daarbij loopt de pony ook niet ontspannen. Hij/zij loopt met de oren in de nek! Stop hier ajb mee

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:21

Ik vind het inderdaad ook niet leuk om naar te kijken, zeker niet!
Maar toch vind ik niet dat je de ruiter erop aan kan vallen, want die weet waarschijnlijk niet beter. Als haar moeder erbij was (en dan gaat het er helemaal niet om wát ze rijdt, maar een volwassene hoort dit gewoon niet goed te keuren ), had die toch wel moeten zien dat het wel érg strak is? Ik heb nog nooit een slof gebruikt, maar zelfs ik zie het. Verder een erg mooi paardje hoor!

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:22

Wat kunnen sommige mensen toch overdreven reageren!!
Het meisje wat rijdt is pas 8!
Denk dat ze nu wel genoeg heeft gehoord over die slof..
En met afzeiken schiet ze toch niks op, geef haar liever tips

Pava

Leuke pony. Zonde dat ie met z'n kin op de borst getrokken wordt. Deze pony is rijtechnisch niet goed voor elkaar. Jammer.

En dan het commentaar op de stapfoto: "hier komt ie er een beetje achter" Ja, geen wonder, hij loopt met de kop vastgebonden, hij kán niet eens naar voren. En dat wil ie wel graag hoor, neem dat maar aan.

Mijn tip: slof eraf en pony van achter naar voren gaan rijden ipv andersom.
Laatst bijgewerkt door Pava op 30-11-05 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariiska

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:23

Ik zou die slof eraf halen en dan je paard echt naar de ontspanning toerijden, door eraan te rijden met je benen zit en een béétje met je handen waar nodig.
Ze kan er misschien zelf ook niets aan doen. Een volwassenen hoort dit idd. te zien.

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:24

Oké, tips? Slof eraf en gewoon lekker ontspannen gaan rijden. Lijkt me voor het meisje ook al veel fijner rijden, hoeft ze niet zo hard te trekken

Siddieqje

Re:

Hoe kan je nu trouwens verwachten dat een meisje van die leeftijd bewust en verstandig met een slof kan omgaan.

De meeste mensen hebben al problemen met 1 teugel, zij heeft er 2 in haar handen. Hoe kan een meisje van 8-9-10 (weet haar leeftijd niet juist) met nog kleine handjes, dan correct rijden met 2 teugels.

Voor de rest vind ik het een supermooie pony, meisje rijdt voor de rest ook netjes (als je buiten de slof om kijkt).

Calanddra

Re:

Commentaar op de slof is al gegeven.... vind de pony trouwens ook niet echt vrolijk kijken op de foto's...
kneem t m niet kwalijk...

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:26

sorry, maar dit vind ik niets!
ontspanning is het sleutelwoord... bovendien zit de motor van de pony in de achterhand.. die moet meer tot zijn recht komen. Nu wordt er alleen maar op de rem getrokken, terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:26

melmel schreef:
Wat kunnen sommige mensen toch overdreven reageren!!
Het meisje wat rijdt is
pas 8!

Denk dat ze nu wel genoeg heeft gehoord over die slof..
En met afzeiken schiet ze toch niks op, geef haar liever tips

Dan hoort ze helemaaal van die slof af te blijven

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:27

Okee, zo is het wel weer genoeg.
Ik denk dat ze begrijpt dat ze fout bezig is.
En even tegen haar moeder;
Als jij op deze manier in de GP bent gekomen kunt u zich nu heel diep gaan schamen.
Leer eerst zelf fatsoenlijk rijden en dan op de juiste vriendelijke manier je kind iets leren.

Misselijkheid!

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:29

over de slof.. tja weg ermee! ben niet tegen de slof.. maar moet wel goed gebruikt worden

dus slof eraf halen.. eerst maar eens ontspannen laten lopen.. het omlaag rijden komt vanzelf wel!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:29

jepsica schreef:
BailyKarlos schreef:
Als je op deze manier alleen een Z- ruiter kan worden dan stop ik acuut met paardrijden. Bah bah bah!!!!!!!
Het is toch verdorie geen gebruiksvoorwerp!!!!!
Ik vind dat deze mensen een verbod moeten krijgen op het houden van paarden of in ieder geval het rijden van wedstrijden.

Aan die kinderen zal het waarschijnlijk niet liggen. Maar die moeder!!!! Als ik dat mens eens tegen zou komen...... Dan sta ik niet voor mezelf in.

ik vind het ook echt niet kunnen, maar ik vind dit wel een beetje overdreven reactie!!!

Dus het moet maar gewoon doorgaan op deze manier???
Ik vind dat je wel een wedstrijd vebod zou mogen geven.
Dat ze Z word met dit soort rituelen leert hun alleen dat het vruchten afwerpt als je het zo doet.
En als je ze alleen een wedstrijd verbod geeft gaan ze thuis nog zo verder.

Dus eigenlijk neem ik terug wat ik zeg met een verbod voor paarden houden. Ze moeten een dagje met hun kop tussen hun benen lopen en dan met een touw vastgebonden. Ik denk dat dat wel helpt.
Of ben ik nu heel erg gemeen???

ElizeVdS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:30

En volgens mij zeiken we haar niet af, maar het is wel belangrijk dat ze ziet dat op deze manier rijden niet de juiste manier is om een paard met plezier onder het zadel te houden!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:32

zodeknetters zeg

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:33

ik denk dat er hier geen discussie is maar een algemeen gedeelde mening Pingwing.
oftopic voor de misvattingen van anderen:
Ik begreep uit andere gerelateerde topics dat: Dit meisje dus in de Z dresuur rijd met deze pony. Ze heeft in een ander topic veel mensen over haar heen gekregen en dit topic is om te bewijzen dat ze netjes en goed kan rijden. ze heeft zelfs in de BIT gestaan omdat ze zo jong (8 geloof ik?) al in de Z loopt met der pony. Met inrijden bedoelt ze trouwens waarschijnlijk het lósrijden.
Mijn reactie op de fotos:
Sorry meid, maar ik ben het eens met de rest (al hadden ze het soms wat subtieler kunnen brengen) dat je verkeerd gebruik maakt van je slof. Vooral met het losrijden is het belangrijk om hem ontspannen aan je been en handen te krijgen, links en rechtsom soepel te krijgen en dán pas je oefeningen te rijden. Dat zie ik niet terug in je foto's, ik zie veel spanning in zijn rug en nek en weinig soepels in zijn lijf.
Ik hoop dat je iets opsteekt van deze commentaren en dat de volgende foto's beter zijn! ben niet bang om ze de volgende keer te plaatsen.
Succes

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:35

Silviabol schreef:
ik denk dat er hier geen discussie is maar een algemeen gedeelde mening Pingwing.
oftopic voor de misvattingen van anderen:
Ik begreep uit andere gerelateerde topics dat: Dit meisje dus in de Z dresuur rijd met deze pony. Ze heeft in een ander topic veel mensen over haar heen gekregen en dit topic is om te bewijzen dat ze netjes en goed kan rijden. ze heeft zelfs in de BIT gestaan omdat ze zo jong (8 geloof ik?) al in de Z loopt met der pony. Met inrijden bedoelt ze trouwens waarschijnlijk het lósrijden.
Mijn reactie op de fotos:
Sorry meid, maar ik ben het eens met de rest (al hadden ze het soms wat subtieler kunnen brengen) dat je verkeerd gebruik maakt van je slof. Vooral met het losrijden is het belangrijk om hem ontspannen aan je been en handen te krijgen, links en rechtsom soepel te krijgen en dán pas je oefeningen te rijden. Dat zie ik niet terug in je foto's, ik zie veel spanning in zijn rug en nek en weinig soepels in zijn lijf.
Ik hoop dat je iets opsteekt van deze commentaren en dat de volgende foto's beter zijn! ben niet bang om ze de volgende keer te plaatsen.
Succes

Als zij in de bit kan staan door dit?!
Sorry maar, dan hoef ik nooit in de bit te komen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:36

geeft even aan wat voor een blad bit is , komt er bij mij niet in dat hele BIT niet

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:37

KiWiKo schreef:
geeft even aan wat voor een blad bit is , komt er bij mij niet in dat hele BIT niet

Mayraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:38

tjonge jonge jonge echt waar tegenwoordig echt zo'n als je hem aan de teugel wil trek hem dan maar in de krul topic meid je kunt beter die slof eraf halen echt waar voor de rest ziet het er ook niet echt ontspannen uit maar wel een erg leuke pony

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:39

Silviabol schreef:
ze heeft zelfs in de BIT gestaan omdat ze zo jong (8 geloof ik?) al in de Z loopt met der pony. Met inrijden bedoelt ze trouwens waarschijnlijk het lósrijden.

Oow, okeejs Ik heb bij inrijden dus dat ander beeld voor ogen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:44

Dit geeft ook maar aan dat je echt niet hoeft te kunnen rijden om in het Z terecht te komen......... hemellief, begrijp ik dat er zoveel weerstand is tegen een slof........ als mensen dit beeld voor ogen hebben

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:47

verschrikkelijk!
als ik zó zou moeten rijden om in het Z te komen.. laat dan maar!

bah heb echt te doen met de pony!

De ruiter kun je het nog niet eens kwalijk nemen, maar in gods naam wie traint dat kind

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:48

omg,dit is echt niet normaal(weet is vaak gezegd)maar die slof zit zo strak,paardje heeft helemaal geen vrijheid!