[WN] Jamaica @t work, Stops en Roll back!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fabske

Re: [WN] Jamaica @t work, Stops en Roll back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 06:27

jammer dat sommige mensen hun antwoorden niet onderbouwen of zelf conclusies trekken uit een moment opname.
jah ze maakt fouten en ja ze ging te snel maar ze doet haar best
en dat kan je ook zien, ze oefend hard en ze vraagt om onderbouwde kritiek zodat ze nog beter weet waar ze op moet letten op de momenten dat ze geen les heeft. ze neemt ook niet voor niks les en ze oefent niet voor niks zo hard.

ik heb zelf niet het idee dat ze haar paard slaat zoals sommige hier aangekaart hebben.
en ik heb zeker niet het idee dat stef niet goed zou zijn voor haar paarden.

dus stef neem hierin mee wat je mee kunt nemen probeer overal waar je iets uit kunt halen het eruit te halen bespreek het eventueel met je trainster, heb je haar deze foto's gestuurd? zij kan je ook wel vertellen hoe of wat daarmee en dan kan je daar in de les ook weer op verder werken.
jij en je paardje redden het wel jullie zijn al goed op weg Lachen
groetjes fabske

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:10

Goed nu iedereen zijn gal heeft gespuugd over een bokker die {iets} te enthousiast van start is gegaan, kunnen we er ook over op houden. De ts weet nu vast wel wat ze fout heeft gedaan, en hopelijk doet ze er ook wat mee Lachen

Verder vind ik het een leuke pony, en het komt vast allemaal wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:10

Om maar ff ontopic te gaan want ik denk dat het meeste commentaar en kritiek toch wel gegeven is.

Leuk haflingertje, ik vind het er echt leuk uit zien als westernpaardje. Bij ons loopt er ook een haf maar dat is een eigen paard.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:54

Ik ga geen commentaar geven er hebben al genoeg dat wel gedaan én het kunnen onderbouwen...

Verder wil ik zeggen dat ik Jamaica heel erg positief verandert vind (volwassener, gespierder)!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:13

donna2 schreef:
Weer een gezellig topic Knipoog .
Eerlijk gezegd heb ik niet veel meer te melden over je rijden. Er staan al veel goede adviezen in dit topic! (leer ik ook s wat over western Knipoog ). En dat je een mooie haflinger hebt weet je ondertussen volgens mij wel Pling .
Even een kleine reactie op laukjefreak
laukjefreak schreef:
ook het probleem van buitenhadn over manenkam ken ik erg goed! Ik heb eerder engels gereden en heb niet alles goed aangeleerd dat bleek wel. Ik denk er nu veel aan en ben er al achter dat als je de buiten teugel iets tegen de hals aanlegt dit veel makkelijker stuurt!

volgens mij is het in geen ene tak van de paardensport de bedoeling dat je buitenhand over de manenkam doet met sturen Haha!

KLopt Koe Maar zo hebben ze mij vroeger het 'sturen' aangeleerd en dat verander je niet zo 1, 2, 3. helaas niet. maar goed ik ben er druk mee aan het werk want ik ben gezegend met net zoon geweldig paard als stef! alleen die van mij een fjord :p Maar mijn paard pikt alles van mij en daar ben ik laatst door Sonja nog eens even goed opgewezen! ik ben er alleen maar gekker mee geworden! En werk nu ook hard aan de tips die ik van Sonja heb! Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 07:59

fabske schreef:
jammer dat sommige mensen hun antwoorden niet onderbouwen of zelf conclusies trekken uit een moment opname.
jah ze maakt fouten en ja ze ging te snel maar ze doet haar best
en dat kan je ook zien, ze oefend hard en ze vraagt om onderbouwde kritiek zodat ze nog beter weet waar ze op moet letten op de momenten dat ze geen les heeft. ze neemt ook niet voor niks les en ze oefent niet voor niks zo hard.

ik heb zelf niet het idee dat ze haar paard slaat zoals sommige hier aangekaart hebben.
en ik heb zeker niet het idee dat stef niet goed zou zijn voor haar paarden.

dus stef neem hierin mee wat je mee kunt nemen probeer overal waar je iets uit kunt halen het eruit te halen bespreek het eventueel met je trainster, heb je haar deze foto's gestuurd? zij kan je ook wel vertellen hoe of wat daarmee en dan kan je daar in de les ook weer op verder werken.
jij en je paardje redden het wel jullie zijn al goed op weg Lachen
groetjes fabske

Tnx Haha!

Kreeg trouwens van mijn trainer ook op mn flikker hoor Haha!
Moest die rollback doen, dus ik doe dat
"neeeee, RUST!!!"
Ook uit de rollback, ze gaat dan snel weg, dus dan gelijk rustig terug nemen.
Gewoon heel simpel eigenlijk, rust, rust rust, en de oefeningen zelf goed in fases denken. Bijv met de voorhand omzetten, neusje vragen.... Check, binnenbeen eraf, Check, buitenbeen, check, en braaf....