Painted Black @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Painted Black @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 12:59

Nou die IPS paninted Black loopt dus al op Prix St george niveau. Mag je dan in alle redelijkheid verwachten dat de basis er goed in zit?
Halthouden is toch basis.

En het artikel in St George heb ik gelezen. www.st-georg.de.
Er was niets erg aan: H I N T E R G R U N D
DRESSUR PERVERS!
Die Ausbildungsmethoden der Spitzendressurreiter werden immer unvorstellbarer. Längst ist der Abreiteplatz zum Tatort verkommen. Alle wissen bescheid, keiner sagt etwas. Der ST.GEORG hat recherchiert ...""

Het ging ook niet perse over anky het ging veel meer over bijvoorbeeld de alom omstreden rollkur, of het nu werkelijk goed is een rug zo te overrekken. Of het prima was om 45 graden achter de loodlijn te rijden. Het artikel ging niet perse over anky die pervers is ofzo. Als dat zo zou zijn ja dan, nee het ging over de dressuur dat trainingsmethoden steeds meer kwellerij werden in plaats van vriendelijk. Dat extreem bijzetten en bijvoorbeeld het zo extreem rijden zelfs verboden is in duitsland. De duitsers kregen zelf ook de veeg uit de pan dat ze soms veel te eng en rijden. En de fotos waren de fotos die ook op Kahlin.net stonden,

Die website is gesloten omdat Sjef dat meisje gedreigt heeft met een rechtzaak omdat ze anky persoonlijk zou schaden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:00

2 uur voor de eerste start van Anky op het EK won ze nog een rechtszaak aangespannen door een duits blad dat iedereen die in haar systeem trainde wilde uitsluiten van deelname omdat het dierenbeulerij zou zijn hahahaha...

Tja zo kun je ook proberen te winnen.

Uiteraard won ze de zaak (weer)... en is het niet zo dat de toppaarden van Anky het langst in de sport lopen en het het langst op topniveau volhouden en dan ook nog eens oud worden in de wei?

Ophouden en gewoon harder gaan trainen, en als je het dan beter kan mag je proberen iets af te zeiken!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:02

Het halthouden waar jij op doelt is ook wel goed hoor.

Het halthouden wat Anky daar doet is omdat PB daar gewoon lomp doordramt en niet op zit terugkwam en Anky inderdaad dan zoiets heeft van: hallo 500 kg wil je even luisteren op vreemd terrein naar deze 60 kg.....

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:02

ik vind het een mooi paard
had nog niet eerder een foto oid van painted black gezien

fotos zien er niet allemaal vriendelijk uit maargoed
het is training en bovendien kan het niet altijd perfect gaan

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 13:03

Zoro schreef:
Kafue.. is het een keer geprobeerd ??

Ja maar met Uitgestrekte draf heeft ze de stang nog bijna verticaal op de kop zitten (overdrijven is ook een vak )

Hoe bedoel je is het een keer geprobeerd?
Als het over het halthouden ging, nee dat ging iedere keer zo. Ik weer ook niet waarom, zelfs halverwege de middendraf werd er zo gehangen en een maal ook tijdens het van hand veranderen aan de lange teugel. En echt het dier rende niet weg. Ik had er een behoorlijke telelens voor hangen kon het dus echt wel goed zien. Heb niet veel verstand van paarden maar zie wel of er gerent word of niet.

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:03

Waar is haar cap?!
Ben ik de enige die dat opvalt??
heb pagina 2 niet gelezen maar toch...
Verder supermooie foto's!
& ik vind anky superamazone!
Als anky er niet was geweest was nederland bagger geweest in de dresuursport, want zij word elke keer eerste...!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:07

Kafue schreef:
Zoro schreef:
Kafue.. is het een keer geprobeerd ??

Ja maar met Uitgestrekte draf heeft ze de stang nog bijna verticaal op de kop zitten (overdrijven is ook een vak )

Hoe bedoel je is het een keer geprobeerd?
Als het over het halthouden ging, nee dat ging iedere keer zo. Ik weer ook niet waarom, zelfs halverwege de middendraf werd er zo gehangen en een maal ook tijdens het van hand veranderen aan de lange teugel. En echt het dier rende niet weg. Ik had er een behoorlijke telelens voor hangen kon het dus echt wel goed zien. Heb niet veel verstand van paarden maar zie wel of er gerent word of niet.

Juist dat maakt Anky's controle mooier en beter dan die van anderen en haar tot een amazone die langer aan de top is met verschillende paarden die ook nog eens bij haar oud worden dan er ooit is geweest:

ZIJ VOELT dat ie WEL gaat rennen bij de eerste "andere" aanspanning van een spier en trekt hem op de rem VOOR ze moet gaan corrigeren, als hij het nog maar in zijn hoofd heeft om misschien door te gaan drammen....

DAT maakt haar kampioen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:09

Isabelle werth is een veel agressievere amazone, maar staat aan de kant te kijken, terwijl Anky met de eerste opvolger alweer 1 staat....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 13:11

Mireille1970 schreef:
2 uur voor de eerste start van Anky op het EK won ze nog een rechtszaak aangespannen door een duits blad dat iedereen die in haar systeem trainde wilde uitsluiten van deelname omdat het dierenbeulerij zou zijn hahahaha...

Uiteraard won ze de zaak (weer)... en is het niet zo dat de toppaarden van Anky het langst in de sport lopen en het het langst op topniveau volhouden en dan ook nog eens oud worden in de wei?

Ophouden en gewoon harder gaan trainen, en als je het dan beter kan mag je proberen iets af te zeiken!

Ahumdat stond niet in dat blad hoor, ST Georg is een heel goed gerespecteerd blad. Het ging over de kwellerij in het rijden. En 45 graden achter de loodlijn moeten lopen is niet echt diervriendelijk te noemen.
Dat ze een rechtszaak aanspant snap ik niet, zij is toch helemaal idolaat van die door sjef uitgevonden trainingsmethode. Zeis er twee maal olyppisch kampioen mee geworden. Het heeft haar zeer zeker geen windeieren gelegt en het is alleen maar gratis reclame voor haar, voor sjef, voor hun lesbedrijf.
Voor de paarden op zich is het geen reclame te noemen, dit betekend dat nog veel meer mensen zich met die methode gaan bezighouden en naapen en dat is ronduit slecht voor de paarden.
Bovendien is haar naam twee maal genoemd maar namen als bijvoorbeels Isabelle werth, martin Schaudt, Nadine Capelmann kwamen ook voorbij in hetzelfde spotlicht als anky.

En anky had dus de rechtzaak aangespannen omdat zij door het blad in een zogenaamd kwaad daglicht gesteld zou zijn, niet omgekeerd.
En uitsluiten van deelname, welnee er komt vanzelf een moment dt locker weer gevraagd wordt kijk maar bij het WM Junge dressurpferde in verden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:12

turlijk zien niet alle foto's er leuk en vriendelijk uit, maar geloof ook niet dat dit het meest leuke en vriendelijke paardje is

ik weet bijna wel zeker dat als anky hem lomp stiltrekt of gaat hangen aan de teugels of wat er dan ook voor commentaar op gegeven wordt, dit met een reden is, of PB dramt gruwelijk door, of ze voelt aankomen dat hij wil gaan vertrekken

en ach het zijn en blijven ook nog eens moment opnames

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:12

Overigens is de schrijfster vlak voor de proef in hoger beroep gegaan...

Zielig! Ze kan beter energie stoppen in het rijden en daarmee naam maken dan in het afkraken van anderen en daarmee naam maken...

Waar jaloezie niet toe kan leiden...

Vroeger moesten ze altijd Annemarie Sanders hebben, die werd ook altijd met de grond gelijk gemaakt...

Toen Bert Rutten...

Toen Anky... en nu nog steeds Anky....

Nederland zeikt niet maar rijdt! Mijns inziens een betere mentaliteit!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:14

Kafue schreef:
Mireille1970 schreef:

Ahumdat stond niet in dat blad hoor, ST Georg is een heel goed gerespecteerd blad. Het ging over de kwellerij in het rijden. En 45 graden achter de loodlijn moeten lopen is niet echt diervriendelijk te noemen.
Dat ze een rechtszaak aanspant snap ik niet, zij is toch helemaal idolaat van die door sjef uitgevonden trainingsmethode. Zeis er twee maal olyppisch kampioen mee geworden. Het heeft haar zeer zeker geen windeieren gelegt en het is alleen maar gratis reclame voor haar, voor sjef, voor hun lesbedrijf.
Voor de paarden op zich is het geen reclame te noemen, dit betekend dat nog veel meer mensen zich met die methode gaan bezighouden en naapen en dat is ronduit slecht voor de paarden.
Bovendien is haar naam twee maal genoemd maar namen als bijvoorbeels Isabelle werth, martin Schaudt, Nadine Capelmann kwamen ook voorbij in hetzelfde spotlicht als anky.

En anky had dus de rechtzaak aangespannen omdat zij door het blad in een zogenaamd kwaad daglicht gesteld zou zijn, niet omgekeerd.
En uitsluiten van deelname, welnee er komt vanzelf een moment dt locker weer gevraagd wordt kijk maar bij het WM Junge dressurpferde in verden.

En kijk eens wie daar wint: Happie, al 4 jaar achter elkaar hahahahahah een 10 voor Locker en bij Anky getraind. Kent iemand Happie persoonlijk in het rijden? Juist dan weet diegene wel wat ik bedoel...

Dus laat me niet lachen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:16

Er zijn wel meer gerenommeerde bladen die ik onzin heb zien schrijven....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:19

Mooie foto's hoor, vind het een mooi paard
En luisteren is bij mij ook gewoon luisteren.
Sam kan ook heel drammerig zijn en dan zet ik hem ook wel eens op de rem of rijd ik recht op de bakrand af, Anky had dit keer geen bakrand

Maar ik vind ook dat je niet zo negatief over Anky moet doen, ze doet super haar best en ik vind dat ze echt heel goed kan rijden, denk toch echt dat jullie liever Anky willen zien dan ik

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:19

Ik loop blijkbaar achter...dus even een vraag.
Wat is er mis met de manier van rijden van Anky?
Naar mijn weten traind ze de paarden toch rond en diep? Dat is toch juist goed tijdens het losrijden?
Of traind ze nu op een andere manier? Dat las ik een stukje terug namelijk..
ik hoor het graag!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:37

Val er laat in. Maar ik kijk ook alleen naar het paard en de ruiter zonder naam. Ik vind het niet mooi om naar te kijken. Bovendien ben ik het wel wat eens met dat duitse blad. Zeg nou zelf, oogt het paard nou zo blij, ontspannend werken naar inspanning?

Hulpen horen in mijn beleving fijn te zijn. Eigenlijk zo dat de hulpen met het oog niet of nauwelijks aanwezig zijn, alleen de gewenste reactie of het gewenste resultaat van de hulp waarneembaar is. Gezien deze mening van mij voldoen deze foto's van PB daar niet aan.

Jammer vind ik dat eigenlijk wel, voor mij persoonlijk geldt toch wel dat hoe hoger het niveau is, des te fijner verwacht ik de hulpen. (!!! Uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel!!!)
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 30-07-05 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:41

In dit geval niet maar misschien liep ie ook niet fijn, want in Nijmegen op het voorterrein was juist iedereen opgevallen dat ie daar zo ontspannen en gehoorzaam liep en een eenheid vormde...

We hebben allemaal wel eens een mindere dag en dan is iedereen blij dat er niemand kijkt en al helemaal dat er niemand foto's maakt om ze te plaatsen haha.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 13:46

Mireille1970 schreef:

En kijk eens wie daar wint: Happie, al 4 jaar achter elkaar hahahahahah een 10 voor Locker en bij Anky getraind. Kent iemand Happie persoonlijk in het rijden? Juist dan weet diegene wel wat ik bedoel...

Dus laat me niet lachen.

Winnaar bij de vijjarige damon Hill onder het zadel van helen Lange Hanenberg paard getraind door Ingrid Klimke.

En dan nog die 7.2 voor durchlassigkeit was wel wat anders dan de 6.0 die de buitenlanders ruiters kregen vanwege de afgebogen vastgehouden paarde die met recht dus lager gewaardeerd werden dan bijvoorbeeld Damon Hill. Bijde zesjarigen idd Florencia onder H.P. Minderhout.

ik denk dat men toch liever het ontspannene gaat zien, er gaan in ieder geval al heel veel stemmen in die richting hier in duitsland.
Voor de paarden is het denk ik ook niet verkeerd.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:09

Dat vraag ik me af.

Noem maar van de afgelopen 20 jaar een "ontspannen" paard dat én kon winnen én dat kon volhouden tot zijn 20e zoals Amon, Bonfire etc...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:10

Het grappige is jouw avatar bij je tekst: open mond en eng in de hals en de kinketting zo strak vast dat de stang rechtop blijft met aangespannen teugel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:12

Da's een minder knap plaatje van Salinero, die ava

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:13

die schuimt lekker!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:14

Precies... om de woorden de kracht te geven die ze als woord missen...

Ik heb nog wel een andere foto voor je...

jacojonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:14

Zo ziet er erg goed uit. Uit oog rij hij/zij op dit moment erg mooi.

Groetjes vriendin van Jaco

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:17

Tjongejonge, wat een gezever weer.

Trainen, en onder het trainen mag je best iets fout doen.
Dat Anky 2x olympisch kampioene is geweest betekend het niet dat ze niets fout doet. Enne, als je mijn paard gewoon door mn hand heen stuwt met het halthouden, geloof maar dan ik hem ook even in zn bek rammel...

Hoe Anky ook traint, ze wordt er wel olympisch kampioene mee.