dressuurles met M2 paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kadans16

Re: dressuurles met M2 paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:40

cavaletti schreef:
was ik weer... ik denk dat jullie niet begrijpen wat ik bedoel.

natuurlijk snap ik dat als je iemand op een M Z of wat voor paard zet dat diegene dan 9 van de 10 keer er niks mee kan, en natuurlijk snap ik dat het soms effe een keer nodig is om een paard met slof te rijden maar waar ik over struikel is, dat ik uit het verhaal begrijp dat hij regelmatig effe een half uurtje met slof gereden word omdat ie zo sterk is, prima zou kunnen, maar toch zeker niet normaal is dat daT moet gebeuren bij een paard van de instructrice zelf die notabene M2 met hem/haar rijd, die combinatie snap ik niet.

tuurlijk als ik hier een van die meiden op een van mijn paarden zet die ZZ, of M of wat dan ook rijden dan bakken ze er ook niks van omdat zowel paard en ruiter elkaar dan niet snappen, maar hoe dan ook, die paarden van mij hoef je dan niet met slof te rijden omdat ze sterk zijn of wat dan ook, ik denk namelijk dat je dan de intentie van het dressuur mist, ze moeten juist makkelijker, lichter enz worden ipv sterker...

dus daar zit het hem in in mijn reactie, alleen maar de combinatie van M2-instructrice-slof, en NIET degene die er nu op zit, want dat ziet er super uit.

maar jullie gaan mij echt niet wijsmaken dat jullie ALLEMAAL het NORMAAL vinden,
maar zo bedoel ik het niet..

Het gaat hier om de ruiter! De ruiter geeft aan zelf enorme moeite te hebben met correct een paard nageeflijk te rijden en om de juiste houding aan te nemen.Als ze een betere houding krijgt dan zal zij ook in staat zijn een paard nageeflijk te rijden.Wat hier dus naar mijn idee gebeurt is dat de ruiter geleerd word om correct te zitten doordat het paard ontspannen nageeflijk loopt.Zo leert zij het op de juiste manier voelen.Daar is toch niets mis mee!

Bovendien meen ik mij te herrineren dat men tot voor een aantal jaar geleden in Duitsland alles pony's in de lagere klassen deed bijzetten zodat de jonge ruiters/amazone's correct leren zitten om zo het gevoel van een nageeflijk paard te krijgen en vanuit daar door te kunnen werken.Zonder een paard dat correct loopt kan je ook nooit fatsoenlijk leren zitten.Dan is dit dan juist toch de perfecte manier?

Bij Coby van Baalen op stal krijgen degenen die moeite hebben met het onafhankelijk zitten ( Maar ook Marlies en zo) Zitles op een paard wat is bijgezet (weliswaar aan een longe).Dat is dan toch dé manier.Ik vind het juist een goede oplossing.En ze rijd er niet iedere dag op dus ze zal hem niet verpesten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 12:43

Ik stel voor dat ik een moderator vraag dit topic te sluiten, want sommige bokkers gaand e verkeerde kant op Knipoog
ik heb met caveletti via e-mail contact gehad, dus ik snap ook haar punt.

even 2 toevoegingen:

de instructrice rijdt niet altijd met slof, maar alleen sporadisch als Nanne zich erg sterk maakt.
Ik heb haar zelf eigenlijk nog nooit met een slof zien rijden. pas na een paar gast lessen van die bekende ruiter hangt ze er af en toe 1 aan omdat het heeft bewezen een positief effect op de training te hebben.

ook ik rij er niet altijd mee.
heb eerst zo'n 10 lessen longe les zonder teugels gehad om mijn zit te verbeteren en met benen en zit te sturen en overgangen te rijden. Dat ging erg goed.

Dit is pas mijn pak hem beet 8ste les op Nanne los en de 2de keer met slof.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:46

lowara schreef:
de instructrice rijdt niet altijd met slof, maar alleen sporadisch als Nanne zich erg sterk maakt.
Ik heb haar zelf eigenlijk nog nooit met een slof zien rijden. pas na een paar gast lessen van die bekende ruiter hangt ze er af en toe 1 aan omdat het heeft bewezen een positief effect op de training te hebben.

Is dat ook weer opgehelderd Knipoog
Als je het zo beschrijft, dan heb ik er niks op tegen Lachen

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:12

how, ging niet helemaal goed Haha! . Wilde eigenlijk alleen veranderen in mijn vorige berich: Veel succes met je tank Haha! .

Maargoed, blijft een leuk ding Haha!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:39

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt niet tegen de slof oid, alleen snap ik niet zo goed waarom je een ruiter ermee laat rijden die moeite heeft met aanleuning, en dus op die manier moet leren wat aanleuning is.
Gaat er bij mij niet zo goed in Knipoog

Maar goed, je instructrice zal het wel weten Lachen

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:29

Oproep: stop de slof discussie!

Dit is een topic met foto's en het zou misschien leuk zijn voor de TS om reactie te krijgen op manier van rijden, soort paard of het feit dat het heel goed van haar is dat ze wil leren hoe je meer ontspanning in je paard krijgt!

Over die slof is nu wel weer genoeg geouwehoert! Rolleyes

@lowara: super joh, dat je een lekker paard onder je gat hebt en daar mee kan oefenen....perfect!
Vindt dat je er goed mee om gaat, is een leuk plaatje, en ja, over t rijtechtnische is alles wat ik te zeggen had al gezegd!

Ga zo door! OK dan!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:11

Oke, ik schop 'm weer omhoog, weet het, maar er stond nog een balkje, dus het mag nog Haha!

Ziet er leuk uit Cynth. Straks ook nog met Lowara Lachen
En we gaan nog een keertje samen lessen, maar mag jij dan op de hoefslag, want ik rij steeds tegen die takken aan Boos!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 00:19

Ik wil aboluut niet vervelend zijn, maat tien zitlessen is in mijn ogen niet genoeg ervaring om er maar een slof om te gooien.
Ik wil geen commentaar geven op het gebruik, want hij hangt best los, maar een ruiter die niet aan een bepaald niveau toe is, moet, volgens mij, gewoon meer lessen nemen (op een braaf en dus niet te sterk paard) en niet meteen naar de tuigkast (laten) grijpen. Of zie ik dat nou zo verkeerd?

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:02

wat een gezeur over die slof zeg..

@ cavaletti, mag ik vragen wat jij voor niveau rijdt, je strooit de hele tijd met woorden als ik iemad op mijn M/ZZ paard zet rijdt hij er ook niet zo mee weg. Juist dan zou jij moeten begrijpen waarom een slof eraan hangen veel kan schelen voor een ruiter die niet zo gevorderd is. Mijn pony kan ook super sterk worden als ik er net opzit en ik rij ook M2 ja. Maar na een tijdje rijden wordt hij los en laat zich ook los, op zo een moment wordt je niet blij als je erop zit en je kanhem niet houden. Ik snap daarom de instructrice echt heel goed!

@ pattyoosten, 10 zitlessen hoe kom je daar zo ineens bij? Ik vind overigens dat de ervaring hier wel genoeg is, de slof hangt los! Iemand alleen in de bak erop zetten zonder toezicht is misschien niet helemaal de bedoeling, maar dat is hier ook totaal niet aan de orde!

voor de rest vind ik het een leuk paard en ziet het rijden er al best goed uit. Hij paard kan meer rond worden en nog wat meer zakken. succes met de lessen verder, leuk dat je dat mag van je instructrice; op haar paard rijden Lachen