Sarabande@Work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Sarabande@Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:16

Het klinkt alsof Zwelgje er goed over nagedacht heeft en het paard doelgericht rijdt. Het zal dus wel goedkomen allemaal. Succes, jullie worden vast een mooie combi!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:30

Zwelgje schreef:
Nog iets vergeten: even voor de duidelijkheid....het paard gaat er bij mij JUIST NIET vantussen. Ze is er bij mij nog NOOIT tussenuit gepeerd.
Even de feiten op een rijtje zetten.
Zadel schuift absoluut niet maar ik heb vanavond weer lekker les en zal er zeker nog eens even met mijn instr. naar kijken.

Als je niet tegen een opmerking kent, moet je hier geen "topic" van maken.

Maar ik zie wat foto's en geef daar mijn commmentaar op.
In ieder geval staat wel vast gezien bepaalde foto's dat je zelf met zadel voor het midden van het paard zit. i.p.v. er midden op.

Je gewicht hangt altijd op het paard der voorbeen, opmakend uit de foto.'s.

Ik heb geen vooroordelen want ik ken je niet.
Net zo min als het paard.
Maar ik zou geen paard willen zijn als ik iemand mee moet "zeulen" op mijn "schouder".

Succes.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:34

Zwelgje schreef:

Vond ik ook al Tyrza... . Snap ook niet waar hij die wijsheid vandaan haalt. Vanaf een paar fotootjes waar mijn handen netjes bij mekaar en voor de schoft staan. Het zal wel.... .

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens zoals ik al aangaf. Je hebt haar wel degelijk vast op de binnenhand en die foto van het halsstrekken laat alleen maar zien wat die andere "door een mooie houding" verbergen. Je ziet het aan Saar, die ene foto waar je haar niet vasthoudt hangt een boog in de teugel en het paard reageert daat niet op, dan zit er m.i. iets niet goed.
Verder zie ook ik het nut er niet van in om in verlichte zit te werken. Dat doe je op een 3 jarige die voor het eerst een zadel op heeft en zijn balans kwijt is. Ik ben het met ceasario eens dat je niet kunt inwerken op je paard wanneer je in de beugels staat. En door haar in de oprichting op de loodlijn te laten lopen stimuleer je haar ruggebruik niet.

Nee sorry maar ik kan jou theorie niet helemaal volgen , te meer omdat je zegt dat ze na een uur wel alles aanpakt zoals jij het wil, als ze zo verkeerd of anders gereden is is het wel een superpaard hoor dat ze na een uur wel alles aanpakt zoals jij wil.

Maar goed het is een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag geven toch?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:39

Je hebt gelijk Rhea het is een superpaard

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:51

Sarabande brengt altijd wel iets teweeg zeg.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 09:51

Rhea schreef:
Zwelgje schreef:

Vond ik ook al Tyrza... . Snap ook niet waar hij die wijsheid vandaan haalt. Vanaf een paar fotootjes waar mijn handen netjes bij mekaar en voor de schoft staan. Het zal wel.... .

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens zoals ik al aangaf. Je hebt haar wel degelijk vast op de binnenhand en die foto van het halsstrekken laat alleen maar zien wat die andere "door een mooie houding" verbergen. Je ziet het aan Saar, die ene foto waar je haar niet vasthoudt hangt een boog in de teugel en het paard reageert daat niet op, dan zit er m.i. iets niet goed.
Verder zie ook ik het nut er niet van in om in verlichte zit te werken. Dat doe je op een 3 jarige die voor het eerst een zadel op heeft en zijn balans kwijt is. Ik ben het met ceasario eens dat je niet kunt inwerken op je paard wanneer je in de beugels staat. En door haar in de oprichting op de loodlijn te laten lopen stimuleer je haar ruggebruik niet.

Nee sorry maar ik kan jou theorie niet helemaal volgen , te meer omdat je zegt dat ze na een uur wel alles aanpakt zoals jij het wil, als ze zo verkeerd of anders gereden is is het wel een superpaard hoor dat ze na een uur wel alles aanpakt zoals jij wil.

Maar goed het is een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag geven toch?

Hihihi, waar je je druk om maakt. Denk aan je bloeddruk!!!
Het is maar paardrijden hoor, don't overdo it!

Rhea, ik vind het buitengewoon knap dat jij aan de foto's kan zien dat ik Saar vasthoud. Prima meid, als jij dat zo ziet dan zal dat vast zo zijn.
Echter, ik weet wel beter.
Blijkbaar houden wij er andere methoden/principes op na en zijn wij het niet met mekaar eens wat trainen betreft.
Geeft niks, daar komen we denk ik ook niet uit en dat hoeft ook niet.
Tenslotte ben ik degene die in het zadel zit en niet jij.

Wat ik alleen niet snap is dat je beweert niet in te kunnen werken als je in een lichte verlichte zit in het zadel zit. Mmmmm, die logica ontgaat me even. Sneu, als je dat alleen op een 3-jarige doet... .
Ik rijd mijn Z1 paard zelfs nog lekker zo laag en rond in verlichte zit los in de galop, ook op concours... .
It works for me... .
En wat ik doe is echt geen abracadabra hoor, ik les bij iemand die echt wel weet wat ze zegt en doet.
Ik kan je vertellen dat mijn "problemen" met Saar zelfs besproken zijn met een zeer vooraanstaande internationale jury/instr. (zijnde de lesgever van die van mij) die wekelijks de grote namen in de ring krijgt.
Hij kijkt binnenkort zelfs een keertje mee. Ik pas mijn training aan op aanwijzingen van mensen die er ECHT verstand van hebben en dat werkt voor me en dat geeft resultaat.

So, let it be.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 10:00

MissJ schreef:

Ja, waar mensen zich druk om maken he?!!!

Binnenkort meer foto's mensen!!!!!!
Ik had beter foto's geplaatst van de laatste 20 minuten rijden.
Maar, ik vind het wel leuk.
Van het zadel kan ik denk ik wel verklaren, het is maar een 16,5 inch en heb een smalle kont en het is ook nog eens een Daaleman en die zijn meestal best wel compact en smal.
Het is nou eenmaal een klein zadel en dan houd je veel meer ruimte over. Ken ik ook niks aan doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:03

MissJ schreef:

Ik wou het niet zeggen, en wat een views he kan je daar iets mee winnen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:09

sarabande schreef:
MissJ schreef:

Ik wou het niet zeggen, en wat een views he kan je daar iets mee winnen

Jammer dat er niet meer in je profiel staat hoe vaak het bekeken wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:21

MissJ schreef:
Jammer dat er niet meer in je profiel staat hoe vaak het bekeken wordt.

Precies

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:22

Zwelgje schreef:

Hihihi, waar je je druk om maakt. Denk aan je bloeddruk!!!
Het is maar paardrijden hoor, don't overdo it!

Rhea, ik vind het buitengewoon knap dat jij aan de foto's kan zien dat ik Saar vasthoud. Prima meid, als jij dat zo ziet dan zal dat vast zo zijn.
Echter, ik weet wel beter.
Blijkbaar houden wij er andere methoden/principes op na en zijn wij het niet met mekaar eens wat trainen betreft.
Geeft niks, daar komen we denk ik ook niet uit en dat hoeft ook niet.
Tenslotte ben ik degene die in het zadel zit en niet jij.

Wat ik alleen niet snap is dat je beweert niet in te kunnen werken als je in een lichte verlichte zit in het zadel zit. Mmmmm, die logica ontgaat me even. Sneu, als je dat alleen op een 3-jarige doet... .
Ik rijd mijn Z1 paard zelfs nog lekker zo laag en rond in verlichte zit los in de galop, ook op concours... .
It works for me... .
En wat ik doe is echt geen abracadabra hoor, ik les bij iemand die echt wel weet wat ze zegt en doet.
Ik kan je vertellen dat mijn "problemen" met Saar zelfs besproken zijn met een zeer vooraanstaande internationale jury/instr. (zijnde de lesgever van die van mij) die wekelijks de grote namen in de ring krijgt.
Hij kijkt binnenkort zelfs een keertje mee. Ik pas mijn training aan op aanwijzingen van mensen die er ECHT verstand van hebben en dat werkt voor me en dat geeft resultaat.

So, let it be.

Och meid, maak je geen zorgen ik maar me nergens druk over, dit is voor mij een leuke afleiding!

Ik denk dat je nog veel moet leren waneer jij jouw visie als enige juiste ziet omdat een prof zich ermee bezig houdt....
Vind het wel erg sneu dat je dat hier nu al meerdere keren meent te moeten herhalen....

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:26

Zwelgje schreef:
Van het zadel kan ik denk ik wel verklaren, het is maar een 16,5 inch en heb een smalle kont en het is ook nog eens een Daaleman en die zijn meestal best wel compact en smal.
Het is nou eenmaal een klein zadel en dan houd je veel meer ruimte over. Ken ik ook niks aan doen.

Blijft het nog zo dat het zadel ver naar voren ligt, te ver, en dat de schouder nog vrijer zou kunnen bewegen als je meer op haar rug zat ipv op haar schoft .

Ik zie op de foto's in je profiel dat je zadel bij je hengst bijv. ook verder naar achteren ligt, achter de schouder ipv erop.

Dus je ken er zeker wel wat aan doen . Dan laat ze misschien ook weer makkelijker haar rug los?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:26

Overigens maken naast het bit, de positie van je handen en de hoofdhalshouding, jouw dunne armpjes het heel makkelijk zichbaar wanneer er druk op staan en wanneer niet

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:43

Ik wil me verder nergens mee bemoeien of mensen in twijfel trekken, maar ik vind sommige mensen echt wel wat ver gaan qua kritiek op de amazone haar rijstijl. Ik vind ook dit laatste paard er niet onaardig bij lopen voor zover dat te zien valt, hij heeft zn mond niet wagenwijd open en kijkt ook niet alsof hij in de weg gezeten wordt.
Zwelgje rijdt Saar kennelijk pas sinds kort en onder goede begeleiding, de eiganaresse én amazone zijn tevreden, wat valt er nou nog te mekkeren en te muggenziften??

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:45

Rhea dit is met moddergooien en gaat nergens over. Een kritische noot is oke maar je haalt nu andere foto's en paard hier aan.

Verder vind ik Saar er goed uitzien.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:47

sorry Koor maar what goes around comes around in dit geval!!

jeanie, ik geef een kritische noot en vervolgens wordt me verteld dat ik er geen verstand van heb, nou dan wil ik best mijn kritiek onderbouwen...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:01

En weer open.

Ik heb een aantal berichten gesplit, het zou fijn zijn als beide partijen wat meer moeite doen om niet op de persoon te spelen. En als je graag wilt rellen voor de lol, doe dat dan buiten bokt.

On topic dus.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:12

Nou zeg... niet zo leuk dat Soily hier zo afgezeken wordt.

Ik ken haar rijstijl, en daar is niets mis mee. Ze heeft misschien geen 5 keer Z2 gereden, maar ik ken haar eigen hengstje al vanaf dat hij 3 jaar oud is en geloof me, ik had nooit verwacht dat die ooit Z ging lopen. Complimenten dus. Ze heeft van een slap, onwennig "ponytje' een Z dressuurhengst gemaakt die heel aardig presteert.

Aangezien Saar al bij een x aantal amazones is geweest vind ik het top van Soily dat ze er uberhaupt nog op wil zitten, en dan ook nog foto's plaatst. Ik weet hoe Saar is geweest en dat was niet echt "een half uurtje lekker ontspannen rijden". Ik heb haar ook wel eens honderd keer slechter zien lopen als op deze foto's.

Ik blijf erbij, en nu ben ik even heel eerlijk, dat de rug van dat dier eens goed nagekeken moet worden. Maar dat heb ik bij 90% van de paarden tegenwoordig... wat je al niet van paarden met pijn en je eigen rugproblemen kunt leren...

Wat het zadel betreft, het ligt ongetwijfeld stabiel, en Saar is gewoon nog niet aan sluiten toe zodat je een heel stuk paard achter je zadel over hebt. leg je het zadel verder naar achteren, dan zit je precies op de zere plek.
Dus dat is kiezen uit 2 kwaden!
Wel vind ik dat het op de foto's inderdaad wat op de schouders ligt.

Ik vind het echt superflauw dat Soily nu afgezeken wordt, terwijl ze echt haar best doet en heus wel een rondje kan sturen. Het gros van de mensen hier op Bokt kan nog niet eens een fatsoenlijke schouderbinnenwaarts rijden

Ik ben ook geen Anky, zeker niet. Maar ik weet wèl hoe Soily rijdt en ik zou zeggen... stap op Saar en doe het beter. Veel succes.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:27

Rhea schreef:

Rhea, hoe zit het dan met de springruiters die bloedhete paarden door een ring moeten sturen? Dat doen ze ook in verlichte zit.

Verder ga ik me niet bemoeien met de posts van andere mensen waar ik het niet mee eens ben, maar Sarabande is een prachtpaard!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:27

Als iedereen nou lekker ophoudt! Zwelgje niet meer natrappen naar Levy en Rhea niet naar Zwelgje dan de sfeer vast beter worden!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:29

patsur schreef:

Rhea, hoe zit het dan met de springruiters die bloedhete paarden door een ring moeten sturen? Dat doen ze ook in verlichte zit.

Och ja, als dat het te bereiken doel is

Ik zal verder zwijgen, I've made mij point. Schijnbaar op zo'n duidelijke manier dat....och ja laat maar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:45

om de sleur van commentaar te doorbreken
wat een prachtig paard!! je houding is mooi en ik zie niets verkeert aan je 'handenarbeid'
als ik het zo lees heb je inderdaad goed nagedacht over wat je wil met dit paard en hoe je daar wil geraken. Dan denk ik: je hebt begeleiding! je weet wat je wil en hoe je het wil.Dus ga er voor meid!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-07-05 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:49

Weer op de persoon gespeelde berichten verwijderd.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 14:25

Dit is de laatste reactie die ik plaats.

Het doet me pijn om te lezen dat sommige mensen zo zitten te muggenziften. Het enige wat ik doe, is mijn BEST.
Ik heb hier niet om gevraagd. Ik rijd graag paard en rijd misschien geen 20 paarden in het Z maar wat ik tot nu toe heb bereikt heb ik allemaal aan mezelf te danken.
Mensen die me kennen weten precies wat ik bedoel (zie ook reactie Missouri).
Bovendien heb ik de kans gekregen om Saar onder het zadel te krijgen, en die kans heb ik gegrepen.
Al wist ik dat er een gigantische beladenheid rond was, echter dit had ik nooit verwacht.

Ik ga me nu dan ook bezighouden met dingen die ik echt belangrijk vind en dat is het trainen van mijn paarden en proberen het beste in hen naar boven te halen en te scoren op concoursen.
Dat vind ik leuk en daar zet ik me voor in en ik heb een heel team mensen achter met staan die me daarin steunen.

Er zullen later nog wel vaker foto's volgen en als het elke keer zo moet dan zou ik dat erg triest vinden.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:03

Tjongejonge wat een gezeik zeg en het trieste is ook nog wel dat het eigenlijk helemaal niet eens om de amazone of het paard gaat... Erg knap wat sommige mensen kunnen beoordelen aan de hand van een paar foto's, doe er wat nuttigs mee zou ik zeggen, zo'n gave is niet niks!
Helaas heb ik die gave niet en vind het er alleen maar heel goed en ontspannen uitzien. Ik ben erg benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen!