Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Zwelgje schreef:Nog iets vergeten: even voor de duidelijkheid....het paard gaat er bij mij JUIST NIET vantussen. Ze is er bij mij nog NOOIT tussenuit gepeerd.
Even de feiten op een rijtje zetten.
Zadel schuift absoluut niet maar ik heb vanavond weer lekker les en zal er zeker nog eens even met mijn instr. naar kijken.
Zwelgje schreef:
Vond ik ook al Tyrza... . Snap ook niet waar hij die wijsheid vandaan haalt. Vanaf een paar fotootjes waar mijn handen netjes bij mekaar en voor de schoft staan. Het zal wel.... .
, te meer omdat je zegt dat ze na een uur wel alles aanpakt zoals jij het wil, als ze zo verkeerd of anders gereden is is het wel een superpaard hoor dat ze na een uur wel alles aanpakt zoals jij wil.Rhea schreef:Zwelgje schreef:
Vond ik ook al Tyrza... . Snap ook niet waar hij die wijsheid vandaan haalt. Vanaf een paar fotootjes waar mijn handen netjes bij mekaar en voor de schoft staan. Het zal wel.... .
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens zoals ik al aangaf. Je hebt haar wel degelijk vast op de binnenhand en die foto van het halsstrekken laat alleen maar zien wat die andere "door een mooie houding" verbergen. Je ziet het aan Saar, die ene foto waar je haar niet vasthoudt hangt een boog in de teugel en het paard reageert daat niet op, dan zit er m.i. iets niet goed.
Verder zie ook ik het nut er niet van in om in verlichte zit te werken. Dat doe je op een 3 jarige die voor het eerst een zadel op heeft en zijn balans kwijt is. Ik ben het met ceasario eens dat je niet kunt inwerken op je paard wanneer je in de beugels staat. En door haar in de oprichting op de loodlijn te laten lopen stimuleer je haar ruggebruik niet.
Nee sorry maar ik kan jou theorie niet helemaal volgen, te meer omdat je zegt dat ze na een uur wel alles aanpakt zoals jij het wil, als ze zo verkeerd of anders gereden is is het wel een superpaard hoor dat ze na een uur wel alles aanpakt zoals jij wil.
Maar goed het is een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag geven toch?
MissJ schreef:Sarabande brengt altijd wel iets teweeg zeg.
MissJ schreef:Sarabande brengt altijd wel iets teweeg zeg.
sarabande schreef:MissJ schreef:Sarabande brengt altijd wel iets teweeg zeg.
Ik wou het niet zeggen, en wat een views he kan je daar iets mee winnen
MissJ schreef:Jammer dat er niet meer in je profiel staat hoe vaak het bekeken wordt.
Zwelgje schreef:
Hihihi, waar je je druk om maakt. Denk aan je bloeddruk!!!
Het is maar paardrijden hoor, don't overdo it!
Rhea, ik vind het buitengewoon knap dat jij aan de foto's kan zien dat ik Saar vasthoud. Prima meid, als jij dat zo ziet dan zal dat vast zo zijn.
Echter, ik weet wel beter.
Blijkbaar houden wij er andere methoden/principes op na en zijn wij het niet met mekaar eens wat trainen betreft.
Geeft niks, daar komen we denk ik ook niet uit en dat hoeft ook niet.
Tenslotte ben ik degene die in het zadel zit en niet jij.
Wat ik alleen niet snap is dat je beweert niet in te kunnen werken als je in een lichte verlichte zit in het zadel zit. Mmmmm, die logica ontgaat me even. Sneu, als je dat alleen op een 3-jarige doet... .
Ik rijd mijn Z1 paard zelfs nog lekker zo laag en rond in verlichte zit los in de galop, ook op concours... .
It works for me... .
En wat ik doe is echt geen abracadabra hoor, ik les bij iemand die echt wel weet wat ze zegt en doet.
Ik kan je vertellen dat mijn "problemen" met Saar zelfs besproken zijn met een zeer vooraanstaande internationale jury/instr. (zijnde de lesgever van die van mij) die wekelijks de grote namen in de ring krijgt.
Hij kijkt binnenkort zelfs een keertje mee. Ik pas mijn training aan op aanwijzingen van mensen die er ECHT verstand van hebben en dat werkt voor me en dat geeft resultaat.
So, let it be.
Zwelgje schreef:Van het zadel kan ik denk ik wel verklaren, het is maar een 16,5 inch en heb een smalle kont en het is ook nog eens een Daaleman en die zijn meestal best wel compact en smal.
Het is nou eenmaal een klein zadel en dan houd je veel meer ruimte over. Ken ik ook niks aan doen.
.
. Dan laat ze misschien ook weer makkelijker haar rug los?
een Z dressuurhengst gemaakt die heel aardig presteert.

Rhea schreef:Verder zie ook ik het nut er niet van in om in verlichte zit te werken. Dat doe je op een 3 jarige die voor het eerst een zadel op heeft en zijn balans kwijt is. Ik ben het met ceasario eens dat je niet kunt inwerken op je paard wanneer je in de beugels staat. En door haar in de oprichting op de loodlijn te laten lopen stimuleer je haar ruggebruik niet.
patsur schreef:
Rhea, hoe zit het dan met de springruiters die bloedhete paarden door een ring moeten sturen? Dat doen ze ook in verlichte zit.
je houding is mooi en ik zie niets verkeert aan je 'handenarbeid'