Steffie(shet) @ dressuurwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: Steffie(shet) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:00

omaxje schreef:
MEISKE 16 -->> HIER BEN IK HET DUZZ OOK HELEMAAL MEE EENS!!!!

tja.er zijn ook nog mensen met verstand.
die gewoon zeggen hoe of wat,maar niks afkrakend bedoelt. het is gewoon pure realiteit!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:03

word je neit een beeetje te groot voro je shet xxx melissa

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:09

celintjuh schreef:
Dennis schreef:
En een shet niet kunnen verzamelen? Wat doen mijn pony's dan allemaal nagevelijk, rond, ontspannen, scherp aan de hulpen met hun achterhand er onder?

dit echt hele grote onzin!!!! als je paard/pony nageefelijk loopt betekend dat
niet
dat 'ie metteen verzameld is!!! en de beentjes van een shetlander zijn er niet voor om te veramelen (te kort duzz) .en het is trouwens ook super moeilijk om een shetlander nagefelijk te laten lopen.

(''ik heb ook nog nooit een shet hoger dan L zien lopen'')

met dat laatste ben ik het niet eens, want er is iemand die Z rijd met haar shetlander!

geen Z hoor!!
misschien zogenaamd oefeningen voor de Z maar hoger dan de L zijn ze nog niet gekomen,officieel op de wedstrijden!

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:46

(''MIJN'') CONCLUSIE: zelf vind ik shetlanders hele lieve en leuke gezelligheids pony's , en leuk voor kleine kindjes op er (recreatief) mee te rijden, of om eventueel voor een karretje te spannen (het zijn goeie trekkers!) --> maar om hiermee hogere/zwaardere oefeningen dan L mee te rijden (wel of niet op wedstrijden dat vind ik niet uit maken), en dat je benen over de grond slepen, dat vind ik echt misdadig ! en zeker als je dan ook nog wilt gaan verzamelen, en je shetlandertje aan te teugel wilt laten lopen, echt ZIELIG !!!!!!!!!!!!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:27

HEb niet het hele topic gelezen alleen je foto's bekeken, maar ik vind je echt veel te groot!! Te zwaar zal wel meevallen maar que lengte pas je er echt niet meer op!! Ga lekker met dat dier wandelen of vrijheidsdressuur ofzo doen maar niet dit!!!!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:11

Idd, je kunt nog zoveel meer doen dan rijden. Je pony hoeft echt niet weg te rotten hoor, probeer eens iets anders ipv rijden. (Als tip bedoeld)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 01:20

Jettie schreef:
Idd, je kunt nog zoveel meer doen dan rijden. Je pony hoeft echt niet weg te rotten hoor, probeer eens iets anders ipv rijden. (Als tip bedoeld)

ach dat is wel vaker gezegd in shet's topics... goh kun je er niet mee aangespannen mee rijden, of VD.. daar word niet of nauwelijk op gereageerd, die meiden willen gewoon rijden, maakt niet uit hoe het eruit ziet of hoe het voor de pony is... geen geld of geen ruimte voor een grotere pony? ja dat kan... dat is jammer dan, maar dat houd dan niet in dat je met het alternatief alles moet doen.. dan is het nl puur "omdat ik wil rijden bla bla bla...

een shet is hard, is taai en kan een boel hebben, maar ten eerste is draagkracht wat anders dan trek kracht...een keer hobbelen op een shet kan geen kwaad ( een te groot iemand dus) maar dat is heel wat anders dan echt proberen te trainen met een pony, echt oefeningen te doen..

in mijn ogen is het echt ik wil rijden en zal rijden... en elk excuus ( shets zijn zo sterk , die en die doet het ook enz ) word ervoor aangevoerd...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:58

je zet hier fotos neer om eventueel tips te krijgen,en er wat mee te doen,maar met de meeste shettopics worden de tips in de lucht gegooid en niks meegedaan.
nee zij lezen alleen:goh leuke combi,ziet er leuk uit,leuke shet etc.

ik zie ook het probleem niet van wat anders doen met je shet. veel diervriendelijker dan dit.
en net als wat baroen zegt: draagkracht is wat anders dan trekkracht

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:00

Ik ben één van de bokkers die haar shet dressuurmatig rijd. Zorro en ik zijn nu L1+8 uit 5 wedstrijden. Het is bekend dat shetlanders in verhouding sterke pony's zijn. Natuurlijk wel realistisch blijven. Een grote shet kan max. 50 kg dragen. Daarmee bedoel ik echt rijden.

Via het shetlandponystamboek worden speciale dressuuraanleg wedstrijdjes georganiseerd. Bedoeld voor shetlanders die ouder zijn dan 4. 4-jarigen moeten wijken kunnen laten zien. Voor pony's ouder dan 4 jaar wordt er o.a ook schouderbinnenwaarts gevraagd. Als deze pony's echt de oefeningen niet aan zouden kunnen waarom worden dit soort "pavo-cups" dan door het stamboek georganiseerd ?? Ik neem aan dat het stamboek wel redelijk in kan schatten wat er voor de shetten geoorloofd is. De laatste tijd zijn ze juist de shetlander als rijdpony aan het promoten.

Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben. Ik vind een shet zielig als hij bevangen op de wei staat in z'n eentje.........

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 22:06

IK mag dan misschien bijna op de grond komen met mijn voeten ik ben nog niet te zwaar,ik doe al zoveel andere dingen met haar zoals longeren wandelen enz..
ze gaat ook misschien voor de kar!

maar hoezo zou het zielig zijn als een shet aan de teugel loopt??? dat slaat tog nergens op
dan zou het voor een grote pony ook zielig zijn!!

ik vind dat een shet ook moet kunnen wijken en gewoon mee gedressuurt kan worden dus ik ben het ukkiepuk eens

justineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:19

mensen ik rijd ook mijnshet van 93 cm in ik ben zelf 1.55
ik rijd alleen met hoofdstekl maar ben van plan om een longeersingel te kopen met Ankyt Pad

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:59

Wat ik zo Raar vindt is dat je met sporen op een shetje rijdt
Dat zou ik mijn oudere Shet niet aan kunne doen..?
Heb nu een groter paard maar daar rij ook niet met sporen op zolang hij reageerd rij ik niet met sporen en mij lijkt dat die shet al zonder sporen wel zeer goed reageerd. Stel je voor dat je hem ermee verpest. En je grote op die shet vindt niet echt kunne hoor.

Sorry bedoelde het niet afkraend maar straks verpest je je shetiey das oowk zonde toch.........?

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 00:15

als je goed met sporen omgaat is je pony heus niet verpest hoor..
denken er hier veel

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:15

Als je sporen om heb hoef je ze toch niet percee te gebruiken..

KVind het er leuk uit zien

Leuke pony ,,

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:30

wat een gezwets weer...
weer van alles dat al tot in den treure gezegt is maar om de een of andere reden blijven ze het leuk vinden om dat commentaar te geven.

Ik vind het een hele mooie pony en dat dekje en die bandages staan hem super!

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:32

mensen, dat meisje kan zeker weten nog op die shet rijden! voor het beeld is het minder, maar ik weet zeker dat die shet het prachtig vind! ik vind het juist wel leuk dat ze dingen met een shet aan het proberen is, die andere niet zo snel zullen doen met hun shetties. heel vaak staan die shetten te vervetten in de wei, omdat ze verpest zijn en verwend zijn geworden, door mensen die dom handelen. zij maakt tenminste een RIJpony van haar shet, prachtig toch?? zij kan hem lekker losrijden, wat een klein meisje denk ik niet zou kunnen.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:42

Wat Sunshine 1 zeg ben ik het helemaal mee eens.. ze is wel te groot maarniet te zwaar.. laat haar toch plezier met haar shetlandertje hebben en zeik haar niet af.. jaik weet dat het niet zobedoeld word als je zegt dat ze te groot is en dat et zielig is.. maar als je dat denkt laat het dan voor je want zo aan de foto's te zien vind het shetlandertjehet helemaal niet erg! Zo dat is eruit

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:57

Ah schattig!
Mooi dek hoor! Maar het is veel te groot, je kunt het maar beter verkopen! Aan mij!!
Veel plezier nog met je shet! En mensen, ik zie liever zo'n shet, die lekker gereden wordt dat een worst op pootjes die de hele dag in de wei staat te eten!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:18

Oliver schreef:
Ah schattig!
Mooi dek hoor! Maar het is veel te groot, je kunt het maar beter verkopen! Aan mij!!
Veel plezier nog met je shet! En mensen, ik zie liever zo'n shet, die lekker gereden wordt dat een worst op pootjes die de hele dag in de wei staat te eten!

Nou, die van mij wordt zeker niet bereden (zou niet eens gaan) maar ga vaak genoeg met hem wandelen en vd ben ik mee bezig en daar geniet hij ook van... dus weet niet waarom jij liever ziet dat er gereden wordt.... ik zie liever dat een paardje dingen doet die hij ook echt leuk vind... wat dat dan ook is!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:20

Ik zie liever een paard dat goed gereden wordt dan 1 waar alleen maar mee gewandeld wordt. Ik kan vanaf de foto's niet zien of deze shet er plezier in heeft, en ik vergelijk hem ook niet met jouw paardje!
Tuurlijk is het ook leuk voor een paard om te wandelen e.d. Maar helemaal niks doen in de wei, daar vergelijk ik het mee, er zijn genoeg shets die hun leven doorbrengen in het hoge gras. Dan zie ik echt 10 keer liever dit!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:32

Wat een gezeur zeg. Ze is inderdaad wat aan de lange kant, maar ik zie een leuke pony die volgens mij lol heeft in het werk! Ik had vroeger graag nog wat langer op mijn shet gereden, als iedereen in mijn omgeving maar niet zo had lopen zeuren, ik vind het juist goed dat de shet als rijpony gepromoot wordt tegenwoordig!
En ja, ook met mijn shet heb ik wat wedstrijdjes gereden, en ja, ook die liep aan de teugel (oh, wat was ik trots!).

Ik zie graag dat die ponies lol hebben. Door het grote dek kan ik het niet goed zien, maar schuift het zadel niet ietwat naar voren?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:51

Ik heb ook 2 shetten staan, en ik zie shetten persoonlijk ook gewoon in de wei staan, en lekker betutteld en geknuffeld worden door wat kinderen, ipv dan ze de shetten schouderbinnenwaarts proberen te laten lopen onder het zadel.
Voor mij is een shet echt een klein gezelschaps paardje, of een kinderpony. (mijn buurmeisje van 6 rijd L2 met haar shet).
Op mijn shets komt in iedergeval geen ruitertje!!

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:26

leuke shet hooor.....
dat setje staat hem echt super schattig

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:09

omaxje schreef:
maar ik denk als je echt wilt verzamelen, en eenvoudige wissels wilt rijden, en oefeningen rijden, etc. dan kun je volgens mij het beste een SPORTpony/paard kopen. sorry maar ik vind dat een shetlander er niet de bouw voor heeft om M-dressuur oefeningen of hoger te lopen --> dat vind ik echt zielig!!!

Mijn shetlanders zijn ook echte sportpony's. Maar ik gebruik ze wel voor het doel waar ze het meest geschikt voor zijn. Ik heb er 1 die echt tuigpony is om te zien, die zal voornamelijk aangespannen gereden worden(ook omdat ze dit het leukst vind). En die ander word vaak aangezien voor een klein welshje(ook door paardenkenners! terwijl ze 100% shet is met goed papier) en is kwa type en karakter veel meer rijpony. Dennis beheerst ook de wissels(zowel eenvoudig als vliegend), appeyementjes, schouder voor, keertwendingen, wijken enz. Mijn andere pony's (nog) niet omdat ze groen zijn.

Allemaal sportpony's, omdat ze kei hard voor je willen werken.

Mijn pony's gaan ook lekker starten .

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:20

nou ja, die sporen vind ik echt niet slim en onfunctioneel, en als dat paard moeite heeft met ontspannen gaat het nog lang duren, elke keer als jij je been optrekt op ermee in zijn buik te zitten.
maargoed, die heb je nu niet meer om, gelukkig maar.

je bent te groot, maar als het shetje het aankan, wat is dan het hele probleem? je moet het paard niet volhangen met hulptteugels, zwepen, sporen etc., maar goed, dat is bij ieder paard niet juist.

als het beessie er plezier in heeft, en jij bent niet te zwaar, dan wat?