Sjors @ work in de les (L2)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty0102

Re: Sjors @ work in de les (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:18

Ik vind het erg goed uit zien alleen doe je je benen te ver naar achteren op de foto's en zit indd weg veel naar voren moet je gewoon op letten dan komt het goed veel suc6

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:21

Ik denk dat het hout aan beide kanten snijdt. Tuurlijk is een foto een momentopname, en is het moeilijk er heel veel van af te leiden. Maar ik ben het er ook mee eens dat Anoukie op sommige foto's naar voren zit. Maar op veel andere foto's die ze plaatst zit ze wel heel netjes recht. Dus wat is wijsheid? Aan de andere kant; als je foto's plaatst krijg je reacties, en soms zijn die reacties niet zoals je zou willen. Sjit happens

Verder wil ik nog even opmerken dat ik het heel opvallend vind dat elke keer wanneer er een 'relletje/oproer/discussie' ontstaat Kaja er bovenop zit....

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:23

Nou ik zal dan ook maar een keer inhoudelijk reageren! Ik kan alleen reageren op de foto's die dienen als vergelijkingsmateriaal, en daarbij ingenomen is het een pure visuele reactie op een momentopname met daarbij mijn onderbouwing waarom ik het vind (of iig een poging tot)

De eerste foto is een hele mooie al zeg ik het zelf! Ik kan hier weinig op aanmerken, je zit netjes, de opname ziet er goed uit, je paard loopt (zo te zien) goed in balans, hier in ieder geval geen op of aanmerkingen vanuit mij kant! Een goed begin is toch het halve werk!
Aangekomen bij foto 2! Je zit er wederom netjes op! Ik vind alleen dat het paard te vlak blijft! Ik weet niet wat voor gang dit is, een verzamelde of basisgang? ik vind dat het paard te lang is en zijn achterhand te veel laat hangen, je mag hem er hier meer onderrijden! Dit kan zijn omdat je al veel kracht kwijt bent met het opgericht houden van het paard, maar dan heb je naar mijn mening de verkeerde volgorde! Eerst achter dan voor! Want een halve paslengte verschil tussen afdruk achterbeen en voorbeen is mi te veel. Is het een verzamelde gang dan zou dat eventueel kunnen, maar daarvoor is de afdruk echt te weinig, voor een verzamelde gang zou het paard meer de berg op moeten lopen!
Dat brengt ons bij foto 3: Vind het een mooie uitgestrekte draf, het is alleen jammer dat ie de berg af gaat ipv de berg op! Het achterbeen komt mooi onder de massa maar mist de nodige kracht om de afdruk zo te laten zijn dat het paard de berg op draaft! In een uitgestrekte draf is dit enorm moeilijk! Maar desalniettemin blijkt uit deze foto dat het achterbeen te zwak is! Ik hoef je niet te vertellen hoe je dit kunt verbeteren neem ik aan....haha (daar zijn andere mensen op bokt voor die de literatuur al 100x hebben doorgenomen !) Het kan ook zo zijn dat het achterbeen wel sterk genoeg maar dat je hem teveel op de voorhand houdt met je handen! Ik vind de stang nou niet bepaald scherp erin liggen, maar heb geen zicht op het kettingkje! Ik denk alleen dat ie dit veel beter kan en dat ie ook mooier voorbeenactie kan vertonen!
Dan nu foto 4: ja die is weer heel onduidelijk! sorry
De laatste foto's pakken we maar samen, want daar heb ik eigelijk hetzelfde op aan te merken! Ik vind het goed dat je hem laag wil rijden, maar als bij zovelen (en ik betrap mezelf er ook op) is de wil om dat hoofd naar beneden te krjigen groter dan de wil om zijn hoofd naar beneden te rijden! Je zit hier teveel voorover (dat is gewoon zo ) om die handen laag te zetten om het paard laag te laten lopen! Het is niet zo, dat wanneer een paard met zijn hoofd laag loopt dat ie dan goed door zijn rug is, het is juist zo dat een paard tijdens het rijden zijn hoofd laag laat hij goed door de rug is! Hier ook eerst de achterhand en dan de voorhand! Want doordat je zo bezig bent met de voorhand laat hij de achterhand weer hangen! Hij treedt wel goed onder, maar vind hem weer te vlak en volgens mij moet ie het wel goed kunnen!

Nou ik hoop dat je het als opbouwend beschouwd! En nogmaals het is mijn beperkte mening aan de hand van momentopnames!

ps ik wil je wel helpen hoor om dit topic in de hand te houden!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:24

Typ ff stukje, zijn er meteen weer 10 berichten geplaatst! haha

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:27

Nou niet ietdereen kan maar altijd erfect in het midden zitten..

Ik mocht willen dat ik zo kon zitten als Anouk op de goede foto's ..

valt me nog mee dat niemand over een cap begint te zeuren
Die foto's zijn verder toch goed .. paard loopt goed.. ruiter kan heel goed zitten alleen op sommigen foto's zit ze niet perfect.. en ik geloof met haar 99& van bokt

Gaat het dan gewoon om dat er wat te zeuren moet zijn ofzo

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:28

Jaaaaaaaaaaaaah Anouk zonder cap! Echt schandalig! Wow jij zou toch het goede voorbeeld moeten geven! Was ik nog even vergeten in mijn commentaar

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:31

fransheijs schreef:
Typ ff stukje, zijn er meteen weer 10 berichten geplaatst! haha

zoooo en jij wordt mijn nieuwe instructeur

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:42

FransHeijs: ze rijdt niet met stang

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:45

nou ik kijk op je profiel enee!! als die setjes enz!! woooow!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:47

Boeli_Wendy schreef:
nou ik kijk op je profiel enee!! als die setjes enz!! woooow!

hihi Anouk is DE setjesbabe van bokt

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:48

Gulpje schreef:

Kijk foto's als vergelijkingsmateriaal foto 3! Wat is dat dan?? een uitsteeksel van het gewone bit!

Laat het iig even weten!

Betreffende foto:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fransheijs op 16-08-05 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:48

leuk paard
ziet er goed uit
succes op wedstrijd

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:53

fransheijs schreef:
Gulpje schreef:

Kijk foto's als vergelijkingsmateriaal foto 3! Wat is dat dan?? een uitsteeksel van het gewone bit!

Laat het iig even weten!

Betreffende foto:
Afbeelding

Hier heb jij weer gelijk. Ik refereerde naar de foto's van Sjors only

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:58

heee fransheijs je moet/ mag mijn nieuwe instructeur worden

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:07

Die Frans Heijs heeft wel een mooie zwarte onder zijn kont zie ik in zijn profiel..

Vind jou commentaar ook wel een dansje waard

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Anouk eerlijk, op deze fotos kukel je wel een beetje naar voren maar who cares, als je maar lol hebt en je traint toch om te oefenen en om beter te worden

Het blijven maar foto's en het is maar internet..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:18

De foto van S&T is met een ander paard, idd in de Z. Sjors is L2, dus niet te vergelijken. Ben wel benieuwd wat je met "te vlak" bedoeld Frans? Ik ga ook nog even naar de foto kijken.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:24

Hej Sjors weer haha!

Ik vind het leuke foto's! Het voorover zitten vind ik niet storend, daarbij op je wedstrijdfoto's zit je netjes!

Heel veel succes morgen maar dat gaat echt wel lukken hoor!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:34

Met te vlak bedoel ik dat hij te weinig opwaarts loopt! Dit kan zijn doordat de afdruk op het achterbeen te zwak is, of misschien door minder ruggebruik! Je kunt als het ware een waterpas erlangs leggen! Bij laag en rond, voorwaarts neerwaarts, opgericht en basis of verzameld moet het paard de afdruk op het achterbeen blijven houden en opwaarts blijven lopen!
Kan ook zijn dat ie dit niet vol houdt en dat je dat nu gewoon keihard aan het trainen bent! Maarja.....momentopnames!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:36

knightloekie schreef:

is een beetje ver!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:45

fransheijs schreef:
knightloekie schreef:

is een beetje ver!

te paard wel.. maar met ut ootootje ben je der zo !!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:48

Mooie foto's ziet er goed uit!
Ik vind ook dat je steeds beter gaat zitten, ga zo door
Je kent die gezegde wel he, de beste stuurlui staan aan wal

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 13:08

Ships, kijk even ik even niet, gaat het hele topic op hol

Hieeeeeeeeehaaaaaaaaa *o/*

Wat ik me nu afvraag als ik dit lees...........denken mensen nu echt dat wanneer je foto's plaatst en mensen reageren met goed bedoelde tips en truuks om je paard beter voor elkaar te krijgen en beter op je gat te zitten daar altijd wat mee wordt gedaan?

Acht je jezelf dan niet heel erg hoog? Zo van 'ik reageer en zeg hoe het wel moet dus de TS zal wel direct naar stal hollen en uitvoeren wat ik net verteld heb?'

Is dat niet een beetje naief? Sommige dingen zijn goed onderbouwd (FransH wil niet dat er alleen met domme literaire zinnen wordt gegooid, maar als ik jou antwoorden zo lees dan heb je zelf ook wel wat boekjes gelezen? Is dat niet waar we allemaal een beetje beginnen? LET OP: dit is geen aanval hoor! ) Je onderbouwd ze goed, (soms een beetje lang maar alla ) daar zeg ik niks van.

Maar goed, iedereen mag zijn mening geven, ik vind alleen niet dat mensen moeten verwachten dat daar alla minute iets mee wordt gedaan. En dat bemerk ik toch her en der een beetje (en niet alleen in dit topic trouwens hoor!) Correct me if I'm wrong!

Anoukie, knuffel voor Sjors en euh.....have fun!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 17:33

Anouk ik vind Sjors stoer, en ik ga verder geen commentaar geven want je hebt een eigen juf..
Jullie zijn een mooie combi en ik ben blij voor jullie dat je weer op de goede weg bent met hem !!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 17:40

Whoeii lang gewacht, stil gezwegen toch gekregen

Dimple schreef:
Wat ik me nu afvraag als ik dit lees...........denken mensen nu echt dat wanneer je foto's plaatst en mensen reageren met goed bedoelde tips en truuks om je paard beter voor elkaar te krijgen en beter op je gat te zitten daar altijd wat mee wordt gedaan?

Als jij het je afvraagd dan ben ik bereidt om daar vanuit mijn kant wel een antwoord op te geven! Denk ik ofdat iedereen het gegeven advies opvolgd? Nee! Denk ik dat iemand het advies opvolgt? Nee! Maar ik denk wel dat niet onderbouwen van uitspraken zoals die gedaan worden een forum (in zijn algemeenheid), het forum odermijnt. Vandaar dat ik van mening ben dat een onderbouwing op zijn plaats is, al is die in de engste zin van het woord!

Dimple schreef:
Acht je jezelf dan niet heel erg hoog? Zo van 'ik reageer en zeg hoe het wel moet dus de TS zal wel direct naar stal hollen en uitvoeren wat ik net verteld heb?'

Ik denk dat ik met bovenstaande een bevredigend antwoord heb gegeven op deze vraag!

Dimple schreef:
Is dat niet een beetje naief? Sommige dingen zijn goed onderbouwd (FransH wil niet dat er alleen met domme literaire zinnen wordt gegooid, maar als ik jou antwoorden zo lees dan heb je zelf ook wel wat boekjes gelezen? Is dat niet waar we allemaal een beetje beginnen? LET OP: dit is geen aanval hoor! ) Je onderbouwd ze goed, (soms een beetje lang maar alla ) daar zeg ik niks van.

Kijk hier hebben we een vraag geadresseerd aan mijn persoon. Dan is het wel zo netjes om ook hier even een antwoord op te geven! Ten eerste vind ik het leuk dat je het goed onderbouwd vind . Ik lees zelf geen boeken met betrekking tot rijtechnische onderdelen in de dressuur! Ik ben altijd van mening geweest dat je dat zelf moet ervaren! Alles wat ik als commentaar heb gegeven is vanuit die visie ook commentaar op mezelf. Ik reflecteer foto's op mezelf! Wat doe ik verkeerd als het paard zo loopt, wat zou ik beter willen zien, waaraan ligt het dat ik zo krom zit, waarom zou ik het willen verbeteren. Dit doe ik zo, omdat ik mezelf herken in die foto's! Ik zie mezelf nu ook nog bepaalde zaken fout doen (in de zin dat IK er niet tevreden mee ben), maar ik zie ook zaken (in zijn algemeenheid) waar ik vroeger ook tegenaan liep en die ik op mijn manier, in alle tevredenheid heb opgelost! Ik reflecteer op mezelf omdat ik denk dat ik er ervaring mee heb! Iedereen kan en mag dit bestrijden, dat is ook ieders goed recht, en daarmee doe ik danweer wat ik zelf wil (oftewel het gewoon links laten liggen) .......... no hard feeling at all!

Dimple schreef:
Maar goed, iedereen mag zijn mening geven, ik vind alleen niet dat mensen moeten verwachten dat daar alla minute iets mee wordt gedaan. En dat bemerk ik toch her en der een beetje (en niet alleen in dit topic trouwens hoor!) Correct me if I'm wrong

Ik merk het ook een beetje, maar als ik voor mezelf spreek: van mij hoef je niets aan te nemen! ik verwacht ook helemaal niets jou aangaande mijn commentaar. Je vroeg erom en ik vond het leuk, en zal het waarschijnlijk wel leuk blijven vinden om het te geven! Zoals ik al eerder zei: no hard feeling.......................en misschien komen we elkaar nog een keer tegen op wedstrijd! (battle of the titans whaha )

Owhja bijna vergeten ! Ik vind het een heel leuk en vooral stoer paard! Volgens mij kun je er goed mee vooruit!
Laatst bijgewerkt door fransheijs op 16-08-05 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 17:41

Welke juf heb je eigenlijk Anouk?