Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:07

Miss_Petit schreef:
Alle bokkers kunnen het weer beter

Persoonlijk ben ik erg van zijn rijden, ik heb hem op het NK zien rijden, ik was enorm verbaasd. Wat een fijne combinatie en een harmonie.

De laatste keer daarvoor dat ik hem zag rijden was op een clinic/ demo op de Zilfia's Hoeve. Toen was Ollright nog vrij jong, en toen was hij zich al erg bewust van de bouw van zo'n dier en hoe erop in te spelen en het leuk en interessant te houden voor zo'n dier. Mijn mening.

Maar, het feit blijft, hij rijd daar voor, de mensen die geinteresseerd zijn, een clinic. Hij durft het aan niet het makkelijkste paard mee te nemen, en gewoon te rijden en blijven rijden zoals hij denkt dat goed is. Dat is eerlijk en imo lef hebben!

Hij had ook een makkelijke(re) paard van stal kunnen trekken, en dan gezien het hele mediacircus om het systeem, en anders gaan rijden.

Amen.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:08

Miss_petit

Als je mijn post goed leest zie je dat ik van mening ben dat je in eerste instantie op je kont rijd .Dus idd neeh een paard hoort niet de hand te volgen maar de kont (dit is natuurlijk heel basaal maar ik heb geen zin en tijd om mijn hele id over rijden hier neer te plempen)

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:14

ik heb absoluut niets persoonlijks tegen hem of zijn rijden, integendeel ik vind het een mooi paard!

Maar zoals hier werd gezegd: van een bokker of een gemiddelde ruiter zouden reacties komen zoals: goh laat die stang is wat meer doorhangen!! en: tis niet netjes zo!! en nog zo van die opmerkingen.. Maar van een bekende ruiter is het: oh hij weet wat hij doet..Laat um doen want hij doet wat goed is voor dat paard..Hij kent het paard het beste en als je het niet eens bent met zijn rijden ga het hem dan zeggen!

Terwijl de gemiddelde ruiter mss ook wel weet hoe hij zijn paard moet aanpakken en daardoor zijn stang wat scherper neemt. Mss is het ook zo'n héét paard waar de gemiddelde ruiter dan opzit.

Maar dat word niet getolereerd. bij een bokker of om het even wie is het leuk om iemand op zn vingers te tikken en te zeggen: je doet dit fout of dit..doe dat anders..doe dit anders.. Maar bij een prof. ruiter mag dat absoluut niet vernoemd worden

Dat moest ik ff zeggen

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:22

jannico schreef:
Miss_petit

Als je mijn post goed leest zie je dat ik van mening ben dat je in eerste instantie op je kont rijd .Dus idd neeh een paard hoort niet de hand te volgen maar de kont (dit is natuurlijk heel basaal maar ik heb geen zin en tijd om mijn hele id over rijden hier neer te plempen)

Basaal...

Ik neem aan dat je je post inhoudelijk bedoeld, al kan het ook op je taalgebruik doelen, kont, reet...

Gek, wij zeggen meestal door inwerking van de zit

Ik denk dat onze mening over rijden, en basis nogal verschillend is.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:33

Ik heb hem gezien op jumping amsterdam, ook bij het losrijden, en hij doet dit lang niet altijd, elke training verschilt met elk paard...
(leuk heh die schaduwaccounts )
Afbeelding
(is wel een momentopname maar sommige mensen suggereren dan ook meteen dat hij altijd zo rijdt!)
Laatst bijgewerkt door NWDynamite op 07-09-05 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:36

Helemaal mee eens MirandaB!!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:40

hij zal het zker en vast niet altijd doen nee En je moet denken dat iedere ruiter niet perfect is dus het is toch normaal volgens mij dat er reacties zijn dat het beeld er niet mooi uit ziet wat ook zo is

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:47

het ziet er ook niet mooi uit, maar dit is zijn manier, en het gaat zo goed volgens hem dus heb ik er niks over te zeggen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:53

Quirinake schreef:
ik heb absoluut niets persoonlijks tegen hem of zijn rijden, integendeel ik vind het een mooi paard!

Maar zoals hier werd gezegd: van een bokker of een gemiddelde ruiter zouden reacties komen zoals: goh laat die stang is wat meer doorhangen!! en: tis niet netjes zo!! en nog zo van die opmerkingen.. Maar van een bekende ruiter is het: oh hij weet wat hij doet..Laat um doen want hij doet wat goed is voor dat paard..Hij kent het paard het beste en als je het niet eens bent met zijn rijden ga het hem dan zeggen!

Terwijl de gemiddelde ruiter mss ook wel weet hoe hij zijn paard moet aanpakken en daardoor zijn stang wat scherper neemt. Mss is het ook zo'n héét paard waar de gemiddelde ruiter dan opzit.

Maar dat word niet getolereerd. bij een bokker of om het even wie is het leuk om iemand op zn vingers te tikken en te zeggen: je doet dit fout of dit..doe dat anders..doe dit anders.. Maar bij een prof. ruiter mag dat absoluut niet vernoemd worden

Dat moest ik ff zeggen

amen!!!!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:58

Jura schreef:
Juist, dat schreef ik ook al in mijn topic over de clinic.

En:
1. Ik was er zelf bij
2. Ik kan in de verste verte niet zo rijden als Laurens

Nou.... niet in de verte, maar wel in de verste verte.

shapro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:02

Als jullie gewoon erbij geweest waren was jullie commentaar vast niet zo geweest! Altijd dat eeuwige gezeur over vriendelijk of niet, dat kun je echt niet van die foto's aflezen....want die merrie was ontzettend nerveus. Mensen die erbij geweest zijn kunnen commentaar geven! Foto's geven geen indruk, ze was soms gespannen en dan LIJKT het onvriendelijk. Ik ben erbij geweest en dat was het niet (onvriendelijk)! Volgens mij is het alleen maar jaloerzie van meisjes die roepen onvriendlijk hier en daar..doe het maar eens na..Ga eens op die hete merrie zitten dan mag je commentaar leveren!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:05

sommige zeggen wel dat als een bokker zo'n foto's had geplaats hij veel meer commentaar gekregen had, maar wie zegt dat deze bokker dan weet waar die mee bezig is en niet zomaar dat bit door die mond heen zit te trekken??

Laurens heeft inmiddels wel laten zien dat ie weet waar ie mee bezig is en dat hebben de meeste bokkers nog niet gedaan!!!
en dat is het verschil van commentaar.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:09

lachmar schreef:
sommige zeggen wel dat als een bokker zo'n foto's had geplaats hij veel meer commentaar gekregen had, maar wie zegt dat deze bokker dan weet waar die mee bezig is en niet zomaar dat bit door die mond heen zit te trekken??

Laurens heeft inmiddels wel laten zien dat ie weet waar ie mee bezig is en dat hebben de meeste bokkers nog niet gedaan!!!

idd

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:15

Op deze fotos hij rijd de merrie wel erg kort in de hals,
maar normaal valt dat allemaal wel mee!
hij rijd op hoog niveau en daar wordt je echt afgestraft als je zoiets doet, hij rijd lekker ontspannen! Ik vind het een goede ruiter!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:16

Hij doet toch wel wat hij wil omdat hij het paard kent, (ik zeg niet dat het netjes is hoor)
Laatst bijgewerkt door NWDynamite op 07-09-05 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:41

Als jullie nou eens allemaal geduldig wachten. Tot deze merrie een stuk verder is opgeleid en al een berg wedstrijden heeft gelopen. Zet ze dan nog eens op de foto en bekijk het hele plaatje nog eens opnieuw.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:47

lachmar schreef:

Je kan alleen maar naar foto's kijken, en niet naar het totaalplaatje als je daar niet irl bij was. Maar als een bokker dit doet kunnen mensen blijkbaar wel zien dat het dier slecht gereden wordt van een paar foto's.
Je kan alleen maar de foto's beoordelen en verder niet, zowel positief als negatief.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 16:54

Als je erbij was had je oa gezien hoe stil hij zn handen hield.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:56

Bijvoorbeeld! Ik was er niet bij, dus kan niet het totaalplaatje niet beoordelen. Alleen vind ik de foto's met het stippeltje nog het leukst

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:57

Afbeelding

En dit dan?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:04

wat dacht je van: mijn paard loopt gigantisch onder me uit en ik moet m even laten merken dat ik erop zit! als je paard niet luistert op je zit, moet je m toch even laten merken dat je er niet van gedient ben.

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:05

Aan de oortjes van het paard te zien heeft ie er geen hekel aan .

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:08

Nix mis met deze foto

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:12

Gut, er heeft weer iemand een momentopname gevonden hoor.
Ik zie oren naar voren.
En daarbij, al zou hij trekken, heb jij nog nooit een paard op de rem getrokken?
Ik wel.
Boehoe, arresteer me, ik ben een dierenbeul.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:15

hahaha idd, even laten merken dat er iets op je rug zit, heet dat gewoon