Tryout (3 jarig hengstje) @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juco

Re: Tryout (3 jarig hengstje) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:19

sammylover schreef:
na hun 3de zijn ze al vergroeit het kan heel klein beetje schelen maar niet erg

Vergroeien??? Ik denk dat je volgroeien bedoeld en een paard/pony zijn pas uitgegroeid als ze een jaar of 5 zijn. En ik denk dat je er dus wel hee veel schade mee aanricht als je op deze leeftijd zo rijdt!!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:34

Ik vind niet echt dat je veel te groot bent, het is wat adners dan een te lang kind op een shet. Maar trouwens over een paard maand moest hij toch klaar voor springen? en nu oppeens gaat hij volgend jaar dresuur met jou lopen. Beetje vreemd allemaal maar goed je moet maar gewoon doen wat de eigenaar het beste voor zijn paardje vind, daar heb je zelf tenslotte omdat het je eigen paardje is niet veel op in te brengen.Ik zou de eigenaar wat anders inlichten hier over en hem enkele reakties(hier) voor leggen.
succes.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:04

Volgensmij mag iemand van 9/11 jaar niet eens een hengst starten... Toch pas vanaf 12 (of 14?) en met minimaal m niveau?

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:33

je zegt ook de heletijd ik ben geen held met springen dit & dat maar de
staat wel in jou onderschrift dat ju 1.10 met een tinker springt ..

Tirana_nr1 volledig met ju eens

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:41

tja ik zie dat er veel commetaar al is ik ga er commtaar bij zetten ik ben mijn 3 jarige ook aan het beleren en mijn paard reageert op de druk van achteren en loopt dan vanzelf zo naar onder, tja sorry ik vind dat je te groot bent voor dat beestje en dan ook nog eens ermee springen volgens mij weet jij echt niet waar je mee bezig bent maar je bent dat beest wel aan het verpesten voor het leven als je zo verder gaat.
Leer hem eerst eens op zijn eigen benen lopen en recht laten lopen voordat je er eens aan denkt om te gaan springen sjee hey ik durf met mijn paard nog niet eens te springen voordat hij 4 is omdat ik bang ben dat ik hem verpest van zo een foto's baal ik enorm en zou je het liefste tja .......... dat zeg ik verder niet ik word hier ontzettend kwaad om dat je ze gaat beleren tot daar aan toe moet iedereen zelf weten maar doe het wel verantwoord en als die kleine kinderen zo graag wedstrijd willen gaan rijden moeten ze zich 1 kopen die al helemaal klaar is en al ouder is en niet zo een jong ding wat getekend is voor het leven sorry dat was mijn commetaar

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:09

Nou zal maar niet al m'n commentaar opnoemen... een groot deel is al genoemd. Maar een 3-jarig hengstje... klaarmaken voor een meisje van 9 en 11... en springen... *zucht*... waar gaat het heen met de ouders van tegenwoordig?! (dit geldt natuurlijk niet voor elke ouder )

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:44

Tjha schreef:
je zegt ook de heletijd ik ben geen held met springen dit & dat maar de
staat wel in jou onderschrift dat ju 1.10 met een tinker springt ..

Tirana_nr1 volledig met ju eens

thnq
als je geen held bent met springen spring je ook geen 1.10..!!
niet dat het hoog is maar als je het eng vind kan het best hoog lijken

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:11

je mag een hengst starten als je l2 met winst bent en dat zijn ze allebei al

enne tja ik heb niet veel meer te zeggen ik bedoel heb mijn verhaal al vaak genoeg gedaan en niemand luisterd er toch naar.

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:14

skippy schreef:
je mag een hengst starten als je l2 met winst bent en dat zijn ze allebei al

enne tja ik heb niet veel meer te zeggen ik bedoel heb mijn verhaal al vaak genoeg gedaan en niemand luisterd er toch naar.

ja omdat je er geen verstand van hebt!
wie laat er nou iemand springen voor dat het op zijn eigen benen kan lopen

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:15

machie schreef:
Volgensmij mag iemand van 9/11 jaar niet eens een hengst starten... Toch pas vanaf 12 (of 14?) en met minimaal m niveau?

Vanaf 13 en L2 dressuur met winst of L springen met winst.
Ik vind het trouwens een beetje iel beestje en vind het belachelijk dat je nu al gaat springen met zo'n jong ponytje.

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:19

Voor een paardenhengst :
minimale leeftijd 14 , en L2-dressuur of L-springen geweest zijn(+1 wp)
ponyhengst , hetzelfde alleen vanaf 12 jaar mag je er dan op!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:22

idd die kinderen moeten L2+wp of Lspringen + wp zijn en 12 jaar of ouder voor ze een hengst mogen starten

bovendien gaat het bij het aanleren van springne absoluut NIET om de hoogte, heb op een springstal gewerkt en we hielden het tot het 4e jaar onder de meter, en dat bij grote paarden dus!

hele lage kruisjes en in-uitjes en dat max. 1x per week vanaf ze ruim 3,5 zijn

hoog springen heeft totaal geen nut, wendingen rijden en de techniek ontwikkelen, en dat met lage sprongetjes dus en niet zo nodig omhoog willen de lucht in!

zo verpest je zn benen, gewrichten en wrsch nog veel meer

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:27

hm tja goed wat ik dus al zei ik heb mn verhaal verteld en jullie luisteren toch niet.

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:28

Renske20 schreef:
idd die kinderen moeten L2+wp of Lspringen + wp zijn en 12 jaar of ouder voor ze een hengst mogen starten

bovendien gaat het bij het aanleren van springne absoluut NIET om de hoogte, heb op een springstal gewerkt en we hielden het
tot het 4e jaar
onder de meter, en dat bij grote paarden dus!

kijk tot hun vierde jaar, daarna ga je ook werken aan de hoogte.. je hebt er toch ook helemaal nix aan als hij nu over een metertje springt, je moet werken aan zijn techniek..

en nog ffe.. ik zie all1 op de laatste foto een balk om hem 'te helpen'

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:31

die ligt er op elke foto wel alleen staat die er elke keer niet op ligt namelijk op in uitje maat en we maken de foto's zo dat je de hele sprong plus het hele paard ziet

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:33

skippy schreef:
die ligt er op elke foto wel alleen staat die er elke keer niet op ligt namelijk op in uitje maat en we maken de foto's zo dat je de hele sprong plus het hele paard ziet

Eh???
Op foto 1 en 3 hadden we hem dan sowieso moeten zien liggen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:33

Maar meisje, als je weet dat je fout bezig bent, waarom ga je er dan mee door? Ook al wil de eigenaar het, ik had al 10 keer gezegt, bekijk het! Ik ga een paard niet kapot rijden...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:36

precies, als je zelf weet dat het fout is, doe dan een heeeel grote stap terug met de pony
blijft de eigenaar controleren(weet niet of hij er altijd bij is) en je pushen er meer mee te doen, dan zou ik er mee stoppen
je gaat toch niet tegen beter weten in een jonge pony kapot rijden....

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:38

Sily schreef:
skippy schreef:

Eh???
Op foto 1 en 3 hadden we hem dan sowieso moeten zien liggen.

ja
er lopen genoeg paarden rond die je kunt gaan verzorgen waarom 1tje die je kapot moet rijden ''van de eigenaar''

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:46

hoi hoi...
ik heb deze topic door gelezen en heb er een gemengd gevoel over... allereerst vind ik dat de topic van amie_x_mij van mijn tinker over 1.10 hier niets mee te maken heeft want dat was een uitzondering...
maar... dit is al veel vaker gezegd....
ik vind het inderdaad niet verstandig om met zo'n jonge pony te gaan springen...
en waarom niet... de pony staat nog niet eens op eigen benen dat kun je zien op de foto's hij werkt niet vanuit zijn achterhand.
ik weet zeker dat hij nog geen rechte lijn kan lopen...is ook niet gek hoor hij is nog erg jong... zijn lichaam is nog niet volgroeid laat staan zijn spieren.
ik rij af en toe een pony die is 4 jaar.. het is een wankel projectiel als je hem rijd.. het liefs hangt tie in de bakrand..
maar door veel overgangen te rijden en veel met je BENEN en je ZIT te rijden begint hij het te snappen... dit is de basis meiden!!
en als jullie pony de basis goed kent dan kun je pas denken aan de rest!
een goede basis is een goed paard dat geldt voor opvoeden en inrijden...en dan als laatste zijn jullie zelf wel genoeg ervaren om een pony of paard in/door te rijden? is het niet verstandig om de bassis aan iemand over te laten die weet wat hij of zij doet..en dan kunnen jullie het overnemen om er mee te gaan springen...( als de eigenaar dit ook wil!!!)
en dit is echt niet persoonlijk bedoel hoor.. want jullie weten dat ik jullie erg aardig vind..

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 07:46

Leuke pony, maar je bent er wel iets te groot voor..

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 07:56

springen zo hoog op 3jarige leeftijd ! ben ik het nog niet zo mee eens maarja iedereen heeft een andere keuze ..
Ziet er best goed uit het losrijden springen ook wel alleen moet je wel aan je houding gaan werken want het ziet er nog niet uit
En je hebt Pianohandjessss
maar verder leuke pony
Gr. Caroline

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:09

IK vind het laat ik het zo zeggen, onverantwoord... het beestje is jong, zijn spieren zijn nog onsymmetrisch, als je er dan mee gaat springen maak je dat alleen maar erger...
en qua dressuur, laat hem lekker los lopen van voren want hij is tenslotte pas 3 zeg, komop mensen... die van mij is nu al 4 ik ben al bezig met meer rondlopen etc...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:16

skippy schreef:
hm tja goed wat ik dus al zei ik heb mn verhaal verteld en jullie luisteren toch niet.

Als de eigenaar het zo wil en jij ben het er niet mee eens... dan ga je die pony daarvoor toch niet kapot rijden? Mooi een andere pony zoeken of de eigenaar even uitleggen dat dit echt niet kan!

En ik heb je verhaal gelezen... maar ik heb geen zin om te luisteren ... de pony is jong heeft weinig bespiering , snapt jullie hulpen waarschijnlijk ook nog niet 100% (heb ik al aangegeven bij het "automatisch overspringen" )

En ik reageer gewoon op jou verhaal door te zeggen dat ik het er niet mee eens ben... Moet ik anders zeggen "ow ik begriip het wel, rij die pony dan maar zo door als de eigenaar dat wil!"

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:35

Wat een leuke pony zeg!!
Echt een stoer beestje
Ziet er leuk uit.