Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:07

Als er toch om opbouwende kritiek wordt gevraagd.
Kafue: de neusriem zit scheef.....

en ach sterk in je schoenen staan???? ligt erook net aan hoe jezelf reageerd op de kritiek/het commentaar dat je krijgt...

Hippique4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:24

Ik snap echt niet waar al die ophef voor nodig is.

Nogmaals, ik ventileer hier een mening die betrekking heeft op de voorbereiding van de proef.

Ook al kan mevrouw haar paard goed verzorgen en is het paard happy, los daarvan is een wedstrijd een grotere belasting dan rustig thuis rijden.

Maar goed, ik weet niet hoe dat hier op dit forum zit, maar ik denk dat iedereen maar ja en amen moet zeggen tegen degenen die een topic hebben geopend....

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:28

Toch vind ik wel dat je daar rekening mee moet houden alane. Toen ik *hoe stom kon ik ook zijn?* foto's van Frederik plaatste met (losse) slof, kreeg ik echt supervervelend commentaar. Huilen Daar was ik nog wel een paar dagen flink ziek van. Als iedereen zegt dat je er waardeloos uitziet en er niet uitziet als een Z2-combi, rij dan maar eens een zelfverzekerd proefje de volgende dag. Verdrietig Ik hoop maar dat Kafue goed tegen kritiek kan, want mede-bokkers kunnen een hoop verzieken met hun commentaar.

edit: @ hippique4you, ik vind het helemaal niet dat een wedstrijd een grotere belasting is, thuis train je nieuwe dingen en ben je soms 3 kwartier tot een uur bezig. Op een wedstrijd (op L2 niveau tenminste) rijd je waarschijnlijk 20 minuten ontspannen los en dan moet je paard 2 proefjes lopen van 6 minuten elk, Vork daar wordt hij echt niet moe van hoor, vooral niet zoals Kafue omschrijft als je thuis al een stapje verder bent in de training...

Hippique4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:30

NIET als je net die maandag ervoor bent begonnen met je paard na een blessure, zoals Kafue aangeeft...

Een goede ruiter kijkt overigens niet op de klok dus 3 kwartier tot een uur rijden omdat je wedstrijd hebt is ook volslagen onzin.

Een goede voorbereiding is de hele week een opbouwende training hebben.

Hippique4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:33

En voordat dit laatste weer verkeerd wordt geinterpreteerd:

met opbouwend bedoel ik in dit geval naar de wedstrijd toe trainen, wat los staat van opbouwen na een blessure.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:36

Hippique4you schreef:
Ik snap echt niet waar al die ophef voor nodig is.

Nogmaals, ik ventileer hier een mening die betrekking heeft op de voorbereiding van de proef.

Ook al kan mevrouw haar paard goed verzorgen en is het paard happy, los daarvan is een wedstrijd een grotere belasting dan rustig thuis rijden.

Maar goed, ik weet niet hoe dat hier op dit forum zit, maar ik denk dat iedereen maar ja en amen moet zeggen tegen degenen die een topic hebben geopend....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:40

Hippique, ik geloof dat de reacties niet zozeer met jouw post te maken hebben, maar meer met hoe Kafue zich presenteert op het forum en de verwachtingen die daar blijkbaar door zijn opgeroepen bij mensen.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:06

Heej..leuk paardje hoor en leuk dat je weer mag rijden...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:31

krientje schreef:
Toch vind ik wel dat je daar rekening mee moet houden alane. Toen ik *hoe stom kon ik ook zijn?* foto's van Frederik plaatste met (losse) slof, kreeg ik echt supervervelend commentaar. Huilen Daar was ik nog wel een paar dagen flink ziek van. Als iedereen zegt dat je er waardeloos uitziet en er niet uitziet als een Z2-combi, rij dan maar eens een zelfverzekerd proefje de volgende dag. Verdrietig Ik hoop maar dat Kafue goed tegen kritiek kan, want mede-bokkers kunnen een hoop verzieken met hun commentaar.

Vergeet niet dat dit "maar" een forum is.... en bokkers geen rechters zijn...

Je foto's zijn een moment opname ..... een momentopname die vereeuwigd is, en waar iemand uren naar kan staren en kan zoeken en zal vinden....
Als je je ventileert als expert, theoretisch goed onderlegd bent dan mag je, en dat is mijn mening, niet vergeten dat iets weten en daadwerkelijk uitvoeren zeer moeilijk is, en dat laten de foto's in dit topic ook zien...

marfries schreef:
edit: @ hippique4you, ik vind het helemaal niet dat een wedstrijd een grotere belasting is, thuis train je nieuwe dingen en ben je soms 3 kwartier tot een uur bezig. Op een wedstrijd (op L2 niveau tenminste) rijd je waarschijnlijk 20 minuten ontspannen los en dan moet je paard 2 proefjes lopen van
6
minuten elk, Vork daar wordt hij echt niet moe van hoor, vooral niet zoals Kafue omschrijft als je thuis al een stapje verder bent in de training...

Zeker is wedstrijden rijden wel een grote belasting voor een paard/pony...
De verandering van omgeving, aantallen paarden, kleuren/geuren en kabaal... zijn een extra belasting, tel daar de spanning van de ruiter bij op.....

Zo ben ik van mening dat je van rondjes draaien in een binnen of omheinde buitenbak niet leert rijden... dat leer je op een concoursterrein

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 14:52

Kijk zo gaat het de goede kant uit.
Lekker discussieren en ik heb al 4 paginass vol, op naar de 20.

Paardrijden is heel moeilijk en er komt heel veel gevoel bij kijken.
Een foto is een momentop name van een miliseconde ofzo, en als je net op het verkeerde moment klik zegt dan staat het er mooi op.

Verder moet ik sommigen gelijk geven je moet wel goed in de schoenen staan wil je je schouders ophalen over kritiek.
Ik train rustig verder en haal nu maar de schouders op.
Ik ben blij met mijn paard en mijn paard met mij ( of zijn dat de wortels waar die tegen hinnikt) ik hoef niemand verantwoording af te leggen want het paard is van mij. Geen sponsor want het bedrijf op het dekje is mijn eigen bedrijf.

Dingen om te verbeteren zijn er altijd. Dat moet ook wel anders wordt het saai.
Ik zou ook wel zo als Anky willen kunnen rijden, en zon paard wil ik ook en haar huis ook wel Haha! de PR natuurlijk niet, maar ja ik denk dat anky ook wel zou willen ruilen af en toe en eens fijn willen kunnen klooien en klieren met een paard lekker anoniem.
Verschil moet er zijn.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:05

Ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar hoe kun je je paard thuis op Z niveau hebben lopen, en op concours met moeite een puntje in de L2 bij elkaar scharrelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:30

Kafue schreef:
nee nee, dat rijdt jij nooit, dan zul je er eest een slof aan moeten hangen Tong uitsteken

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:51

Pascha schreef:
Ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar hoe kun je je paard thuis op Z niveau hebben lopen, en op concours met moeite een puntje in de L2 bij elkaar scharrelen?

oeps, dit slaat echt helemaal nerges op!

verder ga ik me nerges mee bemoeien, ik vind het er netjes ontspannen uit zien, en je had misschien wat meer mogen rijden, maar voor een L2 proef is dit zat toch!

dit is weer zoon typisch bokt topic, daarom plaats ik dus ook geen foto's, als het niet het plaatje is wat mensen willen zien dan is het maar gelijk slecht

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 15:55

Jippie schreef:
Kafue schreef:
nee nee, dat rijdt jij nooit, dan zul je er eest een slof aan moeten hangen Tong uitsteken

Ja en stang en trens twee zwepen en sporen met scherpe wielen, dan scoor ik mischien wel 30 paginas.

he bedenk me net geen kommentaar over de sporen met wiel gehad, mensen ik heb sporen met sonnenrad om hoor arm paard zou dat nog een paar pagina's opleveren?????

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:57

Ik snap niet waarom hier zo'n discussie word gehouden het gaat hier toch om het paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:04

Apple schreef:
Hippique, ik geloof dat de reacties niet zozeer met jouw post te maken hebben, maar meer met hoe Kafue zich presenteert op het forum en de verwachtingen die daar blijkbaar door zijn opgeroepen bij mensen.

Dat is het idd

Ik zie nu dit topic pas en ook de foto's
Ook geef ik toe dat ik een ander beeld had achter de persoon Kafue.
Juist door haar adviezen, had ik er een ander plaatje achter gezocht.
ten eerste hoger dan L2, ten tweede een ander plaatje in totaal.

Niet dat ik zeg dat ze slecht rijd of weet ik veel wat.
Maar gewoon een ander idee door haar posts.

Net zoals je een radio presentator eens in het echt ziet en dacht, goh ik dacht dat het een knappe adonis was, door zijn leuke stem, maar er toch een ander persoontje dan je gedachte het podium op komt Lachen
Niet perse verkeerd, maar gewoon anders...

Denk dat je bij elk bokt lid wel een bepaald beeld hebt, door de berichten,toch?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:10

Kafue, sorry ik ken het begrip sporen met "sonnenrad" niet?

Ik rijd ook met sporen, grof wiel. Dat vind ik niet zo schokkend, zolang je er maar mee kunt rijden. Glad wiel vind ik persoonlijk minder.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:55

Ik krijg toch het gevoel dat Kafue in ieder geval geen last heeft van een minderwaardigheidscomplex.
Als je iets zelf nog niet perfect kunt, kun je idd de theorie wel kennen.
Maar aangezien je het zelf nog niet kunt, zul je wel voorzichtig die kritiek moeten brengen, meer als een aandachtspunt.
Ik bedoel, theorie is leuk, maar als je niet weet hoe het in praktijk echt voelt dan weet je ook niet hoe de weg ernaartoe voelt. En dan worden stapjes uitleggen aan iemand toch wel moeilijk. Dat kun je het misschien met me oneens zijn, maar praktijk gaat uiteindelijk voor theorie.

Een paard zelf opleiden naar de L2 is niet zo'n heel aparte prestatie. Op een gewoon trensje ook niet. Dat doet bijna iedereen namelijk. En gezien het tijdsbestek wat je erover gedaan hebt (wat overigens niet slecht is, dat niet! beter te langzaam dan te snel) verwacht ik niet dat jullie een topcombi zijn.
Dus daar zou ik niet mee schermen als je aangevallen wordt in je ruiterkwaliteiten.
Zeggen dat je thuis op z niveau rijdt terwijl je nét een wp haalt in de L2 vind ik wel erg arrogant.

Zoals Jippie zegt, ben ik dan als ik een serie rijd ook een inter 1 amazone?

Het paard loopt ook als een L paard en géénszins als een Z paard.

Dat geeft allemaal niet, maar ga dan ook niet zo opscheppen. Zeg gewoon dat je schik hebt met je paardje en dat je er trots op bent dat jullie L zijn. Maar zeg niet om beter over te komen dat je thuis op Z niveau rijdt. Daar erger ik me aan. En ik erger me niet zo snel. En aan het feit dat je steeds herhaalt dat je je paard zelf opgeleid hebt naar de L2. Leuk, maar dat doen de meeste ruiters hoor!

Jullie zijn namelijk een leuke combi. En ik heb geen last van je kritiek bij RT. Die is best ok. Ik heb dus (samenvattend) alleen last van je grote ego wat je hier ineens tentoonspreidt. Ik weet ook niet alles. Daarom probeer ik bij rijtechnisch me ook altijd een beetje vriendelijk en terughoudend op te stellen. Ik probeer een suggestie te doen, maar als anderen er anders over denken dan ga ik daar over nadenken.
Ik ga iig niet pretenderen de wijsheid in pacht te hebben.
Laatst bijgewerkt door Venetia op 14-06-05 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:57

blablabla wat een gezever...

Heel erg leuk paardje, en een leuk team Lachen

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:46

da vin ik nou ook en tgaat hier toch om de combinatie....ze is zelf denk ik al lang blij dat ze weer kan rijden dus van waar al die kritiek?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:51

Mooi gezegd Venetia

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 17:59

Groot ego, opscheppen.
Dat een alles heb ik nog nooit gedaan. En een verzameld paard ziet er anders uit dan een paard dat ik een proef enkel voorwaarts neerwaarts voorgesteld wordt. Niet naar de oprichting toe wordt gereden enkel naar de hand verder niets.
De blessure was van dien aard dat VWNW aan te bevelen was boven het verzameld rijden. Nu loopt het paard weer verzameld.
Opscheppen doe ik niet. En mischien dat ik ook al wel veel verder zou zijn geweest als ik mijn huidige instructeur eerder had ontmoet of mischien ook niet dat is koffiedik kijken en dat kan ik niet.

Het beeld dat je je van iemand kunt maken is in 99 van de 100 keer anders. Zo gelukkig ook bij mij. Er zijn ruiters die donders goed kunnen rijden maar niet uitleggen en er zijn ruiters die helemaal niet kunnen rijden maar wel heel goed kunnen zien en uitleggen.

Zodra je weer Hoe, waarom en vooral waarneer zul je als ruiter sneller herkennen en sneller op kunnen lossen. Of mijn paard Z kan lopen of niet kunnen jullie aan de hand van deze fotos niet bepalen.
Als je goed kijkt zie je wel de duidelijk spierontwikkeling op deachterhand en de voorhand en de spierontwikkeling in de hals, deze tonen wel degelijk iets, echter je moet kunnen herkennen hoe een spier waar, waarneer is. In een L2 proefje wordt niets gevraagd, gemakkelijk zonder verzameling rond te sturen dus.

Inzake een paard zelf zadelmak maken en opleiden naar meer dan L2 is in ieder geval een prestatie, zoals ook paardrijden een prestatie is. En afzeiken een prestatie is.

Ik voel me niet aangevallen in tegendeel het zegt meer over jullie dan over mij. Enkele ruiters kennen het, DE KOE MOET NOOIT VERGETEN DAT DIE OOIT KALF IS GEWEEST.

Arrogant is opscheppen over iets wat je niet hebt of kunt. En idd je moet zorgen dat je een onderdeel hoger rijd dan dat je start, dus idd als je series kunt en wat er bij de inter i komt kijken dan ben je op weg.
Z ruiter heb ik nog nooit beweerd te zijn.
Dat beweren sommigen van jullie omdat jullie vergeten te lezen maar gelijk happen.

Als je erover nadenkt weet je dat je paard tijdens een losungsfase anders loopt dan tijdens de verzamelde fase. Die losungsfase heb ik hem in voorgesteld, en als je dan na zon lange tijd een winstpunt scoort mag je tevreden zijn. Het was in ieder geval niet het doel waar ik voor gegaan ben. Maar enkel afbranden op basis van fotos en uitspraken kan iedereen, ik ook. En mensen voorzichtig benaderen is onzin daar leer je neits van.
Ik in ieder geval niet. Ik weet gewoon dat ik nog strenger voor mezelf moet zijn met betrekking tot mijn houding en mijn zit. Dat heb ik vandaag maar weer geoefend door een half uur zonder beugels te rijden.
En jongens pas maar op als het paard gezond blijft horen jullie nog meer van me!!!!!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:02

Anoukie schreef:
Kafue, sorry ik ken het begrip sporen met "sonnenrad" niet?

Ik rijd ook met sporen, grof wiel. Dat vind ik niet zo schokkend, zolang je er maar mee kunt rijden. Glad wiel vind ik persoonlijk minder.

Is ook een sppor met grof wiel hoor, maar de meeste bokkers vinden dat vaak zo zielig terwijl het eigelijk vriendelijker is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:56

Kaja schreef:
Kafue haar avater vertegenwoordigd niet haarzelf, maar als ik het goed heb Karen Rehbein met Donnerhall!
Dus als we nu ook al het niveau van mensen gaan meten met het soort avater dan zal ik er strakjes wel even een ezel op zetten.... Knipoog

Schijnheilig

In dat geval mag je die van mij ook wel even veranderen.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:01

pfff, ben ik blij met die van mij dat we dat beide zelf zijn Tong uitsteken

Alleen niet representatief voor nu Haha!
Wat nu?