Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ShannaY schreef:Marije1984 schreef:Als een paard achter de teugel loopt moet je juist niet je ruegels lang gooien! Dan krijg je de aangenomen houding van het paard er niet uit. Laag rijden naar het halsstrekken toe.
Daar is de TS mee bezig en je lan niet na 2 weken verwachten dat het paard al de hele training in die houding loopt waar je hem moet hebben.
Dan krijgen wij toch echt op een hele andere manier les, toen mijn paard dit grapje ook weleens deed, moest ik hem juist eens even op zijn eigen benen laten lopen, door mijn teugels lang te laten en alleen maar voorwaarts te rijden. Hoe wil jij je paard laten halstrekken als hij achter de teugel loopt? Erin trekken? Dat krijg je alleen maar door voorwaarts te rijden en de mond even te laten voor wat het is, en het vertrouwen erin terug zien te krijgen.
Marije1984 schreef:
Wat je nu zegt is wat anders dan dan de teugels losgooien en voorwaarts rijden. Ik weet niet of jij dat zei.
Je kan je paard geen verbinding naar beneden op laten zoeken als je de teugels losgooit.
Dus zoek je juist contact op met de mond en vanuit daaruit rijd je hem naar beneden. Altijd je paard begeleiden. Als je leert fietsen gaat dat ook eerst met zijwieltjes en later los. Dat is met dit hetzelfde principe. Gooi je je paard los kukkelt hij. Begeleidt je hem daarbij gaat het goed en vervolgens stapje voor stapje steeds minder tot het paard op eigen benen loopt. We hebben hier met aangeleerd gedrag te maken niet met een jong paard dat nog niks kan. qua oplieding zit daar toch echt het nodige verschil in.
Citaat:Wat je nu zegt is wat anders dan dan de teugels losgooien en voorwaarts rijden. Ik weet niet of jij dat zei.
Je kan je paard geen verbinding naar beneden op laten zoeken als je de teugels losgooit.
Dus zoek je juist contact op met de mond en vanuit daaruit rijd je hem naar beneden. Altijd je paard begeleiden. Als je leert fietsen gaat dat ook eerst met zijwieltjes en later los. Dat is met dit hetzelfde principe. Gooi je je paard los kukkelt hij. Begeleidt je hem daarbij gaat het goed en vervolgens stapje voor stapje steeds minder tot het paard op eigen benen loopt. We hebben hier met aangeleerd gedrag te maken niet met een jong paard dat nog niks kan. qua oplieding zit daar toch echt het nodige verschil in.
talented schreef:Citaat:Wat je nu zegt is wat anders dan dan de teugels losgooien en voorwaarts rijden. Ik weet niet of jij dat zei.
Ik weet niet of ik dit zo mag zeggen, maar probeer het toch maar. Als ik deze foto's goed bekijk, ziet het er niet naar uit dat we te maken hebben met een super ervaren ruiter. In dit geval wordt het ook een stuk lastiger om de juiste begeleiding te bieden en is het wél degelijk een juiste manier om de teugels lang te laten en net zo lang te blijven rijden tot hij zelf die druk gaat zoeken. In principe zal ieder gezond paard dit toch doen?
) zijn
En voor het feit dat je haar nog maar zo kort hebt, daar kunnen vele bokkers nog wel wat van leren. ShannaY schreef:Dan zou ze toch moeten weten dat je dit soort paarden even zelf de weg moet laten vinden! En ze niet moet helpen om die lekker houdingkje aan te nemen..
MsMarit schreef:Euhhhh gelo0f dat je zelf nu toch een GROTE fout maakt ShannY.... volgens mij moet je namelijk je paard van Achter naar voor rijden en niet van Voor naar achter!!!!!!!!!
We zijn nu bijna 4 weken bezig met lessen op de manier zoals ik daarmee ben begonne dus teugels korter zonder druk en op dit moment schuift mijn paard met haar neus over de grond als ik mijn teugels langer laat worden.... Denk dat ze toch wel mijn handen volgd.... kortom Deze manier werkt primaaaaaa en ze loopt totaal niet meer in die nep krul.. heel af en toe schiet hij er nog wel eens in maar over het algemeen kan ik nu lekker met haar verder werken en loopt ze in een ontspanne lage hoofd/hals houding......
Ik denk dat de DISCUSSIE dus wel gesloten is!!!!!
Citaat:Euhhhh gelo0f dat je zelf nu toch een GROTE fout maakt ShannY.... volgens mij moet je namelijk je paard van Achter naar voor rijden en niet van Voor naar achter!!!!!!!!!
. 
MsMarit schreef:
Haar Afstamming is
Video x Brook acres silversul....
Kortom KWPN x Hackney!

Citaat:Ik weet niet of ik dit zo mag zeggen, maar probeer het toch maar. Als ik deze foto's goed bekijk,
ziet het er niet naar uit dat we te maken hebben met een super ervaren ruiter. In dit geval wordt het ook een stuk lastiger om de juiste begeleiding te bieden en is het wél degelijk een juiste manier om de teugels lang te laten en net zo lang te blijven rijden tot hij zelf die druk gaat zoeken. In principe zal ieder gezond paard dit toch doen?
Citaat:Hmmm dan zou ik toch maar íets beter gaan kijken. Deze dame rijd al meer dan 14 jaar paard, en heeft écht genoeg ervaring, en zó ontzettend veel moeilijke paarden gereden, die allemaal uiteindelijk tóch goed uit de verf gekomen zijn!