Zolang je er maar niet te zwaar voor bent.. volgens het Shetland Stamboek is het het sterkste pony/paardenras (hoe je het wil noemen
) ter wereld.. dus ze kunnen best veel dragen hoor!Ziet er leuk uit
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) ter wereld.. dus ze kunnen best veel dragen hoor!

AnnemiekvM schreef:Ik snap wel dat je er op blijft rijden. Je bent gek op je pony en wilt niet stoppen. Niks is vervelender dan te groot worden voor je pony. Dat probleem heb ik ook gehad. Echt balen is dat.
Om communicatiestoornissen te voorkomen bij ons op de manege, hebben we richtlijnen opgesteld:
A/schet tot 30 kg
B tot 40 kg
C tot 50 kg
D tot 60 kg
E tot 70 kg
Paard tot 90 kg
Dit zijn richtlijnen. Het gaat ook om de bouw van het paard en conditie, leeftijd enz.
Wat ik zeker weet is dat ik best wel verstand heb van shetlanders. Dus 2 tot 3 keer het gewicht kunnen dragen is absolute onzin.
Ben je wat zwaarder en je gaat er een keertje op zitten, vind ik geen probleem. Maar ben je een stuk zwaarder vind ik het nogal dom. Je pony is zo naar de fillestijnen en dat wil je toch niet.
Kijk niet alleen naar nu, maar ook vooruit! Doorgezakte versleten shet....
En daarbuiten is het natuurlijk ook geen gezicht.
Er zijn heel veel andere leuke dingen die je met een pony kunt doen. Denk aan longeren, aanspannen, wandelen enz.
Wees niet egoistisch door te denken dat je heel licht bent.
Ramona_lief schreef:AnnemiekvM schreef:Ik snap wel dat je er op blijft rijden. Je bent gek op je pony en wilt niet stoppen. Niks is vervelender dan te groot worden voor je pony. Dat probleem heb ik ook gehad. Echt balen is dat.
Om communicatiestoornissen te voorkomen bij ons op de manege, hebben we richtlijnen opgesteld:
A/schet tot 30 kg
B tot 40 kg
C tot 50 kg
D tot 60 kg
E tot 70 kg
Paard tot 90 kg
Dit zijn richtlijnen. Het gaat ook om de bouw van het paard en conditie, leeftijd enz.
Wat ik zeker weet is dat ik best wel verstand heb van shetlanders. Dus 2 tot 3 keer het gewicht kunnen dragen is absolute onzin.
Ben je wat zwaarder en je gaat er een keertje op zitten, vind ik geen probleem. Maar ben je een stuk zwaarder vind ik het nogal dom. Je pony is zo naar de fillestijnen en dat wil je toch niet.
Er zijn heel veel andere leuke dingen die je met een pony kunt doen. Denk aan longeren, aanspannen, wandelen enz.
Ik vind jou echt overdrijven!
Pesion paarden/pony's zijn heeeeel wat anders. Manege paardjes/pony's worden meestal vaker dan 1 uur per dag bereden. Deze shet wordt echt niet meer als 1x per dag bereden!
Mini shetlanders kunnen tot 30 kilo fragen en grote shetten tot 55/60 kilo.
En ik neem aan de dit ruitertje echt niet zwaarder als dat is!
Kijk is naar die shet van ukkiepuk, die is nu 15 jaar en zie je een versleten doorgezakte pony...?
Nee hoor.
moet pesion pony's/paarden niet vergelijken met manege paarden!
Steffie kan haar makkelijk dragen!
Zolang ze haar pony niet hindert is der ook niks aan de hand!
daaniej schreef:zieleg! man
je bent veel te groot
ik bel de dierenbescherming!!
milo schreef:daaniej schreef:zieleg! man
je bent veel te groot
ik heb echt het idee dat er een lolbroek (denkt ie dan) van 30 erachter zit.
op alle shet-topics wordt er gezegd: zieleg man!!!!
terwijl hij zelf ook even groot is, of zelfs groter??
heel apart persoon, maakt zich niet erg geliefd hier.
leuke shet, heel leuk setje heb je op hem!!
ik heb geen idee van hoe groot je wel of niet mag zijn, maar ik vind het er leuk uitzien hoor!!
doeiii
kan het toch niet comfortabel rijden zijn op zon beestje.

AnnemiekvM schreef:Ik snap wel dat je er op blijft rijden. Je bent gek op je pony en wilt niet stoppen. Niks is vervelender dan te groot worden voor je pony. Dat probleem heb ik ook gehad. Echt balen is dat.
A/schet tot 30 kg
B tot 40 kg
C tot 50 kg
D tot 60 kg
E tot 70 kg
Paard tot 90 kg
Je pony ziet er gelukkig uit Goed stelletje

daaniej schreef:zieleg! man
je bent veel te groot