tara ft homona

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Re: tara ft homona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 14:54

loveramona schreef:

geef is een foto dat ik op mogli zit, je zult er 2 vinden (van rijden) en 5 van een buitenritje, standfoto's maar ik ben bij de springfoto's niet de berijder dus over mijn rijstijl kan je niks zeggen

dat kan ik wel zeker,
ik oordeel over wat ik te zien krijg, of dat nu 3 foto's zijn of 300
sorry, dat is internet Loveramona

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:30

Citaat:
loveramona schreef:

geef is een foto dat ik op mogli zit, je zult er 2 vinden (van rijden) en 5 van een buitenritje, standfoto's maar ik ben bij de springfoto's niet de berijder dus over mijn rijstijl kan je niks zeggen

Afbeelding
en toch vind ik er een met jou erop...

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:55

Het valt mij op dat er hier vrij vaak commentaar wordt gegeven over meisjes die op shetlanders rijden (dan heb ik het niet over de rijstijl) maar als je naar het postuur van deze meisjes kijkt, ze zijn ontzettend slank en het ziet er ook niet echt bepaald uit alsof die pony moeite heeft met hun gewicht!
Tuurlijk steken hun benen een eind onder de buik uit, maar laat ze lekker, als ze toch thuis maar wat rondhobbelen gaat het er alleen maar om dat die pony ze kan houden?!
over de rijstijl ga ik niks zeggen, het zijn momentopnames en ik heb hun andere topics niet gezien, maar wat ik hier zie, is niet iets onvriendelijks (okee, die boktfoto met die zweep erbij staat me niet helemaal aan, maar wie zegt dat die pony hier ook werkelijk geraakt wordt?..)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:34

Ik ben het niet met je eens als je zegt dat het er alleen maar om gaat of die pony ze kan houden. Het diertje moet er zelf ook plezier aan beleven, en op een groot deel van de foto's van deze TS zie ik dat er niet aan af. Het beestej maakt gewoon geen gelukkige indruk.

Milaaahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:13

DeedeJee ik ben het wel een beetje met je eens.
Die foto's voor de kar zijn opzich normaal maar niet hoe je je leidsels vast maakt aan het bit die kunnen niet aan de ringen bij een stang !!!!!
Niet bij eeen bit die daar voor een speciaal stukje er aan heeft!!! Boos!
En je heb zo ook nog eens weinig inwerking NIET GOED bedacht dus.
Maja iedereen moet maar lekker met zij paard rommelen maar vraag me af of dit liefe shetje jullie dat in dank af zal neme.

Milaaahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:33

Oja buiging aan de longeerlijn is ook een giller daar heb ik nog nooit van gehoort blijkbaar ken het.

Milaaahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:34

Maar alls moet in drieen srry
Maar wil niet meteen negatieg overkomen
Longere los gooie en rijde ken best hoor Knipoog
als alles maar in maten is
en een zeer liefe kleur van je shetje

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:37

foto's voor de kar vind ik er wel normaal uit zien...waar moet ze anders de teugels aan vast maken...oke ze kan miss beter met een stang rijden..het dier moet idd ook plezier hebben, vind dit er minder slecht uit zien dan de vorige toppic's.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:42

hoi
ik vind dat sommige mensen wel een beetje overdreven reageren op dit topic.. Volgens mij als dit een nieuwe shet was, die nog nooit op bokt gezet was, was het commentaar veeeeeel vriendelijker. Maar goed.. daar kan ik niks aan doen

verder vind ik het een hele leuke shet! Haha! alleen is het naar mijn idee ook een beetje veel, rijden, kleine sprongetjes, nog longeren en daarna ook nog losgooien (->opjagen, want op een foto heeft een van de twee een zweep vast)
maar goed, dat moeten jullie zelf weten!
xx

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:48

Ik vind Mogli er erg leuk uitzien!
Commentaar is al gegeven en het ziet er beter uit als vorige keer.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 14:31

@ elmiran

ja, deze foto staat in dit topic maar ik heb het over een andere, en als je deze foto pakt kan je ook zeggen wat er fout aan is..

@ PinkiiY

mogli heeft helemaal geen probleem met ons gewicht want hij kan alles nog makkelijk en protesteert niet, soms weleens eigenwijs zijn maar dat hebben alle shetlanders. en de bok foto met de zweep erbij, ik raakte hem niet. mogli houd alleen niet van longeren (hij werd vroeger altijd opgejaagt maar dan niet opjagen maar slaan met een zweep dus daarom vind hij longeren niet leuk, de zweep erbij dus komt hij naar het midden toe, en de zweep komt dan ook op de foto) dus de zweep staat erop omdat hij dicht langs mij liep

@ DeedeJee

mogli is eenn slimme + eigenwijze shet
als een pony slecht mishandelt word, dan zou hij echt niet naar je hinniken en naar je toe rennen als ik aankom dus, hij zou wel blij zijn met mij (die man zegt ook altijd als ik op vakantie ga dat mogli een stuk chagrijniger is + hij staat vaak bij het hek te staren + in zijn loopstal staat hij altijd naar de dijk te staren (zo moet ik bij hem komen) dus het lijkt me wel dat mogli het ietwat leuk vind dat ik kom

@ Milaaahtjuh

ik doe nu ook de leidsels vast aan dat uitsteeksel, niet aan de ringen, maar ik heb maar foto's van 2x ongeveer en daar zat die dan verkeerd. ik ga nu ook niet meer zo vaak (alleen oefenen erachter lopen in het weiland) ivm een klein ongelukje dat was gebeurd

en wat is er met een buiging ofzo ???

en zijn kleur is echt geweldig, ik weet alleen niet wat zijn echte kleur is want hij wordt alle kleuren Knipoog ik vind hem nu het gaafst met al die kleuren, het leuke is ook alleen zijn buik veranderd, zijn hoofd en benen zijn altijd dezelfde kleur Knipoog

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 15:32

eydis schreef:
Ik vind Mogli er erg leuk uitzien!
Commentaar is al gegeven en het ziet er beter uit als vorige keer.

dankje Haha!

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:34

thnks voor je info, en over het paardje zelf nog ff, geweldige kleur! Haha!

@ DeedeJee: Ik heb verder ook niets gezegd over de stemming van het paardje.. het kan best zijn dat ie het helemaal niet naar zn zin heeft, het zijn maar foto's dus momentopnames en daarom laat ik me daar verder niet over uit.. niets naars mee bedoeld verder hoor Lachen

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 15:41

PinkiiY schreef:
thnks voor je info, en over het paardje zelf nog ff, geweldige kleur! Haha!

@ DeedeJee: Ik heb verder ook niets gezegd over de stemming van het paardje.. het kan best zijn dat ie het helemaal niet naar zn zin heeft, het zijn maar foto's dus momentopnames en daarom laat ik me daar verder niet over uit.. niets naars mee bedoeld verder hoor Lachen

oke Knipoog

het klopt wel dat mogli op de meeste foto's niet echt blij kijkt

ik weet niet of dit de reden is maar:
ik heb 6 weken geleden mijn sleutelbeen gebroken en vanwege school ben ik er niet vaak geweest, dus ook niet gereden gelongeerd en andere kunnen er niet heen want hij kan een monster zijn
nu hebben ze ook aan de slootkant bagger eruit gehaald, dus nu 2 meter van het weiland eraf. mogli is al niet de beste in galop en draf in 1 tempo door de bocht heengaan en omdat het weiland een beetje niet vlak enzo is gingen we in een niet zo'n groot stukje rijden op deze foto's. en als mogli iets niet kan vind hij het ook niet leuk en dit lukte hem dus telkens niet. daarom was ik ook gaan longeren, omdat het door de bochten galoperen en draven in 1 tempo niet lukte

dit hierboven kan de reden zijn, weet niet precies maar mogli heeft de laatste tijd ook een beetje een humeurtje Tong uitsteken dat is zeker Tong uitsteken maar dat hierboven heeft denk ik ook wel een invloed

dat met als iets niet lukt een voorbeeldje:
als je bijv. gaat buitenrijden met mogli en een ander paard en je gaat draven. als mogli voorop is dan zijn zijn oren naar voren en helemaal showen en doen, komt het andere paard iets naar voren gelijk sukkelen en oortjes naar achter Tong uitsteken
het klinkt misschien een beetje lomp is het ook maar mogli is een echte drol, je zou het een keer meoten zien je komt niet meer bij van het lachen (ben er om zo'n domme reden, slappe lach de pony stond stil een keer afgevallen Tong uitsteken )

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:48

Ik denk niet dat de pony veel problemen zou moeten hebben met in een klein stukje rijden, het stukje was groot genoeg om te springen zo te zien, dus het lijkt me ook dat ie dan rondjes kan rijden..
Als je nou erg veel nageeflijkheid en/of stelling vroeg zou ik me voor kunne stelle dat ie misschien pissig werd omdat ie het moeilijk vond, maar dit.. lijkt me sterk Lachen

En over die buitenrit, dat komt me bekend voor Tong uitsteken

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 16:15

PinkiiY schreef:
Ik denk niet dat de pony veel problemen zou moeten hebben met in een klein stukje rijden, het stukje was groot genoeg om te springen zo te zien, dus het lijkt me ook dat ie dan rondjes kan rijden..
Als je nou erg veel nageeflijkheid en/of stelling vroeg zou ik me voor kunne stelle dat ie misschien pissig werd omdat ie het moeilijk vond, maar dit.. lijkt me sterk Lachen

En over die buitenrit, dat komt me bekend voor Tong uitsteken

in de lengte is het een best wel megaweiland maar in de breedte is het nogal klein, mogli is ook op zijn 2-3e ingereden in een weilandje, alleen maar heen-en-weer dus toen heeft hij al geen bochten gemaakt. ik heb hem niet ingereden Knipoog maar toen een tijdje werd zijn weiland even vlak gemaakt + slootje ertussenin weggehaald. toen ging ik hem verzorgen en mogli kon niet naar buiten + andere weiland kan niet dus enige optie stenen met een beetje zandvlakte erna. dat is ongeveer 1-2 jaar gedaan omdat er geen andere mogelijkheid was
dus lekker geen stelling gewoon rechtdoor omkeren en weer terug
en toen het weilandje weer klaar was ook niet veel met stelling gereden want mogli kon dat niet, nooit geleerd en toen hadden we ook nog geen zadel gekocht en mogli ging nog weleens flippen dus niet tegen mogli ingaan (durfte niemand) want ik vond mogli vaak doodeng. nu ongeveer 2 a 3 jaar ofzo een normaal zadel en wel met stelling rijden door de bochten. mogli heeft hierdoor nogal moeite met bochten omdat hij dat in zijn begin jaren (3-6 jaar) nooit een bocht heeft gelopen. hij kan ook wel bochten lopen, maar niet goed vanwege dit verhaal hierboven. en springen kan mogli overal want dat kan hij supergoed en vind het megaleuk. en ook met stelling mogli is een shet die vroeger zijn zin kreeg door eigenwijs te zijn + bokken etc. dus als hij zijn zin niet krijgt of ik moeilijk vind wil hij proberen het niet te doen, en dan bokt hij weleens of eigenwijs doen en dan komt er helemaal niks van het stellingvragen

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:18

Weet je loveramona, wat nou zo vermoeiend en tenenkrommend is aan jou. Je blijft maar met smoesjes komen en ja maar dit en zus en zo. En je luistert nergens naar. Het spijt me ontzettend als ik je topic heb verknald want dat is absoluut niet mijn bedoeling, maar ik snap gewoon niet dat je elke keer weer stug foto's blijft plaatsen en niets doet met de tips die je krijgt. Bijvoorbeeld, je springfoto's staan OOK weer in het springblooperforum, en daar heb je toch wel degelijk veel over te horen gekregen. Je luistert niet, neemt geen adviezen aan en komt alleen maar met jamaar, jamaar, bij wijze van dan he.
En ik word er moe van. Doe niet zo eigenwijs, of profileer je op een andere manier. Ik post niks meer in jouw forums, want ik word er alleen maar ontzettend boos en gefrustreerd van. Sorry.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:50

ik ben t met je eens DeedeJee....ik heb ook niet veel positief commentaar gehad op mijn toppic met de eerste rijfoto's van mij en m'n 3jarige. Ze liep erg gespannen....heb zeker wel wat met de tips gedaan, resultaat: ze loopt ontspannen en heeft er veel meer plezier in.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:13

Ik sluit me bij jullie aan..
op zich niks mis met uitleg geven over hoe en wat.. maar ten eerste vind ik je verhaal erg vaag en klopt het naar mijn mening ook niet echt (welk paard kan nou geen bochten lopen?! hij moet toch ergens omkeren?!) en ten tweede lijkt het me idd dat je van het commentaar niet veel opsteekt..!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:24

Super mooi shettertje!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:37

inderdaad, paarden kunnen van nature al bochten lopen...
vind het verhaal niet echt kloppen. En wie gaat er nou met z'n paard/pony op stenen rijden...

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 17:37

Saffierie schreef:
Super mooi shettertje!

dankjewel

@ de laatste reacties:

mogli is ongeveer tussen 2 en jaar ingereden, omdat het weiland een strook met een sloot ertussen was (2 delen) kon je alleen rechtdoor en aan het eind omkeren, scherp omdraaien dus geen bochten rijden in draf/galop want dat was te klein (misschien 2 meter nog geeneens) en mogli kon niet naar buiten dus moest hij op de stenen lopen (alleen maaar rechtdoor en weer omkeren)
toen wou de eigenaar zijn pompoenenveldje iets naar achter verplaatsen, dus het weilandje werd langer + hij was het kleine slootje ertussen zat
dus toen werd het slootje weggehaalt en het weiland vlak gemaakt, in die tijd kon ik dus niet in het weitje rijden
toen dus weer alleen maar rechtdoor en weer omdraaien, mogli heeft vanaff zijn 3e tot 6/7e jaar geen bochten gereden
toen was het weilandje klaar maar had ik geen zadel, dus ook nog niet bochten rijden
toen kwam er een zadel en kon mogli naar buiten, geoefend en ging goed en toen konden we pas beginnen met bochten rijden, want weiland was goed

dit is geen l*l-verhaal dit is gewoon de waarheid, jullie zien het als een smoesje maar als ik zo'n topic plaats heb ik geen zin om zoiets als dit te gaan typen, pas als mensen er iets over zeggen

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 17:38

elmiran schreef:
inderdaad, paarden kunnen van nature al bochten lopen...
vind het verhaal niet echt kloppen. En wie gaat er nou met z'n paard/pony op stenen rijden...

ik doe dat, maar alleen stap en draf

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:49

sorry hoor maar als je een paard/pony gaat rijden moet je er wel voor zorgen dat er een fatsoenlijke wei of bak is. en vind t ook niet normaal om een pony op 2jarige leeftijd al in te rijden.

Hij heeft dus wel bochten gereden want je moet toch wel ergens omkeren, dan nog paarden en pony's kunnen altijd wel bochten lopen..

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:57

loveramona, wat heeft dit nou voor nut?
Er wordt niet gezegd dat het een l*lverhaal is.. er wordt alleen gezegd dat je eens wat met het commentaar moet doen, en je hoeft je zelf niet te verdedigen elke keer, niemand is perfect! daarvoor plaats je je bericht toch, voor de tips e.d?
En als je jezelf zonodig wil verdedigen, kom dan met wat betere argumenten okee?! Haha!