Shanty@springwork enz.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Re: Shanty@springwork enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:35

Hoi, zoals iedereen nu al heeft gezegd is met een slof springen levensgevaarlijk, en zit je erop als een beginner, oftewel een zoutzak. wat nog niemand heeft gezegd en wat mij opviel is dat je beugels ook te lang zitten. Ook al ben je dan aan het dressuren en heb je je beugels niet op springlengte, nog is het niet goed. Je voet kan uit de beugel schieten en jij kan lelijk vallen, of je voet schiet door de beugel. Ook betekent het dat als je zegt dat je tijdens het dressuren ff een sprongetje maakt dat je helemaal niet ingesprongen hebt. Het is heel belangrijk om eerst een aantal keer een rijtje cavelleti's te nemen of een laag sprongetje voordat je hieraan begint. Zeker met een paard dat nog nooit heeft gesprongen, die weet nl. helemaal niet wat nu eigenlijk de bedoeling is als hij voor een sprong geparkeerd wordt. Hopelijk doe je wat met mijn tips en zoniet, koop dan een hobbelpaard of verkoop je paard en ga bij de schaakclub mensen vervelen.

Matrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:38

Sfieke schreef:
Okee... nu is al 100 keer gezegd dat het meisje niet met een slof moet springen, les moet nemen of zelfs nooit meer mag springen! Ik las net dat ze het dier graag als dressuurpaard wil houden en niet als springer, dat ze binnenkort L mag strarten (in de dressuur neem ik aan Knipoog ) en dat ze twee keer in de week les heeft Lachen
Als wij nou ophouden over het feit dat die slof zo slecht is, want ik denk dat dat wel doorgedrongen is Tong uitsteken En als zij nou foto's plaatst van hoe zij dressuur rijdt... daar ben ik namelijk erg benieuwd naar!

Misschien hebben wij wel een heel vertekend beeld van je gekregen.. we willen je niet boos maken! Zijn alleen een beetje geschrokken van hoe het er op de foto's aan toe gaat....

(ben verder niet nieuwsgierig hoor Haha! )

Ze heb dat paardje nog niet zo lang, en kan soms erg druk zijn..
Maar wedstrijden? Volgens my rijdt ze geen knhs....dus kan ze ook geen L Starten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:48

Ik denk dat die eerste de beste springruiter helemaal niet zo negatief is over dat slofgebruik in het springen Russel Knipoog
Voor sommige paarden kan het best nuttig zijn om ze eens met een slofteugel te springen, zelf ben ik er niet zo'n fan van, maar ik heb er paarden echt wel van zien opknappen. Maar dan moet er wel iemand op zitten die een onafhankelijke zit heeft voor, tijdens en na de sprong en die al de nodige springkilometers gemaakt heeft.

Ik vind het prima dat je je paard voor de dressuur wilt houden, maar waarom dan een eerste springervaring moeilijker maken dan nodig is Verward Wie weet bedenk je je nog eens en dan heb je er dan de problemen van als het tegenzit. En je geeft zelf al aan dat je voor je ruiterbewijs ook een sprongetje moet maken.

Hoe ervaren die vrouw bij je op stal is en waarin ze ervaring heeft kan ik hiervandaan niet beoordelen, maar ik weet wel dat ik persoonlijk van dressuurruiters, hoe ervaren ook, weinig aanneem als het om springen gaat Knipoog

Succes verder met je paardje Ja

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:41

Hey Gab, waarom kom je niet een keer meespringen in de springles?
Als je voor de eerste keer springt, kan je dat beter onder begeleiding doen..
Zo verpest je hem alleen maar en dat is zonde! Ook al rijd je dressuur is een sprongetje 's leuk voor de afwisseling, maar dan moet je natuurlijk ook wel weten hoe..

@ Gomir de instructrice heeft veel ervaring, ik krijg springles van haar en dat gaat echt super! Ze heeft grand prix gereden, springen weet ik niet.. Maar ze heeft er wel veel ervaring in!
Ze is op het moment op vakantie, dus ze was er niet bij toen hun gingen springen..
Gabbiej krijgt dressuurles van haar, maar ik denk zelf niet dat ze haar de eerste keer zou laten springen met een slof..

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:53

Ik heb het hele topic is doorgelezen maar ik kan er niet echt wijs uit worden. Je zegt dat je niet onervaren bent en dat dit de 1e keer is dat het paardje springt... Je zegt dat je instructrise zegt dat je maar met slof moet rijden. Oke ik snap dat je dat aanneemt maar als mij gezegt word dat ik maar met slof moet rijden (waar ik echt fel op tegen ben omdat ik er 1 paardje heb door kunnen laten afmaken) dan ga ik toch vragen van waarom moet ik dan met slof rijden. Je moet niet blindelings iets aannemen als je de reden er niet van weet... en dan met springen een slof HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD!! Als ik met mijn paard een slof om zou doen en dan zou gaan springen zouden we beide van alles breken.

Als ik jou was zou ik maar is gaan vragen aan die instructrise van jou waarom je met slof moet rijden en waarom niet met martingaal of wat dan ook... Maar als je er geen verstand van heb doe die slof dan dus lekker niet om... Zo verpest je je paard en je word er zelf ook niet beter op...

Voor de rest veel plezier met je paardje...
en dan nog 1 ding: Ik snap best dat je het niet leuk vind hoe wij nu tegen jou praten, maar je kon er wel op wachten dat je zo`n reactie kon krijgen. We proberen je tips te geven, je kan ze aannemen of links laten liggen... Dat is jou keus Knipoog

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:13

Met slof springen is opzich niet erg maar als ik jou zie rijden vind ik het niet echt een goed plan dat je met slof gaat rijden en als je hem niet beet had waarom heb je hem dan om??
1 tip: Neem les

Wii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:23

als je de slof te kort vast pakt kan het wel gevaarlijk zijn. Maar als je hem op lengte houdt kan het wel. Maar als hij voor de eerste keer springt zou ik het niet doen, ook al waait het hard enzo. Je kan toch ook eerst longeren?

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:34

heey gab leuke foto's hoor hij deed echt ze best jullie zijn ook met het rijden erg veel vooruit gegaan ga zo door Haha!

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:15

wil je soms dat het paard zijn benen breekt Verward

Je bent echt heel onvolwassen bezig! Ik rijd al jaren paard net als veel mensen hier. Ik doe alleen veel aan dressuur maar ook ik de dressuur muts weet dat je NOOIT met een slof moet springen het is gevaarlijk voor het paard maar ook zeker voor jou! Zou jij willen dat jij boven de sprong bent paard zijn been komt in de slof rolt onders te boven, paard breekt alles wat hij maar kan breken en jij bent voor de rest van je leven bang en mischien wel gehandicapt. jet paard heeft iets wat nooit meer goed kan komen en waarschijnlijk afgemaakt moet worden!

Het is misschien allemaal wel heel erg maar als het gebeurt dan
(als je het nog kan) sla jij je zelf wel 100x voor je hoofd!

Ik vind dat als je niet tegen commentaar kunt je de foto's niet hier op bokt moet zetten. Je weet echt wel dat als er hier een foto geplaatst word er hier commentaat op komt! DIT IS ALTIJD ZO! en dit doen wij nou eenmaal omdat wij het beste met paarden voor hebben. Maar ook zeker met mensen. Wij proberen alleen maar adviezen te geven om andere bokkers te helpen! Dus zet nou maar geen grote bek op. Ik denk dat de mensen hier op bokt veel meer verstand hebben dan jij!

En je bent helemaal niet ervaren. Als je dit wel was geweest had je geweten dat je niet met slof moet springen en dat je in verlichte zit moet zitten!

Doe wat aan je schrijfstijl. het is echt waardeloos om te lezen.

Veder is het een leuk paardje met een mooi front. Maar jij, A.u.b. vertouw niet iedereen zomaar! het is zo zonde! Goed dat je les neemt.

uch

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:45

Poeh poeh poeh.. alle anky's weer bij elkaar Haha!

Ik ga er verder niet over beginnen, want ik heb de balle verstand niet van springen !!
Scheit zelf namelijk drie kleuren als ik een hindernis zie staan Tong uitsteken

Verder leuk paardje enne kicke rijbroek Ja

Enne isse die haflinger misschien Pousti van Nanette en Jolie Klingen ??
Kan het niet erg goed zien maar als ik naar z'n hooffie kijk.. lijktie wel !

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:46

Het valt wel op dat de ruiter op het onervaren paard, en ook die op die haf, alletwee blijven zitten?
De bedoeling van de 'verlichte' zit is om de paarden rug te ontlasten. Als jij blijft zitten, zoals jij doet, kan het paard nooit goed zijn rug boven de spring gebruiken. Als je dan vervolgens ook nog er een slof aan hangt, of je niet meegeeft me je handen, of steunzoekt op de teugels, kan het paard met zijn hals ook niets verbeteren aan zijn rug houding. resultaat, dat soort 'herten' sprongen die op jou fotos te zien zijn. Behlave dat het er niet uitziet, het niet lekker zit en het paard zo nooit echt met kracht kan springen is het ontzettend slecht voor de rug, het veroorzaak vele rug problemen en vroegtijdige doodsoorzaken.

Zelfs al is dit de eerste keer, het zier er verschrikkelijk uit. Dit paard had met een andere ruiter, veeeeek betere sprongen gemaakt, en dan had het nog niet eens een ervaren springruiter hoeven zijn, alleen maar iemand die de verlichte zit kan en zn handen (overdreven) mee geeft.

Ik ben bang dat als je dit nog is herhaalt dit paardje nooit meer zal springen, jammer, want volgens mij had hij het heel leuk kunnen gaan vinden....

En nog even iets over een opmerking die je maakt
'ik ben ervaren anders had ik geen paard en durfde ik niet te springen'
1 ding, WHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

weetje hoeveel onervaren mensen een paard hebben, kijk naar jezelf bijv!!
En ik gelooof niet dat jij met dit paardje zo ver bent in de dressuur, als ik kijk naar he t paardje mist ie nogal wat spieren, en is ie een ondernek aan het creeën...

Maar 1 ding vraag ik me af, als je nou zelf naar die fotos kijkt, voel je je dan niet ontzettend schuldig dat je je paardje zo pest, terwijl die het zo goed voor je probeert te doen. Geef je dan wel op je paard? Of is het meer een soort gebruiksvoorwerp zodat je kan zeggen 'ik heb een paard dus ben ervaren'?

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:15

Heb ook het hele topic doorgelezen, is nou wel duidelijk dus dat je niet slim bezig bent. Trouwens, je zegt dat je gewoon dressuur wou gaan rijden en toen bedacht om even een sprongetje te maken. Maar aan t commentaar van de foto´s te zien was er echt wel gepland om te springen Verward ?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:41

ik denk niet dat ze nog antwoord...
Ik denk ook dat de boodschap wel over is nu!
Iedereen zegt precies hetzelfde...volgens mij is het duidelijk,

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 13:59

Celvin schreef:
Poeh poeh poeh.. alle anky's weer bij elkaar Haha!

Ik ga er verder niet over beginnen, want ik heb de balle verstand niet van springen !!
Scheit zelf namelijk drie kleuren als ik een hindernis zie staan Tong uitsteken

Verder leuk paardje enne kicke rijbroek Ja

Enne isse die haflinger misschien Pousti van Nanette en Jolie Klingen ??
Kan het niet erg goed zien maar als ik naar z'n hooffie kijk.. lijktie wel !

Nee dat is niet pousti ik kan der naam wel zeggen maar niet shrijven Schijnheilig

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:05

OMG ....Misselijk

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:07

Ik zag toevallig ook je andere foto`s... Daar rij je zonder slof en dat ziet er veel beter uit.. Maar waarom rij je hier dan met slof? moet die met z`n kin op z`n borst lopen dan?

Desnoods PB je mij even maar ik zou hier graag het fijne van willen weten

VaNnAxEvItA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:26

Geef geen commentaar is hier boven mij al gegeven Lips are sealed

Ze zeggen altijd een ongeluk zit in een klein hoekje dus doe volgende keer verstandig en doe het zonder slof of gewoon niet.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:28

Met een slof springen is verantwoord ALS:
-je een onafhankelijke zit hebt en dus je paard niet stoort in mond of rug
-de slof voor,tijdens en na de sprong LOS hangt
-je de slof liefst niet tussen de voorbenen hangt m.b.t. overkop gaan wanneer hij in de slof verstrikt raakt.
Ikzelf spring ook met slof over lage hindernisjes om haar voor en na de sprong rond en rustig te houden,maar ik stoor haar niet in de mond of rug en mijn slof hangt vast aan mijn paardje haar borsttuig(dus i.p.v. de martingaalstukjes) zodat de kans op verstrikt raken tot een minimum beperkt word.
Zoals jij het doet ziet het er heel gevaarlijk uit :/
Binnenkort springfoto's van mij MET slof,en ik wil helemaal niet opschepperig doen maar die zien er toch een stuk ontspannender en zeker niet storend uit hoor...
Ik zou ook graag dressuurfoto's zien zodat we ons een totaalbeeld kunnen vormen over jou en je paardje.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:26

GabBiej schreef:
ja bedankt voor de tip maar het ging wel goed en ik had de slof niet eens beet had hem alleen maar om omdat het de eerst keer was en hij best druk was omdat het winderig was en hij daar erg op reageerd..

Ik wil niet veel zeggen............. Nagelbijten / Gniffelen
Maar deze foto bewijst toch wel het tegendeel. Nagelbijten / Gniffelen

Of zie ik dit verkeerd??? Verward Zoals ik het zie hangen de teugels LOS en zit je aan de slof boven de hindernis............... Knipoog

Afbeelding

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:57

Dit is gewoon een nare foto, is ook geen excuus voor te verzinnen.
Ben blij dat de hindernis laag staat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:15

Vreselijk die foto ... Maarja dat je niet meer met slof moet springen heb
je nu intussen wel begrepen denk ik Knipoog

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:17

ja dat heb ik wel begrepen ja en ik zal het de volgende keer niet meer doen hoor.. Lachen

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:20

Nou leuk he met zn alle een beetje op iemand in te hakken?
Nee ze heeft misschien niet zon goede zit en misschien is het niet slim om met slof te springen, maar ik denk dat ze dat na 1x zeggen ook wel snapt! Vinden jullie het leuk ofzo om iemand te beledigen? die minder goed is dan jou?
dat vind ik pas zielig!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:23

Annetje schreef:
Ik vind het er ook niet lekker uitzien. Paard doet zijn hoofd omhoog, slof staat helemaal strak. Misschien dat als je gewoon meegaat met je handen (en dus ook met die slof) dat je paard dan wel gewoon rond wordt boven de sprong. Ik denk ook dat het een goed idee is om in de verlichte zit te gaan zitten in de sprong, dan onlast je de rug van je paard een beetje.
Die laatste pony vind ik trouwens érg leuk!

helemaal mee eens Ja

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:26

ze word toch niet beledigd....vind dat er normaal gereageerd word...ga er verder niks over zeggen, degene weet t nu zelf ook wel dat ze niet meer moet gaan springen met een slof.