Paard springt veel te hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:09

Ulissa schreef:
Een paard moet kunnen taxeren hoe hoog de sprong is en met zo min mogelijk verspilling van energie deze hindernis kunnen nemen want er volgen er nog een aantal. Waarom zou een paard een hindernis van 1.00 mtr. met 1.60 nemen.

Maar dit doen dus wel heel veel jonge paarden
Pas als ze ervarender worden, leren ze de hoogte inschatten en nemen ze niet meer de bovenkant van de staander

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 15:19

hij is 3,5 jaar en hij moet op zijn 4 de 4jaarse meelopen

nou hebben we een erg goed bod gekregen voor hem en gaan we hem waarschijnlijk verkopen
wel jammer want ik heb hem al vrij lang

oke een paard moet van zijn vrijheid genieten maar hij staat op een weide van 2 hectare met 3 andere waar hij de hele dag op mag lopen en krijgt lekker eten
en hij hoeft maar enkele keren in een week een half uurtje te werken .

Nouja maakt niet hij is toch bijna verkocht en mischien heeft hij het bij de volgende eigenaar wel beter

blacky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:18

Wat Kris25 zei betreft de rug rond maken boven de sprong dat is inderdaad basculeren ik ben in de veronderstelling dat het paard dat ook doet want vaak gooien ze daardoor ook hoger op en lijkt het alsof hun kont hoger de lucht in komt en zijn ze moeilijker uit te zitten.

Echter heb ik ze liever zo dan dat ze vlak springen maar dat hangt af van hoe dicht je hem eronder rijdt op de sprong.

Lest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:08

Ik heb niet alles gelezen, dus ik weet niet of ik dingen herhaal maar meestal is hoog en raar springen nog onervarenheid. Na een tijdje gaan ze wat meer hun sprongen uitmeeten, als ze het door krijgen .