Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Goofy44 schreef:Ik zou m'n verstand gebruiken en m'n gevoel even proberen uit te schakelen. Ik zou in jouw situatie voor een ander paard kiezen. Het is geen vernedering of nederlaag om met je paard te stoppen. Als het paard het bij een ander goed doet, dan is dat goed voor het paard en ook beter voor jou. Je hebt met een ander paard de kans om van deze angst en onzekerheid af te komen.
Er zijn heel veel paarden die regelmatig goed gaan en van het ene op het andere moment bokken, uitbreken, steigeren, zich achterover laten slaan, op de grond gaan liggen enz. Daar zit het gevaar ook, omdat het goed gaat denk je dat er niets aan de hand is, maar het paard heeft een reden om dat te doen. Als de oorzaak niet gevonden wordt, houd je de onzekerheid dat het gebeurt met daarbij de onnodige risiko's. Over ongegronde angst kun je heenkomen, over een angst die je waarschuwt omdat je de situatie niet voorziet en niet kan oplossen moet je niet heenkomen. Die angst waarschuwt je juist en dan is het verstandig om daar naar te luisteren. Dat is geen afgang, het is super verstandig.

En terwijl mijn moeder altijd aan de kant stond van 'We moeten hem gewoon weg doen!" wist ik zeker dat er wat anders aan de hand was en dat hij niet gewoon 'stout' was.
) plus dat daar verbetering inzat. Dat lijkt me minder hopeloos dan jouw verhaal.

gucci_girl schreef:@ Skitter.. nee ze vertoont het gedrag niet alleen bij mij.. alleen ik ben wel de enige die er die keren op zat... verder heeft ze het 1 keer aan de hand gedaan bij eusebio![]()
Voordat ik wat dubbels ga zeggen. gucci_girl schreef:ik had er ook al aan gedacht om haar nog eens te laten onderzoeken maar heb van een aantal mensen al gehoord dat ze dat geld niet waard is aangezien haar streken die ze flikt.. maar misschien doet ze dat inderdaad door haar pijn (als ze die heeft dan) ik hou jullie nog wel op de hoogte
gucci_girl schreef:nou wat ik dan wel raar vind is dat ze het niet altijd doet wanneer ik erop rij.. ze heeft het 2 keer gedaan.. en niet 2 keer achter elkaar maar daar zaten ook weken tussen.. als ze het tructje door heeft dat ze dit bij mij kan flikken dan had ze het allang veel vaker gedaan denk ik....
) met super mooie gangen, hier kun je in de toekomst heel wat prijzen mee gaan winnen, als je er zelf maar voor open staat.Deaglán schreef:Hallo Gucci_Girl, ik ben dierenverzorgster van beroep maar een complete leek op het gebied van paardrijden en heb het hele verhaal eens goed doorgelezen. in de tijd dat je je paard hebt is het eigenlijk altijd goed gegaan tot je in juni bent gewisseld van stal en daarna is het nog even goed gegaan tot hij alles begon op te vreten (lijkt op stalondeugd= verveling, toch?) en daarna is het van kwaad naar erger gegaan. Ik hoop dat ik het tot nu toe nog goed gelezen heb, zoniet dan moet je me maar verbeteren.
Je paard is dus in redelijk korte tijd van 24/7 buitenleven in een kudde gegaan naar eenzame opsluiting in een stal (met een tussen stop van nachtstalling). Nee, nu niet meteen persoonlijk opvatten en boos worden want ik heb ook begrepen dat dit de regels van het pension zijn en dat ze normaal 2 uur naar buiten mag en nu niet vanwege de slechte staat van het gras. Maar het blijft een feit dat ze van 24/7 aan afleiding, vrijwel continu bewegingsvrijheid en afwisseling naar vrijwel 24/7 verveling is gegaan (met uitzondering van de tijd die jullie met haar spenderen). En dan weet ik natuurlijk ook niet of ze energie rijk voer krijgt maar dat kan daarbij ook nog eens voor problemen zorgen natuurlijk.
Ik ben de laatste om jou te vertellen of je je paard moet houden of verkopen, dat is een beslissing die alleen jij kan maken want als er geen vertrouwen meer is, is er volgens mij al geen goede basis meer. En opnieuw een vertrouwens basis krijgen, daar ben je weer heel lang mee bezig. Maar het kan niet zo zijn dat die "klik" van het ene op andere moment verdwijnt. Wat ik wel zou proberen is om een andere stalling met meer weidegang uitproberen, want ze moet zo wie zo toch nog een keer verhuizen (al is het naar een andere eigenaar).
Het zal mss niet zo zijn dat ze meteen verandert maar als je haar even de tijd geeft kun je iig zien of het verschil maakt en als dat het geval is kun je haar event. alsnog verkopen maar in betere (geestelijke) conditie. Het is dan ook makkelijker om een nieuwe koper te vinden.
Ik heb in de jaren dat ik met dieren werk en bezig ben, gezien wat verveling met ze kan doen en daar wordt je niet vrolijk van maar bekijk het eens van deze kant, je hebt nu niets meer te verliezen dus probeer het gewoon eens uit.
Groetjes ingrid
Citaat:Het is heel makkelijk een paard te verkopen zo van dat is ook gebeurd

An_J schreef:Ik snap niet waarom het geen zin heeft dr te laten onderzoeken als je dr toch verkoopt... dus er gaat weer een paard de handel in met zogenaamde gedragsproblemen (die meestal veroorzaakt worden door fysieke problemen) ?
Weetje ik zou eerst onderzoek doen. Doorzoeken naar de oorzaak (en dan een plausibele) en als die verholpen is zou ik pas eens kijken of ze je nog bevalt of neit. Zo niet... dan kan ze gezond de handel in.