Dancer @ springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Re: Dancer @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:38

nee daarom vraag ik het ook..maar het is gewoon beter om normaal hindernis-materiaal te gebruiken en dan hoeft er ook niet steeds iemand dat ding vast te houden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:17

Als sgw-er wil ik even toevoegen dat het springen over vaste hindernissen geen probleem hoeft op te leveren mits paard en ruiter goed getraind zijn. In dit geval is er in ieder geval sprake van een vaste hindernis, als je tegen de balk aantikt kan die er niet afvallen omdat inderdaad de 'staander' die blokkeert. eerlijk gezegd zie ik daar - bij deze hoogtes - niet zo'n probleem in.
Ik denk wel dat er hard gewerkt moet worden aan de springtechniek van zowel pony als amazone, al kan ik de de foto's op hogere sprongen hier niet bekijken. Wat deskundig advies is natuurlijk altijd aan te raden.

Verder wil ik als mod alle partijen verzoeken om normaal te discussieren. De opmerkingen over de cap en de hindernissen zijn nu wel gemaakt.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:52

MRmichiel schreef:
weer een afzeik topic op bokt, geef dan je mening niet.
die hindernis is niet zo vast, als de pony de balk goed raakt, valt die wel voor de grond. en ja cap is eigen keus en als 1 persoon haar d'r op attendeert dat een cap veiliger is, komt het ook wel over hoor

Die hindernis zit echt wel vast, dat is een weg versperring, als die niet vast zat kon iedereen er zo langs als ie wou, en hoefden ze er ook niet zo'n ding neer te zetten

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:57

Li3sann3 schreef:
Dancie schreef:
wanneer zullen we foto`s maken van 1,20 springen kan jij dat filmpje niet plaatsen lisanne

GEEN GEZEUR OVER DE ZIT!!!!!!

Hier een foto:*wel onduidlijk
http://putfile.com/pic.php?pic=10/28413394187.jpg&s=x10
http://putfile.com/pic.php?pic=10/28413541139.jpg&s=x10
EN hier een filmpje:
http://media.putfile.com/MVI_2944

verschikkelijk, dat fimpje

en ter info, dat is geen meter, maar meer iets als 60 cm
en als het je eerste keer is dat je zo 'hoog' met een paard springt, zou het handig zijn eerst een aantal lessen te nemen

nou veel succes ermee

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:52

Citaat:

verschikkelijk, dat fimpje

en ter info, dat is geen meter, maar meer iets als 60 cm
en als het je eerste keer is dat je zo 'hoog' met een paard springt, zou het handig zijn eerst een aantal lessen te nemen

nou veel succes ermee

Het is zeker wl in de richting van de 1 M en echt geen 60 cm
[/quote]

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:01

Sorry, ik moest hier even op reageren normaal doe ik dat nooit maar hoe durf je zo'n filmpje te plaatsen
Ten 1ste dit noem je toch geen hindernis? en ten tweede heeft die ruiter ooit al eerder gesprongen?
Het maakt mij echt niks uit of die hindernis nou 1.20, 1.00 of zelfs lager is het word er niet beter op tenminste, maar zorg er gewoon voor dat je een betere hindernis hebt en een betere ruiter.
Waarom rijd je er zelf trouwens niet op?

Ik kan je natuurlijk nooit tegenhouden over dat je over zulke sprongetjes springt in het bos.
Maar ik wil je wel waarschuwen dat het verschrikkelijk kan aflopen als je pony met z'n voorbeen achter de balk blijft haken. (ook als het zo'n lage hindernis is)
Ik heb het zelf ooit ook eens gezien, en de ruiter viel met pony en al over de hindernis.
Stel dat het verkeerd afloopt met je pony of zelfs met jou, spring dan alsjeblieft iets veiliger sprongen met balken die er tenminste af kunnen vallen.
Je kunt het opvolgen of gewoon doorgaan dat is je eigen keuze.
Maar ik zou je er toch maar tenminste iets van aantrekken ook van het commentaar wat al eerder is gezegd.
het is voor je eigen veiligheid en die van je pony

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:08

NathalieW schreef:
Je werkt je paard flink in de mond op de sprong, je trekt haar terug als het ware, je hebt een storende houding en waar is je cap?
Laatmaar

groetjes Nathalie

mee eens

Ariannevrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:11

Mooie Ponny

de laatste foto is erg mooi in dat lange gras

maar waarom je die gezichtjes heb gedaan snap ik niet >;) dat maakt de foto iets leuker maarja,.
ieder voor zijn eigen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:30

Ik had de filmpje niet gezien....jeetje, dat je DAT durft te plaatsen.
Wat was de reden daarvoor ook alweer? Je bewijst met dit filmpje helemaal niks, behalve dat al de bovenstaande reacties gelijk hebben.

Het ziet er niet uit, en degene die erop zit moet zich echt schamen.

Wil je bewijzen dat je pony zo hoog kan? Zet dan AUB een goed ruiter op. Want dit is dus echt niks he.....

Er is echt zoveel fout aan wat daar gebeurt, niemand gaat kijken en zeggen ´Goh, wat springt die pony leuk´

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:22

zonder dat ik onaangenaam wil zijn............... maar hemellief zeg, je kan toch zelf ook wel zien dat dit onaangenaam moet zijn voor de pony??????????

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:32

ik kan het filmpje niet zien
er word hier met de eerste foto's weer sterk overdreven hoor
ik bedoel dat de houding ook niet alles is maar zo'n hindernis kan je toch gewoon springen...
wat doen ze met military denken julie? die paarden springen over hoge, dikke boomstammen en nog van die hindernissen

natuurlijk bij die laatste foto's was het vrij moeilijk te zien en het ziet er niet zo'n betrouwbaar springmatriaal uit
maar ik vind ook dat sommige mensen hier op bokt het begrip moeten kunnen opbrengen dat mensen soms het geld of de plaats voor springmatriaal hebben!
verder is cap volledig eigen keus

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 21:35

jah dat is ook wel de Minder goede sprong die ze nam dancer gooide te hoog op ik heb niks geplaatst maar die sprong op het filmpje was gewoon bagger ik weet het maar de rest ging vrij goed ik maak wel een keer andere want dit was meer beetje lol fotos die van het begin topic maarja ik plaats wel een keer betere fotos ik hyad geen rijbroek en alles aan dan spring ik zoiezo al bagger dus ja niks aan te doen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:37

heey...ze zeggen het niet voor niets. Ze willen je alleen helpen (niet dat ik altijd wil luisteren )
Maar het is echt voor je eigen best wil...jij wilt toch ook het beste voor dat paardje en voor jezelf?
Maar we wachten wel op nieuwe foto's
Plaats je hier de link dan ?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 21:38

ik heb het geld en de plek wel voor springbalken maar de bak is zeer slecht ( wij hebben alleen buitenbak ) en aangezien mijn paard spingen geweldig vind dacht ik nou leuk voor der even een paar sprongetjes maarja nu iedereen zo zeurt heb ik zoiets van ja laat die sprongetjes maar zitten waren maar 4 x over de balkjes heen maar ik vind het belangrijk dat mijn pony het leuk vind en blijft vinden ik ga springlessen nemen dat zoiezo

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:41

ok dan...heel verstandig van je
En uhmm heb je niet gewoon emmers ofzo waar een balk op kan rusten?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:51

dacht ik ook aan

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 22:03

jah we hebben een zandplaats gevonden waar we konden rijden dus weet je er lag een plastic balkje dus ff 3 keer eroverheen gegaan maar meer niet
maar we gaan meer oefenen hoor met ander matriaal

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:03

sorry hoor, maar waarom start je niet gelijk in de Z volgens mij krijg je gelijk een 10 voor deze houding =
Afbeelding

jaaaah, ik zou vandaag nog de startkaart aanvragen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 22:14

Rafaela schreef:
sorry hoor, maar waarom start je niet gelijk in de Z volgens mij krijg je gelijk een 10 voor deze houding =
Afbeelding

jaaaah, ik zou vandaag nog de startkaart aanvragen

dit is gewoon kinderachtig
slaat nergens op ik heb genoeg
uitleg gegeven ik ga hier veder niet op in

Roossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:18

oohh arme pony jesus dat iemand het over zun hart krygt om ZO (ziebonvenstaand:P) op je pony te rijden.... als het mijn paard was zou k niet weten hoe gauw k dat mens er af moest halen (k hou t netjes:P) .... dat zal n flinke klap zyn geweest voor het paard zun rug:(:(:(

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:20

niet alleen voor zijn rug.... ook voor zijn mond,
ik mag dan kinderachtig zijn, maar dat ben je ook zelf schuld, het is een leuke pony, maar om haar/hem zo te behandelen :S volgens mij vliegt de ruiter 1.20 omhoog in plaats van dat de pony dat springt

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:22

idd...maar hey..ze zegt toch dat ze springlessen gaat nemen
geef haar een kans...iedereen moet het leren

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:24

heb ik niet gelezen dat ze springlessen ging nemen, dat is dan mijn fotu, ik geef haar ook een kans, maar ik vind het gewoon dom dat ze "1meter" gaat springen terwijl ze het helemaal niet kan, die pony houd daar trauma's aan over

en over de 1ste foto's zeg ik niks, want daar is niet superveel verkeerd aan, want ze rijd met spijkerbroek en dressuurzadel dus dat is zowiezo al moeillijker springen, maar dat filmpje was echt te erg.
Laatst bijgewerkt door Rafaela op 13-10-05 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:26

dat is idd niet zo slim nee...begin gewoon lekker laag en bouw het rustig op
het si echt niet erg om 20 cm of zelfs lager te beginnen hoor
Begin gewoon lekker met balkjes draven, naar cavaletti's en begin dan met lage sprongen niet direct 1 meter...je hoeft jezelf nisk te bewijzen

Roossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:27

dat die pony het dan uberhaupt nog doet...... Beetje pyn lyden terwyl je je favo hobby an het doen bent...