Devlin @ Springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:08

nelis schreef:
ik ga mee net miss petit

neem in godsnaam les want dit kan niet echt de manier zijn om een paard fijn te laten springen
misschien is het ook een idee om aan je balans te gaan merken aangezien je je paard in de weg zit met de afzet , boven de sprong en tijdens de landing...
dmv in uitjes en veel LAGE sprongen te nemen ipv altijd maar weer van die hoge sprongen te nemen die totaal uit balans zijn en niet kloppen qua afstand

Mee eens, je gaat niet mee met de beweging van het paard maar je gaat er eerder tegen in...maar hey, overal valt aan te werken toch?

bella24

Re: Devlin @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:11

Hai, leuk paardje heb je zeg! Hele leuke en stoere uitstraling en hij is ook leuk gebouwd!

Ik ben het eens met eerdere reacties dat je je paard tegenwerkt door te weinig ruimte met je handen te geven en niet in de verlichte zit te blijven.

Op de meeste springfoto's zie je dat het paardje zijn oren plat in zijn nek legt. Het lijkt mij dat hij dat wel doet omdat jij hem hindert. Ik zou wel wat proberen te veranderen en niet op deze manier verder gaan. Zo vind ik het niet zo eerlijk voor je paardje. Misschien heb je wat aan onderstaande tips?

Ik zou als ik jou was de hindernis zo neerleggen dat je paard er net wat moeite voor moet doen (ca. 50cm waarschijnlijk). Als je dan meerdere kruisjes achter elkaar legt of meerdere kruisjes verspreid over de bak dan wordt het een soort parcoursje en dat is denk ik voor jullie beiden wel een uitdaging. Zowel je paard als jijzelf moeten dan wel meer met de techniek bezig zijn; tempo, sturen en vooral geconcentreerd rijden.

Ik zou voor je eigen houding een paar dingen oefenen. Verlichte zit tijdens balkjes draven of tijdens de galop. Wat betreft je handen, het werkt heel goed om een pluk manen in zijn nek beet te pakken. Zorg dat je met je handen wat naar voren reikt. Zo weet je zeker dat hij genoeg ruimte in zijn mond heeft, het helpt jou om uit het zadel te komen en niet onbelangrijk (!) je kan je vasthouden bij een weigering waardoor je niet valt!
Probeer het eens, als de reflexen van het manen vasthouden er eenmaal in zit dan is je houding al een stuk verbeterd. Je kan vanaf dat moment ook gewoon weer zonder de manen vast te houden, gaan springen!

Succes!

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:56

Jenni schreef:
@rijoyco: de neusriem heb ik 2 gaatjes strakker gedaan en krij voorlopig weer even zonder martingaal. Maar als hij weer te druk wordt, dan zet k m wel n stuk losser, misschien dat dat idd ook al helpt bij t rijden.

@laquintatje: Op t moment heb ik nog geen les. Aankomende zondag wil ik misschien weer een poging wagen. Een vriendin van mij gaat me dan een beetje les geven en we gaan proberen een aantal tips die in dit topic zijn gegeven in praktijk uit te voeren. Ik wil binnenkort ook even kijken of ik met hem kan vrijrijden op de manege in Houten, dan gaat Mirjam (horse_girl) me helpen.

@Nikki_jimmy: Hij s 9 en wordt 10 in maart.

SUPER! Goed van je dat je er wat mee doet. Ik moet toegeven dat je goed met het commentaar omgaat. Je hebt gelijk dat het commentaar soms wel wat milder kan (zo ook van mij ), maar je pakt het goed op. En uuhhh...over dierenmishandeling heb IK nix gezegd, als je er wat mee doet is het dat zeker niet. Je wist het gewoon niet zo goed denk ik.Nouja, veel succes!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:45

ik hou van overdrijven Ik bedoelde ermee dat sommigen erg streng reageren(kan even niets anders bedenken )

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:51

Heej Jenni, zet je ook foto's neer van komende zondag? Lijkt me leuk om te zien hoe het dan gaat!

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:23

rijoyco schreef:
Jenni, (vergeef me als ik het fout heb), heb je wat gedaan met het advies om de neusriem hoger te doen en de martingaal losser? Want dit zijn geen punten om over te twisten, dit moet gewoon gebeuren!!

heb je hier al wat mee gedaan ik kan niks anders zeggen dan het bovenstaande want het klopt helemaal

laverite

Re: Devlin @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:03

hej

ik heb niet het hele topic doorlezen , enkel de eerste pagina's dus sorry als het al vermeld is hé

als je maar enkele keren springt kunnen we idd niet verwachten dat je een perfecte techniek hebt ( die heb ik trouwens ook niet, ik spring ook zelden )
Maar je pony storen is toch ook niet de bedoeling neem ik aan.
Mijn tips ( die ik gekregen heb van mijn instructeur btw )

Begin met je houding te oefenen op cavaletti's , lage hindernissen en probeer de oren van je paard aan te tikken boven de sprong. Automatisch ( zelf al raak je die oren nog niet aan:) ) doe je je handen veel beter naar voor. Raak ook wat meer vertrouwd met het ritme van je paard voor de sprong door bv een galopoefening te doen met 2 balken. De eerste keer ga je bv in 3 sprongen tussen die balken. De andere keer in 4. Zo leer je de afstand inschatten en kan je ook makkelijker weten wanneer uit het zadel te komen,handen mee te geven etc.

Ik zou als ik jou was de hindernis dus wel lager zetten en zo oefenen anders breng je nogal schade aan in je paardje

wel prachtig paardje en ik weet zeker dat het wel goed kotm

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 23:22

Iedereen bedankt voor de tips ben blij dat iedereen nu wat vriendelijker tips overbrengen

@Perlina: ik zal ze zeker plaatsen

@Samie: heb al eerder in t topic vermeld dat de neusriem al 2 gaatjes korter zit en ik de laatste tijd niet meer met martingaal rijd en als ik dat wel weer doe ik hem dan losser zet

Voor de duidelijk, ik ga dus zondag weer een poging wagen samen met een vriendin van mij, zij gaat mij een beetje helpen met mn houding ed. We gaan ook een aantal tips uit t topic proberen en kijken welke het beste effect hebben zodat mn houding beter wordt heb er al zin in

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 12:20

nou...toch geen foto's vandaag die 2 vriendinnen hebben beide op t laatste moment afgebeld.... k wordt er zo moe van.... grrrrrr zo gaat t nl wel vaker...

shettilover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:08

hallo je moet je handen naar voren met springen armen pony die trek je gewoon in de mond je doet die pony paard pijn