Deel II: meer volgens bokt-normen;) Unique @hardwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: Deel II: meer volgens bokt-normen;) Unique @hardwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 13:51

Ik denk dat je paard echt wel het een en ander in huis heeft mbt kwaliteiten. Er zitten hele mooie stukken tussen! Maar ik begrijp niet dat er evengoed nog zoveel spanning te zien is. Zeker jij als ruiter die naar eigen zeggen toch al vrij veel ervaring heeft, zou je deze spanning er makkelijk uit kunnen rijden. Of in ieder geval grotendeels verminderen.

Iig succes!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 14:01

Emeraldo schreef:
Mooie combinatie!

Laag en rond losrijden, later wat meer oppakken en opgericht rijden. Het ziet er beide (ook vorige topic) goed uit.
Op bokt kan het bijna nooit goed gaan, er is altijd wel iets te zeuren. (Daarom plaats ik nooit meer foto's )

Ik hoop snel weer foto's te zien. En binnenkort wedstrijd verslagen

Dat er zoveel te zeuren is, dat maakt toch niets uit! Het is juist zaak om daar de aandachtspunten uit te filteren! Ik heb zelf ook wel een mening na het zien van de foto's! haha dan denk ik: ben ik dat die daar zo krom zit, of hij mag wel wat meer knie-actie hebben! Als je daarin bevestigd wordt (ookal komt het zeurderig over) dan is dat een positief resultaat!

Die wedstrijdverslagen kunnen nog wel ff duren! Er is geen haast mee, hij is pas vier en er gebeurt nu veel met hem, eerst maar afwachten of het is vol te houden en dan maar eerst een zorgen dat het allemaal bevestigd is en dan maar langzaam vooruit gaan kijken naar wedstrijden! Tijd zat!

VValar schreef:
Maar ik begrijp niet dat er evengoed nog zoveel spanning te zien is. Zeker jij als ruiter die naar eigen zeggen toch al vrij veel ervaring heeft, zou je deze spanning er makkelijk uit kunnen rijden. Of in ieder geval grotendeels verminderen.

Iig succes!

Makkelijk is een groot woord, maar je hebt hier wel een puntje wat ik zelf ook had gezien! Ik denk dat het voor mij ook wel goed is om een beetje aan anger management te doen! We hebben licht hetzelfde karakter en als hij dan vervelend doet, ga ik hem juist harder laten werken en zelf nog harder knijpen enzo! Omdat je dan zo gefocust bent op je paard en zijn lopen, vergeet je het totaalbeeld wel eens en dan ziet het er een beetje rommelig uit met veel spanning! Daar heb je helemaal gelijk in! Uiteindelijk zoek je die ontspanning op het einde wel weer terug, maar op moment supreme zou dat ook moeten!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:13

fransheijs schreef:
VValar schreef:
Maar ik begrijp niet dat er evengoed nog zoveel spanning te zien is. Zeker jij als ruiter die naar eigen zeggen toch al vrij veel ervaring heeft, zou je deze spanning er makkelijk uit kunnen rijden. Of in ieder geval grotendeels verminderen.

Iig succes!

Makkelijk is een groot woord, maar je hebt hier wel een puntje wat ik zelf ook had gezien! Ik denk dat het voor mij ook wel goed is om een beetje aan anger management te doen! We hebben licht hetzelfde karakter en als hij dan vervelend doet, ga ik hem juist harder laten werken en zelf nog harder knijpen enzo! Omdat je dan zo gefocust bent op je paard en zijn lopen, vergeet je het totaalbeeld wel eens en dan ziet het er een beetje rommelig uit met veel spanning! Daar heb je helemaal gelijk in! Uiteindelijk zoek je die ontspanning op het einde wel weer terug, maar op moment supreme zou dat ook moeten!

Afbeelding Rustig aan

Het zou jammer zijn als je de spanning en stress tussen jullie tweetjes (hehe échte mannen),de harmonie zou verstoren waardoor de kwaliteiten van dit paard/combi er niet uit komen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:54

fransheijs schreef:
Emeraldo schreef:
Mooie combinatie!

Laag en rond losrijden, later wat meer oppakken en opgericht rijden. Het ziet er beide (ook vorige topic) goed uit.
Op bokt kan het bijna nooit goed gaan, er is altijd wel iets te zeuren. (Daarom plaats ik nooit meer foto's )

Ik hoop snel weer foto's te zien. En binnenkort wedstrijd verslagen

Dat er zoveel te zeuren is, dat maakt toch niets uit! Het is juist zaak om daar de aandachtspunten uit te filteren! Ik heb zelf ook wel een mening na het zien van de foto's! haha dan denk ik: ben ik dat die daar zo krom zit, of hij mag wel wat meer knie-actie hebben! Als je daarin bevestigd wordt (ookal komt het zeurderig over) dan is dat een positief resultaat!

Ik bedoelde eigenlijk het commentaar waar je niks mee kan. Of commentaar wat gewoon niet klopt, dat zie ik steeds meer op bokt. Ik snap wel dat het leerzaam is om commentaar te vragen. Maar voor mezelf weet ik wat de aandachtspunten zijn bij ons.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:49

Ik kan alleen maar zeggen: HEBBEN!!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 17:50

VValar schreef:
Rustig aan

Het zou jammer zijn als je de spanning en stress tussen jullie tweetjes (hehe échte mannen),de harmonie zou verstoren waardoor de kwaliteiten van dit paard/combi er niet uit komen.

Dat is ook zo, maar als een paard vervelend is, dan ga ik hem niet matsen, zo van oooh morgen beter, haha werken moet ie dan! Maar ik drijf dat wel eens iets te ver! -----> gezonde zelfreflectie, nu nog iets mee doen!
Maar als ie goed zijn best doet en lekker loopt dan spaar ik hem ook vaak hoor! Dan is het gewoon ff lekker rustig rijden en hoeft ie helemaal niet hard te werken! (en ik ook niet, haha )

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 17:51

corina schreef:
Ik kan alleen maar zeggen: HEBBEN!!

Als het zo makkelijk was .......heheh

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:09

Ik vind het een mooi paard, maar op die foto's waar je hem nog zo laag diep en rond hebt vind ik het er gewoon echt niet uitzien sorry..

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:16

Luuz schreef:
Ik vind het een mooi paard, maar op die foto's waar je hem nog zo laag diep en rond hebt vind ik het er gewoon echt niet uitzien sorry..

Zo gaan ze ook echt niet over het wedstrijd terrein straks. Misschien bij het losrijden.
Tijdens de training mag best diep en rond gereden, net als extra stelling.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:17

Emeraldo schreef:
Luuz schreef:

Zo gaan ze ook echt niet over het wedstrijd terrein straks. Misschien bij het losrijden.
Tijdens de training mag best diep en rond gereden, net als extra stelling.

Ben ik het helemaal mee eens! Mag best tijdens training.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:20

fransheijs schreef:
Haha! VET! Eerst loopt ie te opgericht, en moet ie laag en ROND en nu is ie te rond hahaha en moet ie juist niet ROND maar laag! haha!
Maar geef toch even onderbouwing waarom, kunnen we ff discussien!

jaaa dit is bokt he, wat had je dan verwacht

maar ziet er prima uit, je kan hem zo te zien netjes in verschillende hoofd/halshoudingen laten lopen, ene moment beetje dieper en ronder en het volgende moment meer opgericht, prima toch

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 18:51

Owh je hebt de andere foto's gevonden!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:57

Stoer ding. Ben jij zo lang of is hij niet zo groot?
Voor het beeld is de hals zoms wat kort (zowel bovenin als laag) en daardoor lijkt het achterbeen niet altijd even mooi mee te komen.
Voorbeen is natuurlijk wel erg spectaculair.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:18

ik vind dat je hem moet rijden zoals je zelf wilt, volgensmij is dit paard best wel klaar om wat zwaarder getraint te worden...
Prachtig paard hoor! En kijk je moet hem zelf trainen zoals je denkt dat goed voor hem is maar het mag iets meer ontspannen moetk zeggen

greetingsssss

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:26

Je hoeft zeker niet te gaan roepen dat het prachtig is! De termen mooi en lelijk zijn voor iedereen anders defenieerbaar en daarom zeer relatieve termen. Ik ben het met je eens dat men er meer aan heeft om slechte punten aan te stippen. Door de slechte punten aan te stippen kun je voor jezelf bepalen of je dit werkelijk een slecht punt vind en of je er mee aan de gang wilt!
Hetgeen wat me een beetje stoot is dat de meeste hier op bokt die graag willen reageren dat doen met literair geneuzel en vage opmerkingen die op iedereen wel van toepassing zijn. Het punt wat ik zeer interessant vind in het bovenstaande quote is "zodat je daaraan kunt werken"!
Waarom vind ik dit zo interressant? Dat is omdat dit stukje tekst impliceert dat jij iets hebt gezien wat verbeterd kan worden. Je ziet dit omdat je er ervaring mee hebt, maar de observatie alleen is niet genoeg omdat je je met de uitdrukking van de observatie, net als zovelen, verschuilt achter de relatieve naar mijn smaak literaire termen!
Als je A zegt moet je dus ook B zeggen. Je vindt dat ie achter de loodlijn loopt, dat is jou observatie. Dit impliceert dat jij geen voorstander bent van het rond rijden. Dat je het ziet is 1! Wat ik nou wil horen is waarom ben je tegen het rond rijden, of is het te rond? Waarom moet ie minder rond? Kunnen er zo problemen ontstaan? Heb je ervaring mee? Hoe zou jij het dan doen? Waarom zou je het doen zoals jij het zegt?
Dus als je populair wilt reageren op een aantal foto's hou je dan bij de relatieve begrippen van mooi en lelijk, maar ga geen rijtechnische termen tevoorschijn halen, waneer je deze niet kan onderbouwen! Doe je dit wel dan maak je de ruiter van de desbetreffende combinatie alleen maar onzeker, en wordt deze onzekerheid niet weggenomen doordat de ruiter aan de hand van de onderbouwing zijn eigen mening kan vormen over het door jou geconstateerde!

Neem het niet te persoonlijk op, maar zo kijk ik er tegen aan! En misschien is mijn ego al groot genoeg! Van slap prutsmuts is nog niemand ooit een klasse hoger gaan rijden!
[/quote]

hier kan ik me volledig in vinden!!!

maar ik heb trouwens dat andere topic ook gevolgt, en daar spraken ze niet over rond en diep maar zouden ze graag wat meer
lengte
in de hals willen zien.

ik vind het iig een goede manier van losrijden want op deze manier doe ik het ook!
[/quote]

hier ben ik ook volkomen mee eens, ieder heeft zo zijn manier van rijden.
en als een ander persoon 'anders' rijdt dan jouw, houdt uiteraard niet in dat het gelijk slecht is!!!

ontopic : vind het er goed uitzien, mooi paard heb je onder je
kont
(maar uit andere reacties te leiden, wist je dit al )[/quote]

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 23:04

fransheijs schreef:
Owh je hebt de andere foto's gevonden!

haha ja zoeken is niet mn beste punt maar t was me toch gelukt

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 23:28

Katja schreef:
Voor het beeld is de hals zoms wat kort (zowel bovenin als laag) en daardoor lijkt het achterbeen niet altijd even mooi mee te komen.

Ik ben best lang 1.85 ongeveer, maar hij toont ook heel klein omdat ie nogal iel is! Het is een beetje een laatbloeier, maar ik heb begrepen dat dat van vader geerfd wordt! Ik vind wat je zegt wel interessant! Het achterbeen blijkt niet mooi mee te komen!
Kijk ik vind namelijk dat het achterbeen er wel goed onderstaat en komt, maar dit komt ook omdat ik er elke dag mee aan de gang ben, en jullie je moeten richten op de foto's! Maar jij zegt: omdat de hals zo kort is lijkt het ook of het achterbeen niet mee komt? Kun je dit uitleggen of is dit puur visueel?
Want ik ben eigelijk van mening (maar die kan bijgesteld worden hoor ) dat als de hals korter en dieper is, het achterbeen juist makkelijker eronder kan en is te rijden!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 09:44

Ik ga vanmiddag even een uitgebreid antwoord schrijven nu te weinig tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:09

Ik vind hte een erg leuk paard, maar alleen al die foto's dat hij binnenkomt e.d. Dit paard ziet er niet uit alsof ie emotioneel genoeg op orde is om hem ontspannen laag en rond te rijden.

Wedny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:22

Ik blijf er bij mooi paard
Suc6 nog met de verdere berichten en hoeveel pagina´s ga je hier van maken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:50

Fellor schreef:
Ik vind hte een erg leuk paard, maar alleen al die foto's dat hij binnenkomt e.d. Dit paard ziet er niet uit alsof ie emotioneel genoeg op orde is om hem ontspannen laag en rond te rijden.

een paard dat 'emotionoeel niet genoeg op orde is'....
frans zei dat hij op die foto's net de bak in kwam waar 2 merries rondliepen, tsja dan krijgt een hengst weleens praatjes, heeft niets te maken met emotioneel niet op orde zijn, sinds wanneer bestaat dat eigenlijk bij paarden....??

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 13:22

Het is gewoon een mooi paard met de nodige kwaliteiten. De ruiter is al een paar keer Z geweest(lees ik ) Dus ervaring genoeg lijkt mij.

Ik zie jou losrijden graag. Laag, diep en rond, waarbij het paard goed blijft lopen.

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 13:30

Renske20 schreef:
een paard dat 'emotionoeel niet genoeg op orde is'....
frans zei dat hij op die foto's net de bak in kwam waar 2 merries rondliepen, tsja dan krijgt een hengst weleens praatjes, heeft niets te maken met emotioneel niet op orde zijn, sinds wanneer bestaat dat eigenlijk bij paarden....??

Nou ja emotioneel niet op orde, daarbij stel ik me voor dat hij naar aanleiding van specifieke gebeurtenissen, spontane huilbuien of uitbarstingen krijgt ofzo! nou dat niet hoor! haha! Maar inderdaad hij krijgt het weleens op zijn heupen of kan in 1 keer heel lomp gaan doen! haha ik zet dat allemaal onder de noemer prettig gestoord want dat is ie wel een beetje en dat past ook wel! Zolang het allemaal geen gemenigheid is, kan ik er om lachen! haha en dat doe ik ook best vaak! Is echt lol om er dan op te zitten! Ik zit dat ook altijd breed te lachen en dan is net of ie dat hoort en gaat dan nog lomper doen! -------> dat is echt cabaret! haha

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:05

Wat een stoer dier!
Er zitten hele mooie plaatjes tussen.
Enne... trek je alsjeblieft niet te veel aan van al het commentaar wat je krijgt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:18

fransheijs schreef:
Katja schreef:

Ik ben best lang 1.85 ongeveer, maar hij toont ook heel klein omdat ie nogal iel is! Het is een beetje een laatbloeier, maar ik heb begrepen dat dat van vader geerfd wordt! Ik vind wat je zegt wel interessant! Het achterbeen blijkt niet mooi mee te komen!
Kijk ik vind namelijk dat het achterbeen er wel goed onderstaat en komt, maar dit komt ook omdat ik er elke dag mee aan de gang ben, en jullie je moeten richten op de foto's! Maar jij zegt: omdat de hals zo kort is lijkt het ook of het achterbeen niet mee komt? Kun je dit uitleggen of is dit puur visueel?
Want ik ben eigelijk van mening (maar die kan bijgesteld worden hoor ) dat als de hals korter en dieper is, het achterbeen juist makkelijker eronder kan en is te rijden!

Ok hier komt mijn mening.
Door de bovenlijn zeer rond te maken is het voor de meeste paarden moeilijker om het achterbeen ver onder de massa te plaatsen. Heb je een wat ouder en verder doorgetraind paard dan kun je hem sterker en beter maken doordat je hem ronder rijdt. Op die manier maak je het werk moeilijker en daardoor hebben ze weer meer "over" als je ze wat hoger instelt.
Een jong paard die nog onvoldoende kracht heeft, je geeft zelf al aan dat deze laat rijp is, zal ergens moeten gaan compenseren als je het werk voor ehm nog te moeilijk maakt.
Je ziet dan vaak dat paarden het achterbeen wat te vlug aan de grond willen zetten en dat beeld komt iets van deze foto's af.
Het blijft echter een foto dus misschien zou ik er heel anders over denken als ik hem in het echt zie lopen.

Met een paard van deze leeftijd zou ik persoonlijk voorzichtig zijn dat hij niet teveel spectakel aan de voorkant gaat maken. Dat kun je later wel weer oppakken.

Hij maakt op mij overigens niet de indruk dat hij niet lekker in zijn vel zit. Juist een lekkere brutale hengst om te zien.