Mijn kleintje in de les.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn kleintje in de les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:59

vonneke schreef:
Toch gek dat ANKY niets van het lichtrijden bakt... ik heb op Painted Black toch heel iets anders gezien op Indoor Brabant.

Als je je handen niet stil kan houden in het lichtrijden mis je nog al wat in je eigen basis!!!

Waarom reageer je zo agressief met je al je uitroeptekens?? (!!!!!!!!!!!!!!!)
Ik leg je uit dat ik mijn paard ontspannender krijg als ik doorzit, jij misschien als je lichtrijd. Ik belemmer mijn paard er niet mee, ik help hem en mezelf er alleen maar mee, wat zou dan het probleem zijn?

Over Anky, daar gaat het nu niet over, maar ik heb een videoband gezien van haar, en wat ik op die videoband zag was om te huilen...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:07

Ik ben het hier toch wel met de meeste eens, vind het absoluut geen ontspannen beeld geven.

Ik heb anky regelmatig licht zien rijden, en weet wel zeker dat ze dat kan Knipoog En vonneke, ik ook op indoor brabant Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:17

als 3 ! al agressief is...

Toch gek dat jij je paard ontspanneder krijgt als je doorzit, maar dan toch geen enkele ontspannen foto kunt plaatsen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:25

vonneke schreef:
als 3 ! al agressief is...

Toch gek dat jij je paard ontspanneder krijgt als je doorzit, maar dan toch geen enkele ontspannen foto kunt plaatsen....

Geen enkel ontspannen foto?
Dan weet jij blijkbaar niet het verschil tussen gespannen en ontspannen foto’s, ik kan ze anders wel voor je sorteren hoor? Ik vind je echt heel erg vervelend, je hebt eigenlijk niks nuttigs te melden in dit topic, en rent een beetje met de rest mee. Wat denk je nou zelf? Dat het niet in mijn hoofd is opgekomen om ook gewoon te lichtrijden? Sta jij altijd maar stil bij 1 ding? Dat is niet mijn manier van rijden hoor, ik ben de hele tijd nog redelijk rustig gebleven maar ik word nu echt helemaal moe van je. Als je nog eens iets nuttigs te melden hebt, zeg het dan, ipv die lege opmerkingen van je.

Verder kun je ook terug in het topic lezen dat hij deze dag niet helemaal braaf was, en als je dan toch zoveel commentaar hebt, dan heb je ook vast vorige topics gezien met rijfoto’s daar heb je nooit in gereageerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:29

Ik ga hier niet meer op antwoorden....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:35

Ik heb de foto's ook even bekeken. Paard loopt wat de kort in de hals, het is net of je met je handen alles bij elkaar loopt te houden. Ondanks dat het paard misschien een heethoofd is moet je wel met lange teugels kunnen rijden. Een heet paard is ook te leren dat het onder de ruiter moet lopen en niet onder de ruiter weg mag lopen.

Probeer aan de ontspanning te werken. De hals mag rustig langer. De achterhand er meer bij.

Ik ben het verder wel met Patos, STalleke en Vonneke eens.
Ik vind er wel een paar mooie foto's bij zitten, maar de meeste geven toch een gespannen beeld weer.
Het zou me niets verbazen als dat verzet ook te maken heeft met spanning. Gespannen spieren houden het niet lang vol. Al loopt je paard eerst maar 1 rondje ontspannen, dan ben je al een heel eind op weg. Niet door blijven pakken en de spanning opzoeken.
Laatst bijgewerkt door germie op 03-06-05 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:37

Ja klopt, hij is over het algemeen al zeer kort in de hals hoor, maar ik steek wel mijn handen vooruit. Maar hij pakt dat niet altijd op, en dat is nog steeds de hele kunst om dat voor elkaar te krijgen, maar goed uitgeleerd ben je toch nooit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:39

ShannaY schreef:
Ja klopt, hij is over het algemeen al zeer kort in de hals hoor, maar ik steek wel mijn handen vooruit. Maar hij pakt dat niet altijd op, en dat is nog steeds de hele kunst om dat voor elkaar te krijgen, maar goed uitgeleerd ben je toch nooit.

Klopt, gewoon tevreden zijn met elk klein stapje voorwaarts. Spanning geeft vaak verzet. Probeer de spanning te voorkomen. De hals is wel langer te krijgen, gewoon goed trainen. Kleine stapjes in 1 keer proberen. Een heethoofd heb je niet in 1 keer omgezet naar een rustig kalm paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:47

Haha, nee dat weet ik.. daar ben ik al zo’n dikke 4 jaar mee bezig. Ik ben nu in ieder geval op het punt dat hij me respecteert en voor me wilt werken. Ik heb andere tijden gehad waar ik ook liever niet aan terug denk. Hij loopt overigens niet onder me vandaan hoor, alhoewel soms heeft hij weleens van die moment, maar dan moet ik eerst even stappen om hem te kalmeren, maar ik kan een moeilijke aanleuning geven, dus voorwaarts, maar ik wil hem ook lengte geven en geef hem daardoor weer teveel vrijheid, waardoor hij zelf weer wat kan gaan doen.Dat is altijd al een probleem geweest. Ik vind een goede aanleuning echt heel moeilijk! Dat kun je op de foto’s ook zien, mijn rechterhand staat ook iets hoger, dat is al stukken minder geworden. Ik geef ook toe dat er gespannen foto’s tussen zitten, maar er zitten ook goede foto’s tussen, waarom alleen maar goede foto’s plaatsen denk ik altijd? Niemand is perfect!

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:24

Wat een gezeik zeg opbouwend commentaar is wel leuk maar het meeste van dit ... Hamer
Iedereen rijdt gewoon op zijn manier , die het beste bij het paard past toch???

skylover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:29

hoi...

leuk paardje kan volgens mij wel veel ???
wat is het voor één...?
en wat kan die lopen

gr jennifer

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:14

Foto's zijn toch ook momentopnames? Wil toch ook niet zeggen dat het paard altijd zo loopt? Ik heb vaker foto's van hem gezien op bokt, en die zagen er beter uit als deze. Ik denk trouwens ook wel dat ShannaY dr paard het beste kent, en het beste weet hoe ze dr paard kan laten ontspannen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:34

Mooi paard!
Lijkt me lastig dit paard lang te rijden. Toch vind ik het er niet op alle foto's gespannen uitzien Verward
Zoals germie zegt, daar sluit ik me volledig bij aan.
Wat bij veel paarden helpt is regelmatig wat uitschuiven. Gewoon kleine stukje halsstrekken tussendoor, dan weer oppakken. Zowel in stap, draf als galop. Zo leert hij onder jou te blijven, maar toch te zakken.
En dat kan je steeds verder uitbouwen.
Succes!!

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:23

Bloos ik zeg niets Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:31

Zeg dan ook niets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:37

Amanda schreef:
Mooi paard!
Lijkt me lastig dit paard lang te rijden. Toch vind ik het er niet op alle foto's gespannen uitzien Verward
Wat bij veel paarden helpt is regelmatig wat uitschuiven. Gewoon kleine stukje halsstrekken tussendoor, dan weer oppakken. Zowel in stap, draf als galop. Zo leert hij onder jou te blijven, maar toch te zakken.
Succes!!

Daar heb ik dus wel iets aan!
In galop doe ik dit wel vaak, meer lengte vragen, dan zak hij ook echt door naar beneden..

Hij kan het wel degelijk :

Afbeelding

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:06

hoi666 schreef:
Bloos ik zeg niets Bloos

Lijkt me idd verstandig...want wat ik zo lees in andere topics van jou kunnen we je reacties maar beter met een grote bus zout nemen:
Je kraakt alles en iedereen af en je word in 4 maanden ineens 3 jaar ouder enzo..:S

Bijvoorbeeld: Geschreven op 18-01-05
hoi666 schreef:
huid wat achter een lange nagel zag is heeeh erg gevoelig dus kan het pijn doen als het weg is !! ik heb 11 jaar op me nagels gebeten en toen 4 jaar gestopt...
ben nu 22
en ben weer begonnen!!! kom er maar niet vanaf....maare ja werken met paarden 40 uur per week met lange nagels is ook geen pretje lijkt mij

En deze: Geschreven op 22-05-05
hoi666 schreef:
ik ben 25

Dus je word gewoon bijna iedere maand een jaartje ouder Clown Koe
Bovendien slaat je onderschrift ook nergens op.

En weer ff ontopic Knipoog
Het ziet er op het moment van de foto's maken allemaal een beetje gespannen uit. Maar de foto die je later plaatste ziet er weer netjes uit. Ik hoop dat je steeds verder vooruitkomt en dat je hem over een tijdje kan rijden zonder te veel verzet. van beide kanten, want ik heb altijd geleerd dat het paard loopt zoals de ruiter hem rijd, en dat is nu iedere keer nog waar geweest.

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:13

ach gossie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:16

xxappiexx schreef:
Het ziet er op het moment van de foto's maken allemaal een beetje gespannen uit. Maar de foto die je later plaatste ziet er weer netjes uit. Ik hoop dat je steeds verder vooruitkomt en dat je hem over een tijdje kan rijden zonder te veel verzet. van beide kanten, want ik heb altijd geleerd dat het paard loopt zoals de ruiter hem rijd, en dat is nu iedere keer nog waar geweest.

Zie mijn onderschrift Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:08

hoi666 schreef:
ach gossie!!

sjongejonge een duivelskindje. }>
voor iemand van 25 mag je wel wat meer verwachten dan domme post, een domme onderschrift en een naam die nergens op slaat! (of is het je geboortedatum toevallig? Cool )

ik vind trouwens dat de TS er WEL heel netjes opzit, je hebt een nette houding, idd wat meer ruimte van voren geven, rambo heeft ook een dikke korte nek, en ik moet hem wat meer de ruimte geven, anders gaat hij ook opgekropt lopen.

ik vind het een heel mooi paard, wat een uitstraling!!!! Pling

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:14

Mooi paard Lachen .

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:26

ShannaY schreef:
xxappiexx schreef:

Zie mijn onderschrift Haha!

Nou zie ik t pas. Succes met je paard! Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:03

Ik heb laatst al opgemerkt dat ik vind dat je teveel naar achteren zit, dat vind ik nu ook. Jullie gaan zeker vooruit, maar ik vind het beeld van deze foto's ook niet echt fijn, het ziet er gespannen uit.
Rijd je altijd in deze houding of wissel je ook wel eens af met laag en rond?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:40

ShannaY schreef:
Amanda schreef:
Mooi paard!
Succes!!

Daar heb ik dus wel iets aan!
In galop doe ik dit wel vaak, meer lengte vragen, dan zak hij ook echt door naar beneden..

Hij kan het wel degelijk :

Dat ziet er netjes uit!!
Zo zie je maar dat foto's momentopnames zijn Knipoog
OK dan!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 06:43

Hihi alle anky`s weer actief Clown

LEuke foto`s shan, hij gaat wel degelijk met sprongen vooruit Lachen misschien een keer een filmpje maken als je aan het rijden bent ,..? misschien zou dat een hoop van dit gezeur los maken ..