super hengstjes@freejumping met heel veel foto's.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: super hengstjes@freejumping met heel veel foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:12

En van die laatste opmerking word ik even niet goed........

ChingYi, heb je er weleens over nagedacht dat het "gezeik" misschien wel een reden heeft?
Het is makkelijk om commentaar af te doen als gezeik, maar het lijkt me goed om eens te kijken naar de reacties van bokkers die je serieus willen helpen en waarschuwen voor waar je mee bezig bent.
En ja, ik weet dat Oscar-de-mod en Oscar-de-bokker/paardenliefhebber nu een beetje verstrengeld raken.
Maar wees nou eens eerlijk tegenover jezelf, je pony en tegenover de gebruikers die het beste met jou en je pony voor hebben........

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:14

En dat zijn Oscar's woorden en als persoonlijke fan(onderschrift) wil ik dubbel erop duiden dat hij gelijk heeft.

Verder doe er alstjeblieft wat mee....

maaiketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:18

ik denk dat al het nodige al is gezegd, dat van die stoel was niet de bedoeling, dus ik zou alleen maar willen zeggen: zorg dat je minder gevaarlijk met je ponys omgaat, en dan komt het denk ik wel goed want ze zijn heel mooi Knipoog
ik vind trouwens dat we niet alleen ChingYi hierop aan moeten vallen, die vriendin van haar zi ook op bokt en was er ook bij.

maar verder, mooie paardjes hoor Knipoog

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:22

Dat over persoonlijk naar haar toe komen bedoel ik niet zo, dat kun je zelf ook wel begrijpen, gelukkig vatte ze het ook niet zo op ....

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:23

Weetje waar ik niet goed van wordt?

Van jouw eeuwige betweterigheid, en niks van een ander aan willen nemen.
Jij bent geen paard of pony waard.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:23

Oh my god ben net bezig geweest de meeste topics van haar en haar leuke penny vriendinnetje doorgelezen... Boos!
Dit is egt te absurd voor woorden. Hamer

En als je zo moe wordt van ons gezeik waarom blijf je dan topics plaatsen? Doe dat dan niet...

En zeker als je steeds hetzelfde comentaar krijgt VERANDER dan ook wat voordat je foto's plaatst.
Ik denk dat het nu tog wel duidelijk is... Slapen Slapen

Doei, doei

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:27

Kijk, op die leeftijd ging ik ook nog wel zo onwetend zijn om een stoel te plaatsen of zo. En wrs ging ik ook dat soort hindernissen opgebouwd hebben.

Het probleem is dat dit allang niet meer het eerste topic is van jou waar we rustig proberen duidelijk te maken dat je mat paarden en pony's iets bedachtzamer moet omgaan.

Weet je, op zo'n momenten vind ik het jammer dat maneges soms zo'n slechte naam hebben. Moest jij nu gewoon vaak naar een gezellige manege gaan, dan zouden ze je daar op een rustige manier kunnen bijbrengen hoe je leuke dingen met paarden en pony's kunt gaan doen.

Overigens wel goed dat je nu gaat les nemen! OK dan! Is dat dan met die leuke Haflinger? Wanneer wordt die gechipt? (fijn dat je het hebt kunnen regelen!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:28

en als sgw ruiter en ook mod sluit ik me geheel bij Oscar aan. Ja, sgw ruiters springen over allerlei rare dingen maar dan praat je dus over ervaren, paarden met goede bescherming, ervaren ruiters en degelijk ontworpen hindernissen onder goede begeleiding. En dat alles mis ik dus hier. Laat je paardjes lekker jong zijn, een tweejarige een keer een sprongetje laten maken kan best wel maar jullie gaan IMO echt te ver. Neem de goedbedoelde raad van veel ervaren bokkers ter harte, er wordt hier niet zomaar afgezeken.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 20:45

@Le0nie: ja dat snap ik ja, maar ik dacht zo ik tel maar even tot 10 en maak er iets leuks van Knipoog voordat ik ga flippen haha

@poes: bedankt, tja ik weet niet op een of andere manier wilk ik alles uitproberen Bloos Bloos Bloos
haha nee ik ga met Oscar les nemen want ik ga ermee op concour Knipoog maar een aantal lesjes met Marcus zou ook wel fijn zijn, maar ik ga pas met hem naar buiten als hij 100% niet meer schrikachtig is Knipoog

@Lielle: bedankt, ik snap het opzich wel maar het is best wel vervelend als je iets leuks probeert te doen en alleen maar wordt afgezeken(ok er zijn een aantal leuke reacties tussen maar toch) en je opent bijv. een leuk topic met geen fouten zal maar zeggen en er wordt nauwelijks op gereageerd Verward dan denk ik ook zo van tja jullie kunnen wel commentaar leveren maar om een eens leuke reactie te geven nee.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:51

ChingYi schreef:

@Lielle: bedankt, ik snap het opzich wel maar het is best wel vervelend als je iets leuks probeert te doen en alleen maar wordt afgezeken(ok er zijn een aantal leuke reacties tussen maar toch) en je opent bijv. een leuk topic met geen fouten zal maar zeggen en er wordt nauwelijks op gereageerd Verward dan denk ik ook zo van tja jullie kunnen wel commentaar leveren maar om een eens leuke reactie te geven nee.

Volgens mij krijg je ook een heleboel leuke reacties, maar misschien lees je ze over het hoofd Knipoog
Bijna iedereen geeft aan dat het een mooie, leuke ponies zijn.
Ik vind dat persoonlijk ook Ja

Maar als je dit soort foto's plaatst van een 2-jarige pony die opgejaagd wordt en over een stoel springt, wat verwacht je dan?
Dat iedereen Ohhhh en Ahhhhh gaat roepen?
Dat iedereen gaat zeggen dat je goed bezig bent?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:54

hejhej, ik denk dat je het misschien een beetje verkeerd ziet. Dit topic is natuurlijk leuk om met je paardjes te "showen", maar het is er ook voor bedoeld dat je commentaar en tips kan krijgen van de andere bokkers. Dan heb je 2 keuzes: of je gaat doen alsof je er zelf alles vanaf weet, of je probeert de tips ter harte te nemen en de volgende keer verbeterde foto's te plaatsen!

maar goed, ik hoop dat jij/jullie er nu iets mee gaan doen, en iig is die A een erg leuk beestje!!;)

ooh enne... oscar ben het ook volkomen met jou eens.
(@ching yi, je kan nu wel zeggen dat iedereen je zit af te zeiken, maar je kan toch niet beweren dat oscar of iemand anders echt ontzettend rotte opmerkingen tegenover jou persoonlijk heeft gemaakt, ze geven hun visie op iets, en geven tips, dat is iets anders dan "Zeiken" zoals jij het noemt Bloos

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:59

@ ChingYi;
De mens is niet zo in elkaar gezet dat alles wat je ervan verwacht ze het doen.
Er zijn vast meer bokkers die graag reacties willen op een topic, ze plaatsen niet voor niks soms 'Geen reacties meer?? Zal leuk zijn!'.
Maar om daarvoor verkeerde dingen te doen is eigenlijk absoluut niet nodig.

En erg leuk dat je met Oscar en Marcus lessen gaat nemen, hoop dat je er veel van leert!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 21:08

ja hehe hier kan ik nou eens wat mee Knipoog Haha! Bloos Haha! dit is beter....hier kan ik fatsoenlijk op reageren zonder los te barsten allemaal hartstikke bedankt alleen 1 ding....gekkesies ik wordt niet goed van jouw pmetjes Haha! Bloos Haha!
maarja in ieder geval ga ik dus wel les nemen met mijn verzorgpony Knipoog

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:11

ChingYi schreef:
ja hehe hier kan ik nou eens wat mee Knipoog Haha! Bloos Haha! dit is beter....hier kan ik fatsoenlijk op reageren zonder los te barsten allemaal hartstikke bedankt alleen 1 ding....gekkesies ik wordt niet goed van jouw pmetjes Haha! Bloos Haha!

Neem al 't gegeven advies nog wel mee he.
Beloof je het aan de bokkers? Lachen

Zo valt er nog eens wat te regelen OK dan!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:13

hopelijk neemje iets aan van de moderators want ik hoop voor jouw pony's dat het nu doordringt dat dit niet een normale omgang met de beesten is .
en ik denk dat je op de manege waar je les gaat nemen maar is voor je ruiterbewijs moet gaan zodat je een beetje beter beeld krijgt van de omgangs vormen tussen een mens en een paard.
wij zijn namelijk als mens nog altijd verantwoordelijk voor de veiligheid van ons paard dat een kudde dier is

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 21:15

Sammiej schreef:
ChingYi schreef:

Neem al 't gegeven advies nog wel mee he.
Beloof je het aan de bokkers? Lachen

Zo valt er nog eens wat te regelen OK dan!

ja haha zeker...ik ga het proberen maar verwaxht a.u.b. niet te veel in 1 keer Haha!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:16

ChingYi schreef:

ja haha zeker...ik ga het proberen maar verwaxht a.u.b. niet te veel in 1 keer Haha!

We zullen niet te veel verwachten, maar let echt op dingen die onveilig zijn en niet goed voor de pony!
Denk goed na voor je iets doet of het wel verstandig is.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 21:22

Sammiej schreef:
ChingYi schreef:

We zullen niet te veel verwachten, maar let echt op dingen die onveilig zijn en niet goed voor de pony!
Denk goed na voor je iets doet of het wel verstandig is.

ja zal ik doen Haha!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:32

Nou ik zal ook in het kort mijn beeld erop geven nou dat het gevaarlijk is is duidelijk maar er zijn zoveel bokkers die niet goed springmateriaal hebben en daar wordt ook niets overgezegt en met emmers, pas was er ook een klein atje wel ouder die over een plank met emmers sprong, die plank werd niet gezien, alleen dat dat ponytje zo hoog sprong is ook gevaarlijk en die kon onder de hindernis door. Het is niet goed om een 2 jarige veel te laten springen maar een keer maakt dat niet uit. Ga maar eens op een springstal kijken daar zul je het vast ook wel eens tegen komen!!!
ik vind de ponytjes wel leuk uit zien ik kom er iedere dag langs Haha!!!!
Ik kan 1 ding misschien zeggen plaats geen foto's waar geen verbetering op te zien valt!!! Ik ben immers er ook achter hoe bokt wel eens over kan komen soms zijn ze er om commentaar te levereen (positief) maar gaat het ook een keer goed zetten ze er ook niet op het gaat beter!! hhhmmm toch nog langer dan ik dacht

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:37

Misschien ook beter voor de rest, kijk niet meteen naar wie het topic geopend heeft. Is het ieman met "status" dan zullen de reacties veel positiever zijn terwijl de wat "mindere" als snel commentaar krijgen met hetzelfde wat de ander ook fout doen alleen die wordt er niet op gewezen (misschien heb ik het fout kan best, maar ik denk als je goed kijkt en er over nadenkt dat je het ook wel ziet. Het is misschien een tip!!) No body is perfect!!

IK kan het ook verkeerd zien maar zo zie ik het misschien iemand anders niet!!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:41

Whisperke schreef:
Nou ik zal ook in het kort mijn beeld erop geven nou dat het gevaarlijk is is duidelijk maar er zijn zoveel bokkers die niet goed springmateriaal hebben en daar wordt ook niets overgezegt en met emmers, pas was er ook een klein atje wel ouder die over een plank met emmers sprong, die plank werd niet gezien, alleen dat dat ponytje zo hoog sprong is ook gevaarlijk en die kon onder de hindernis door. Het is niet goed om een 2 jarige veel te laten springen maar een keer maakt dat niet uit. Ga maar eens op een springstal kijken daar zul je het vast ook wel eens tegen komen!!!
ik vind de ponytjes wel leuk uit zien ik kom er iedere dag langs Haha!!!!
Ik kan 1 ding misschien zeggen plaats geen foto's waar geen verbetering op te zien valt!!! Ik ben immers er ook achter hoe bokt wel eens over kan komen soms zijn ze er om commentaar te levereen (positief) maar gaat het ook een keer goed zetten ze er ook niet op het gaat beter!! hhhmmm toch nog langer dan ik dacht

Het verschil kwa springmateriaal is dat de meeste die emmers gebruiken weten hoe ze het moeten gebruiken en geen planken gebruiken maar ronde balken.
Plus dat de paarden daar bescherming op hebben.
En iets wat niet goed is vergelijken met iets nog slechters komt TS ook niet verder mee.
Het punt is dat jij TS waarschijnlijk ook kent en er daarop ook anders op neer kijk.

Er moet meer tips gegeven worden dat dit commentaar als een andere bokker was slechter bezig of ik heb ook een gezien.
Het gaat over dit topic momenteel.
Volgens mij heeft TS nu al aardig wat tips en adviezen gebruikt en ze heeft beloofd daar gebruik van te gaan maken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:58

Sammiej schreef:
En dat zijn Oscar's woorden en als persoonlijke fan(onderschrift) wil ik dubbel erop duiden dat hij gelijk heeft.

Verder doe er alstjeblieft wat mee....

Hij Haha!???????

Citaat:
maar zo heb ik er ook geen zin in, maarja dat is idd typisch bokt Knipoog en ja ik dacht dat het voor een keertje wel moest kunnen, maarja die...........bokkers ook Koe

Zo lang zit je niet op bokt dus hoe weet je dat het zo typisch is?

Ik had de vorige keer in je topic heel vriendelijk een verhaal over pessoabit gegeven. Nu zal ik het ook weer doen. Ik vind het 2 harstikke leuke pony's. Maar ga absoluut die 2 jarige niet longeren en ermee springen wacht er gewoon mee tot 3 jaar. Je zegt ook dat je de pony terug hebt gejaagd over het hek (of ik lees het verkeerd). Ik zou dat ook zoiezo niet doen. Beetje realistisch nadenken Knipoog
Nou ja succes ermee en luisters naar de goeie tips iedereen heeft het beste met jou en je pony's voor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:37

betreft de mensen die moeilijk doen over emmers en planken....
Ik deed vroeger niks anders, aangezien mijn vz pony bij een boer stond, waar niet eens een bak of iets was.
Daar is, mits de planken spijker vrij zijn e.d. niks mis mee.
voor de andere punten ga ik met oscar, lielle, sammiej etc mee

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:14

*Zucht.....*

Na al die berichten uit vorige topics ben je er blijkbaar nog niet wijzer van geworden. Denk eens na!!!!

Tja, voor de rest, ik ben het grotendeels met de rest eens.
Doe eens wat aan je onverantwoordelijke gedrag en als je iets niet kan of niet weet, vraag je hulp aan VAKmensen of doe jehet gewoon niet. Niet zelf wat aan lopen klooien.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:47

phoe phoe, ben wel even bezig geweest om alles te lezen, maar ik kan het niet laten om er toch nog even wat van te zeggen.
Toen ik jong was, een jaar of 13/ 14 ( haha, voel me nu erg oud, 25 jaar ) had ik ook verzorgpony's en wij hadden ook niet de beschikking over "echt" hindernismateriaal. We sprongen over balken die we op groentekisten lieten rusten en op jerry-cans etc. We hadden de grootste lol, maar met dit verschil dat er bij ons altijd iemand bij was die meer verstand van paarden had dan wijzelf. Meestal een volwassene die alles goed in de gaten hield.
Die leerde ons om de pony's te bandageren etc. en hield een oogje in het zeil.
Ik vind dat dat ook echt nodig is, als ik zie hoe jullie met die pony's omgaan. Jullie zijn het op dit moment echt niet waard. Ga a.u.b. naar een manege om een hoop bij te leren.
Neem de adviezen die je hier krijgt goed in je op en doe er wat mee.

En ik kan me niet voorstellen dat de eigenaar van de pony's dit allemaal goedkeurd, die weet volgens mij dan maar half wat ermee gebeurd. Het zou toch zonde zijn als die pony's verpest worden.

Bij mijn paard zouden jullie in ieder geval niet in de buurt hoeven komen.

Het is geen speelgoed, en jullie gaan ermee om alsof het dat wel is. Ga alstjeblieft een beetje verantwoordelijkheidsgevoel kweken.....