1e keer longeren voor een 2 jarige pony!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celvin

Re: 1e keer longeren voor een 2 jarige pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:05

Toen ik de titel las dacht ik al... ojeeej dat meisje gaat spijt krijgen dat ze die foto's neer heeft gezet !

En jah hoor ik las de eerste anderhalve pagina aan reactie en toen had ik al weer genoeg gezien !

Ik vin dus ook dat deze manier van longeren niets uitmaakt... het is net wat iemand anders al zei, gelukkig rennen paarden op de wei en in het wild nooit ! Rolleyes
Die pony heeft ruimte zat om gek te doen, het is waarschijnlijk alleen geweest om haar lekker beweging te geven !
Ze vraagt toch verder niets, geen bijzet.. geen pessoa.. helemaal niets !

Maarjah dis weer typisch bokt !

Leuke pony en dat wordt wel wat als ze later "groot" is !!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:30

Nou Celvin wat jij dacht, dacht ik ook. Hier zijn al genoeg topic's van geweest!! En ik heb het ook al op bokt vaak genoeg gezet ze maken ergens een probleem van waar het niets is. Nou ik heb zoiets als het er nu 1 of 2 neer zetten denk er wel aan niet te veel niet te vaak, nou okeej. Maar je gaat er toch wel een beetje vanuit dat niet alles liegt hier, je gaat er van uit dat iemand eerlijk is. Goed dat je aangeeft dat ze er misschien later spijt van krijgt ja nou het is gezegt geworden. Wat zij er mee doet is haar keuzen.
Dan denk ik echt af en toe hou je commentaar voor je en slik het effe in en denk er ook het positieven van in!! Sorry wat ik nu ga zeggen maar dat heb ik vaker gezegt. Bij sommige topic's waar iets te "zeiken "valt daar zie je veel mensen maar (ligt er ook nog aan wie het is) als het goed gaat nou meestal reageren er hoogstens 10 mensen op. En dan heb je alleen maar een gewone lage "rang" Nou ik hoop dat er meer mensen met me eens zijn!!! En die opmerking van nou als je zegt is typisch bokt dan is er maar een oplossing. Ja sorry die slaat nergens op!! Je zit op een forum om een beetje plezier te hebben en te leren en vragen te stellen niet om afgezeikt te worden, en dan met veel woede er weer van af te gaan!! sorry dat het lang duurde maar het moet er effe uit!!! mee eens of niet. Het maakt mij niks meer uit heb ik toch al vaak genoeg gehoort!!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:30

Trouwens je hebt een leuke verzorgpony!":D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:40

jeetje het meisje krijgt hier allemaal slechte commentaar omdat ze haar 2 jarig paardje aan de longe laat stappen....
wij begonnen op ons vorige wei ook op 2 jaar al te longeren 1x om de 2 weken ofzo en op 3 pas iemand derop
dus mensen spaar haar een beetje en maak haar niet uit dat ze haar paardje laat stappen
ik denk dat de mensen nog bang gaan hebben om hier foto's te zetten

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:06

Het zou ook mijn keuze niet zijn, maar fysiek slecht voor de pony is het niet.

Overbelasting van pezen en gewrichtskapsel krijg je niet na 4 rondjes 'longeren'.
Dit kan de pezen juist sterker maken.

De longeerlijn hangt los en er is geen sprake van dwang.
Zolang de TS dit niet uit gaat breiden, in het komende half jaar, zie ik geen probleem.

Ik vind het een prachtige pony, volgens mij is het wel een donderstraal Knipoog .
Geniet er maar van!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:08

wat een gezeur weer.

als ze het niet te vaak doet is er niks aan het handje.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:28

Gut weer een meisje die we af kunnen kraken mensen van bokt, deden jullie bij een vriendin van mij ook. Het maakt toch geen r**t uit als dat meisje dat paardje rondjes laat lopen. Sommige mensen zetten paarden op 2jarige leeftijd voor de kar voor een goede achterhand. Die paarden zakken niet door hun benen hoor, blijven rustig staan net als deze. Als ze er nou op ging zitten was het een ander verhaal.

Maarjah genoeg gezeurd Bloos, ik vin het er heel leuk uit zien, prachtig paardje. Ik denk dat als hij 3 is en je mag er op rijden dat hij echt geweldig word. Heel braaf net als mijn pony. Schrikt nergens van. Perfecte training

Gr. Marije Haha!