Needje schreef:[
Er gaat wel degelijk een band om de liezen van t paard, om deze hoger te laten bokken. Nadat de ruiter er af is wordt deze meteen losgetrokken door andere ruiters in de arena.
De rodeo met de paarden doen ze met zadel en zonder zadel (2 aparte rubrieken). Nu kan ik dus de filmpjes niet zien, maar las dat iemand zei dat de ruiter t paard omtrok. Dat lijkt mij vrij onlogisch als dit een "gewone" rodeo was, aangezien ze geen contact hadden met de mond/hoofd van t paard! Ze moeten ofwel de knop van t zadel vasthouden, of hun hand worden opgebonden als bij de stieren. T is ook niet zo dat ze wilde paarden gebruiken. Als de liesband af is, lopen ze vaak als sulletjes de arena uit. De ruiters daar hebben respect voor de dieren die ze gebruiken! En dat t er soms niet zo lief uitziet, tsja. T valt allemaal best mee!
[/quote]
QueJira schrijft:
Het is wel duidelijk dat jij dat programma gisteren niet gezien hebt.
Dit was geen gewone rodeo!Was een of andere rare traditie in Portugal geloof ik.Waren wel degelijk nog wilde doodsbange paarden en er werd niet met zon liesband gewerkt.Berijder sloeg het paard om en om met een of nader iets op hoofd en kont om het dier maar nog meer te laten bokken.Dit is echt een traumatisch iets: voor het eerst iemand op je rug,eerst vanst aan een paal zodat je niet kunt vluggen,dan worden ze los gemaakt en vervolgens weten die dieren niet wat hun overkomt en flippen gewoon echt.Nee dit was duidelijk geen rodeo zoals je dat wel kent van de cowboys