cavaletti schreef:was ik weer... ik denk dat jullie niet begrijpen wat ik bedoel.
natuurlijk snap ik dat als je iemand op een M Z of wat voor paard zet dat diegene dan 9 van de 10 keer er niks mee kan, en natuurlijk snap ik dat het soms effe een keer nodig is om een paard met slof te rijden maar waar ik over struikel is, dat ik uit het verhaal begrijp dat hij regelmatig effe een half uurtje met slof gereden word omdat ie zo sterk is, prima zou kunnen, maar toch zeker niet normaal is dat daT moet gebeuren bij een paard van de instructrice zelf die notabene M2 met hem/haar rijd, die combinatie snap ik niet.
tuurlijk als ik hier een van die meiden op een van mijn paarden zet die ZZ, of M of wat dan ook rijden dan bakken ze er ook niks van omdat zowel paard en ruiter elkaar dan niet snappen, maar hoe dan ook, die paarden van mij hoef je dan niet met slof te rijden omdat ze sterk zijn of wat dan ook, ik denk namelijk dat je dan de intentie van het dressuur mist, ze moeten juist makkelijker, lichter enz worden ipv sterker...
dus daar zit het hem in in mijn reactie, alleen maar de combinatie van M2-instructrice-slof, en NIET degene die er nu op zit, want dat ziet er super uit.
maar jullie gaan mij echt niet wijsmaken dat jullie ALLEMAAL het NORMAAL vinden,
maar zo bedoel ik het niet..
Het gaat hier om de ruiter! De ruiter geeft aan zelf enorme moeite te hebben met correct een paard nageeflijk te rijden en om de juiste houding aan te nemen.Als ze een betere houding krijgt dan zal zij ook in staat zijn een paard nageeflijk te rijden.Wat hier dus naar mijn idee gebeurt is dat de ruiter geleerd word om correct te zitten doordat het paard ontspannen nageeflijk loopt.Zo leert zij het op de juiste manier voelen.Daar is toch niets mis mee!
Bovendien meen ik mij te herrineren dat men tot voor een aantal jaar geleden in Duitsland alles pony's in de lagere klassen deed bijzetten zodat de jonge ruiters/amazone's correct leren zitten om zo het gevoel van een nageeflijk paard te krijgen en vanuit daar door te kunnen werken.Zonder een paard dat correct loopt kan je ook nooit fatsoenlijk leren zitten.Dan is dit dan juist toch de perfecte manier?
Bij Coby van Baalen op stal krijgen degenen die moeite hebben met het onafhankelijk zitten ( Maar ook Marlies en zo) Zitles op een paard wat is bijgezet (weliswaar aan een longe).Dat is dan toch dé manier.Ik vind het juist een goede oplossing.En ze rijd er niet iedere dag op dus ze zal hem niet verpesten.

. Wilde eigenlijk alleen veranderen in mijn vorige berich: Veel succes met je tank