RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueJira

Re: RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:10

Needje schreef:
[

Er gaat wel degelijk een band om de liezen van t paard, om deze hoger te laten bokken. Nadat de ruiter er af is wordt deze meteen losgetrokken door andere ruiters in de arena.
De rodeo met de paarden doen ze met zadel en zonder zadel (2 aparte rubrieken). Nu kan ik dus de filmpjes niet zien, maar las dat iemand zei dat de ruiter t paard omtrok. Dat lijkt mij vrij onlogisch als dit een "gewone" rodeo was, aangezien ze geen contact hadden met de mond/hoofd van t paard! Ze moeten ofwel de knop van t zadel vasthouden, of hun hand worden opgebonden als bij de stieren. T is ook niet zo dat ze wilde paarden gebruiken. Als de liesband af is, lopen ze vaak als sulletjes de arena uit. De ruiters daar hebben respect voor de dieren die ze gebruiken! En dat t er soms niet zo lief uitziet, tsja. T valt allemaal best mee!
[/quote]

QueJira schrijft:

Het is wel duidelijk dat jij dat programma gisteren niet gezien hebt.
Dit was geen gewone rodeo!Was een of andere rare traditie in Portugal geloof ik.Waren wel degelijk nog wilde doodsbange paarden en er werd niet met zon liesband gewerkt.Berijder sloeg het paard om en om met een of nader iets op hoofd en kont om het dier maar nog meer te laten bokken.Dit is echt een traumatisch iets: voor het eerst iemand op je rug,eerst vanst aan een paal zodat je niet kunt vluggen,dan worden ze los gemaakt en vervolgens weten die dieren niet wat hun overkomt en flippen gewoon echt.Nee dit was duidelijk geen rodeo zoals je dat wel kent van de cowboys

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:21

ik kan ze ook niet zien................

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:39

Ik heb dit inderdaad gisteravond ook gezien. Je bent echt niet goed bij je hoofd als je zulk soort dingen met dieren doet (stierenvechten en eerste filmpje) Boos! Ik zit altijd op de bank te juichen als zo'n ventje op de horens wordt genomen Haha! En dat hier ook nog mensen voor betalen om het te zien, echt achtelijk.
In de paardensport gebeuren altijd wel ongelukken en volgens mij hebben ze de ergste uitgezocht, wel heel zielig om te zien Huilen
Heb altijd meer medelijden met de dieren dan met die mensen vooral bij dat soort dingen uit het eerste filmpje en stierenvechten Knipoog

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:44

jezus ik schrok me helemaal kapot op het einde van het eerst filmpje. Die zijn echt niet goed wijs!
Het tweede filmpje kan ik niet zo goed volgen, slecht beeld maar genoeg om te zien dat t behoorlijk pijn zal hebben gedaan..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:55

Ok ik heb expres quicktime geïnstalleerd omdat ik nu toch wel erg nieuwsgierig was. Dat eerste filmpje Boos! Hoe dat paard springt, dat is pure angst gewoon. Ik heb nog nooit een paard zo over de rooie zien gaan Boos! En hoe hoog hij springt voor hij achterover gaat Verdrietig

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 23:00

Het lijkt op dat eerste filmpje gewoon alsof dat paard gewoon dood wil... Huilen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:16

[quote="Needje]
Er gaat wel degelijk een band om de liezen van t paard, om deze hoger te laten bokken. Nadat de ruiter er af is wordt deze meteen losgetrokken door andere ruiters in de arena.
De rodeo met de paarden doen ze met zadel en zonder zadel (2 aparte rubrieken). Nu kan ik dus de filmpjes niet zien, maar las dat iemand zei dat de ruiter t paard omtrok. Dat lijkt mij vrij onlogisch als dit een "gewone" rodeo was, aangezien ze geen contact hadden met de mond/hoofd van t paard! Ze moeten ofwel de knop van t zadel vasthouden, of hun hand worden opgebonden als bij de stieren. T is ook niet zo dat ze wilde paarden gebruiken. Als de liesband af is, lopen ze vaak als sulletjes de arena uit. De ruiters daar hebben respect voor de dieren die ze gebruiken! En dat t er soms niet zo lief uitziet, tsja. T valt allemaal best mee![/quote]

Toch niet, die liesband die jij beschrijft is een band die de ballen afknijpt, waardoor ze zo hard gaan bokken.
Deze werd hier echter niet gebruikt, ze hadden geen band, geen zadel, geen hoofdstel. Enkel een soort schapenvachtje dat om de rug gebonden was. Hoe deze paarden reageerden... daar moet iets mee gebeurd zijn voor aanvang, dit was geen reactie van een normale groene knol, die springen ook wel wat maf, kunnen behoorlijk bokken, maar zó...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:12

dit is echt te walgelijk voor woorden.........en ik kan het niet uitstaan dat er mensen zijn die een manegepaard zieliger vinden dan een rodeopaard.........

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:23

Dat laatste paard op het eerste filmpje... wat erg!!!!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:35

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar in mijn ogen ziet dat laatste paard op dat eerste filmpje eruit alsof hij buiten zichzelf is van angst! Wat een naar gezicht zeg! Ik hoop maar dat het arme dier geen werven o.i.d. gebroken heeft bij die laatste val. mensenkinderen, het lijkt wel een zelfmoordpoging!

En dan dat tweede filmpje Stoom uit je oren ....Wat bezielt een mens in hemelsnaam om zoiets te gaan doen?!En dat nog wel met een levens wezen.

Prima dat je jezelf een rolstoel of je kist in werkt, zolang je je eigen ziektekosten en arbeidsongeschiktheidsuitkering bekostigd en je het niet in je hoofd haalt er levende wezens bij te betrekken!
Stelletje idioten! Stoom uit je oren

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:44

ik heb dit ook gezien egt zielig .
met die mensen heb ik echt geen medelijden als ze gewond raken bij zoiets , zoiets ken je die beesten tog niet aan doen Boos!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:51

[quote="bittermoon"]even rensport is geen zielige tak van sport[quote]

Nou ik vind die rennen in Engeland dat ze over die heggen moeten springen ook niet normaal hoor...... Verdrietig

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:35

ik kan de filmpjes ook nie zien.... misschien maar goed ook...

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:55

bj mij doet ie het helaas niet
wil het wel zien..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:39

ik kan de filmpjes niet zien, maar misschien moeten sommige mensen zich eens in bepaalde takken van de paardensport verdiepen voor ze beginnen te brullen in hun reacties dat dit en dat en zus en zo ook zooo zielig is....

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:10

Bij het tweede filmpje, waar de ruiter er als eerste afvalt lijkt het net of tie zijn evenwicht verliest..

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:52

dit is echt te gek voor woorden!!Wat denken ze wel niet!

maaiketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:06

fretje schreef:
t filmpje van die berg kon ik niet openen, maar heb dit soort beelden vorig jaar gezien, tis helaas. nog steeds een populair item in america/canada, en vast ook in andere landen. De rodeopaarden worden er vaak speciaal op gefokt.. Paarden (en
stieren,) lopen wel de rest van t jaar in de wei, als ze de wedstrijden overleefd hebben..

Dat klopt dus niet, stieren voor het stierenvechten hebben echt geen luxeleventje! en dan heb ik het niet alleen over wat er in de arena gebeurt, maar alles wat eraan vooraf gaat.
Voor de wedstrijd krijgt de stier alleen zout water te drinken, zodat hij aan de diarree raakt en dus ernstig verzwakt word. de horens worden vaak tot de zenuw afgeveil, zodat hij coordinatieproblemen krijgt, en de ogen worden ingesmeer met glycerine, dat heel erg prikt.
om het beest naar de arena te vervoeren krijgt hij drugs, maar als hij daar te rustig van word worden zijn ballen geelektrocuteert.
lak voor het gevecht, word hij een half uur opgesloten in een kist met schuine bodem, zodat de stier zal proberen overeind te krabbelen, en dat lukt dus nooit, zo word hij dus extra vermoeid.
als hij de arena ingaat krijgt hij nog een enorme klap doordat er dan wel licht is en door hel lawaai van de mensen, de stier raakt volledig in paniek.
Eerst word hij aangevallen door een ruiter die met een lans zijn schouder en nekspieren doorboort, de ruiter gaat er dan aan hangen zodat er zoveel mogelijk spieweefsel word beschadigd. daarna komen en mensen met stalen weerhaken, die in de rug van de stier worden gestoken,daardoor verliest hij erg veel bloed.
Daarna komt pas de stierenvechter, die het beest eerst nog kwelt door hem lastig te vallen d.m.v. een voor de stier vervelende doek, en als het beest uitgeput is, hoort de stierenvechter het hart van de stier te doorboren, zodat hij doodgaat.
maar dat gaat niet altijd goed, meestal komt het zwaard in de longen terecht, zzodat de stier langzaam stikt in zijn eigen bloed. als hij door zijn poten zakt, maar nog niet dood is, worden zijn ruggenmergzenuwen doorgesneden, en uiteindelijk gaat hij daar dan aan dood.

Stieren overleven het dus nooit! ik vind echt dat dit verboden moet worden, maar helaas zijn er nog steeds mensen die dit echt leuk vinden.... Huilen Boos!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:10

@ Stef; ik had met rodeo ook nooit zoveel problemen, maar dit filmpje is wel heel erg. En met die berg is ook vreselijk. Allebei pure diernmishandeling.

Ik wil best stills plaatsen, als iemand me even uit wil leggen hoe dat moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:12

stef schreef:
ik kan de filmpjes niet zien, maar misschien moeten sommige mensen zich eens in bepaalde takken van de paardensport verdiepen voor ze beginnen te brullen in hun reacties dat dit en dat en zus en zo ook zooo zielig is....

Ik heb me er niet in verdiept, maar die filmpjes zijn echt verschikkelijk Scheve mond
Hoe goed ze ook verzorgt worden, of wat voor luxe leventje ook hebben, toch vind ik het zielig.
Dat ene paard laat zich gewoon achter over vallen Scheve mond
Misschien worden ze na de rodeo wel weer heel goed verzorgt,
maar dat maakt niet goed wat ze die paarden in de ring aan doen.
Vind het echt verschikkelijk om naar te kijken Scheve mond Boos!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:26

ik heb het ook niet over deze specifieke filmpjes, maar over mensen die er dingen bij gaan halen (o.a. de rensport)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:35

Ik ben ook wel benieuwd naar still's . Als ik het goed begrijp staan hier niet de beelden van de drafsport bij? Alleen Rodeo en stierenvechten?

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:59

Nee alleen een soort van rodeo en dat ze paarden van een steile berg af laten rennen. Maarja ik weet dus niet hoe ik stills moet maken Blond

SquitAnae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:26

Ik vind de rensport dus echt zielig voor die beesten! er gebeuren echt vreselijke ongelukken mee.. Het moet gewoon afgeschaft worden!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:27

ruitje schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar still's . Als ik het goed begrijp staan hier niet de beelden van de drafsport bij? Alleen Rodeo en stierenvechten?

Hier niet, TS heeft de ergste filpmjes uit de uitzendig gepakt. Dodemansrit en een paard dat achterover op zn rug klapt bij rodeo.
In de uitzending zelf werd erg veel drafsport getoond, maar vond het daar wel meevallen, behalve 1tje die je bijna letterlijk zn nek zag breken, neus kwam op de grond terecht, daarna voorhoofd, paard zou overeind met achterlichaam maar werd omver gerend door volgende combinatie, waardoor het over zn nek heen over de kop rolde, om vervolgens doodstil te blijven liggen.
Toen sliste ik wel even "oei"