Ojéé,Grote springfout..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Re: Ojéé,Grote springfout..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:54

miranda1983 schreef:

goed uitgelegd. zo bedoelde ik het ook met niet langs de hindernis laten gaan want dan heeft het paard gewonnen. maar in dit geval ligt het niet aan het paard. maar omdat jij hem tegen werkt.

Ja zo heb ik het ook altijd geleerd. kan me op wedstrijden enorm ergeren aan van die kinderen die B rijden, en dan de pony er vrolijk langs laten schieten, niet straffen en 10 kilometer ver weg rijden om die hindernis aan te rijden.. En het dan maar gek vinden dat ze zoveel weigeren

Een pony heeft in de B echt niet zo'n enorme aanloop nodig, en hoe verder weg, hoe meer de pony het idee krijgt te hebben gewonnen. En daar worden ze echt niet beter van.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:56

IndianRose schreef:
Mischien zit ik erop als ik zoutzak,maar waar moet ik het geld voor lessen vandaan halen!?
5 euro in de week?een les voor een uur kost al minstends 10 euro.
.

Ikke kost minder

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:07

eefje_rudmer schreef:
jullie kijken ook echt maar naar dat eerste filmpje he... er is ook een filmpje waar het wel een supernette sprong is... en zeg nou zelf iedereen heeft tog wel een keer dat mis gaat.

ok wat advies is altijd goed natuurlijk maar beoordeel dan ook de goeie en niet alleen die foute!

Welke goeie? Op die twee andere filmpjes later in het topic heeft hij nog geen ritme, hij springt 10 meter voor de hindernis aan in een sukkelgallopje, dan kan de pony toch nooit fatsoenlijk over die hindernis heen?

En als je echt geen les kan betalen, dan ga je toch een keer kijken naar een springles, op een manege ofzo, of bij iemand thuis die je kent, waar goed les wordt gegeven en niet zoals op je ponykamp. Daar leer je ook al iets van. Misschien heb je wel een kennis of een vriendin die goed kan springen die jou vast wel een keertje of wat wilt helpen.

Maar ik zou niet meer zo hoog springen, straks gebeuren er echte ongelukken, en dan ben je verder van huis.. Beginnen met cavaletti en een laag kruisje is verstandiger.

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:31

@ maartjuh: AMEN!!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:47

Het ziet er idd niet echt leuk uit,maar komop mensen geef toe jullie maken ook ooit fouten,maar dat zien jullie niet.

Bij sommige Professionele springruiters kijk ik liever niet omdat die soms ook zitten te plukken en te trekken en te schoppen.

En als je zegt dat je nooit fouten maakt zit je goed mis,van je fouten leer je !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:44

maartjuh schreef:
Ikke kost minder

Zal ikke jou dan maar eens kopen?

Echt Maartje,je gelooft het mischien niet,maar we hebben 3 gaatjes van de paal af gesprongen
3 gaatjes hoger ging echt niet meer,de ruimte was op,[naam] was op,en ik was,nouja,zoals altijd gewoon
We kunnen het wel,nouja,kunnen,ik kan blijven zitten

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:46

IndianRose schreef:
maartjuh schreef:
Ikke kost minder

Zal ikke jou dan maar eens kopen?

Echt Maartje,je gelooft het mischien niet,maar we hebben 3 gaatjes van de paal af gesprongen
3 gaatjes hoger ging echt niet meer,de ruimte was op,virginia was op,en ik was,nouja,zoals altijd gewoon

3 gaatjes van het hoogste?

Jesus, komop linda... Ik vind dat je nu echt levensgevaarlijk bezig bent. Dus jij springt zomaar 1.40 (als het al niet hoger was ), terwijl je nog niet fatsoenlijk over 30 cm heen komt? En waarom? Om indruk te maken?

Ja idd, de balk kan eraf vallen.. dus? Wil jij beweren dattie dan niet zn benen kan breken? Wil jij beweren dat jij dan niet enorm hard er af kan vallen. Dat je jezelf zo in gevaar brengt, best, maar je pony vertrouwd jou, verwacht van jou dat je hem heel houd. En dat is niet waar je nu mee bezig bent ... Sorry, maar ik vind dit een enorme stomme actie.

Want als ik dat filmje zie, mag je blij zijn dat je pony er helemaal zonder blessures vanaf is gekomen, echt waar...
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 11-09-05 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:54

het is niet zo dat niemand toegeeft dat hij/zij geen fouten heeft gemaakt, want inderdaad iedereen maakt fouten, daar leer je van. Maar dit is gewoon onverantwoord springen, veel te hoog, paard krijgt totaal geen ondersteuning (hulpen, te kort aanspringen e.d.). zo vernachel je een paard.

bonitobol, volgens mij is het niet haar eigen paard, ik hoop het in ieder geval niet, want als ze geen les krijgt gaat het fout.

over dat weigeren, ik heb het gelukkig nog nooit gehad dat een paard weigerde(afkloppen), maar als ik ook maar enigzins twijfel (en merk dat het paard ook begint te twijfelen) dan stuur ik eromheen (zelf dus he) en probeer het nogmaals. Inderdaad als je geen vertrouwen hebt in je paard en andersom en als je niet voor de volle 100 % over zo'n sprong heen kan gaan, dan moet je niet gaan springen en zeker niet zo hoog!

nog even over het vergeten van die bescherming, ik moet zeggen dat ik dat ook een keer ben vergeten, als dat namelijk niet bij je normale routine hoort, dan zie je dus niet dat dat ontbreekt. Ik rijd voornamelijk recreatief en maak zo nu en dan een sprongetje, dus dan kan het wel eens gebeuren.

*edit

jezus! ben je niet goed ofzo! ga eerst eens fatsoenlijk leren springen voordat je dat soort idiote capriolen uithaalt!!! je bent nu echt stom bezig! je kunt toch ook niet in de zz gaan starten als je net 2 maanden aan het rijden bent!? stop hier alsjeblieft mee, je rijdt dat paard aan gort!

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:58

Het is haar vz pony

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:58

nog even iets, zelfs dat filmje waarbij je zegt dat je het wel kunt springt dat paard er ronduit slecht overheen en dan durf je zo hoog te gaan springen! ik zou me kapot schamen als ik jou was, dat paard is beter af als het kreupel is denk ik zo, dan hoeft ze tenminste niet zulke belachelijke dingen te doen!

*We kunnen het wel,nouja,kunnen,ik kan blijven zitten*

en dit is helemaal te erg! je kunt hier toch geen geintje van maken!? neem aub het advies aan van de anderen hier, die hebben er duidelijk meer verstand van dan jij

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:04

hyppolyte schreef:
nog even iets, zelfs dat filmje waarbij je zegt dat je het wel kunt springt dat paard er ronduit slecht overheen en dan durf je zo hoog te gaan springen! ik zou me kapot schamen als ik jou was, dat paard is beter af als het kreupel is denk ik zo, dan hoeft ze tenminste niet zulke belachelijke dingen te doen!

*We kunnen het wel,nouja,kunnen,ik kan blijven zitten*

en dit is helemaal te erg! je kunt hier toch geen geintje van maken!? neem aub het advies aan van de anderen hier, die hebben er duidelijk meer verstand van dan jij

Overdrijven is ook een vak héh?

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:07

Idd marwzjeuh

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:08

haha ik weet het, ben ik een ster in zo nu en dan, maar ja soms is iets overdrijven nou eenmaal nodig

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:09

Aaaaaaarg, ik zit me hier echt zoooo boos te worden, dat je dingen op msn zegt van "ja maar het is zo leuk om boven de hindernis te vliegen"...

Als je zo door gaat zul je dat nooit meer kunnen met je pony. Als je wilt vliegen, ga maar parashute springen.

Echt waar, ik zeg dit niet vaak, maar als jij zo door gaat vind ik echt dat jij je pony niet verdiend.

Je hoeft hier ook echt niet meer te reageren, en van mijn part kun je tem'men voor een slotje, maar denk astjeblieft nu eens na over waar je mee bezig bent. En besef hoe jij je pony in gevaar brengt als je zo door gaat..

*gaat proberen niet meer te reageren, want ik vernaai heel dit topic*..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:11

nee hoor, je hebt volkomen gelijk, ze moet hier gewoon mee stoppen, zeker omdat het andermans paard is. parachutespringen is indd ook nog een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:13

Ga slapen,lees morgen nog een keer de reactie's,ben nu al moe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:15

hyppolyte schreef:
parachutespringen is indd ook nog een optie.

Nou,dalijk dan zit dat touw in de knoop ofzo,of je land in een boom

@Maartjuh: Ik wacht nog een paar maanden totdat ik les van je wil,dan ben je toch niet meer boos?Haha,nee hoor,ik weet nu echt wel at het nu goed was,echt wel

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:22

IndianRose schreef:
hyppolyte schreef:
parachutespringen is indd ook nog een optie.

@Maartjuh: Ik wacht nog een paar maanden totdat ik les van je wil,dan ben je toch niet meer boos?Haha,nee hoor,ik weet nu echt wel at het nu goed was,echt wel

Ik ben niet boos, ik snap het gewoon niet..

GwoonMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:34

Hele topic gelezen, in het begin vond ik de reacties nog wat 'hard'.
Maar na die opmerking van:
Citaat:
3 gaatjes hoger ging echt niet meer,de ruimte was op,virginia was op,en ik was,nouja,zoals altijd gewoon

vind ik het meer dan verdiend.
Neem eerst les, met jou 'niveau' zou je zo'n hindernis eigenlijk gewoon niet mógen springen!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:35

zit wat in, maar dan is het in ieder geval alleen jouw probleem.

Neem eerst les, met jou 'niveau' zou je zo'n hindernis eigenlijk gewoon niet mógen springen!

mee eens naamgenoot!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:53

Ik snap echt niet dat je zo hoog gaat springen.Als ik jou als verzorger had.Had ik het wel geweten

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:02

GwoonMandy schreef:
Hele topic gelezen, in het begin vond ik de reacties nog wat 'hard'.
Maar na die opmerking van:
Citaat:

vind ik het meer dan verdiend.

Het is idd hard. Maar als ze na al die harde reacties in dit topic, nog niet snapt dat ze fout bezig is, en dan nog en stapje verder gaat, dan zie ik geen andere dan een harde manier om haar duidelijk te maken dat ze fout bezig is..

Volgens eigen zeggen snapt ze dat nu wel, we zullen zien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 00:03

Ik vind dat je voorlopig beter helemaal niet meer kan springen. Ik wil niet bot zijn, maar dit lijkt gewoon helemaal nergens naar. Nog niet eens een heel klein beetje. Je moet echt helemaal vanaf het begin beginnen en dan wel met goede instructie erbij.

Je doet er zelf heel erg lacherig over, maar afgelopen zomer is er nog een zeer ervaren springamazone verongelukt op een hindernis van ongeveer dezelfde hoogte (misschien zelfs nog lager) en ze was vrijwel direct dood. Ik hoop dat je nu eens verstandig na gaat denken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 01:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:18

Quellian schreef:
Hmmm... @ TS: jij was toch diegene die in een eerder topic je paard [naam] een 'gebruiksvoorwerp' noemde?

Nee,nooit gedacht dat het een stoel was ofzo
Maar ook nooit begrepen dat je er een band mee kon opbouwen..