Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Huertecilla schreef:Zo'n reflex werkt NÍET als je paard bewust ongehoorzaam is.
11568 schreef:Ik zou lekker veel tempowisselingen gaan oefenen buiten iig, paar meters galop, stukje draf, terug naar galop, stuk stappen....probeer daar controle over te krijgen.
Huertecilla schreef:De one-rein-stop heeft ook beperkingen. Zo'n reflex werkt NÍET als je paard bewust ongehoorzaam is. Ook druk vergroten leidt dan alleen maar tot harder terugdrukken.

11568 schreef:Ik zou lekker veel tempowisselingen gaan oefenen buiten iig, paar meters galop, stukje draf, terug naar galop, stuk stappen....probeer daar controle over te krijgen.
].
! 
Citaat:uuh, dat heeft een van mijn stalhouders ooit gedaan. En die had een bakrand die echt heel hoog was. Paard ging eroverheen. Hij lag met een open hoofd en hersenschudding in het ziekenhuis.
.. Dit kan alleen in een veilige omg. dus bijv de bak... op straat lijkt me dit wat minder. Mijn paard schiet er wel eens vandoor, als ik dan wil remmen gaat ze alleen maar harder. Dus dan is dit mijn oplossing. SanneTje_ schreef:Dat in de mond trekken en sjorren, vind ik allemaal vreselijk...
Speedster schreef:Ik zal vanavond in de les eens proberen om hem uit de tent te lokken, hem een beetje jennen met aangalopperen en terugnemen, weer aangalopperen en weer terugnemen enz. Dan zit ik in een veilige omgeving
.