Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Emeraldo schreef:Mooie combinatie!
Laag en rond losrijden, later wat meer oppakken en opgericht rijden. Het ziet er beide (ook vorige topic) goed uit.
Op bokt kan het bijna nooit goed gaan, er is altijd wel iets te zeuren. (Daarom plaats ik nooit meer foto's )
Ik hoop snel weer foto's te zien. En binnenkort wedstrijd verslagen
VValar schreef:Maar ik begrijp niet dat er evengoed nog zoveel spanning te zien is. Zeker jij als ruiter die naar eigen zeggen toch al vrij veel ervaring heeft, zou je deze spanning er makkelijk uit kunnen rijden. Of in ieder geval grotendeels verminderen.
Iig succes!
fransheijs schreef:VValar schreef:Maar ik begrijp niet dat er evengoed nog zoveel spanning te zien is. Zeker jij als ruiter die naar eigen zeggen toch al vrij veel ervaring heeft, zou je deze spanning er makkelijk uit kunnen rijden. Of in ieder geval grotendeels verminderen.
Iig succes!
Makkelijk is een groot woord, maar je hebt hier wel een puntje wat ik zelf ook had gezien! Ik denk dat het voor mij ook wel goed is om een beetje aan anger management te doen! We hebben licht hetzelfde karakter en als hij dan vervelend doet, ga ik hem juist harder laten werken en zelf nog harder knijpen enzo! Omdat je dan zo gefocust bent op je paard en zijn lopen, vergeet je het totaalbeeld wel eens en dan ziet het er een beetje rommelig uit met veel spanning! Daar heb je helemaal gelijk in! Uiteindelijk zoek je die ontspanning op het einde wel weer terug, maar op moment supreme zou dat ook moeten!
fransheijs schreef:Emeraldo schreef:Mooie combinatie!
Laag en rond losrijden, later wat meer oppakken en opgericht rijden. Het ziet er beide (ook vorige topic) goed uit.
Op bokt kan het bijna nooit goed gaan, er is altijd wel iets te zeuren. (Daarom plaats ik nooit meer foto's )
Ik hoop snel weer foto's te zien. En binnenkort wedstrijd verslagen
Dat er zoveel te zeuren is, dat maakt toch niets uit! Het is juist zaak om daar de aandachtspunten uit te filteren! Ik heb zelf ook wel een mening na het zien van de foto's! haha dan denk ik: ben ik dat die daar zo krom zit, of hij mag wel wat meer knie-actie hebben! Als je daarin bevestigd wordt (ookal komt het zeurderig over) dan is dat een positief resultaat!
VValar schreef:Rustig aan
Het zou jammer zijn als je de spanning en stress tussen jullie tweetjes (hehe échte mannen),de harmonie zou verstoren waardoor de kwaliteiten van dit paard/combi er niet uit komen.
) corina schreef:Ik kan alleen maar zeggen: HEBBEN!!
Luuz schreef:Ik vind het een mooi paard, maar op die foto's waar je hem nog zo laag diep en rond hebt vind ik het er gewoon echt niet uitzien sorry..
Emeraldo schreef:Luuz schreef:Ik vind het een mooi paard, maar op die foto's waar je hem nog zo laag diep en rond hebt vind ik het er gewoon echt niet uitzien sorry..
Zo gaan ze ook echt niet over het wedstrijd terrein straks. Misschien bij het losrijden.
Tijdens de training mag best diep en rond gereden, net als extra stelling.
fransheijs schreef:Haha! VET! Eerst loopt ie te opgericht, en moet ie laag en ROND en nu is ie te rond hahaha en moet ie juist niet ROND maar laag! haha!
Maar geef toch even onderbouwing waarom, kunnen we ff discussien!

: vind het er goed uitzien, mooi paard heb je onder je
)[/quote] fransheijs schreef:Owh je hebt de andere foto's gevonden!
maar t was me toch gelukt
Katja schreef:Stoer ding. Ben jij zo lang of is hij niet zo groot?
Voor het beeld is de hals zoms wat kort (zowel bovenin als laag) en daardoor lijkt het achterbeen niet altijd even mooi mee te komen.
Voorbeen is natuurlijk wel erg spectaculair.
) dat als de hals korter en dieper is, het achterbeen juist makkelijker eronder kan en is te rijden!
Fellor schreef:Ik vind hte een erg leuk paard, maar alleen al die foto's dat hij binnenkomt e.d. Dit paard ziet er niet uit alsof ie emotioneel genoeg op orde is om hem ontspannen laag en rond te rijden.

) Dus ervaring genoeg lijkt mij.
Laag, diep en rond, waarbij het paard goed blijft lopen. Renske20 schreef:een paard dat 'emotionoeel niet genoeg op orde is'....
frans zei dat hij op die foto's net de bak in kwam waar 2 merries rondliepen, tsja dan krijgt een hengst weleens praatjes, heeft niets te maken met emotioneel niet op orde zijn, sinds wanneer bestaat dat eigenlijk bij paarden....??
nou dat niet hoor! haha! Maar inderdaad hij krijgt het weleens op zijn heupen of kan in 1 keer heel lomp gaan doen! haha ik zet dat allemaal onder de noemer prettig gestoord want dat is ie wel een beetje en dat past ook wel! Zolang het allemaal geen gemenigheid is, kan ik er om lachen! haha en dat doe ik ook best vaak! Is echt lol om er dan op te zitten! Ik zit dat ook altijd breed te lachen en dan is net of ie dat hoort en gaat dan nog lomper doen! -------> dat is echt cabaret! haha fransheijs schreef:Katja schreef:Stoer ding. Ben jij zo lang of is hij niet zo groot?
Voor het beeld is de hals zoms wat kort (zowel bovenin als laag) en daardoor lijkt het achterbeen niet altijd even mooi mee te komen.
Voorbeen is natuurlijk wel erg spectaculair.
Ik ben best lang 1.85 ongeveer, maar hij toont ook heel klein omdat ie nogal iel is! Het is een beetje een laatbloeier, maar ik heb begrepen dat dat van vader geerfd wordt! Ik vind wat je zegt wel interessant! Het achterbeen blijkt niet mooi mee te komen!
Kijk ik vind namelijk dat het achterbeen er wel goed onderstaat en komt, maar dit komt ook omdat ik er elke dag mee aan de gang ben, en jullie je moeten richten op de foto's! Maar jij zegt: omdat de hals zo kort is lijkt het ook of het achterbeen niet mee komt? Kun je dit uitleggen of is dit puur visueel?
Want ik ben eigelijk van mening (maar die kan bijgesteld worden hoor) dat als de hals korter en dieper is, het achterbeen juist makkelijker eronder kan en is te rijden!