Voor de liefhebber

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re: Voor de liefhebber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:56

Frans, hoe groot is hij eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:05

Ik dacht toen ik de foto's zag: eindelijk iemand die wel gewoon durft te rijden aan een 4 jarige. Ik heb er al genoeg compleet op de kop voorbij zien komen en daar worden ze ook niet beter van hoor

Maar hij heeft nog wel wat spatjes geloof ik veel succes ermee.

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:13

Zep schreef:
Ik dacht toen ik de foto's zag: eindelijk iemand die wel gewoon durft te rijden aan een 4 jarige. Ik heb er al genoeg compleet op de kop voorbij zien komen en daar worden ze ook niet beter van hoor

Inderdaad dat vind ik ook!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:14

Zozo, das een mooi beestje zeg

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:26

Ziet er goed uit! Paard mag er ook wezen trouwens

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:36

Zep schreef:

Ja dat was dus ook mijn gedachtengang. Hij dúrft eraan te rijden! Je ziet tegenwoordig TE veel van die lange uit elkaar gelubberde beesten, totaal op de kop gereden, maar oh wat geven ze toch een blije en ontspannen indruk.

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 07:14

Haha, zoja gewoon ff lekker discusseren!

En natuurlijk begin ik met hem naar beneden rijden! haha. Ook dit is voor mij echt niet de eerste jonge bok die ik rijdt. Zoals jullie kunnen zien is ie ook al aardig bezweet en ben ik hier niet net begonnen met hem te rijden! Op deze dag was ie ook stiervervelend (zoals andere foto's doen tonen!! ). En als ie dan vervelend is, dan zal ie dat weten ook! Dan moet ie gewoon hard werken. En een jong beest moet je ook laag naar beneden rijden in het begin, dat moet je bij ieder paard of ie nou 4 of 14 is! Maar ik denk dat het bekrompen denken is, als je van mening bent dat je een jong paard niet aan het werk mag zetten! Hij is vier ja dat klopt. Maar dan nog zet ik hem een paar keer in de week 10 a 15 minuten keihard aan het werk! Hij moet ook sterker worden en maar meteen weten wat er van hem gevraagd wordt! Ik denk zelfs dat het niet eerlijk is tegenover een paard om eerst maar een jaar rustig en los naar beneden te rijden (omdat ie nog zo jong is) om vervolgens van hem te gaan eisen dat ie moet gaan werken!
Als je nou zo'n opmerking naar me maakt van: hij is te opgericht, hij heeft geen goed ruggebruik oid, geef dan in ieder geval een korte onderbouwing van het waarom! Zoals ik ook al eerder zei, ik vind het leuk om verschillende meningen te hebben en om er over te discusseren, daar kun je alleen maar wijzer van worden! Ik bedoel het ook helemaal niet aanvallend ofzo hoor! vind het echt leuk en fijn als jullie kritisch zijn, maar doe dat dan onderbouwd zodat iedereen er wat mee kan!

triara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 07:25

amen:D

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 07:39

Anoukie schreef:
Frans, wat een super knol .

Nu wil ik uiteraard ook graag foto's zien van je andere, verder afgerichte crack . Kun je meteen laten zien wat echt opgericht rijden is en hoe je de ontspanning afwisselt met inspanning . Want met zo'n brok dynamiet onder je als dit paard zo te zien is, kun je nu eenmaal niet altijd fijn op lengte rijden is mijn ervaring .

Haha foto's van die andere laten even op zich wachten! Hij heeft een verdikking op zijn been! Maandag ff foto's laten maken. Waarschijnlijk gek gedaan in de stal en en nu is hoogstwaarschijnlijk zijn botvlies beschadigd! Is niets ernstigs maar nu heeft ie 3 weekjes rust! Als ie weer aan het werk is, dan maak ik ook even foto's van hem aan het werk!

nu moet die zwarte extra hard werken de aankomende 3 weken (nee hoor ben maar niet bang !)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:05

Anoukie schreef:
Frans, hoe groot is hij eigenlijk?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:15

kimmie1 schreef:
Zal nu wel half bokt over me heen gaan krijgen maar zou zelf graag wat meer lengte zien. Vind het paard erg opgericht en bij elkaar/verzameld gereden worden.

Hier sluit ik me bij aan. Het ziet er allemaal erg heet en opgesloten uit.

Maar daarbij kunnen het ook gewoon foute foto's zijn. Ik vind het wel een geweldig paard om te zien! Geweldig voorbeen!
Laatst bijgewerkt door DiantaM op 10-08-05 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 08:16

Owh sorry hij moet binnenkort nog een keer gemeten worden, maar hij is tegen de 1.70! Hij toont alleen klein omdat ie nog een beetje iel is! haha. Het is een beetje laatbloeier zoals zijn papa! maar hij moet nog vooral spieren en massa kweken! Dan toont het meer paard!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:40

Woow wat een super mooi paard zeg!!
Die voorbenen geweldig!!!
En die uitstraling!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:01

loveblacky schreef:
moooooooiiii paard!!!!
lijkt me echt stoer om daarop te rijden!!

ik ga toch even iets van commentaar geven over het niet dragen van een cap.
ik begrijp dat het fijner rijd.

toch vind ik dat jij, en andere bekende/ goede ruiters, een voorbeeld functie hebben tegenover de 'fans'.

zoals je kan lezen wordt er nu al geroepen van oo, ja ik rijd ook liever zonder haha enzo.

wat dat betreft zou het een idee kunnen zijn om (op foto's) wél een cap te dragen.
(en je zal er toch vast wel 1tje hebben voor op concour?)

verder: geen commentaar, geweldig mooi!

ieder moet voor zichzelf weten of ze een cap dragen, ook op foto's, kan wel zijn dat als ze fan zijn dat ze dan ook zonder cap gaan rijden, maar dan zijn ze zelf gewoon dom bezig als ze dat daarvoor niet ook ald deden, ik bedoel als je fan in de sloot springt, spring jij er dan ook in omdat hij/zei dat doet? }>

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:07

anja15 schreef:
zo je hebt je fanclub alweer bij elkaar merk ik..
Leuk paardje, iemand zei hier dat het diegene niet wat leek op zo'n drukte maker te rijden?? Dat is juist het leukste vind ik..Die paardjes die je zowat vooruit moet drukken zijn nou ook niet echt 'je van het'

ja dat zei ik, dat klopt, dat vind ik ook niks aan en ze mogen van mij ook best wel wat doen, maar een paard die constant afgeleid is en gek doet hoeft van mij niet, aangezien ik ook nog niet zo goed rijd

nee geef mij men fjordje maar

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:13

milo schreef:
wat een beauty, imposant hoor, met dat voorbeengebruik!!! heel mooi!!!

cap is eigen keus, wat lelijk van de mensen die alleen daarover vallen.
komt een beetje jaloers over op mij.

ik vind het heel stoer dat hij dat paard zo mooi heeft lopen.

zo.

zo'n idee heb ik ook ja, dat er hier een paar mensen zijn die erg jaloers zijn, niet alleen met over die cap struikelen, maar ook over dat te veel opgericht lopen en dat zijn achterhand niet mee zou komen en noem maar op, ik vind dat allemaal wel mee vallen en zoals hij zelf al aangeeft, +/- 10 min opgericht lopen kan heus geen kwaad, mits zoals hij ook al zei niet elke dag natuurlijk, een paard mag ook op jonge leeftijd best weten dat er gewerkt moet worden voor de kost

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 09:36

Toch leuk dat ik bijval krijg!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:41

fjordowner18 schreef:
loveblacky schreef:
moooooooiiii paard!!!!
lijkt me echt stoer om daarop te rijden!!

ik ga toch even iets van commentaar geven over het niet dragen van een cap.
ik begrijp dat het fijner rijd.

toch vind ik dat jij, en andere bekende/ goede ruiters, een voorbeeld functie hebben tegenover de 'fans'.

zoals je kan lezen wordt er nu al geroepen van oo, ja ik rijd ook liever zonder haha enzo.

wat dat betreft zou het een idee kunnen zijn om (op foto's) wél een cap te dragen.
(en je zal er toch vast wel 1tje hebben voor op concour?)

verder: geen commentaar, geweldig mooi!

ieder moet voor zichzelf weten of ze een cap dragen, ook op foto's, kan wel zijn dat als ze fan zijn dat ze dan ook zonder cap gaan rijden, maar dan zijn ze zelf gewoon dom bezig als ze dat daarvoor niet ook ald deden, ik bedoel als je fan in de sloot springt, spring jij er dan ook in omdat hij/zei dat doet? }>

ik niet.
ik geef alleen een onderbouwde mening

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:44

Geen reacties gelezen, alleen foto's gezien... en ben onder de indruk! Heel leuk paard, loopt goed! Ben vanaf vandaag dus fan..hahaha.. Succes!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:47

fransheijs schreef:
Toch leuk dat ik bijval krijg!

Dat heb je toch helemaal niet nodig

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:02

loveblacky schreef:
ik niet.
ik geef alleen een onderbouwde mening

En dat wordt ook zeer gewaardeerd (door mij in ieder geval) en ik respecteer die mening ook! Maarja ik heb geen cap (alleen hoedje) ik rij al 10 jaar zonder cap (uitgezonderd van wedstrijd) ik vind het ondingen, en ik zal waarschijnlijk ook nooit een cap opzetten tijdens training!

Maar diep van binnen weet ik dat je gelijk hebt!

Venetia schreef:

Dat heb je toch helemaal niet nodig

Nou, natuurlijk is het wel fijn als er af en toe een bevestiging komt, maar, ik hoef niet constant die bevestiging meer te hebben!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:05

Er komt straks bevestiging genoeg als je met dit beest gaat starten en iedere week de eerste prijs op mag komen halen

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:26

ben niet anders gewend joh *kuch* whahaha

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:27

Frans, heb je deze al gestart? En zo ja, in welke klasse? Zo nee, wat zijn je plannen met hem ?

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:53

Er zijn nog geen plannen met hem! Hij kan in principe in alle klassen worden uitgebracht behalve de B! Hij moet eerst meer paard worden en dan kijken we wel weer verder! Het zal waarschijnlijk in de M of Z zijn als ie wordt uitgebracht! maar dan zijn we al wel weer 1 a 2 jaar verder!