Rodeo @ Ruby's Inn (USA)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rodeo @ Ruby's Inn (USA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:35

Dookie schreef:

Wow toeval het bontje hangt er nog aan maar het paard bokt niet meer omdat de ruiter er gewoon er vanaf is
De pijn is opeens weg zelfs al hangt het bontje er nog aan, wonder

Waarom zit dat bontje er dan aan volgens jou. Voor de sier? Die band heeft nou eenmaal het nut dat het pijn doet om de flanken en daardoor de paarden zo heftig gaan bokken. En inderdaad wordt de band losser gemaakt zodra de cowboy is gevallen. Ik weet neit wat ik ervan moet vinden. aan de ene kant vind ik het nutteloos dat beesten gepest worden en pijn aangedaan voor vermaak van de mens maar aan de andere kant hebben die paarden denk ik een beter leven dan sommige paarden heir. Al gaan er daarna ook genoeg direct richting slacht.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:37

pijn of een irritant gevoel is niet hetzelfde!
Ik denk dat het allemaal wel een beetje mee valt anders hadden de (bv) RSPCA er allang een stokje voor gestoken zoals ze dat ook doen met hanengevechten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:45

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:50

Afbeelding

hier zie je hoe die riem word aangetrokken..
en dat paard denkt egt diet dat er een roofvogel op m zit ofzo hoor..
dit doet gewoon super pijn..

nou hou ik verder me bek mar in dit topic.. want ik weet tog wel dat jullie me nu allemaal haten

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:54

mensch...stel je niet aan!
we zijn allemaal mensen met een mening!
Ik heb ook niet pro-rodeo....maar vind sommige meningen hie wel een beetje overdreven!

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:58

ONE OF THE TRICKS TO MAKE THE ANIMALS BUCK (The flank strap)
This is a strap put around the lower abdomen that is pulled tight when the horse or bull leaves the chute. This is a very sensitive area on a horse's body and he has no alternative but to buck as a reflex action. On occasions they are so stressed out with this action against them that they rear up and collapse before leaving the chute. As soon as the flank strap is taken off, the animals stop bucking

In the case of the bulls it puts pressure on the uretha.

OTHER TRICKS
Spurs are used as an additional means to make the animals appear wild. The use of electro shocking devices is forbidden in Germany, but quite common around the world.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:01

BlazingBoots schreef:
pijn of een irritant gevoel is niet hetzelfde!
Ik denk dat het allemaal wel een beetje mee valt anders hadden de (bv) RSPCA er allang een stokje voor gestoken zoals ze dat ook doen met hanengevechten.

Ben het met deze reactie helemaal eens!
Vind het niet eerlijk om te zeggen van: ja het is helemaal niet zielig, maar ook niet om te zeggen van: dierenmishandeling,
tis namelijk van allebei wat
Voor het gezicht vind ik het er ook niet prettig uitzien, maar zijn heel wat meer paarden in de wereld die het veel en veel slechter hebben dan deze paarden.
Er zullen heus dingen gebeuren die niet helemaal kloppen, maar die paarden worden heus niet helemaal afgebeuld wat de meeste van jullie wel beweren.

Het is een sport en als het niet had gemogen dan had het heus niet op grote evenementen worden gedaan, maar in het geheim, iig niet op grote evenementen

Al denk ik dat deze discussie in dit topic niet meer veel zin heeft aangezien de ene helft vind van: dit kan niet, en de andere helft het wel goed vind, en heel weinig bokkers in dit topic echt naar elkaar luisteren en bereid zijn hun mening aan te passen en de rest allemaal vind van: "ik vind het zo, dus iedereen moet vinden dat het zo is" zonder dat ze de reacties van andere vanuit een ander standpunt bekijken en direct elkaar afbekken

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:04

precies...het hangt er een beetje tussenin denk ik!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:08

Oooh mensen ga deze discussie ergens anders voeren, en niet in het vakantiefoto topic van Mien oké? Direct word háár topic gesloten omdat jullie zo zitten te zaniken!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:10

ze werd om een belachelijke reden aangevallen omdat zei het in haar hoofd durfde te halen om naar een rodeo te gaan..

mag wat gezegd worden vind ik...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:12

Yellowfish schreef:
Oooh mensen ga deze discussie ergens anders voeren, en niet in het vakantiefoto topic van Mien oké? Direct word háár topic gesloten omdat jullie zo zitten te zaniken!

Ik denk dat mensen haar best mogen verdedigen als mensen haar erop aankijken voor wat er daar gebeurt en dat zij daar ook heengaat.

[edit] zei BlazingBoots dus ook al zag ik

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 14:19

BlazingBoots schreef:
de foto waar de ruiter nog op zit is het paard flink aan het bokken en de foto waar de ruiter eraf gevallen is lijkt het paard ineens niet meer te bokken.....

Nope, want ze bleven allemaal gewoon doorbokken. Staat op film ...

laugrease schreef:
ik zeg tog niet: ohh mientjeuh, was ben jij een poedersuiker, want jij kijkt hier naar

laugrease schreef:
hoe kan je hier nou naar lopen kijke..?

Voor sommigen kan het wel zo overkomen

dressagelady schreef:
Ook al is het 'instinctief' ,dan is het nog puur leedvermaak, en wie lijden er onder? Juist ja, de paarden/koeien
Oja, vast zijn jullie allemaal tegen stierenvechten? Dit is minstens zo erg!

Vind je?
Ik vind stierenvechten toch wel stukken erger. Daar worden de dieren echt verwond.

Dookie schreef:
Deze paarden moeten hoogstens een paar minuten (ik denk zelfs zo lang niet) een paar rondjes bokken en mogen daarna weer op de weide ofzo..

Een paar minuten? 10 sec.

En we hebben op voorhand uitleg gekregen: ze zeiden dat ze de sporen gebruikten om de paarden & stieren vooruit te rijden, zodat ze langer kunnen blijven zitten. Klinkt eigenlijk zoals het principe dat je leert wanneer je paard snel na elkaar begint te bokken: drijven. Hier was het 10 sec. blijven zitten, dan ging het belletje en moesten ze eraf.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:22

het slaat nergens op dat het wel meevalt omdat RSPCA ofso het niet stopt want stierenvechten bestaat ook gewoon nog

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:24

The same animals are used again and again in rodeos, having to perform several times in one event. Afterwards they are loaded up and transported to the next event. Frequent transporting is stressful. The animals live in small pens for days on end, before, during and after the rodeo.
ze gaan dus niet na de rodeo de wei in

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:25

uhm....duh...stierengevechten zijn doorgaans SPANJE en dat soort landen! daar hebben ze geen RSPCA...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:28

en stierenvechten wordt gezien als aloude traditie en er zijn daarvoor ook weer actiegroepen om dat juist in stand te houden...

maar dat moet inderdaad wel stoppen (maar das offtopic)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:29

ik dacht dat ze met rodeo altijd jonge onbeleerde paarden ofzo gebruikte... maarja dat zal dan wel weer niet

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:31

paardrijden is in het algemeen dan toch zielig??
als je dit zielig vindt, is het ook zielig om een dier uit wild allemaal te trucjes te laten doen met ons op hun rug. En als ze niet doen wat wij willen kunnen ze een knal met een zweep krijgen of een paar sporen in hun buik.
Begrijp me niet verkeerd ik rijd ook paard maar ik vind sommige reacties ietwat overdreven.
Ja deze paarden krijgen even een band om en bokken iemand eraf, maar een ander paard moet een uur lang rondjes huppelen in een bak.... net zo zielig dan toch??

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:33

langdurige marteling (soms!!!)
zoals sommige mensen hun paarden 'africhten' zou ook absoluut verboden moeten worden.
maar die zijn wat dat beteft slim en zetten hun foto's doorgaans niet op bokt

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:38

laugrease schreef:
Afbeelding

hier zie je hoe die riem word aangetrokken..
en dat paard denkt egt diet dat er een roofvogel op m zit ofzo hoor..
dit doet gewoon super pijn..

nou hou ik verder me bek mar in dit topic.. want ik weet tog wel dat jullie me nu allemaal haten

Ja kan het ook zo zien... wat is er zieliger een band om de buik en geen bit in...En na een paar minuutjes ia het al weer afgelopen. Of mensen op een paard zetten zonder band om de buik maar die een bit door de mond heen trekken alsof het trekdrop is dag in dag uit... En believe me, dat gebeurd vaak

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:39

wat een reacties zeg... mensen: open gewoon een topic met " rodeo is zielig" en loop dit topic niet zo te verzieken...

(en dan kom ik wel even in dat nieuwe topic zeiken over dat dressuur en springen ook zielig is! }> )

@ TS: echt super dat je daar geweest bent zeg! ik ben jaloers!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:40

ahw die site

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:41

allereerst vind ik het vind ik het leuk voor je dat je dit in het echt mee hebt gemaakt.. toch weer een ervaring rijker.
maar persoonlijk hou ik niet van deze manier van sport... ik ben echt een watje wat dat betreft, ik vind al heel gauw wat zielig..
maar ik respecteer wel de cultuur van de mensen, maar ben het er niet mee eens niet mijn manier van het omgaan met dieren.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:41

andere instellingen dan pff je snapt heus wel wat ik bedoel

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:42

Uiteindelijk zijn het denk meer de cowboys die pijn hebben en niet de paarden. Heb je Extreme Make over pas nog gezien? was een cowboy zonder tanden en misvormde neus, was zo vaak op zn gezicht gestuiterd dat er niks van over is. Ik zou me niet al teveel zorgen maken om die paarden.
Ik zou graag ook een keer naar Amerika willen, volgens mij is de sfeer op dit soort evenementen ook geweldig?