tong buiten mond gooien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Re: tong buiten mond gooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 17:38

vandaag ging rijden echt super slecht maar toen kwam de hoefsmid voor andere paarden en die man kan echt super goed lesgeven, ziet ook als jij verkeerd zit ofzo met aanspringen in verkeerde galop..
die bekeek Norma even en hij zei : die pony moet flink galoperen!

dus moest ik handen strak en stil houden, moest zadel zelfs vasthouden, en als ze nagaf moest ik van stap naar de galop, paar meter galoperen en dan weer naar de stap, wachten tot ze nagaf en weer in galop..

het holp wel!

jenn66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:06

Assie, er zullen ongetwijfeld veel verschillende manieren helpen. Maar volg 1 manier en niet alles door elkaar want voordat je paard het dan snapt moet hij weer iets anders doen. Volg 1 instructeur en niet verschillende, de methodes werken allemaal wel, maar voor je paard is het het prettigst als je bij 1 methode blijft (mits deze niet werkt natuurlijk).

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 18:39

Afbeelding
hier foto dat ze de tong er uit doet, tips over rijden enzo is niet nodig, het gaat hier over de tong.. en let er op, ik was bij een meeting en hadden 2 uren buitenrit gemaakt en wou toch nog even snel in de bak rijden dus echt overal op letten deed ik niet

jenn66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:52

hoe bedoel je geen tips voor het rijden alleen voor de tong? je zit hier met een rijtechnisch probleem dus dan zal je dat rijtechnisch moeten oplossen.

Verder is die foto niet echt heel duidelijk daar kan ik niks over zeggen.

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:20

een tonglepel werkt niet? weet btw niet eens of je daarmee mag starten, ik spring namelijk alleen

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 15:06

nee ik bedoelde ik hoef geen tips over het rijden zelf, over tong mag natuurlijk wel.. rijden ook wel maar daar gaat het niet echt helemaal over natuurlijk

nee liever zo min mogelijk atrebuten en al, volgens mij mag je tot M2 wel met tonglepel starten maar dat weet ik niet zeker

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 15:06

trouwens, je kunt op de foto klikken, word hij groter!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:31

ik zie op de foto een paard die niet door de hals wil komen en zich niet genoeg sluit om zich ronder te kunnen maken. probeer toch van achter uit te rijden en met een minder strakke arm.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 20:35

me arm is een probleem ja, ik hou haar niet helemaal vast, maar me armen kan ik niet zo goed houden want ik zet mn rug best vast door een rugblessure, ben net paar maandn geneden van 1.5 jaar lang ischias

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:11

probeer dan vooral te ontspannen tijdens het rijden. hecht niet zoveel waarde aan de aanleuning zorg eerst dat je ontspannen bent zodat je je paard niet in de weg zit.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 14:51

ontpannen ben ik ook zeker, daar ligt het probleem niet, maar zo zat het voor mij beter om mn rug wat tegen te houden ( toen ik last van ischias had ) dus is het een aanleer geworden

dubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 23:06

marloezzke schreef:
Citaat:
Nou.. Mijn privé lesgeefster heeft al heel zijn rug gecontroleert en die was helemaal goed

het heeft ook weinig met de rug te maken.

als het idd niks lichaamlijks is kan je ook een lepel aan het bit maken.

zn rubber ding in de vorm van een lepel, en dan kan die zn tong moeilijk verplaatsen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 15:34

hmm mag je daarmee starten?
heb zaterdag me eerste wedstrijd ( B uiteraard ) en het lijkt me wel erg handig als die tonggedoe daar niet mee is,thuis oefen ik daar mee verder natuurlijk..

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:10

Ik zou niet zelf een lepel aan je bit gaan maken hoor! Gewoon een nieuw bit kopen met lepel? Misschien vind je paard het wel gewoon lekker om zijn tong erbuiten te gooien...

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:58

mijn paard doet het ook!
mn instructrice zegt dat we het er na een poosje helemaal uitgereden hebben, in het begin dat ik dr had was het egt supererg bungelde de tong er egt uit
maar we zijn nu al zow ver met rijden dat je um nu alleen nog ziet zitten ze laat um niet meer bungelen duz moet goede lessen kom je ver! maar er helemaal uitkrijgen zal denk ik niet lukken.. mij is gezegd dat het probleem bij het verkeerd beleren zit.. ik weet het allemaal niet

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 18:06

ja als het bij het verkeerd beleren zit, dat kan.. ze is hier nog maar een half jaartje en ze is al 9 dus dat zou kunnen, ja ze slikt altijd het schuim van de mond af.. ik ga liever veel oefenen zonder maatregelen te nemen dan allemaal kousen en lepels te gebruiken.
soms dan zie je hem ook alleen maar zitten, maar soms dan komt hij er nog wel erg uit, maar we oefenen gewoon door!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:30

marloezzke schreef:
ik zie op de foto een paard die niet door de hals wil komen en zich niet genoeg sluit om zich ronder te kunnen maken. probeer toch van achter uit te rijden en met een minder strakke arm.

Hier ben ik het helemaal mee eens..

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 19:32

nog meer van achter? dit is voor haar al supergoed, voor haar is het erg moeilijk om ruime passen en al te zetten omdat ze zo klein uitgevallen is.

graag tips van degenen die zeiden dat ze zich niet genoeg sluit om ronder te kunnen maken enzo? zodat ik daar dan mee aan de slag kan

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:30

het gaat niet om ruimer maar om activer met meer kracht.

ook ronder maken en sluiten gaat van achteruit.
neem een arbeidsrdraf zet haar bij E op de volte en in de 2e bocht activeer je de achterhand een paar passe, vang dit van voren op, rij terug maar hou de activiteit erin van de achterhand. zo wordt je paard ronder. veel overgangen rijden en goed opvangen helpt ook goed.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:11

bedankt! zal er aan werken, ja overgangen ben ik al erg mee bezig ( deze foto's zijn dan wel paar weken oud en ben elke dag aan t rijden )

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:13

fijn dat je er zo hard aan werkt, maar ga je er niet te veel op focussen, dag in dag uit puur alleen daar mee bezig bent is niet goed voor jou en niet leuk voor je paard, ben dus ook bezig met andere dingen en maak ook eens een buiteritje, vergeet niet dat je voor de lol rijdt!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 15:20

we maken elke week al een buitenrit moet elke week 20 minuten naar de lesbak toe stappen en 20 minuten terug, en meestal 1 keer in de week longeer ik haar

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 21:53

t rijden gaat echt heeerlijk!! met les lekker naar beneden, soms nog wat sterk maar ze gebruikte de rug nu ook veel meer, vooral in middendraf en de galop.
ik heb echt zin in zaterdag, ik zie vanzelf hoe t gaat, nu eerst is het handig om gewoon mee te doen, krijg ik er commentaar op, kan ik weer aan die punten werken in de les..

( moet elke keer als ik wedstrijd heb gehad coupons mee nemen en werken we er aan )

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 13:39

nou ik had gister 2 winstpunten dus zo erg was t zeker niet

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:08

Milo deed het gewoon omdat hij aan het puberen was. Dat is dus wat heel anders. Dat heeft hij nu afgeleerd en loopt normaal op een hoge neusriem.