Rare Sprongen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Re: Rare Sprongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:10

Ik vind de mensen die zeggen "jullie doen net of ze haar paard vermoord" echt super overdreven. Waar heb je dat iemand horen zeggen? Ik zie het nergens hoor! Alleen dat de meeste mensen niet zo met hun paard omgaan, lijkt me hun goed recht om dat te zeggen! En ze had idd kunnen weten dat niet iedereen deze foto's zo *grappig* vind.

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:07

Ja,laat je paard maar lekker macho-en,,
Hier wordt ie alleen eigenwijs van omdat jij m zo opfokt.
En ik zweer het je,als een tuiger eigenwijs doet,krijg je hem echt niet meer gecorrigeerd want ze zijn ontzettend sterk.
Hij gaat hier heel vervelend door doen,en als jij dan eens wilt dressuren krijg je niets van hem gedaan,,maarja,het is jouw paard.

En,hij vind het leuk ? Ja leuk hoor,lekker opfokken en dan in je bek getrokken worden.Kijk vooral naar zijn oren.Leuk hé

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:33

Ik vind het bij de hengstenkeuring ook altijd geweldig om te zien die tuigers. Wanneer deze komen, komen alle oude boertjes naar de ring toe, met rammelbakjes en een hoop gestamp op de tribunes!
Nou, dan lopen ze ook niet ontspannen over de rug heen hoor, maar wel zoals de jury deze paarden blijkbaar wil zien.
En jij kent je paard het beste, en zelfs al zou je niet dressuurmatig rijden, wat maakt dat uit? Als je toch plezier hebt en je voelt zelf wel aan wanneer je paard geen plezier heeft!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:08

heb even rond gezocht naar rijfotos van rowie_lover en ronald.
ik heb er maar 1tje kunnen vinden maar daarop kun je wel duidelijk zien hoe relaxed ze meestal rijden.
Afbeelding
en hier nog een topic waarin je kunt zien hoe gek die 2 op elkaar zijn.
viewtopic.php?f=53&t=260347&hilit=

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:17

ginger 18, goedzo!!! ik hoop dat de meeste nu hun overdreve idiote mening voor zich houden!!!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:21

Op die foto zie ik echt geen relaxt paard hoor
Hoofd omhoog en rug uitdrukken,sinds wanneer is dat ontspannen ?
Trouwens,de teugels hangen gewoon los.Nooit gehoord van contact ?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:23

ehm tuigers staan erom bekend dat ze hun hoofd hoog dragen.

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:27

ja, ze hebben een hoge nekaanzet om dat ze voor de KAR moeten lopen, dat vinden sommige mensen SIERLIJK ja??? zo worden ze GEFOKT, begrijp je???????

XxJodyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:47

Skaterke_89 schreef:
Op die foto zie ik echt geen relaxt paard hoor
Hoofd omhoog en rug uitdrukken,sinds wanneer is dat ontspannen ?
Trouwens,de teugels hangen gewoon los.Nooit gehoord van contact ?

Zoals je zie tis het een buitenrit.
Lekker relaxend
Ik Doe mijn teugels buiten ookaltijd lekker los
En ik vind dat de eerste foto's er echt leuk uitzien

Hoofd oprichten is inderdaad gewoon tuigerzijnde..
Ik vind het ene heerlijk paard
Super kopje

jippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 06:39

Haaj...

Mooi paardje.
Is het een sterk paard, dat lijkt mij teminste wel.
Ik ben 13 dus het scheelt ook ben klein voor me leeftijd dus ik vind sommige pony's al super sterk.

xxx lotte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:25

En toch snap ik niet waarom een paard het leuk zou vinden om opgefokt te worden. Ik heb er jaren over gedaan omdat eruit te krijgen, met aardig wat tranen. Op deze manier krijgt je paard echt geen respect voor je. Als je dit soort dingen leuk vind, zal ik je eens uitnodigen bij mijn paard, ik denk dat je dit soort dingen dan snel afleert.

Ik denk niet dat het paard het erg fijn vind om geport te worden met je hielen die er bijna aan de andere kant uitkomen, en van voren tegen gehouden te worden.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:08

rare sprongen?? Koprol achterover, daar lijkt het meer op. Vindt het paard zwaar belabbert lopen. Maargoed..

Bi0n_Tiffiej schreef:
Sjonge moet dit nou ??? Dalijk gaat er weer een topic op slot door iedereen hier, die commetaar heb op haar foto's
Tsjah waarom zet ik dit hier. ik krijg tog wel als antwoord: Had ze maar geen foto's meoten plaatsen, en idd!
Maar jullie doen netalsof ze der paard vermoord man!!!
Als ik haan het rijden ben, dan ga ik met mn sporen in zn buik scghoppen en dan keihard aan de tegeuls trekken!!!! Maar dat kan best want hij heb stang en tiederman!! En als hij dan niet luister krijgt hij ook nog de zweep op zn kont!! Vindhij leuk joh
Neej maar ff sirieus!! Dit wat ik net zei doet ze niet hoor
Aub laten we nu haar topic niet verpesten????

Over verpesten gesproken..
*msn taal*

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:44

ik heb ilona en ronald pas nog "gewoon" zien rijden en dan kan ronald wel degelijk lekker ontspannen, met zijn hoofdje mooi naar beneden, lopen.
Wanneer je de teugels loslaat (dusgeen contact hebt met de mond) zal het hoofd van een tuiger 9 van de 10 keer omhoog gaan, zo worden ze getrained, zo lopen ze voor de kar en zo is hun bouw.

Als ze toch een keerje 5 minuten gek willen doen, laat ze dan, paard zal er heus niet dood van gaan en Ronald zal heus wel protesteren als ie het ergens niet mee eens is

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:11

Die allereerste foto's vind ik ook niet helemaal mijn ding, maar goed het is jouw paard; jij kent hem het beste dus eigen keus! (pas wel op dat je niet valt zo zonder cap als je hem zo gek laat doen!)

Die foto van jullie bosrit vind ik er wel goed uitzien! Je paard heeft er duidelijk zin in en ziet er goed ontspannen uit (ik ben van mening dat ene paard ook ontspannen kan lopen zonder aan de teugel te lopen) En een tuiger is er idd voor gebouwd om met het hoofd omhoog te lopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:16

vind die laatste foto ook niet ontspannen, en niet omdat zijn hoofd zo hoog is.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:19

waarom dan niet?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:22

Ik vind het er wel lekker uitzien!
Mooi beest!
Lekkere tuiger zo te zien.
En op andere bokkers heb ik maar een ding te zeggen

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:33

Ik blijf nog steeds bij m'n eigen mening, als je niet weet wat die is blader je maar ff trug ..Ook bij die laatste foto van je buitenrit ziet het gespannen uit! Dat kan ook zijn omdat je hem een beetje vrij laat met die losse teugel en hij een beetje vrolijk wordt. Maar goed ik zou zegge oefen erop om je paard ontspannen te laten lopen. Ookal vind jij dat hij ontspannen is, ik dat echter niet vindt, het kan altijd nog beter! Nou veel succes!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:39

Sunshine1 schreef:
ja, ze hebben een hoge nekaanzet om dat ze voor de KAR moeten lopen, dat vinden sommige mensen SIERLIJK ja??? zo worden ze GEFOKT, begrijp je???????

Even tussendoor: Dat een tuiger een hoge halsaanzet heeft, wil niet zeggen dat zo'n paard niet lekker lang en laag, voorwaarts neerwaarts gereden kan worden. En als ze een concours moeten lopen, dan moet de achterhand dus echt wel er goed onder zijn, want anders komt de voorhand niet zo mooi omhoog.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:40

rowie zoals ik al eerder zij :d ik vind dat het moet kunnen hoor je paard zo nu en dan eens lekker opfokken....ik bedoel je paard hoeft toch niet altijd en eeuwig aan de teugel te hobbelen of zie ik dat verkeerd? je mag je paard toch zo nu en dan toch ook wel opfokken zodat hij lekker ken uitrazen?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:46

Ook al loopt hij met zijn hoofd omhoog op de buitenrit foto, hij gebruikt zijn achter hand nog wel goed. Hij treed mooi onder en dat kun je inderdaad van de laatste dressuurfotos niet zeggen. Als je deze 2 foto's vergelijkt zie ik toch wel duidelijk een wereld van verschil!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:48

ja ja geloof je het zelf dat die dat heerlijk vind? nou dat doe ik niet hoor, ik ga m niet opfokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:03

adnil35 schreef:
Ook al loopt hij met zijn hoofd omhoog op de buitenrit foto, hij gebruikt zijn achter hand nog wel goed. Hij treed mooi onder en dat kun je inderdaad van de laatste dressuurfotos niet zeggen. Als je deze 2 foto's vergelijkt zie ik toch wel duidelijk een wereld van verschil!

Ahhh nee toch kom op zeg?!

Let jij continu als je buitenrijd, of je paard zijn achterhand er wel goed onder zet?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:44

OMG vind dit echt een overdreven boel hier .
Nee je paard zal het leuk vinden joh elke dag dezelfde figuren.
Laat dat beest lekker lol hebben, alstie het toch leuk vind. En bij paardrijden is het nog altijd zo dat je PAARD PLEZIER moet hebben dus.
Zoeken jullie uit wat je met je eigen paard doet maar ze probeert alleen leuke/grappige foto's neer te zetten hier.

Vind ze zelf leuk eruitzien .

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:10

Ik bedoel hiermee niet dat ik continu erop let dat mijn paard zijn achterhand er onder zet, maar mocht hij dit doen is dit toch een teken van ontspanning. Dit is iets wat niet kan als een paard zijn rug niet gebruikt.