Kür op muziek Jacobien Dijkshoorn (Inter I) (filmpje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oot123

Re: Kür op muziek Jacobien Dijkshoorn (Inter I) (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:50

Het was jammer dat Jacobien niets kon laten zien op het Benelux open. We hadden graag de nieuwe versie willen laten horen en vooral zien. Ik denk dat Jacobien best wel behoorlijk tegenstand had kunnen bieden. Maaja, we zullen het nooit weten.
Hij is nu ook nog steeds in de remake omdat er geen haast meer bij is.

Jippie heeft gelijk. Soundmodules (yamaha motif rack es, Roland) Verder Cubas SX 3.1 en vele Virtuele instrumenten. (personal orchestra enz enz.)
Ik ga wederom niet wedijveren met Theo als het gaat om echte instrumenten of Virtuele, daar trap ik niet meer in

Ik loop nu inmiddels ook alweer een jaartje mee in de dressuurwereld en de muziek en ik begin rustig aan mijn weg te vinden. Natuurlijk blijven er mensen die het anders doen en dat is prima. Mijn doelstelling is dat er geen kür onze studio verlaat voordat iemand 100% tevreden is met het resultaat.
Ik heb geen haast, hoef niet gelijk iedereen als opdrachtgever te hebben, alles op zijn tijd.

Het budget van Cees en Victor zit inderdaad wat anders in elkaar maar deze mensen doen al wat langer mee dus wie ben ik dan........(nu dan!)
De meeste van hun küren worden inderdaad in een later stadium ingespeeld door live instrumenten, maar niet alles en dan ben je een knappe als je de kür er uit kunt halen welke geheel door de beroemde "computermuziek"is gemaakt.

Kijk het gaat er ook niet om hoe iedereen zijn küren maakt.
Ik kan en wil het nu eenmaal niet anders. Ik wil graag de vrijheid van zelf mijn eigen muziek inspelen, nummers combineren. Met mijn methode kan ik dingen maken die niet op cd te krijgen zijn, in iedergeval niet in die vorm.
Ik praat veel met ruiters en amazones en wat me de laatste tijd erg opvalt is dat men er van baald dat ze steeds dezelfde muziek weer terug horen in kuren van anderen. Ik zou daar ook de balen van hebben omdat je dan niet meer uniek bent.
Als ik 2 kuren moest maken met precies dezelfde muziek dan kan ik er voor zorgen dat het totaal anders klinkt.
Uiteindelijk wil iemand toch iets speciaals wat echt en alleen voor hem/haar is gemaakt en niet voor iedereen.

Ik ben blij dat vele mensen het leuk vonden wat we voor Jacobien hebben gemaakt en het vervolg zullen we uiteraard laten horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:12

Nou, ik kan het niet meer met je eens zijn! Iedereen moet het lekker op z'n eigen manier doen en dan vindt ik het wel een tikkeltje kinderachtig als anderen dat dan keer op keer kleineren door het "computer muziek" te noemen terwijl je ze zelf eigenlijk niets meer doen dan op de pc een beetje knippen en plakken.

Als ik zelf de voordelen moet afwegen van een kur met dan misschien een iets minder natuurlijk geluid maar waarvan de tempo's WEL kloppen, je eigen creativiteit in kwijt kunt, de toonsoorten en stemmingen niet van hot naar her vliegen en een repertoire keuze uit de vorige eeuw is de afweging snel gemaakt.
Daar waar een "gemiddeld publiek" misschien snel overstag gaat door het feest der herkenning moet ik toch helaas vast stellen dat ik dikwijls echt met kromme tenen op de tribune zit en me serieus af vraag of de kurmakers wel oren aan hun hoofd hebben zitten. En waar ik me dan eigenlijk nog meer zorgen over maak is of de jury's die vooral op hun paarden kennis geselecteerd worden het dan wel zouden horen. Of krijgen die van te voren nog solfège lessen...? Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.

Wel grappig trouwens dat je een yamaha motif-rack ES hebt, die heb ik* een paar weken geleden ook aangeschaft.

* bovenstaand stukje is door mijn man geplaatst die zelf musicus is en afgestudeerd is aan het conservatorium.

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:24

[quote="Jippie"]

Wel grappig trouwens dat je een yamaha motif-rack ES hebt, die heb ik* een paar weken geleden ook aangeschaft.

quote]

Gaaf ding hé en er moet nog meer uitkomen aan geluiden en mogelijkheden, zit nog in de preset fase maar dat is wel erg off topic.

Verder ben ik het wederom met jouw eens, ik ga heerlijk door en het gaat ook lekker. Vorig jaar was ik als beginneling en toeschouwer bij de Hippiade en nu rijden er een aantal kanshebbers mee met een kur die bij ons vandaan komt. Bizar soms maar erg leuk!
Als jij dus zelf een kür gaat maken dan doet jouw man dus de muziek!

Nu maar hopen dat Oby en Jacobien weer snel aan de slag kunnen, dan kan iedereen de nieuwe kur weer horen

papi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:59

Jammer dat de kür op muziek overspoeld wordt met mensen die denken dat het alleen maar neerkomt op het draaien aan wat knoppen, en zodoende wat geluid produceren dat nergens op slaat. Volgens mij is het echte werk veel meer dan dat.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 09:08

Papi, ik weet niet op wie je doelt ?

Loesvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:59

Horsedances schreef:
Verder mis ik in deze kür het benadrukken van de gangen, zoals uitgestrekte gangen, appuyementen etc..

Beste Theo, ik zag in Weert de kur van Desiree Senden dat was pas een achter elkaar geplakt zooitje...
Het was mooie muziek met echte instrumenten (ik herkende het van je site), alleen was er blijkbaar voor het monteren niet erg veel tijd vrijgemaakt.
Een leek kon nog horen wat geknipt en geplakt was. Jammer voor zo`n combinatie die normaal zo hoog scoort!
De muziek is 1, het monteren is misschien nog wel belangrijker.
Ik ken mensen die dit met synthesizer beter voor elkaar hadden.

Dat jij de mogelijkheden hebt om met zulke muziek te werken, betekend nog niet dat je het met monteren niet zo nauw hoeft te nemen (niet als kritiek, maar meer als tip voor de toekomst!!)

sidneylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:39

Ik vind het een leuke combinatie en ik vind muziek er goed bij passen

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:47

oud topic...

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:09

Kvond super mooi! zelfs me vader was onder de indruk

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:20

Ziet er goed uit! Muziek past er goed bij. Erg leuk!

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:26

HEY!
Echt geweldig zeg! wat een leuk paard!
Ging deze kür voor je gevoel ook goed? Ik vind het er in ieder geval erg netjes uitziet. En ik vind de muziek helemaal niet zo erg hoor. Het past best wel hoor!

squitward

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:36

Waarom word er met bandages gereden? Het is toch gewoon een officiele wedstrijd?

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:40

squitward schreef:
Waarom word er met bandages gereden? Het is toch gewoon een officiele wedstrijd?

1. Nee het is geen wedstrijd, maar een demonstratie.

2. Heel oud topic

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:08

ik moet sorane een stuk gelijk geven maar ook de andere mensen!!
er zijn stukjes waar de muziek echt de beste keuze is maar er zijn ook stukjes bij dat IK persoonlijk niet zo goed vind (dit is wel mijn persoonlijke mening hoor) maar ik vind het wel een mooi paard hoor. maar het lijkt precies of de staart niet deftig is uitgekamt maar da zal wel aan mij liggen zeker

Percy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:09

Dit is inderdaad al een vrij bejaard topic, vandaar een slotje.