hippisch7 schreef:Zou het mischien zo zijn dat deze amazone puur voor de foto een zo'n mooi mogelijk beeld heeft willen neerzetten?
Zelf geeft ze aan dat de pony erg sloom is. Wij beleren al onze paarden direct met sporen. We beginnen met kleine knopjes. Volgens mij gebruikt de amanone op de foto deze ook. Ik zie maar al te vaak paarden die dan voor het eerst met sporen te maken krijgen en ruiter die hier vervolgens helemaal niet mee overweg kunnen. Vanaf de M-klasse zijn sporen verplicht, fantastisch gezicht die paarden die dan in eens oncontoleerbaar zijn.
Er is overigens niets mis mee de teugels bij een jong paard laag te houden. Bij een pony als deze met een dergelijke forse hals nodig je hem uit door afwisselend aan te vragen en te laten strekken beter over zijn rug te gaan lopen. Het wordt lastiger als je dan op een pony rijdt die vervolgens ook nog van nature lui is. Spoortjes helpen dan om deze pony beter uit te nodigen voorwaartser te gaan rijden, waardoor je vervolgens aan aanleuning kunt gaan werken.
Is het niet zo dat je een spoortje juist gebruikt om je hulpen te verfijnen en niet als een hulpmiddel om je pony meer voorwaarts te krijgen? Is daar een zweepje niet veel effectiever bij?
En hoor je mij zeggen dat er iets mis met je handen iets lager te houden bij een jonge pony? Nee, ik denk zeker dat het effect kan hebben mits het goed gebeurd!
Maar wat ik hier op de foto's zie is dat de pony weldegelijk naar beneden GETROKKEN wordt!!
En wat als je nu al met spoortjes gaat rijden, waarmee moet je dan over 2 jaar mee gaan rijden? Die pony rijd ze in voor haar nichtje, waarschijnlijk niet zoveel ervaring als haar, moet je dan dat nichtje ook maar met sporen laten rijden? Het is toch veel effectiever om de pony op je eigen kuitdruk voorwaarts te laten lopen? Desnoods met een zweepje!! Het helpt toch niet om je pony voorwaarts te PRIKKEN!!
En dan nog voor de foto! Wil je dan niet laten zien hoe goed je de pony aan het been hebt, en ontspannen kan laten lopen? Is dat niet een veel mooier gezicht? Voor mij, en vele bokkers wel!!!
Dan nog vind ik het totale onzin dat het een mooi gezicht is als paarden dan ineens oncontroleerbaar zijn! Is het niet veel mooier om je paardje zonder enig hulpmiddel dan ook netjes nageeflijk en ontspannen kan lopen!!??
Dan nog denk ik dat jij een gekleurd beeld van deze amazone hebt. En ik zeg niet een verkeerd beeld! Dat komt doordat jij deze amazone kent! Wij niet.. wij oordelen vanaf deze foto's. Bekijk jij dan ook eens alleen deze foto's en kom dan met een nieuw oordeel!
Maar ontopic!!
Ik vind het ook super dat je zo goed met de kritiek om gaat! Super, en jij en je paardje komen er wel!

Maar euh... tis een schatje om te zien hoor! Veel succes met inrijden verder!