Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
poes schreef:
En weer ontopic: ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vraag wat het nut is van dit vroeg inrijden en dan weer op het land gooien? Bij ons op de manege begint men met rijden pas als de paarden echt 4 jaar zijn (en dus niet in januari telkens), of dat nu een hengst of een shet of een quarter of ikweetnietwat is...
Fellor schreef:Dat is heir toch duidelijk niet het geval.

Fellor schreef:Geen enkel paard is met 2,5 klaar. Dat is ongeduld van degene die er zo graag op wil gaan zitten, onder het motto dat eht paard een eniuwe uitdaging nodig heeft.
KarinvdM schreef:Fellor schreef:Geen enkel paard is met 2,5 klaar. Dat is ongeduld van degene die er zo graag op wil gaan zitten, onder het motto dat eht paard een eniuwe uitdaging nodig heeft.
2 1/2??? Het is inmiddels halverwege de maand mei. Zoveel paarden worden er niet geboren in november...
bokt gaat er weer voor
,hij heeft dat vast geleerd aan de longe in het begin en toen ik als 3 jarige naar de klas ging had ik ook al een boekentas op hoor, en ik moet nu zeggen dat Kirsten niet echt de vetste is, het is een heel slank meisje, waardoor haar gewicht ook goed verdeeld zal zijn, ik ga persoonlijk ook niet akkoord met het "naar voren zitten" want je kan net zo goed rechtop zitten en lichtrijden, dat ontlast het bokken ook. MAarja dat is ieders eigen manier, het paard ziet er leuk uit, de combi ook, en de gangen zullen ook best wel goed zijn. Belli schreef:niet vaag, en zo'n handelsstal , zijn wel degene waar je echt superpaarden ziet lopen! Ze worden er wijzer van omdat ze "weten" wat er na dat jaar gebeurt, en ik heb het over een bijna 3 jarige, das een gROOT verschil met een 2,5 jarige . Op hun 6/7 is volledig onterecht, dat hangt er bij elk paard vanaf, en ja er zijn er uiteraard die pas beter beginnen op hun 4, nou daar beginnen ze ook pas mee op hun 4. En ik durf er voor wedden dat als je 1 keer een goed paard voelt en ziet lopen van *zo'n* handelsstal dat je nix anders meer wilt!
xxx

JusTinn schreef:het kon ook niet anders ...commentaar![]()
Even voor de goede orde :
2,5 inrijden is een prima leeftijd , bij de springstal van mijn vader staan ruim 20 paarden voor het zadelmak maken , daar gaat met 2,5 voor het eerst iemand op . Dit houd niet in dat er dan ook elke dag gereden word!! Veel longeerwerk e.d komt er ook bij .Dit inrijden op deze leeftijd is geen enkel punt of belasting voor het paard , we hebben genoeg toppers staan die internationaal lopen en op 2,5 beleerd zijn....geen enkel probleem ! De TS rijd netjes en voorzichtig en het paard heeft er ook geen moeite mee ! Die paarden krijgen namelijk ook een training zodat ze met 6 jaar ZZ kunnen lopen ..en ze zijn nooit kreupel of ziek dus wie deze onzin uitkraamt is best dom denk ik maar!
@ TS , ziet er netjes uit!! ga zo door ,maar vind je een veelzijdigheidszadel niet lekkerder ? Kan je nl veel beter de bokken/gekke sprongen uitzitten!
abcde schreef:wordt wakker en welkom in de echte paardenwerled of je het er mee eens bent of niet!
.