Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

Re: Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:21

Hey! Gaaf zeg! Gefeliciteerd met je pony!
Ik vind em nog steeds een geweldig koppie hebben!

Die peesbeschermers en strijklappen zijn echt geweldig! Ik ben voor ze aan het sparen, ik heb het dekje wat erbij hoort

Ik zou voor een dubbelgebroken bitje gaan, die kosten maar iets van 18.95, dat zijn de goedkoopste iig..

Trouwens Clowntje: Wat ze opheeft is geen Anky pad En als die pony met z'n benen tegen elkaar aan strijkt, zijn beschermers ook noodzakelijk..

clowntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:25

Nikkii_Lisa schreef:
Trouwens Clowntje: Wat ze opheeft is geen Anky pad En als die pony met z'n benen tegen elkaar aan strijkt, zijn beschermers ook noodzakelijk..

Nee dat was mij ook al opgevallen. Ik dacht iets gelezen te hebben dat ze een anky dekje gekocht had?

Wat dacht je van zn rug? Is t niet noodzakelijk dat daar iets fatsoenlijks en vooral passends op ligt? dacht het wel

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:36

Ja, ook.. !

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:57

Hooii!

Ik vind het echt een leuk paardje! Je houding vind ik ook goed, het komt alleen een beetje door het zadel dat het er niet supernetjes uit ziet. Maar je gaat er wat aan doen, dus meer hoef k niet te zeggen
Je (byna) eigen pony (gefeliciteerd he!) is een beetje dik, maar veel kon je er niet aan doen, toen hy nog niet van jou was. Nu je er wat aan kan doen, doe je het ook, dus ik snap niet waarom die mensen zeuren over dat ie te dik is enzo..

En alsof iedereen gelyk even snel alles van paarden af wist, en alsof iedereen opeens goed kon paardryden, en alsof niemand net zo deed als ChingY als je hoort dat iemand je een paard geeft!

Meid, ik hoop echt voor je dat je dat paardje echt krygt, en als die boer de papieren opzoekt, kan hy byna niet liegen!

Heel, echt heel veel plezier met je paardje! Laat al die mensen maar l*llen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 20:34

pol013: ja ik weet het, maar ik probeer het echt. Meer kan ik zo snel niet doen, ik doe mijn best.

rozahorse: haha bedankt

Cadish: ja is toch wel beter ja.

pol013: ja dat had ik eerst dus ook, amarja het zijn hun eigendommen he, maar nu kan ik er verandering in brengen

clowntje: hier ga ik niet op in, ik wil geen ruzie

Nikkii_Lisa: whahaha bedankt, ja hij is geoon lief en geweldig
haha ja en ze zijn ook erg handig, hij strijkt echt de hele tijd met zijn achterbenen tegen elkaar of maakt een misstap ofzo.
En ze zijn niet duur.
Een dubbelgebroken vind ik nog iets te, dan kan ik hem denk ik helemaal niet houden, ik ga voor een enkelgebroken en dan kijk ik wel verder.

Just_Miiesjj: Bedankt. Ja dat klopt maar zo zelf is mijn houding ook niet perfect hoor kan altijd beter. Haha ja dat klopt, maar nu wel.
Ik denk van wel hoor, dat hoop ik in ieder geval maar papieren is al een begin

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:43

By iedereen kan het altyd wel beter, zelfs by Anky, hoor! Myn houding is ook niet perfect vind ik!
Nogmaals succes! Tzou leuk zyn als je over een poosje weer wat foto's laat zien, dan kan je zien hoe je er vooruit op bent gegaan, door je ryles, nieuw zadel en natuurlyk een slanke Haf!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:48

Alle commentaren komen zo'n beetje op hetzelfde neer.....Ik kan eigenlijk ook niets nieuws meer toevoegen. Hoop idd dat je de opbouwende kritiek goed gebruikt. Leuk hafje. Probeer het gauw op papier te krijgen. Al is het maar een schriftelijke verklaring van die boer. Laat anders je vader en moeder eens met hem gaan praten. Als hij dan nog steeds beweert dat Marcus van jou wordt laat dan een verklaring tekenen.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:49

Ik vind haar houding mee vallen ik heb echt erger gezien hoor!

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:14

Heey ChingYi

ik ga je eens positief commentaar geven na dat ene topic over die hengsten@freejumping

ik vind vergeleken met je eerdere topics met marcus je erg vooruitgaan
1.je bent op zoek naar een niew bit(als die happy-mouth niet past kan je ook gewoon een bustrens of watertrens kopen hoeft niet veel te kosten)
2.jammer van het zadel,maar je wilt een niewe kopen,is wel duur dus dat duurt nog even,jammer dat de eigenaar geen op maatgemaaktzadel heeft gekocht. (kan je hem ook zonder zadel rijden?)
3.je kan goed rijden,kijk een dressuur houding heb je niet ik ook niet en ik zit ook vaak naar voren maar het is belangrijk dat je je aanpast op die pony
4.marcus loopt ontspannender dan eerst en minder opgepropt.
5.je hebt je sporen afgedaan goed zo!
6je moet aleen nog een cap op en een beter zadel en bit, rechtop zitten en dan is het plaatje al redelijk compleet!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:26

Mijn god wat is bokt weer lekker op gang.

Ik vind het een leuke haf, ik denk dat iedereen die je echt af zit te zeiken op je rijkunst vnl zwaar gefrustreerd is over zichzelf (waarmee ik niet zeg dat je werkelijk kan rijden, maar zo te zien is het ook weer niet heel slecht en je zit er iig netjes op) Reken er niet op dat je die pony echt krijgt, dat gaat je punt 1 handen vol geld kosten en punt 2 kletsen die boertjes altijd zo. De pessoa zit aan de grote ring, en theoretisch gezien kan er dan geen hefboomwerking op zitten (de teugel schuift immers door de grote ring dus heeft geen plek om zich ergens tegenaan te zetten en daardoor een hefboom te maken) ik heb de mijne bij nood ook wel eens zo gereden en dat maakte totaal geen verschil (en die reageert vrij heftig op nieuwe bitten)

Lekker dooroefenen (en een ander zadel is idd geen slecht plan, voor jezelf ook veel fijner)

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 21:28

Just_Miiesjj: ja dat klopt, amar vind Anky ook niet zo geweldig hoor. Edward is veel beter
bedankt, ja vast wel. Maar een nieuw zadel en een slanke haf kan toch nog wel even duren.

slimmerik: ja idd. ik doe er iets mee ja jaja daar ga ik voor zorgen ja.

v0sj: uhu dat klopt, maar ik moet nog veel leren

hessy8: haha bedankt
1 ja dat klopt dat doe ik ook, als het niks is dan maar een gewoon trensje.
2 ja klopt ook, het zadel is zelfs van de zoon van de eigenaar. Hij heeft hem gekocht, maar de eigenaar(ofja ik eigenlijk) gebruikt het.
3 goed is iets anders maarja het valt nog mee. ja dat klopt ook maar wil ook niet echt dressuur gaan doen, zelf ga ik liever richting springen, cross ofzo, maar daarvoor moet ik nog eventjes heel lang en goed leren
4 ja klopt en hij is opeens ook meer naar mijn hand dan eerst
5 ja haha, eerst in Neeritter daar was hij best moeilijk te rijden en toen mijn sporen maar gebruikt, maar sinds hij weer terug is gewoon nog een paar keer met gereden, maar daarna reageerde hij zo goed op mij hulpen dat ik ze wel af MOEST doen en nu nog steeds, ik heb nisk nodig bij hem, behalve iets om hem tegen te houden.
6 ja eigenlijk best wel handig, maar dan moet het wel een goedpassende cap zijn, ik heb niks aan een cap dat op mijn nek hangt, das nog gevaarlijker dan zonde, want dan kan ik mijn nek breken bijd e val omdat het dan met een harde dreun in mijn nek knalt.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 21:30

Concorde schreef:
Mijn god wat is bokt weer lekker op gang.

Ik vind het een leuke haf, ik denk dat iedereen die je echt af zit te zeiken op je rijkunst vnl zwaar gefrustreerd is over zichzelf (waarmee ik niet zeg dat je werkelijk kan rijden, maar zo te zien is het ook weer niet heel slecht en je zit er iig netjes op) Reken er niet op dat je die pony echt krijgt, dat gaat je punt 1 handen vol geld kosten en punt 2 kletsen die boertjes altijd zo. De pessoa zit aan de grote ring, en theoretisch gezien kan er dan geen hefboomwerking op zitten (de teugel schuift immers door de grote ring dus heeft geen plek om zich ergens tegenaan te zetten en daardoor een hefboom te maken) ik heb de mijne bij nood ook wel eens zo gereden en dat maakte totaal geen verschil (en die reageert vrij heftig op nieuwe bitten)

Lekker dooroefenen (en een ander zadel is idd geen slecht plan, voor jezelf ook veel fijner)

Bedankt. Ja zou best kunnen.
punt 1 is niet zo'n probleem, we hebben een friettent en de zaak loopt goed, dus er is geld zat voor 5 pony's. punt 2 geen idee.
ja klopt het is idd geen slecht plan nee en hoop dat ik dan ook wat fijner zit en dat mijn houding dan ook in orde komt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:47

Concorde schreef:
De pessoa zit aan de grote ring, en theoretisch gezien kan er dan geen hefboomwerking op zitten (de teugel schuift immers door de grote ring dus heeft geen plek om zich ergens tegenaan te zetten en daardoor een hefboom te maken)

dat kan dus wel. De bakstukken aan de kleine ring kunnen nl niet schuiven

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:57

Leuk dat je Marcus - hopelijk - krijgt !!! Het ziet er idd al een stuk beter uit, zeker als je er nog een goed bit in doet. En misschien kan je tot je een nieuw zadel hebt veel zonder zadel rijden als het zo slecht past ? Is ook zeker niet slecht voor je houding (voor mijzelf ook geen slecht idee ).
Alleen een enkelgebroken bit nemen ipv dubbelgebroken omdat je Marcus anders niet kan houden .... het is neem ik aan ook niet je bedoeling om je paard te kunnen houden doordat je 'm pijn kan doen met het bit, bovendien denk ik ook niet dat het zoveel uit maakt voor of je 'm wel of niet kan houden, maargoed. Neem gewoon goede les erbij en dan moet het zeker lukken !!!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 22:04

ja hoop ik ook.
ja ik kan hem idd wel zonder zadel rijden ja, maar ik kan dan niet veel aangezien hij nogal plomp loopt en zeeeeeeeer glad is(he patty ) kan niet meer dan een rustig drafje.
nee idd niet door hem pijn te doen, maar het ook niet de bedoeling dat hij door het lint gaat en dat ik hem dan helemaal niet kan houden of sturen of iets en er daardoor af lig.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:08

wat een geweldig paardje zeg! echt heel mooi!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:20

chingyi: k weet der alles van je glijd er echt zo snel af he (nog net neit gebeurt ) voor als je een nogal gladde broek aanhebt

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 09:01

wupke: haha bedankt, ik vind hem zo'n stoer koppie hebbe

Pattypaard: hihi ja jij weer he, met mijn gewone broek kan ik nog wel blijve zitten, maar die dag erna met mijn rijbroek wat een ramp.

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:45

natasja50 schreef:
Citaat:
nou ik geloof um wel ja mijn ouders weten het ja, en ik zou allang een paard krijgen maar tot gister zag ik nog niks staan. Dan wil ik die hebben en mag dat, tijdje later nee mag niet. Dan wordt het weer die, mag het niet vraag ik het nog eens en dan mag het opeens wel maarja kheb er nu een en dalijk MISSCHIEN 2.

Stand van zaken:

1. Je kunt niet rijden (hebt waarschijnlijk heel summier les gehad: waarschijnlijk alleen op ponykamp ) Ga daar dus eerst aan werken!!
2. Je hebt geen materiaal zoals zadel etc. (dit materiaal wat je hebt zou je zo niet mogen gebruiken)
3. Je hebt geen plaats waar je je paard kunt stallen of weiden.
4. Je hebt geen geld en geloof me een paard kost nogal wat.
5. Je ouders hebben nog minder verstand van paarden dan jij want dan lieten ze je niet zo onbeschermd rondhobbelen.
6. En dat boertje? Daar zijn we het met z'n allen over eens...... Je krijgt dat paardje nooit !!

En dat is misschien ook maar beter zo........

Aaaah bokkers! Kunnen we alsjeblieft voor 1 keer niet zo negatief zijn? Kijk eerst eens naar jezelf mensen. Opgebouwde kritiek is 1 ding, maar dit is puur laster

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:47

Btw: nog ff berichtje voor de TS

Super leuke haf, het gaat elke keer weer beter he? Ik vind jullie samen heel schattig staan. Komt wel goed met jullie

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 09:59

bedankt. Ja idd, alleen gister tsja was hij overspannen en schrok zelfs van het gras en ben eraf gemieterd, maar dat gaat wel, alleen mijn bakstuk is gebroken, heb ik net een nieuw hoofdstel is het nu alweer kapot agja. Maar hoop wel dat het allemaal goed kom ja.

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:33

Ik heb een tip voor je, ik heb daar myn zadel ook gekocht, en een vriendin (Aiselover & _Aise_) hebben hem daar ook gekocht, plus nog iemand anders die ik ken. www.zadelmarkt.nl. Ze zyn van goeie kwaliteit, zit heerlyk en ze hebben goeie reacties. De zadels zyn niet zo heel duur, en je krygt er stygbeugels+riemen by, een singel en by myn zadel kreeg ik er ook nog een shabrakje by. Dus misschien kan je eens op die site kyken

Ennuu.. ik ryd ook vaak zonder cap, eigenlyk alleen met les en buitenrit doe ik een cap op. Als je pony mak is, en je niet bang voor hem bent, kan het opzich wel. Als myn pony schrikt maakt ie opzich wel een plotselinge beweging, maar ik kan goed blyven zitten. Maar op paarden waar ik nooit opzit, of die ik niet zo vertrouw, doe ik altyd een cap op .

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:35

Je kan er trouwens ook bitten en hoofdstellen kopen. Kyk gewoon even daar, want je kan er echt ontzettend veel dingen kopen! Tis niet tweedehands, maar gloedje nieuw!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:10

De allerrustigste paarden kunnen ook onverwachts schrikken, en dan kan je er ook afdonderen met je kop op de stenen.
Als je een nieuw zadel koopt, zou ik echt gaan kijken naar een goed zadel met een extra brede boom, want het is een behoorlijk brede Haflinger. Misschien kan je wel een zadel op maat laten maken, dan weet je zeker dat het perfect ligt.

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:34

Heej Chinyi,

Als mensen zeggen dat je eigenwijs bent enzo, en dat je niet naar andere luisterd, dan hebben ze het fout hoor, je gaat er niet voor niets een ander bitje in hangen hè ?

Ik vind wel dat jullie een stuk vooruit zijn gegaan hoor !
Maarre.. Het is toch wel verstandig als je voortaan (vooral tijdens het steigeren!) een cap op doet. Als je dat doet, ben je nogmaals het bewijs dat je wél naar andere luisterd, haha