imposant@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: imposant@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:53

Daar kan ik niets aan toe voegen verder. Ik zou het ook niet willen komen doen want ik zou me erg schuldig voelen tegenover het paard.

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:05

Hallo, je hebt geen wp in de B, waarom zou je dan pi en pa doen?? je kan beter de oefeningen uit de B gaan doen..En het hem op niveau houden, ik denk dat hij hier niet beter van wordt..

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:17

het paard moet ontspannen en met impuls vanuit de ahcterhand de oefeningen doen. Dus dit is eigenlijk niet wat hij het noemt maar gewoon het paard opsluiten dat hij verder niks anders kan, dus zonder medewerking en wederzijds vertrouwen (vooral in jou hand)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:26

[*olduser*] schreef:
Jammer dat je nu nog geen antwoord gegeven hebt op de vraag hoe je er nu achter gekomen bent dat hij GP gelopen heeft omdat je in een eerder topic dat vermelde dat hij nergens GP geregistreerd stond.
Niet eens B als ik het goed begrepen heb.
Ook blijf ik benieuwd wie hem in de GP gestart heeft.

Ik probeer het nog een keer, omdat ik er toch best nieuwsgierig naar ben. Het is toch een hele normale vraag waar niets negatiefs aan is?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:28

Nageeflijkheid is de basis van het gehele dressuurrijden, zonder nageeflijkheid kun je dit absoluut niet van hem vragen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:30

Wat zegt de veearts ervan? Dat je gewoon door kan rijden?

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:32

Coentjuh schreef:
Wat zegt de veearts ervan? Dat je gewoon door kan rijden?

Ja idd vraag het eens aan de veearts Ja

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:35

Het is natuurlijk allemaal verschrikkelijk leuk dat je paard deze kunstjes kan. Maar als ik jou was zou ik me eerst even gaan richten op het B niveau. Als jij straks wedstrijden wilt gaan rijden en je legt per ongeluk je been 2 cm. te ver naar achter dan gaat ie in de passage bijvoorbeeld.
Leuk als je je paard op niveau wil houden maar die passage of piaffe verleert ie echt niet in een zeer korte tijd.
En wat Tulandro zegt; nageeflijkheidi s de basis van het gehele dressuurrijden dus het is misschien handig om daar eerst goed aan te werken voordat je verder gaat met dit soort kunstjes.

versace

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:36

Ik zat de foto's te bekijken en dacht dat je het als grapje bedoelde dat je de Piaff en de passage aan het oefenen was maar helaas! Wat ik op de foto zie is puur verzet. En als sommige mensen dit een goede middendraf vinden dan moeten ze toch is beter kijken! want ieder paard wat met zijn hoofd in de lucht loopt kan een middendraf zo moeilijk is dat niet. het zou verstandiger zijn als je eerst is overgaat op de basis!!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:59

Slapen
Laatst bijgewerkt door INkie op 16-05-05 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:06

Jongens hou nou maar op imposant haar topic te verzieken.
Er is nu 10.000 keer gezegd wat men er van vindt en dat was allemaal negatief zowat.
Heb je er problemen mee vraag dan of je een keer langs kan komen dan kun je misschien zien hoe hij in het echt loopt.

Bovendien wordt er gezegd dat een paard die zo loopt nooit soepel/nageeflijk kan zijn en over de rug kan lopen, hier ben ik het niet helemaal mee eens, het kan best zijn dat veel paarden dat inderdaad niet kunnen maar anderen kunnen dus wel lekker ontspannen en nageeflijk zijn ondanks dat de kop niet in de krul zit.

Dus jongens voeg onderhand maar een wat positiefs aan dit topic toe in plaats van al die negativiteit.

En imposant: jij rijdt netjes en als jij en je paard er plezier in hebben is dat het belangrijkste toch?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:10

fjordygirl schreef:
En imposant: jij rijdt netjes en als jij en je paard er plezier in hebben is dat het belangrijkste toch?

Maar heeft dat paard wel plezier? Volgens mij meer pijn..... dan is het toch niet eerlijk om door te gaan rijden?

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:16

viewtopic.php?f=15&t=396934&hilit=

iedereen die nu nog precies afvraagt wat er met dat beest mankeert kijk daar dan even.. snap je het dan nog niet.. bel die gene dan even op die hem vroeger gereden heeft.. van mij krijg je zo zijn nummer....

nu ontopic: ziet er beter uit denise.. jullie gaan wel vooruit Haha! nog even en hij komt weer meer naar beneden.. ga zo door Vork

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:20

Verzieken.. Het zijn gewoon meningen toch?? Ik bedoel als het er super uit zag zouden er ook meningen gegeven worden.. Alleen dan iets positiver mischien.
Leuk paard hoor!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:43

Tja ik denk dat je negatieve meningen kan verwachten als je zo'n fotos plaatst! Als je daar niet tegen kan dan zal je geen fotos moeten plaatsen. en ten 2e is het alleen maar advies.. En de TS doet daar gewoon niets mee

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:49

Vraag dan of je eens langs mag om te kijken en geef dan een objectief oordeel.
Misschien kwam hij juist wel net met zijn hoofd omhoog op de foto's dat doet de mijne ook.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:08

Ja maar als hij toevallig op alle foto's met zn hoofd omhoog gaat vind ik het geen toeval meer maar goed.

Uit dat andere topic kan ik neit echt halen wat hij nou precies heeft en wat de dierenarts daarvan zegt.

KirSten1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:13

Pff .. SjongejOnge menSen tOgh!!! Wat een cOmmentaar..

Ik ken dit paard , en zijn verleden .. ImpOsant heeft dus zOals jullie hebben kunnen lezen , vergrOeide nekwervels .. Hij heeft dit al een hele tijd geleden gekreGen .. De kraker, dierenarts .. alles is erbij gweest .. wat denk jij ?? Dat ze een paard dat Op GP-niveau loOpt, zOmaar laten vallen, als er nOg iets aan gedaan zOu kunnen wOrden??.. Nee dus!! Tuurlijk niet ! .. De dierenarts heeft gezegt dat hij nOg prima kan functiOneren, alleen zal hij dus niet meer doOr de nek kan lOpen, maar dus vOorderest alles nOg kan gwoOn!! Knipoog Er kan dus gwOon nOg heerlijk mee gereden wOrden , alleen dat hOge niveau kan die dus nOoit meer halen!
En het is eGt niet erG Op een passaGetje en een piafje vOor een leuke fOtO t maken dOet hOor!! , Ze dOet het heuS niet het hele uur elke daG!! , dat begrijpen julli best wel jOngens!
En ik zie dit paard elke daG , en hij is dOlgeluKkig kan ik jullie vertellen, we mOeten blij zijn dat hij zO'n ruiter getreft heeft!! , Meestal wil niemand zO'n paard namelijk!! Knipoog .. Dusse, dat cOmmentaar ... ff dimme!! Knipoog ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:19

En jij praat in MSN-taal en dat mag niet.
En ik blijf bij mijn mening..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:21

misschien overgaan in normale taal? Kirsten? Alleen abn is hier toegestaan Haha!..
Gewoon nederlands..

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:23

Ten eerste msn taal is verboden op Bokt en ten tweede iedere nadenkende ruiter kan zien dat dit beeld wordt gevormd door pijn en verzet.

Dus aub hou op met die flauwekul om dit goed te praten, dit paard moet gewoon lekker buitenritjes gaan maken.
Geen stress en gedonder!

Ik kan hier echt wel van huilen, dat er mensen zijn die niet door hebben, dat dit paard vreselijke pijnen moet hebben.
Als dat paard niet die pijn had gehad, dan hadden die foto's er ook niet zo uitgezien.

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:26

WildWings schreef:
Tja, zelfs ná alles wat je gezegd hebt kan het er bij mij niet in dat je zulke oefeningen doet met je paard.

imposant schreef:
en als jullie allemaal van die goede adviezen hebben kom het dan maar eens laten zien of jullie het beter kunnen op hem!
hij staat in portengen portengense weg nummer 6!!
kom maar op! en laat het maar eens zien! !

Niemand zegt dat ze het beter kunnen. Volgens mij zegt het meerendeel van de reagerende bokkers dat het juist níet verstandig is om zulke oefeningen te doen met jouw paard. Dus ik denk niet dat er iemand interesse in heeft om passage en piaffe 'beter te kunnen' dan jij dan kan op je paard.. want de meeste zijn juist van mening dat je die oefeningen beter niet zou kunnen doen op zo'n manier.

ik zeg ook niet dat ik de pi en pa beter kan dan jullie maar dan mogen julli mij wel eens laten zien hoe ik dan WEL hoor te rijden!laat het maar eens zien op hem want het is makkelijker zo op bokt iets te zegge nvan wat ik beter wel en niet kan doen met mijn paard maar in werkelijkheid is het heel erg moeilijk op hem want zodra je hem over de zeik hebt doet ie HELEMAAL NIETS MEER (de HELE WEEK NIET)!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:28

Ik vindt dat je pas een goed oordeel kan geven als je er ook echt wat van weet en dus meer van hebt gezien.
En dat mag dan arrogant zijn of wat dan ook al niet meer, maar dit is wel mjin mening ook al is niemand het haast met mij eens.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:31

Heb je misschien foto's waarop die een b proef bijv. aan het lopen is?
Ben namelijk wel benieuwd.. Het is gewoon 1 en al gezeur in dit topic, maar van stuk of 7 foto's kun je niet alles zeggen Tong uitsteken..
Ik vroeg me oko al af of het niet vermoeiend was, al die druk op de benen van passage piaffe, maar ja..
Heb je geen normale dressuurfoto's? Of springfoto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:31

Ik ga met de grote meute van Bokt mee...Ik vind het ook absoluut niet fijne foto´s om naar te kijken. Ik heb zelf absoluut geen verstand van piaffe en passage, maar zie op deze foto´s enkel een paard in verzet. Zwiepende staart, verstarde ogen. Echt geen prettig gezicht. Ook vind ik zelf het contact met de mond erg strak, vooral op de laatste foto goed te zien.
Waarom kies je niet om verder te werken vanuit ontspanning?
Mijn paardje is ook erg goed in piaffe, maar knikkert mij er daarna wel af Haha! Volledig verzet dus, wat kan voortkomen uit veel verschillende oorzaken. Waaronder natuurlijk doodgewoon pijn.