Lotje (shetje )@ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Macha876

Re: Lotje (shetje )@ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 18:41

Ramona_lief schreef:
laugrease schreef:
dit is vast al heel vaak gezegt maar OMG!
dit kan toch niet? je kan meelopen man!
jezus..

Ze kan nog niet meelopen maar oke ik moet eerlijk zeggen het moet niet lang meer duren

Ik weet het zoek ook al naar een ervaren klein kindje wat erop gaat hobbelen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:42

Ben benieuwd naar de foto's dan als je wel met een zadeltje en hoofdstel rijdt

En ik denk dat ze met meelopen, dat je eigenlijk te lang bent

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:04

Leuk shetje...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:09

dat beest kijk heel angstig zeg.
grote ogen, zelfs open mondje.

ik vind het zielig. rijdt mer een zadel en hoofdstel, als je niet netjes met een halster kunt rijden.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:16

Ramona_lief schreef:
meiske16 schreef:
achjah...niet alle bokkers weten meteen hoe ze rijden moeten!!
en wat ze allemaal nodig hebben om het normaal eruit te laten zien

Hallo zeg!
Iets minder kan ook wel!
Elke topic dat ik gezien met shetlanders zie ik weer een opmerking ertussen zitten van jou .. en ja misschien kan je het zelf al raden ..
Het is
altijd

negatief (zover ik gezien heb zoals ik al zei!)
Misschien is dit allemaal wel een beetje te gemeen maar dat kan me geen bal meer schelen! Ik wordt der een beetje gek van..
Ja natuurlijk kan jij super rijden en natuurlijk ben je de beste en heb je de beste pony met de perfecte spullen! Nou goed?! Wil je dat horen?
Zo komt het wel bij mij over!
Waarom doe je altijd(voor zover ik gezien heb!) zo negatief over shetlanders?!

Sorry hoor ik snap het echt niet hoor wat jou aan de hand is

Sommige mensen hebben nou eemaal niet zoveel geld om een grotere pony te kopen of duurderde kwaliteit spullen, hou daar is even rekening mee ..

ik heb van meiske16 nog nooit negatief comentaar gehad..
en ik heb een shet
jou reactie klopt niet denk ik..

en dit zegt al helemaal niks over haar rijstijl..
ik snap eigenlijk niet waarom je haar nu aanvalt

LotjeJustine schreef:
dankje voor de verdediging
en jaah het hoofdstel leende ik dus 1xtje uiit en het zadel komt eraan
dan plaats ik nog wel eens fotos maar ik bereid me voor op ee heleboel negatief commetaar
maarja met shetjes rijden krijg je (bijna) altijd negatief commetaar dus heb ik een slotje aangevraggd

bullshit..
als je netjes rijd en nette fotos hebt krijg je niet alleen maar comentaar met shetlanders..
kijk maar even in mijn profiel voor topics
[edit]

het probleem is namenlijk dat er veel zijn met shetlanders die geen benul hebben hoe ze met een pony 'normaal' om moeten gaan
ze kloten dan maar wat aan en vinden het dan gek dat ze commentaar krijgen.. shetlanders zijn echt geen hobbelpaarden hoor!
ik heb hiervan genoeg voorbeelden op bokt gezien

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:52

Nou cloverdale dan heb jij dus niet de topics gezien die ik gezien heb van shetlanders ..
En ja ik heb nog nooit bij jouwn topics negatief commentaar gezien dus ja het kan blijkbaar ook zonder ...
Maar bij de andere shetlandertopics (die ik gezien heb) Die zijn gewoon afgekat ..
en nee het is niet echt om de rijstijl maar gewoon op de manier waarop meiske16 commentaar geeft en ik was het gewoon even zat!

Met jou opmerking van:
als je netjes rijd en nette fotos hebt krijg je niet alleen maar comentaar met shetlanders..

Dat kan best maar ik werdt ook "afgezeken" toen ik foto's plaatste van Moglie en mij @ work met je bent te groot het ziet er niet uit
en onderandere een opmerking van meiske16 die was zeer negatief (ik zeg verder niet wat der in stond dat is een beetje kinderachtig..
En als ik eerlijk mag zijn vindt ik me niet te groot voor Moglie (hij is verkocht dus je kan verder ook geen andere topics van hem verwachten)

en:
het probleem is namenlijk dat er veel zijn met shetlanders die geen benul hebben hoe ze met een pony 'normaal' om moeten gaan
ze stinkmodder dan maar wat aan en vinden het dan gek dat ze commentaar krijgen.. shetlanders zijn echt geen hobbelpaarden hoor!

Shetlanders zijn kleine pony's en ideaal om gewoon als "leerpony" te gebruiken .. Dat Flame mooi kan lopen ect. Dat wil nog niks over andere shetlanders zeggen.. Ze zijn klein vrijwel altijd braaf ect.

Ik heb een aantal meisjes in mijn msnlijst die een shetlander hebben of verzorgen als zij ze op bokt zetten krijgen ze gelijk commentaar ... Dat is gewoon niet leuk!
Ik ga binnenkort weer een nieuwe shet kopen alleen ik zit nog te twijfelen om werk foto's op bokt te zetten, want als je zo veel nare dingen krijgt te horen voel je je daar echt niet beter op! Ik kan me best voorstellen dat er meisjes/jongens zijn die gewoon geen foto's meer plaatsen van hun shet omdat ze bang zijn voor het commentaar..

En ik ben het natuurlijk ook wel met je eens dat heel veel shetlanders wel verkeerd gebruikt worden. En wel slecht mee om wordt gegaan.. Maar daar kan je niet altijd wat aan doen!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:54

Kortom ik was het gewoon een beetje spugzat met meiske16

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:00

Cloverdale ik heb nu wel gezien dat je bij die andere topic van die zwarte shet dit heb geschreven:

iemand met een shet kan geen fotos op bokt plaatsen omdat er gewoon alleen maar comentaar op komt..
met een paar uitzonderingen daargelaten!

En dat vindt ik nou! Doordat ik meiske16 is "alle" shetlandtopics negatief commentaar heb zien geven en hier weer dus dat was ff iets te veel vandaar mijn hele verhaal ..

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:06

Ik vind het een beetje nutteloos er uit zien wat ben je nauw aan het doen op die pony?????

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:07

Ramona_lief schreef:
Nou cloverdale dan heb jij dus niet de topics gezien die ik gezien heb van shetlanders ..
En ja ik heb nog nooit bij jouwn topics negatief commentaar gezien dus ja het kan blijkbaar ook zonder ...
Maar bij de andere shetlandertopics (die ik gezien heb) Die zijn gewoon afgekat ..
en nee het is niet echt om de rijstijl maar gewoon op de manier waarop meiske16 commentaar geeft en ik was het gewoon even zat!

Met jou opmerking van:

Dat kan best maar ik werdt ook "afgezeken" toen ik foto's plaatste van Moglie en mij @ work met je bent te groot het ziet er niet uit
en onderandere een opmerking van meiske16 die was zeer negatief (ik zeg verder niet wat der in stond dat is een beetje kinderachtig..
En als ik eerlijk mag zijn vindt ik me niet te groot voor Moglie (hij is verkocht dus je kan verder ook geen andere topics van hem verwachten)

vond je dan zelf dat je moglie redenlijk behandelde? sorry maar je douwde een stang in zn mond om dat JIJ een gebroken sleutelbeen had.. en ja nu dit is wel oftopic maar zo waren er wel meer dingen.. waarvan ik dacht als je je verstand had gebruikt had je niet al dat comentaar gehad.. en dat is met meerdere hierzo.. het zijn namenlijk wel altijd de meisjes rond de 13 jaar die al dat comentaar krijgen.. zie jij in de topics van ukkiepuk commentaar? nou dacht het niet.. zie je in de topics van Dennis comentaar? vrijwel niet! en zo zijn er nog wel wat.. en weetje hoe dat komt? ze behandelen hun ponys eerlijk, doe je dat niet of zijn de fotos er onvriendelijk uit krijg je comentaar.. denk je nou echt dat ik dat nooit gehad heb? in nm eerste Flame topics heb ik oneindig comentaar gehad dat flame te diep liep en dat ik in zn bek zou roppen etc. achteraf denk ik: tsja ik ging niet altijd eerlijk met haar om maar ik heb ervan GELEERD ik heb het comentaar gebruikt om beter te gaan rijden en dat is me gelukt.. tuurlijk heb ik ook wel eens terug gebeten omdat ik me aangevallen voelde.. maar uiteindelijk is die plaat wel voor mn kop weggekomen!

EN DAT
moet nog bij veel mensen op bokt gebeuren!

en:
ze stinkmodder dan maar wat aan en vinden het dan gek dat ze commentaar krijgen.. shetlanders zijn echt geen hobbelpaarden hoor!

Shetlanders zijn kleine pony's en ideaal om gewoon als "leerpony" te gebruiken .. Dat Flame mooi kan lopen ect. Dat wil nog niks over andere shetlanders zeggen.. Ze zijn klein vrijwel altijd braaf ect.
dat is echt onzin ik vind shetlanders echt niet geschikt als leerponys.. iig niet het ras.. tuurlijk zitten er brave bij maar ik ken meer shets die er niet geschikt voor zijn dan wel! bovendien kan iedere shet mooi lopen! oefening baart kunst! alleen de ene heeft meer training nodig dan de ander!

En ik ben het natuurlijk ook wel met je eens dat heel veel shetlanders wel verkeerd gebruikt worden. En wel slecht mee om wordt gegaan.. Maar daar kan je niet altijd wat aan doen!
nee maar je kunt wel vertellen wat er fout is, misschien gaan ze het ooit inzien..

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:08

Ramona_lief schreef:
Cloverdale ik heb nu wel gezien dat je bij die andere topic van die zwarte shet dit heb geschreven:

iemand met een shet kan geen fotos op bokt plaatsen omdat er gewoon alleen maar comentaar op komt..

En dat vindt ik nou! Doordat ik meiske16 is "alle" shetlandtopics negatief commentaar heb zien geven en hier weer dus dat was ff iets te veel vandaar mijn hele verhaal ..

dat is ook zo..
met het verschil dat ik daar een pony zie die plezier heeft met het rijden!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:14

Ramona_lief schreef:
Kortom ik was het gewoon een beetje spugzat met meiske16

en bedankt!
jeetje zeg
ik geef gewoon mijn mening. je zet hier fotos op bokt. om meningen te horen.
en het kan wel zijn dat het misschien een beetje negatief overkomt maar ik kijk naar de realiteit!
en het is heus niet zo dat ik denk van goh die ga ik eens even lekker afkraken ofzo.

en btw. hoe kun je nu ineens beginnen over mijn rijstijl en dergelijke...en over mijn kleding,daar heb ik niet om gevraagd

en net als wat cloverdale zegt,ik kijk ook naar het plezier wat de pony uitstraalt op fotos. tuurlijk is het niet altijd te beoordelen,aangezien fotos momentopnamen zijn...
maar houdt je een beetje rustig en praat normaal
en als je iets tegen mij hebt zeg het dan via pb. ofzo. ipv een deel v/h topic erover te gaan zitten praten.
niemand is perfect en ook ik niet.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:15

Ramona_lief schreef:

waar staat hier mijn negatieve commentaar???

viewtopic.php?f=10&t=454856

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:18

ik ga echt met iedereen mee, het ziet er niet uit arm arm arm beessie!!!!!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:21

GCH schreef:
ik ben het helemaal eens met het commentaar dat wordt gegeven, maar als ze begeleid wordt door een volwassene, zou het dan niet logisch zijn dat die haar ook op fouten wijst en meedenkt dat je niet op deze manier kan rijden/longeren. Ze is zelf tenslotte pas 12 en ziet minder gevaren als een ouder iemand. Het is dus niet helemaal eerlijk om haar zo af te kraken, ondanks dat ik wel vind dat het er niet uitziet.

Dat is dus precies de reden waarom ik vroeg hoe oud ze qas en of er begeleiding bij was. Je kunt niet verwachten van zo een meisje, dat zij alles maar weet, zeker niet als er een volwassene bij is!! Ik denk dan ook niet dat iedereen maar tegen haar moet uitvallen hier.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:30

Hoe vaak ik me al niet in houd bij dit soort topic's, gewoon omdat ik het niet begrijp dat meiden die toch al een leeftijd hebben bereikt dat ze kunnen nadenken, zeker gezien het weerwoord wat ze elke keer weer hebben, op deze manier met shetjes omgaan.
Maar nu moet ik maar weer eens reageren, want erger me mateloos dat als er i.m.o. terecht commentaar gegeven wordt, er niets tot weinig mee gedaan wordt. Hooguit een hoop geblaas en vage smoesjes terug.

Niemand is hier tegen het berijden van shetje's neem ik aan. Legio voorbeelden hier waar een meisje van 8 a 9 jaar een hele lieve combi vormt. En die dan ook positief commentaar krijgen.

Maar als je op een gegeven moment een lengte hebt bereikt die meer past op een B pony, moet je reeël voor jezelf zijn, en zeker voor het dier. Dan klim je er niet meer op. Dan ga je andere dingen doen die net zo leuk zijn. Denk aan VD, karretje, wandelen voor mij part Parelli.

Elke keer roepen, ben lang maar niet te zwaar...sorry dat vindt ik zo waardeloos. Als je te lang bent raak je gewoon uit balans, reken maar dat dat niet fijn is voor het dier. Elke keer krijg ik bij dit soort foto's het belachelijke beeld dat ik 1 van mijn kids op onze herdershond zie kruipen wat verhoudingen betreft.

Op deze foto's kan ik ook niets leuks ontdekken, behalve dat het een hele leuke shet is.

En geen hoofdstel, of een zadel wat aangekocht is maar nog niet aanwezig, geen excuus, dan klim je er in mijn ogen gewoon niet op.
Paard/pony staat op de eerste plaats, en niet de lol van de ruiter. Dat is mijn visie.

Heb zelf kids, waarvan de oudste twee 13 en 14 zijn, maar zelfs die roepen dat doe je toch niet, dat is toch sneu.
Dus neem aan dat er op deze leeftijd wel degelijk verstand aanwezig is, en dat je zelf kunt bedenken dat het eigenlijk niet meer kan.
Dus vertel mij nou eens waarom je nog op zo'n kleintje klimt, en voor wie je dat doet?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:46

Cloverdale schreef:
Ramona_lief schreef:

Met jou opmerking van:

vond je dan zelf dat je moglie redenlijk behandelde? sorry maar je douwde een stang in zn mond om dat JIJ een gebroken sleutelbeen had.. en ja nu dit is wel oftopic maar zo waren er wel meer dingen.. waarvan ik dacht als je je verstand had gebruikt had je niet al dat comentaar gehad.. en dat is met meerdere hierzo.. het zijn namenlijk wel altijd de meisjes rond de 13 jaar die al dat comentaar krijgen.. zie jij in de topics van ukkiepuk commentaar? nou dacht het niet.. zie je in de topics van Dennis comentaar? vrijwel niet! en zo zijn er nog wel wat.. en weetje hoe dat komt? ze behandelen hun ponys eerlijk, doe je dat niet of zijn de fotos er onvriendelijk uit krijg je comentaar.. denk je nou echt dat ik dat nooit gehad heb? in nm eerste Flame topics heb ik oneindig comentaar gehad dat flame te diep liep en dat ik in zn bek zou roppen etc. achteraf denk ik: tsja ik ging niet altijd eerlijk met haar om maar ik heb ervan GELEERD ik heb het comentaar gebruikt om beter te gaan rijden en dat is me gelukt.. tuurlijk heb ik ook wel eens terug gebeten omdat ik me aangevallen voelde.. maar uiteindelijk is die plaat wel voor mn kop weggekomen!

EN DAT
moet nog bij veel mensen op bokt gebeuren!

en:

dat is echt onzin ik vind shetlanders echt niet geschikt als leerponys.. iig niet het ras.. tuurlijk zitten er brave bij maar ik ken meer shets die er niet geschikt voor zijn dan wel! bovendien kan iedere shet mooi lopen! oefening baart kunst! alleen de ene heeft meer training nodig dan de ander!

nee maar je kunt wel vertellen wat er fout is, misschien gaan ze het ooit inzien..

ik heb moglie niet eens een stang in zijn mond gedaan en al helemaal niet een gebroken sleutenbeen gehad ..
Ik denk dat jij me met loveramona door de war haalt! haar verzorg pony heet ook moglie ..
Dus iets minder kan ook wel!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:52

oh gut sorry
ik verwar je inderdaad met haar..

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:53

Oke dan is het goed ..
Ik dacht al ik wordt van dingen beschuldigd die ik niet eens gedaan heb

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:54

Ik heb het trouwens verder met meiske16 "uit gepraat" dus daar gelieve geen commentaar op

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:01

ohjah??is dat zo??

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:05

niet helemaal daarom dee ik ook ""
Waar zit je dan nog mee?

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:13

jeez, wat mij hier stoort is de manier waarop.. in de trant van O MY GOD!! alsof je net iets afschuwelijks hebt gezien ofzo.
komaan, dit kind heeft gewoon plezier en beseft niet wat de pony ervan denkt. anders had ze deze foto's nooit geplaatst.
je kan het ook op een normale manier vertellen wat je denkt en de OMG sparen voor echt erge dingen.

@TS: ik denk ook dat je door je grootte de pony uit evenwicht brengt. en in mijn ogen ben je ook te zwaar . (ik schat ergens in de 40 kilo? ik denk dat dit erg belastend is voor zijn gewrichten)

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:17

zever!!!

ok het ziet er niet echt lief uit maar ik denk dat ze dat nu wel weet dus blijf er niet over doorzagen!!!

leuke shet!!

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 21:17

hamadryada schreef:
jeez, wat mij hier stoort is de manier waarop.. in de trant van O MY GOD!! alsof je net iets afschuwelijks hebt gezien ofzo.
komaan, dit kind heeft gewoon plezier en beseft niet wat de pony ervan denkt. anders had ze deze foto's nooit geplaatst.
je kan het ook op een normale manier vertellen wat je denkt en de OMG sparen voor echt erge dingen.

@TS: ik denk ook dat je door je grootte de pony uit evenwicht brengt. en in mijn ogen ben je ook te zwaar . (ik schat ergens in de 40 kilo? ik denk dat dit erg belastend is voor zijn gewrichten)

mischien overheen gelezen maar ik oek ook een klein kindje voor der