shetlander(steffie) @ SpringWork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Re: shetlander(steffie) @ SpringWork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:45

Jullie kunnen nog makkelijk op die Shetjes rijden hoor!
Zolang je er maar niet te zwaar voor bent.. volgens het Shetland Stamboek is het het sterkste pony/paardenras (hoe je het wil noemen ) ter wereld.. dus ze kunnen best veel dragen hoor!

Ziet er leuk uit

love_eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:46

ik hoop dat je dit niet iedere dag doet....
wand eigleijk vindd ik je beetje te groot
ik weet niet of je nog heel veel groeid maar je kom over een tijdje bijna met je benen bij de grond....
P.S ziet er lief uit

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:54

mensen blijven ook gewoon door gaan over dat te groot dat zal ze nu toch wel weten???
ik vind het een leuke shet!!! als het beestje het zelf ook maar leuk vind dan komt het wel goed!!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:05

A/schet tot 30 kg
B tot 40 kg
C tot 50 kg
D tot 60 kg
E tot 70 kg
Paard tot 90 kg

weet niet waar je die vandaan hebt maar een A pony houd wel meer dan 30 kilo...
Een E paard ook wel meer dan 70 kilo...Anders had ik nooit op een manege kunnen rijden behalve op grote ponys en paarden...Ik vind dit een beetje vage richtlijnen.
En gewoon ophouden met zeuren nu...ze rijd springt niet elke dag, dit was toevallig voor de lol een keertje...shet houd er niks aan over...Shetlanders (de gewone dan) kunnen max tot ongeveer 80 kilo houden.

"Een klein paardje is snel, wendbaar en beter in evenwicht dan zo'n lange slungel. Bovendien leent zijn constructie zich beter om een gewicht op zijn rug te dragen; de rug is kort en breed, en heeft een convexe (bolle) vorm. Het gevolg is meer draagkracht, meer balans, een gemakkelijker ondertredende achterhand, en dus een atletischer en handiger rijdier.
Nu zijn er nog altijd mensen die denken dat grote paarden sterker zijn, en dus beter bestand tegen het gewicht van een ruiter. Dit is echter een misverstand; niet de stokmaat, maar de bouw is bepalend. Shetlanders, de bekende schattige kinderpony's uit de Schotse Hooglanden met een maximale stokmaat van 1.10, zijn van oorsprong pakpony's. Ze droegen met gemak gewichten van 70 tot 80 kg door het woeste Schotse landschap, dus desnoods ook een volwassen man! Dit ziet er misschien niet uit, maar aan hun kracht zal het niet liggen. Door hun brede, korte rug en korte benen zijn ze even sterk als een warmbloed van meer dan een halve meter groter. Bij warmbloeden zien we bovendien vaker rugproblemen en beengebreken, ze zijn vatbaarder voor ziekten en minder sober in het onderhoud."

( http://www.student.unimaas.nl/n.bien/western_riding.htm )
zoek maar even op google ofzo...
Dus een meisje van een kilo of 50 dat een keertje springt voor de lol met haar shet kan geen kwaad....

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:30

het gaat niet om de lengte maar om het gewicht! ik vind dat je er nog goed op kan! zolang jullie samen maar plezier hebben! En een A welsh kan minder houden dan een shet dus die theorie klopt al niet. zolang jullie er beide plezier in hebben is het helemaal goed ongeacht je lengte!

_kloOtee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:33

meissie..
laat ik je wat zeggen..
oke je bent iets aan de grote kant?..
maar jij en je lieve shet hebben der geen last van?..
zei die shet ook niet weigeren?..
en het ziet er toch netjes uit?..
ik bedoel ik reed ook een shet..
waar ik ook wat te ver ondervandaan kwam?..
maar zolang jullie er geen last van hebben zie
ik het probleem niet?..

*btw* echt leuke shet veel plezier nog heh..

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:41

AnnemiekvM schreef:
Ik snap wel dat je er op blijft rijden. Je bent gek op je pony en wilt niet stoppen. Niks is vervelender dan te groot worden voor je pony. Dat probleem heb ik ook gehad. Echt balen is dat.
Om communicatiestoornissen te voorkomen bij ons op de manege, hebben we richtlijnen opgesteld:

A/schet tot 30 kg
B tot 40 kg
C tot 50 kg
D tot 60 kg
E tot 70 kg
Paard tot 90 kg

Dit zijn richtlijnen. Het gaat ook om de bouw van het paard en conditie, leeftijd enz.

Wat ik zeker weet is dat ik best wel verstand heb van shetlanders. Dus 2 tot 3 keer het gewicht kunnen dragen is absolute onzin.

Ben je wat zwaarder en je gaat er een keertje op zitten, vind ik geen probleem. Maar ben je een stuk zwaarder vind ik het nogal dom. Je pony is zo naar de fillestijnen en dat wil je toch niet.

Kijk niet alleen naar nu, maar ook vooruit! Doorgezakte versleten shet....

En daarbuiten is het natuurlijk ook geen gezicht.
Er zijn heel veel andere leuke dingen die je met een pony kunt doen. Denk aan longeren, aanspannen, wandelen enz.

Wees niet egoistisch door te denken dat je heel licht bent.

Ik vind jou echt overdrijven!
Pesion paarden/pony's zijn heeeeel wat anders. Manege paardjes/pony's worden meestal vaker dan 1 uur per dag bereden. Deze shet wordt echt niet meer als 1x per dag bereden!

Mini shetlanders kunnen tot 30 kilo fragen en grote shetten tot 55/60 kilo.
En ik neem aan de dit ruitertje echt niet zwaarder als dat is!

Kijk is naar die shet van ukkiepuk, die is nu 15 jaar en zie je een versleten doorgezakte pony...?
Nee hoor.

Je moet pesion pony's/paarden niet vergelijken met manege paarden!
Steffie kan haar makkelijk dragen!

Zolang ze haar pony niet hindert is der ook niks aan de hand!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:47

Ramona_lief schreef:
AnnemiekvM schreef:
Ik snap wel dat je er op blijft rijden. Je bent gek op je pony en wilt niet stoppen. Niks is vervelender dan te groot worden voor je pony. Dat probleem heb ik ook gehad. Echt balen is dat.
Om communicatiestoornissen te voorkomen bij ons op de manege, hebben we richtlijnen opgesteld:

A/schet tot 30 kg
B tot 40 kg
C tot 50 kg
D tot 60 kg
E tot 70 kg
Paard tot 90 kg

Dit zijn richtlijnen. Het gaat ook om de bouw van het paard en conditie, leeftijd enz.

Wat ik zeker weet is dat ik best wel verstand heb van shetlanders. Dus 2 tot 3 keer het gewicht kunnen dragen is absolute onzin.

Ben je wat zwaarder en je gaat er een keertje op zitten, vind ik geen probleem. Maar ben je een stuk zwaarder vind ik het nogal dom. Je pony is zo naar de fillestijnen en dat wil je toch niet.

Er zijn heel veel andere leuke dingen die je met een pony kunt doen. Denk aan longeren, aanspannen, wandelen enz.

Ik vind jou echt overdrijven!
Pesion paarden/pony's zijn heeeeel wat anders. Manege paardjes/pony's worden meestal vaker dan 1 uur per dag bereden. Deze shet wordt echt niet meer als 1x per dag bereden!

Mini shetlanders kunnen tot 30 kilo fragen en grote shetten tot 55/60 kilo.
En ik neem aan de dit ruitertje echt niet zwaarder als dat is!

Kijk is naar die shet van ukkiepuk, die is nu 15 jaar en zie je een versleten doorgezakte pony...?
Nee hoor.

moet pesion pony's/paarden niet vergelijken met manege paarden!
Steffie kan haar makkelijk dragen!

Zolang ze haar pony niet hindert is der ook niks aan de hand!

toch geef ik annemiek wel gelijk..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:50

daaniej schreef:
zieleg! man

je bent veel te groot

ik bel de dierenbescherming!!

ik heb echt het idee dat er een lolbroek (denkt ie dan) van 30 erachter zit.
op alle shet-topics wordt er gezegd: zieleg man!!!!
terwijl hij zelf ook even groot is, of zelfs groter??

heel apart persoon, maakt zich niet erg geliefd hier.

leuke shet, heel leuk setje heb je op hem!!
ik heb geen idee van hoe groot je wel of niet mag zijn, maar ik vind het er leuk uitzien hoor!!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:51

Elena: Dat mag je zelf weten maar ik ben der niet mee eens.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:55

milo schreef:
daaniej schreef:
zieleg! man

je bent veel te groot

ik heb echt het idee dat er een lolbroek (denkt ie dan) van 30 erachter zit.
op alle shet-topics wordt er gezegd: zieleg man!!!!
terwijl hij zelf ook even groot is, of zelfs groter??

heel apart persoon, maakt zich niet erg geliefd hier.

leuke shet, heel leuk setje heb je op hem!!
ik heb geen idee van hoe groot je wel of niet mag zijn, maar ik vind het er leuk uitzien hoor!!

op dit bricht reageerd iedereen al

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:58

heeej,
hou ff je mond tege haar da ze te groot is, ZE IS HELEMAAL NIET TE GROOT..hoe zou jij het vinden als ze dat tegen jou zeiden...

maar,..leuwke shetje hoor doeiii

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:17

SoOks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:43

Ze zouden dat niet eens tegen mij kunnen zeggen want ik zorg toch wel dat ik niet te groot wordt voor mijn pony...

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:03

aargh.. waarom kunnen mensen hier noooit normaal doen over op shetlanders rijden?! sjongejonge.. hoe zouden jullie het vinden als iedereen maar door blijft zeuren om 1ding..
er staat toch onder: geen comentaar daarover!!

ik vind t leuk paardje hoor!

AngelEye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 02:23

Leuke fotos en ook leuke shet..
Weet dat je et eigelijk niet wil horen maar ik vind je ook beetje groot.
Ik weet ook dat shetten dit makkelijk kunnen dragen, maar voor jou kan het toch niet comfortabel rijden zijn op zon beestje.
In ieder geval, ziet er wel leuk uit dat beestje

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 07:18

ik vind het een knappe shet hoor, en ze staat wel prachtig met dat blauw
Ik wist zelfs niet dat shetjes zo hoog konden springen
Goed hoor

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:33

ik vind het een leuk shetje en hij zou je ook best kunnen houden vind het er alleen niet zo leuk uit zien omdat je toch wel degelijk lang bent verder leuke foto's en veel plezier met haar

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:32

Als je in het woordenboek opzoekt wat richtlijnen zijn, begrijp je het misschien beter!
Maar de vraag waar mensen die zwaarder zijn als 90 kg op moeten rijden is simpel te beantwoorden.
Zijn ze iets zwaarder, dan moeten ze op een sterk, groot paard rijden.
Ben je echt zwaarder, dan moet je niet rijden. Mennen kan dan waarschijnlijk beter.
Ik heb helemaal niets tegen dikke mensen, maar ze moeten niet op een paard gaan zitten. Dat is iets wat je niet kunt maken. Ik ga toch ook niet op een kleine pony zitten. Hoe leuk en lief ik ze ook vind, ik weeg 60 kg en mij kunnen ze dus niet dragen.

En op de vraag over het verschil tussen een manege en een pension pony... Daar zit idd wat verschil tussen. Vandaar de RICHTLIJNEN!!

En shetlanders zijn echt heel sterk. Ze zijn heel klein en kunnen IN VERHOUDING veel dragen. Maar dat betekend iets anders dan dat ze veel kunnen dragen.
En voor de gein even op een shet zitten als je 40 kg of iets zwaarder weegt lan heus geen kwaad. Ik had het over serieus rijden.

En het is natuurlijk niet leuk om te horen dat iemand vind dat jij iets niet goed doet. Vooral als je gek bent op die pony. Maar in plaats van je aangevallen te voelen, kun je er beter iets mee gaan doen. Want als je met al die info die je op dit topic heb gekregen niets doet, dan ben je niet goed bezig.

SoOks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:59

Ik vind het er gewoon niet uitzien....is toch mijn mening en blijkbaar ook die van vele anderen...maar die overblijven vinden het juist wel leuk staan en zitten weer te zeiken over degene die wel vinden dat ze te lang is...maar geef toe: ze IS te lang...maar dat wil toch nog niet zeggen dat ze te zwaar is....jezus zeg....Als iemand vind dat het er niet uitziet is dat ZIJN mening en anderen hoeven daar heus niet stom op te gaan reageren hoor....aandachttrekkers....

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:47

AnnemiekvM schreef:

A/schet tot 30 kg
B tot 40 kg
C tot 50 kg
D tot 60 kg
E tot 70 kg
Paard tot 90 kg

Ik was van plan niet te gaan reageren in dit topic, maar hier wil ik me toch bij aansluiten,
Dan heb ik maar geen verstand van, maar je maakt mij niet wijs dat jij nog zo licht bent dat je shet zonder enige moeite uuren met je doorhobbelt en over een paar jaar geen last van zijn rug heeft.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:22

Je bent mischien een klein beetje te groot maar zeker niet te zwaar Je pony ziet er gelukkig uit Goed stelletje
Leuke Shet Trouwens

hel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:28

Oud topic.. TeM wel even

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:29

daaniej schreef:
zieleg! man

je bent veel te groot