Quarter als kinderponnie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noukske

Re: Quarter als kinderponnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:40

Ik las mijn reactie net, toch vrij fel dus ik zal het even toelichten verder.
Toen ik 6 was hobbelde ik met een halster en een touw op het paard van mijn nicht rond. In de wei zonder bescherming. Ik vond het altijd heerlijk en koester nog steeds de herinneringen.

Toen het dochtertje van een bekende van vrouw 6 was werd het kind geschept door een dronken fietser, het meisje was op slag dood..

Dit is dus wat ik bedoel..

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:15

geweldig, dat kleine mannetje op dat paard! Succes in de lead-line zal ik maar zeggen!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 23:01

Hele leuke foto's hoor, en kan me voorstellen dat je trots bent op je mannetje. Tsja en cap, toen ik nog ieniemienie was hobbelde ik met mijn vijf jaren ook door het weiland op een shet, ja zonder cap. Heb het overleefd hoor. Maar wat hiervoor ookal is aangegeven, zoveel gevaren voor je kids, als je overal bij stil staat zou ik geen rust meer hebben. Mijn drie kids die elke dag op de fiets naar school gaan, door druk verkeer heen. Zoveel keren onveiliger dan naast je paard staan waar je kind op zit, zeker als je je paard goed kent. Ook mijn kids hebben wel eens op het paard gezeten (lees niet gereden) zonder cap. Lessen moeten ze bij mij wel met cap, is trouwens ook verplicht.
Maar ja cap en slofteugel het heetste hangijzer op bokt, dat blijkt iedere keer weer.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 23:08

Zeer apart het lijkt of de meesten juist reageren om iets te kunnen zeggen over de tips/adviezen die gegeven worden dan over de geplaatste foto's want in die reacties zit weinig creativiteit.... Haha!

Toen ik nog ienimie was sliep ik in de wandelwagenbak op de achterbank van de auto... zonder gordels enzo... ook maar weer invoeren??
Mocht op de achterbank zitten zonder gordels...
De meeste ongevallen met kids gebeuren thuis en op school.. in de vertrouwde omgeving.... en niet op straat, speeltuin of waar dan ook...

Vwb slofteugel... heb een foto geplaatst van mijn 10 jarige dochter op haar 6 jarige pony met slofteugel, ook nog eigen gemaakte ook en zer leuke reacties op gehad... en niets geen gezeur over de slof...
Waar zou dat nu aan liggen???? aan de slof op zich of over hoe het gebruikt wordt????
Idem over de cap....

AngelStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 06:40

Super leuk Haha!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:59

tja daar ben ik weer. Haha!
ik zal het nog maar weer eens toelichten. Knipoog
Nu is de cap een heet hangijzer, 10 jaar geleden niet. Knipoog
Nu zijn autogordels een heet hangijzer, 20 jaar geleden niet. Knipoog
Nu zijn veiligheid in de bouw(markt) een heet hangijzer, 15 jaar geleden niet. Knipoog
Ik ga niet zeggen dat ik vind dat je er niets over mag zeggen, maar je kunt er ook enorm over doorzagen. Ja
Zelf rijdt ik met een cap als er meerdere mensen aan het rijden zijn, maar als ik alleen ben, zet ik hem niet op.
Die cap zet ik op, omdat ik ook kan vallen, als een ander paard losbreekt.
Ik ben van mening dat je soms risico's moet nemen, anders kun je beter achter de geraniums blijven zitten, en dan hopen dat je niet wordt gestoken door een bij(als je daar allergisch voor bent) Verward
Ik weet dat een cap voor sommigen net zoiets is als eten, Vork ze kunnen niet zonder, maar dat geld niet voor iedereen.

En ik zeg het nog maar eens,
zorg dat je je aan de regels van het paardrijden houdt, dan gaat het wel goed. Haha! Haha! Haha!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:22

Yosan schreef:
nu lopen jullie door te zagen over dat cappie, maar de kans dat hij, of een ander kind, iets overkomt is vele malen groter als hij aan het spelen is, denk bv aan het buiten spelen, en een kind klimt ergens op, moet je een kind dan ook een cap opzetten, lieslaarsen aandoen, en een bodyprotector omdoen, of zeg je dat een kind ook nog mag leven en spelen.
De mensen die zo ontzettend lopen door te zagen over de veiligheid van een cap etc. hebben volgens mij een heel moeilijk leven.
ze hebben niet van hun fouten geleerd, maar ze zijn er angstig van geworden, en dat is dus nu de grootste fout die ze maken.
daarmee wil ik niet zeggen dat ze niet voorzichtig mogen zijn, maar door hun angstigheid zorgen ze er wel voor dat hun kind net zo angstig wordt. Huilen

mijn motto is dan ook dat je je altijd aan de regels van het paardrijden moet houden, en je weet hoe het spreekwoord gaat.
Jong geleerd is oud gedaan.
ps de regels van het paardrijden houden niet in dat je je kind of jezelf aan alle kanten moet beschermen tegen het paardrijden.

Ik vind dit dus echt een drogredenatie. Het verkeer is onveiliger, dus maakt het niet uit of het paardrijden ook gevaarlijker is dan het zou moeten zijn. ???
Er zijn niet voor niets fietshelmen en van die vlaggetjes om de kinderen meer op te laten vallen in 't verkeer. En er zijn niet voor niets caps om het hoofd te beschermen bij 't paardrijden.
Dat een kind ergens anders ook een ongeluk kan krijgen, is in geen enkel opzicht een reden om 'm dan maar meer risico te laten lopen.

Jong geleerd is oud gedaan? Zet 'm dan jong 'n cappie op, dan doet ie dat als ie ouder is ook. Èn veilig, èn verzekerd.

Maak ik "mijn kinderen" bang door mijn eigen angst? Mwah, misschien, in jouw ogen. In mijn ogen probeer ik verantwoordelijk te zijn, en zo veel mogelijk ongelukken te voorkomen. En hun zo dus ook verantwoordelijk op te voeden. In plaats van met een "ach, ongelukken gebeuren nou eenmaal. Valt je kleine zusje dood? Niets aan te doen, schommels zijn nou eenmaal gevaarlijk."

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:32

Over dat cap;
Als ze erbij staat zal er niet veel gebeuren, al zou ze dat jongetje gewoon loslaten en z'n gangetje laten gaan.
Dan zou er écht wat kunnen gebeuren.
Maar nu niet echt, hoogstens een zachte val.

Ik vind het er erg lief uit zien, word later een Anky bij de westernsport Haha! Mooie knol ook Knipoog